14-08-2011, 04:26 PM
Denis, arvan, et Su järeldused Nõukogude Liitu müüdud kolme MB600 osas on arvatavasti õiged. Samas tekib küsimus, et kui 1979.a. MB600 pullmani ostjaks oli N.Liidu välissaatkond ja auto tarniti otse saatkonnale, kas sel juhul on ostjamaaks N.Liit või riik, kus asub saatkond? Daimler-Benzi ajalooraamatus on kirjas, et kolm MB600 müüdi N.Liitu...
1966.a. MB600 SWB kuulikindel auto võis tõesti olla välismaal kasutuses N.Liidu diplomaatilise korpuse poolt. Olen näinud mustvalget fotot, kuidas L.I.Brežnev sellest autost välismaal välja astus. See oli 1970-ndate aastate alguses.
1976.a. MB600 SWB oli ilmselt L.I.Brežnevi isiklik mänguasi. Sellest, et üks MB600 oli osaks Brežnevi isiklikust autokollektsioonist, on palju kirjutatud. Muu hulgas räägitakse sellest Russia Today TV-uudisenupus. Võimalik, et Brežnevi autokollektsioon ei olnud suur, kuid mõned huvitavad autod tal siiski olid: Cadillac, Lincoln, Chevrolet Monte Carlo, Citroen SM, Maserati ja väidetavalt isegi üks Mercedes 300SL.
Isiklikult arvan, et kas 1976. (või 1966.a.) N.Liitu müüdud MB600 kasutati muu hulgas AMO-ZIL tehases näidisena ZiL117 väljatöötamisel. Mitte, et AMO-ZIL kopeeris MB600 - kaugel sellest. Kuid näidisena kasutas.
1979.a. MB600 pullman oli väga suure tõenäosusega kasutusel välismaal N.Liidu diplomaatilise korpuse poolt. Tundub väga ebatõenäoline, et see auto Moskvas 90 tuhat km läbi sõitis (ja just sellise läbisõiduga see auto hiljuti müüki pandi).
1966.a. MB600 SWB kuulikindel auto võis tõesti olla välismaal kasutuses N.Liidu diplomaatilise korpuse poolt. Olen näinud mustvalget fotot, kuidas L.I.Brežnev sellest autost välismaal välja astus. See oli 1970-ndate aastate alguses.
1976.a. MB600 SWB oli ilmselt L.I.Brežnevi isiklik mänguasi. Sellest, et üks MB600 oli osaks Brežnevi isiklikust autokollektsioonist, on palju kirjutatud. Muu hulgas räägitakse sellest Russia Today TV-uudisenupus. Võimalik, et Brežnevi autokollektsioon ei olnud suur, kuid mõned huvitavad autod tal siiski olid: Cadillac, Lincoln, Chevrolet Monte Carlo, Citroen SM, Maserati ja väidetavalt isegi üks Mercedes 300SL.
Isiklikult arvan, et kas 1976. (või 1966.a.) N.Liitu müüdud MB600 kasutati muu hulgas AMO-ZIL tehases näidisena ZiL117 väljatöötamisel. Mitte, et AMO-ZIL kopeeris MB600 - kaugel sellest. Kuid näidisena kasutas.
1979.a. MB600 pullman oli väga suure tõenäosusega kasutusel välismaal N.Liidu diplomaatilise korpuse poolt. Tundub väga ebatõenäoline, et see auto Moskvas 90 tuhat km läbi sõitis (ja just sellise läbisõiduga see auto hiljuti müüki pandi).
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
harrastusautoajaloolane