Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mootor kuumeneb üle, termostaat?
#1
Autoks on w123 2.4 diisel. Mootor tavaliselt soojenes väga aeglaselt, pidin ennem mingi 20 km läbi sõitma et 80 kraadi täis saaks. Eile sõitsin maanteel 110km/h, sisi järsku mootor kuumenes üle temp oli 120 kraadi. Jäin seisma ja radikas auras. Mingi 10 min pärast hakkasin aeglaselt sõitma 80 km/h umbes, siis temperatuur langes, ja nüüd ongi nii et kui linnas sõidad või maanteel liiga kiiresti, siis mootor kuumeneb üle.
Esimesed 1000 km mis selle mootoriga tegin, polnud ta varem veel kunagi üle kuumenenud.
Et siis uut termostaati vaja? Või äkki 2.8 bensuka mootori radikas ei sobi? Termostaat ikka?
Aitäh.
W123!
Vasta
#2
Termostaat on esimene kahtlusalune. Kuigi, siis peaks igast asendist üle kuumenema.

Mis nägu jahutusvedelik on? Selge ja puhas? Kui on õline, siis võib ka plokikaanetihendi leke või plokikaanemõra olla.

2,8 radikas peaks olema sama suur või isegi suurem, kui diiselmootori oma. Selles nüüd vaevalt probleem on. Kuigi, kui radiaator keskmiselt umbes on, siis võib jahutamisega probleeme tekkida. Kas radikast väljuv lõdvik on jahedam, kui radikasse sisenev voolik? Ettevaatust, 110 kraadi on ikka päris soe!
Vasta
#3
kas diferentsiaali said õige? võib ju olla ka et lihtsalt mootori pöörded maanteel nii kõrged et lähebki keema. mul 124 300D-l maanteesõidul 90-95 kraadi ja kiiremini sõites või käruga läeb üle saja. põhjuseks praegu on bensuka stange mis varjab õliradiaatori tuule eest ära.
linnas läeb ka keema kui ummikutes istuda.

ja vaata ega mõni pidur peal ole või mõni muu asi veeremist ei takista(differ näiteks)
Vasta
#4
v6sa Kirjutas:Termostaat on esimene kahtlusalune. Kuigi, siis peaks igast asendist üle kuumenema.

Mis nägu jahutusvedelik on? Selge ja puhas? Kui on õline, siis võib ka plokikaanetihendi leke või plokikaanemõra olla.

Diesli puhul jääb see puhtaks :cool_rsvd: lihtsalt lööb heigaase läbi radika ja loomulikult koos jahutusvedelikuga, et suur kanister veega abiks. Kui mõra väike, siis hetkeks lööb (soojenemisel) siis jälle tihe, kallad vett juurde ja tuld UZI

Termostaati proovimiseks soovitan hetkeks termostaat ära visata. Ja proovi kork ära vahetada, juhtub et enam 0,6 bar ei hoia ja siis tosool keema läheb varem.
Vasta
#5
Sõberpõtrade väitel lööb plokikaaneprobleem jahutusvedeliku enamasti õliseks.

Muide, gaasileket saab kontrollida üsna lihtsalt kondoomiga. Tõmbad selle üle korgiava (enne pead hoolitsema, et kõik muud mulgud oleks kinni topitud) ja paned tule torusse. Kui on gaasileke, hakkab asi paisuma. Kuni lõhkiminekuni välja, väidetavalt.

Mul pole peale selle nipi teadasaamist lekkiva kaanetihendiga masinat ette sattunud, seega ei oska väite paikapidavust kommenteerida.

Mootori koormuse suurenemine ei tohiks nüüd keema küll ajada.

Radika kork on oluline. Kui tihendid kehvad, klapid kinni või lahti või radika krae vilets, siis ei pruugi vajalikku survet olla ja jälle kipub keema minema.
Vasta
#6
Päris korgi pärast nüüd kuumeneda ei tohiks. Kork hoiab surve süsteemis, vedelik lähem keema suuremal temperatuuril, aga kuumeneb samamoodi.
Ise sõidan lahtise korgiga, mul imepisike leke radiaatoris. Kui kuumenedes tekib kerge surve süsteemi siis hakkab sealt välja pressima, irvakil korgiga ei tule välja midagi ja üle 90c pole veel läinud ka. 3,0D W124
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#7
Laur Kirjutas:Päris korgi pärast nüüd kuumeneda ei tohiks. Kork hoiab surve süsteemis, vedelik lähem keema suuremal temperatuuril, aga kuumeneb samamoodi.
Ise sõidan lahtise korgiga, mul imepisike leke radiaatoris. Kui kuumenedes tekib kerge surve süsteemi siis hakkab sealt välja pressima, irvakil korgiga ei tule välja midagi ja üle 90c pole veel läinud ka. 3,0D W124
Noh jah see on pigem aktuaaalne el.ventika puhul - seal kui kork pole tihe ennem keema läheb, kui ventikas tööle hakkab.
Vasta
#8
Eile valasin tosooli välja, oli puhas, sellesmõttes et õlipleke ei olnud eriti. Siis tegin seda karbikest lahti, kus termostaat seisab ja avastasin et termostaati üldse ei olnud:SBig Grin Panin siis eile uue peale ja nüüd kõik okeiSmile Aga esimesed 1000 km ilma termostaadita olid mul küll okeiBig Grin
W123!
Vasta
#9
Hydroid Kirjutas:Eile valasin tosooli välja, oli puhas, sellesmõttes et õlipleke ei olnud eriti. Siis tegin seda karbikest lahti, kus termostaat seisab ja avastasin et termostaati üldse ei olnud:SBig Grin Panin siis eile uue peale ja nüüd kõik okeiSmile Aga esimesed 1000 km ilma termostaadita olid mul küll okeiBig Grin

Loodame et OK :lol: tavaliselt visatakse ära, kui just plokikaanel väike pragu sees:eureka:
Vasta
#10
Oot mida ära visatakse, tosoooli?Big Grin A kuidas saab see pragu üldse tekkida sinna plokkikaande?
W123!
Vasta
#11
mootor töötab pidevalt 85-90 kraadi juures, plus surve ja kõik muu...kulub, ei saa hooldust õigel ajal ja nii kipuvadki need praod ja mikromõrad tulema
Vasta
#12
Hydroid Kirjutas:Oot mida ära visatakse, tosoooli?Big Grin A kuidas saab see pragu üldse tekkida sinna plokkikaande?

termostaati visatakse ära... Sest need väiksed mikropraod on suiksed, et avanevad ainult mingil temperatuuril (mul ovanes mingi 4 korda aastas, tavaliselt talvel :lol: )
Vasta
#13
Mis on saanud sinu sellest probleemist.mul endal autol ka kui liiga kiiresti linnas sõita või maanteel siis tahab keema minna.ainult et autoks w201 2.0d.
Vasta
#14
zajets Kirjutas:Mis on saanud sinu sellest probleemist.mul endal autol ka kui liiga kiiresti linnas sõita või maanteel siis  tahab keema minna.ainult et autoks w201 2.0d.

Mina mõtlesin et termostaadil on midagi viga ja tahtsin ära vahetada, kodus oli olemas mingi suvaline termostaat mis sinna sobis. Tegin seda karbikest lahti, kus termostaat peab seisma ja seal seda üldse ei olnud, nüüd panin peale ja kõik okSmile Sa proovi ka alguses see ära vahetada kuna see pole just väga kallis ja on esimene asi kus otsida ka.
Vasta
#15
Jätkaks vanat teemat
Sai ka hiljuti OM601 mootoril termostaat välja vahetatud kuna eelnevalt sõites langes maanteel temperatuur 60 kraadini, samas koha peal seistes aegajalt tõusis 100.
Peale termostaadi vahetust juthus nii ,et linnasõidul läks võrdlemisi ruttu töösoojaks(80-85 kraadi) ning hoidis seda temperatuuri kenasti, aga maanteel 90 km/h sõites päris tihti läks sajani, eriti, kui Lõuna- Eestis Tatra Orgu üles sõites.
Kiire lahendusena olen täheldanud, et soojendus salongis põhja ja temp langes koheselt 90-ni, samas pidin ka temp. anduri lühistama, et vent pidevalt taga oleks, sellest muidugi pole senini abi olnud, ei jahutaks justkui.

Kõige murettekitavam ongi see, et linnas on super hea sõita, aga maanteel hoia silmad koguaeg temp. näidkul ja peab palavas sõitma, selline tunne nagu oleks termostaadi valetpidi sisse pannud...

Mõista, mõista....?
Vasta
#16
Siin peab olema probleemiks radikas, kas on väike, bensuka oma või lihtsalt umbes.
On olnud 2 OM601 mootoriga autot ja kummalgi polnud üldse ventigi peal ja ka suvel palava ilmaga ei saanud linnasõidul üle 90 kraadi, maanteel stabiilselt 80 kraadi.

Vasta
#17
Minul aasta tagasi tõusis temperatuuri näit 110 peale ja on püsinud nõnda tänaseni.Kuna mingit keemaminemis märke ei ole, siis arvan, et viga näidikus.
Alati ei pruugi viga olla termostaadis. Ja kuna enne termostaadi vahetamist temperatuur vaid 60 kraadi, siis radikas ei saa kuidagi viga olla.
Vasta
#18
(17-10-2012, 11:17 PM)xman Kirjutas: Minul aasta tagasi tõusis temperatuuri näit 110 peale ja on püsinud nõnda tänaseni.Kuna mingit keemaminemis märke ei ole, siis arvan, et viga näidikus.
Alati ei pruugi viga olla termostaadis. Ja kuna enne termostaadi vahetamist temperatuur vaid 60 kraadi, siis radikas ei saa kuidagi viga olla.

Surveall olev jahutusvedelik ei keegi veel 110 kraadi juures.
Mina muretseks, kuid vaid siis kui see oleks minu auto...
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#19
Ma tean ka seda, et termostaadi kaanel on kaks kinnitus varjanti ehk siis kõrvuti on kaks kkeermestatud auku, umbes cm-se vahega. Mis, kuidas ja kuna nendega on...

Linnas koha peal tiksudes mu autol isegi temp langeb 80-70 vahele, aga nii kui neljas rauas ja maanteel olen, siis hakkab tõusma
Väga kummaline anomaalia.

Kas tavaliselt polegi jahutus ventika idee selles, et nii kui termostaat avaneb, hakkab vent suurel ringil olevat jahutusvedelikku jahutama?
Vasta
#20
Tänapäeval ei tähenda uus termostaat tingimata töötavat termostaati. Harjuge selle tõsiasjaga ükskord...(hiinlased teevad, aga ei tea täpselt, MIDA nad teevad..Smile

Kui termostaat keedukannukatse edukalt läbinud on, siis ilmselt tegu umbes radikaga...
Aga alles pärast katset.

Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  CDI mootor ei käivitu - APIAPI v6sa 79 73,230 22-08-2022, 07:50 PM
Viimane postitus: Ott
  W209 2,7 cdi mootor läheb avariireziimi Bullterrier 12 1,691 03-06-2021, 09:47 PM
Viimane postitus: Ott
  MB S320 155 kw mootor, keegi selle mootori kohta oskab midagi öelda. comoon 2 2,511 06-08-2018, 07:31 PM
Viimane postitus: .Alar.
  Mb c200 cdi 2001 mootor jõnksutab luigapoiss 12 10,542 17-05-2018, 02:37 PM
Viimane postitus: znxe
  MB Sprinter mootor ets123 0 1,863 02-10-2017, 12:48 PM
Viimane postitus: ets123
  mure sprinteriga millel on OM602.962 mootor taavikre 0 2,117 04-08-2017, 02:12 PM
Viimane postitus: taavikre
  M103 3.0 Uputab üle. k2igukast 16 11,426 29-05-2017, 11:17 PM
Viimane postitus: k2igukast
  Mis mootor? kippari 17 10,211 01-11-2016, 09:03 PM
Viimane postitus: kippari
  E280 diisel 2008a, lärmakas mootor goandwax 6 5,259 05-08-2016, 05:33 PM
Viimane postitus: Mike22
  OM642 mootor aux535 0 2,378 03-08-2016, 12:36 PM
Viimane postitus: aux535



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne