Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Automaatkasti vahetuskohtade reguleerimine
#1
Aut kasti vahetuskohtade reguleerimine


Samamoodi tehakse seda asja nii W124 kui ka W126 -85--> mudelitel.
Reguleerimine omal vastutusel!


Kast võib hakata vahetama liiga pehmelt, võib hakata libistama või võib olla regullitud liiga kõvaks. Eriti kasti liigne pehmus ja libistamine on saatuslik ja aja möödudes võib ees oodata suurem remont.

Kasti võib ise reguleerida, kui selle töörežiim on paigast ära.

Reguleerida õnnestub kahte moodi:
Trossist, mis mootoriruumi tuleb ja vaakumregulaatorist kasti küljes.

Reguleerimine trossist:

- Trossist reguleeritakse vahetuse hetke ja trossi pingutamine/lõdvaks laskmine mingil määral mudab ka käikude pehmust.
- Trossi regul. koht on õhupuhasti taga. Regul õnnestub paremini, kui õhupuhasti ära võtta.
- Kui trossi regullid, siis pead ilmselt regullima ka vaakumit kasti küljest. Kast ei tohi libistada!!!
- Trossi pingutamine viib vahetust hilisemaks, ehk vahetuse hetkel pöörded kõrgemad. Pingul trossiga kast vahetab ka lihtsamini gaasi vajutades eelmise käigu.
- Trossi lõdvemaks tegemine viib vahetuskohad varasemaks ja võib ka vahetamist pehmemaks teha. Pea meeles: libistada ei tohi!!!

Vaakumi reguleerimine:

- Veendu, et pääsed korralikult regulaatorile ligi.
- Võta kõikvõimalikud plastkatted eest (W124).
- Võta mustast "tutist" müts maha. Mütsi all on reguleerimiskoht, metallist u. 2mm jämedune ja 15mm pikkune varras.
- Tõsta metallist varrast üles ja keera seda üks naks korraga. Loe nake, sest kui midagi valeks läheb, võid endise asendi taastada.
- Päripäeva--> vahetus jäigem ja libisemine väheneb. vastupäeva, siis vastupidi

EDU!

REGULEERIMINE OMAL VASTUTUSEL!!!
Kui bussi vaja, siis küsi!
Vasta
#2
Täiesti paika pidav teooria! Prindi eelolev juhend välja, lippa auto/kapoti alla ning näpuga järge ajades asja kallale. Minul isiklikult õnnestus paari tunniga vaakumi ning trossi reguleerimise kompromissina saavutada normaalne käiguvahetus Cool
setud sõitsid seciga
Vasta
#3
Mina ei leidnud oma kastil ühtegi kohta kust alt võik midagi reguleerida.Confusedad:
Vasta
#4
seal vb plastik kate peal olla aga modulaator igal juhul seal olemas :cool_rsvd:
Vasta
#5
Sann aru et libisema ei tohi hakata ja liiga pehme ei tohi olla.
Aga kas käigukastil mingid tehase poolt antud normid ka on et kuidas ja millal peab kast käiku vahetama või on see juhi enda maitse asi?
Vasta
#6
kus see vaakumregulaator täpsemalt asub?
Vasta
#7
MB WIS räägib selle kohta enam vähem järgmist, et kui kast on korras siis peavad vastavad (kick down tross ja vaakum - koormuse näitaja) ikka õiges reguleeringus olema. Siis on kasti eluiga ja käiguvahetus "mercedeselik"
On olemas vastavad tabelid ja joonised rõhkudest ning kiirustest.
Luban et teen selle asja kunagi endale selgeks eks siis jagan ka teistega. Endal on kasti natukene peetis, vaja varsti remont ette võtt.

Aga nagu Kalev ütles - ENDA VASTUTUSEL
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#8
Kas keegi neist reguleerimis kohtadest või reguleerimisest ise pilte ei tahaks teha? Ma leidsin selle esimese koha üles, kuid kust vaakumi reguleerimine käib..seda ei tea siiani.
Vasta
#9
Harry Kirjutas:Kas keegi neist reguleerimis kohtadest või reguleerimisest ise pilte ei tahaks teha? Ma leidsin selle esimese koha üles, kuid kust vaakumi reguleerimine käib..seda ei tea siiani.

Tegin ühe väga meisterliku joonise, kui auto alla ronid küll aru saad Icon_cool


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#10
reingsm Kirjutas:
Harry Kirjutas:Kas keegi neist reguleerimis kohtadest või reguleerimisest ise pilte ei tahaks teha? Ma leidsin selle esimese koha üles, kuid kust vaakumi reguleerimine käib..seda ei tea siiani.

Tegin ühe väga meisterliku joonise, kui auto alla ronid küll aru saad Icon_cool

w140 ei tule vist seal midagi pealt ära võtta, sellest nupust keeradgi?
aga kus on tross? gaasitross ongi?
Vasta
#11
reingsm Kirjutas:
Harry Kirjutas:Kas keegi neist reguleerimis kohtadest või reguleerimisest ise pilte ei tahaks teha? Ma leidsin selle esimese koha üles, kuid kust vaakumi reguleerimine käib..seda ei tea siiani.

Tegin ühe väga meisterliku joonise, kui auto alla ronid küll aru saad Icon_cool

Kui vana mälu ei peta oli selle rõhu nimi modulierdruck. Selle hoova abil sai vist 0,1 bar regullida. Kui sellega väärtus õigeks (vaja manomeetriga mõõta) ei lähe siis "aju" küljes oli kuuskant polt mille üks pööre ca 0,5 bar tõstab/langetab (kui õigesti väärtusi mäletam).
Vasta
#12
Ma saan aru et see käiguvahetuse reguleerimine käib katsetuse ja proovimise teel,tekkis selline kysimus et kui kast libistades käiku vahetab ja tahaks seda käiguvahetust jäigemaks saada,et kui tundlik see reguleering seal on,kas juba yks nõks edasi keerates mõjub,või on mõttekas keerata pool ringi,või kuidas?
Vasta
#13
1 nõks ei anna suurt midagi, ma olen veerand pööret korraga keeranud ja siis proovisõit jälle.
Kui asi hakkab õigeks saama siis nõks haaval edasi keerata.
Kui hakkab käike trampides vahetama siis on liiga palju keeratud.

Trossist käiguvahetust ettepoole tuues väheneb ka libistamine.
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#14
Kergitan vana teemat.
Kas w140 350td ka see regullimise võimalus on? Kasti küljes on ainult vaakum ja seal peal suur roosa nupp mida ca 0,75 pööret edasi tagasi saab keerata, kuid mis auto käitumises ei muuda midagi.
Kast libiseb kõikidel käikudel peale tagasikäigu. Icon_sad

Et kast peetis on ei taha hästi uskuda, 10k/km tagasi tehtud kapremont.

Vasta
#15
(02-11-2011, 06:10 PM)V@hh Kirjutas: Kergitan vana teemat.
Kas w140 350td ka see regullimise võimalus on? Kasti küljes on ainult vaakum ja seal peal suur roosa nupp mida ca 0,75 pööret edasi tagasi saab keerata, kuid mis auto käitumises ei muuda midagi.
Kast libiseb kõikidel käikudel peale tagasikäigu. Icon_sad

Et kast peetis on ei taha hästi uskuda, 10k/km tagasi tehtud kapremont.

Sõltub mehest kes kapremondi tegi - üldiselt võiks kapremondi mehelt eeldada ka kasti ja auto kokku seadistamist.

Seadistusest ei sõltu kas kast libiseb. Ainult vahetuskohad võivad väga pehmed olla kui vaakum liialt suur.

Muidugi kasti ketaste vahesid ei viitsita mõõta üldiselt, seega võib ka sellest lõdevus avalduda.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#16
Saan ikka õigesti aru, et reguleeritakse siis seda?    
Vasta
#17
Sealt keerad käiguvahetuse pehmust/jäikust ja trossist käikude pikkust.
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#18
Jah sealt reguleeritakse modulaarrõhku (käiguvahetuse jäikust). Kuid seda sai ainult pool pööret keerata. Korgi all on kuuskant kruvi mida saab siis ise manuaalselt juurde timmida, kuid sinna pääsemiseks on vaja plastikust liblikas ära lõhkuda.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#19
124 diisli puhul on veel üks reguleerimis koht.
Natuke saab muuta vaakum kraani asendit, asub ta kõrgsurve pumba küljes, gaasi pedaali asend muudab vaakumi läbilaskmist.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#20
Kas ma saan õieti aru, et see trossist/vaakumregulaatorist kasti reguleerimine on ikkagi ajutine lahendus ehk ainult kasti remondi edasi lükkamine? Või võib see olla ka tavapärane kasti töörežiimi muutumine aastate jooksul (eeldame nt, et inimkäsi pole vahepeal ise midagi reguleerinud) ning reguleerimine taastab kasti nö tehase seadistuse ja kast töötab veel aastaid probleemideta?

Tõnu
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  OM61x klappide reguleerimine v6sa 0 3,403 05-12-2005, 12:03 PM
Viimane postitus: v6sa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne