Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
klapisääre tihendid...
#1
kuidas aru saada et klapisääretihendite viga? mootoriks 2.0 diisel ja ajab liiga palju sinist suitsu välja(ikka väga palju tegelt, suur pilv üleval eriti külma mootoriga), et õlirõhk korras, surve karteris normaalne(ei viska õlikorki maha), mingeid kolinaid ka mootoris pole. sõber siin pakkus välaja et klapisääretihendid läbi, aga millest seda täpsemalt järeldada. ei taha seda vahetuse tööd niisama ka ette võtta. et auto sai ostetus eile, siis päris kindel ei ole, aga esialgu tundub et sööb õli Confusedad:
Vasta
#2
sinine suits, klapisääre tihendid...ja võimalik, et ka õlirõngad
Vasta
#3
kas kellelgi ka klapisääretihendite vahetusega kogemusi? nimelt väidavad osad, et plokikaant pole selleks vaja maha võtta. klapp jääb kolvi peale pidama(kui kolb ü.s.s.) ja uus klapisääre tihend jääb klappi juba ise piisavas kõrguses hoidma et ta taas kinnitada. teised aga väidavad et plokikaan tuleb tingimata eemaldada ja ka siin lähevad arvamused kaheks: osad ütlevad, et tingimata uus plokikaane tihend, teised et uut ei pea panema, kui vana terve ??
Vasta
#4
Kui klapisääretihendid on ära, siis tavaliselt manomeetriga silindri surve on hea, kui rõngad läbi, siis mitte. Samas selline meetod ei pruugi jälle alati täiesti õiget vastust anda.

Vahetada saab kahte moodi. Nii ilma kaant maha võtmata kui ka kaant maha võttes. Kui kaant maha ei võeta, siis lastakse küünla august silindrisse suruõhk vms sisse, mis klappi nii tugevalt enda kohal hoiab, et klabivedru saab ära võtta ning klapisääretihendi ära vahetada. Teine võimalus on, et kaas maha ja siis spets rakisega (mis näeb välja nagu külili keeratud U-täht) klapivedrud ära ja tihendid vahetusse. Kaane mahavõtmise eelis on kindlasti see, et näed ära, mis seisukorras on kolvid, klapid jne, aga tööd on oluliselt rohkem, kui suruõhuga vahetades.

Edit: Kuna diislil küünlaid ei ole, siis vist jääb teine variant, kui pihusti just otse silindrisse ei avane.
Vasta
#5
aaga mis diisel see ilma eelsüüteküünaldeta onn? jah, kiviaja transititel oli küll nii et oli lisaks külmkäivituspihusti ja küünlaid netu, aga Mercedes-Benz siiski ju teisest metallist masin.
Vasta
#6
ja plokikaanetihend KINDLASTI tuleb uus panna kui juba kaane päris maha võtad.
Vasta
#7
Suitsul ja suitsul siiski vahe.
1. Õli põlemise järel on sinine suits. Mittekorras pihustid annavad reeglina hallika suitsu.
2. Suurenenud õli kulu on see, mis viitab kulunud kolvigrupile või klapisääre tihendite vahetamise vajadusele.
3. Pihusti töö kvaliteedi riket seevastu näitab külma mootori käivitus kõige enam - mootor puterdab madalatel pööretel (töötab ebaühtlaselt)

Klapisääre tihendite ebatihedus ei suurenda karteris survet, küll teevad seda kulunud kolvigrupp või purunenud (kinni paakunud) kolvirõngad. Õige diagnoos on määravam kui mootori lahtiharutamine. Suht kirvereegel on et iga mootori kinni/lahti harutamine = 50 000 km läbisõitu.
Vasta
#8
Foori tagant minnes viskab korra sinist - klapisääretihendid.
Pidev sinine suits viitab juba kangesti otsakorral olevatele õlirõngastele.
Vasta
#9
ja saab vahetada väga lihtsalt ilma igasuguste vahenditeta ja kaane maha keeramiseta. Pead lihtsalt selle kolvi ülesse keerama, millise klappidega mässad, siis klapp ei kuku alla, kui peaksi näpu vahelt jooksu panema.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#10
Tervist .olen seda mootorit töötamas näinud ja sealt nagu tulebki sellist pidevat sinist vinet ja lõhn on nagu kah selline õli kärsakas.
MB C123 230CE, 190D 2.5, 190E 2.3
Vasta
#11
lase aga pihustid ära kontrollida. mul Mercedes-Benz 300TD turbo võtab ka parasjagu õli,(10 000 kohta valan ~3l peale pole küll kindlalt mõõtnud/arvestanud), aga sinist ei tule küll tagant mitte üks gramm. ainult musta, kui pöördesse ajada. tühikäigul ei suitse. kunagisel autol - diisel sierral olid otsas pihustid ja see ajas kogu aeg sinist vingu.

samuti oli kunagi mul bensumootoriga 2,3 Isuzu kastikas. 100km kohta 1l õli peale. õlirõngaid polnud ollagi kui mootori remonti viisin, aga ei suitsenud mitte üks gramm. ei musta, ei sinist. diagnostikas kontrolliti heitgaase ka ja seal öeldi, et tulemus palju parem kui tänapäevasel sissepritsega autol. aga 1l õli 100km kohta võttis õli.

niiet isiklikele kogemustele tuginedes lase kõigepealt pihusteid kontrollida, klapisääretihendid vaheta aga ära. siis läheb õli võtmine vähemaks.
Vasta
#12
jätsingi klapisääretihendite vahetuse pooleli, vastava tööriista et klapi vedrusid alla suruda sain valmis, aga viimasel hetkel mõtlesin ümber. panin kõik kokku tagasi ja mõtlesin, et kuna auto on pool aastat seisnud, siis äkki õlirõngad ka kinni. seega mõtlesin nüüd uue kava:
1. mõõdan rõhu
silindrites (kui rõhk madal siis proovin korra atsetooniga, et ehk leotab rõngad lahti, kui nad üldse kinni on)
2. viin pihustid kontrolli( vajadusel vahetan pihustiotsad)
3. vahetan klapisääretihendid
ja kui siis ka korda ei saa siis.......
Vasta
#13
Madal surve võib olla ka mittepidavatest klappidest.Kui rõhk madal,lase
törts õli silindrisse,ning mõõda uuesti.Siis saad tuletada,kas klapid,või rõngad.
Õli läheb rõngaste vahele ja tekitab korraks suuremat kompressiooni.
Vasta
#14
et otse pihusti august kallan sutsu õli sisse??
Vasta
#15
Nustu826 Kirjutas:ja plokikaanetihend KINDLASTI tuleb uus panna kui juba kaane päris maha võtad.

Kui tuhend korras mis tast vahetada, eriti diisli kaane tihendi hindu uurides, kindlam muidugi on.
Poltidega teine lugu, need tuleb vahetada, enamasti lubatust pikemaks veninud.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#16
ei saa aru, et mis nende poltidega juhtub? et kuidas nad pikemaks venivad?
Vasta
#17
Poldid venivad seetõttu, et iga kord kaant vahetades ja pingutades tekib hetk kus üks polt saab suurema tõmbepinge kui seda ühtlaselt lõplikuna kokkusurutud kaane korral Sa ju ei suuda kõiki polte korraga pingutada :-)
Vasta
#18
aga kui sa atsetooniga leotad, siis kindlasti vaheta kohe pärast seda õli ära, mitte 10 km hiljem. muidu mootor koos. atsetoon peseb ka saalede vahelt õli välja. aga kui auto seisis, siis sõida lihtsalt mõnda aega. mõnel juhul läheb asi ise korda. isiklik kogemus vana mazdaga mis 2 aastat seisis. algul võttis õli niiet vähe ei olnud, aga mõni aeg sõitu ja lõppes ära see õli võtmine. mina muidugi valasin täissünti peale, sel paremad pesemisomadused.
Vasta
#19
Leotamiseks petrool kõige parem.
Vasta
#20
igatahes klapisääre tihendite pärast mu auto tossu ei ajand. pihustid olid lihtsalt no nii läbi et kole. uued otsad pandi sisse ja nagu uusCool
see toss oli ikka päris jube, mis see mootor ajas, täitsa imelik mõelda, et kulunud pihustiotsad nii teha võivadExclamation
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne