Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kust saab Exide või Raylite aku osta?
#1
Äkki teab keegi,kus on müügil Exide või Raylite akud hea hinnaga?Tänud
The soul smells like diesel
Vasta
#2
Akuexpert ikka abis, keegi siit sebib kindlasti hea hinna ka..... Raylite ja Exide asemel soovitaks küll juba Hagen'it, sama hind aga kavlitett ja kestvus parem, 100Ah maksis lett 1250.-.... Aga eluiga pidi oluliselt parem olema kui Raylite-l...
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#3
Rolz Kirjutas:Akuexpert ikka abis, keegi siit sebib kindlasti hea hinna ka..... Raylite ja Exide asemel soovitaks küll juba Hagen'it, sama hind aga kavlitett ja kestvus parem, 100Ah maksis lett 1250.-.... Aga eluiga pidi oluliselt parem olema kui Raylite-l...

Mis asi see Hagen on?Esimest korda kuulen sellest.Kas Saksamaa oma?
The soul smells like diesel
Vasta
#4
Exide akusi toob vist MG-Auto maale.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#5
Miks mitte varta, see ka ju hea aku.
Vasta
#6
kodusiga Kirjutas:Miks mitte varta, see ka ju hea aku.

Pigem jah valiks Varta
Varta Silver nt.

Exide ju täielik pask kalli raha eest.
Vähemalt vanasti olid pasad akud. Jooksid sisemisse lühisesse.
Vasta
#7
Meego siin pakkus Varta ostjale oma abi...

RAylite kohta head sõnad - andis lubatu välja neli aastat, siis sõideti koos autoga puruks...

Exide pole just eriti head muljet jätnud tuttavate autodel. Kaks neljast on garantiiga välja vahetanud oma vooluallikad. Aga teised kaks on sigarahul. Võta siis kinni...

Aga ise kah eelistaks Vartat...Eks hind ka määrab... Bosch Silverit ka kiidetakse...

Mis loom see Hagen on?
Vasta
#8
Siin ka akudest juttu, ehk on abiks.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#9
Ei tia kas BOSCH akut tasub osta?Tundub et saksa nimi kas ka kvaliteet?
56562200
Vasta
#10
Hagen saklslane ja väga kiidetud asi...
Boschi kohta olen niipalju kuulnud, et akude maailmas pole oma nime ja mainet väärt.....On kellelgi mingeid kogemusi?
Ja kas keegi äkki teab kelle akudele Mercedes-Benz oma kirjad peale paneb ja A-osa aku pähe maha müüb, need on küll megahea kestvusega.......
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#11
Rolz Kirjutas:Ja kas keegi äkki teab kelle akudele Mercedes-Benz oma kirjad peale paneb ja A-osa aku pähe maha müüb, need on küll megahea kestvusega.......

Olen paar päeva tagasi Akukeskuses käinud,seina juures oli üks vana aku pandud,MB kirjaga küljes,andmed olid sellised:12V,90 Ah,käivitusvool 950 !!!Ja tootjaks oli Hoppecke.
The soul smells like diesel
Vasta
#12
TM test:
Särtsu ka pakasepäevaks



Banner
Biltema
Bosch
Energie
Exide Classic
Exide Ultra
Faam
Fiamm
Hankook
Hoppecke
Optima
Rocket
Salama
Solite
Trane
Trane Calcium
Varta
Zap


Talv on käes. Alatasa tuleb hommikuti autoakendelt jääd kraapida, aga see pole veel kõige suurem mure. Istud autosse, keerad võtit ja ... aku otsustab, kas lähed sõitu või, kaablijupid käes, abimehi otsima.

Heikki Parviainen
Fotod Hannu Häyhä
Mõõtmised Test Center Tiililä ja Hasse Förnäs

Eelmises võrdlustestis (TM 1/2000) olid vastamisi väiksemad, 55 Ah akud. Nüüd tahtsime uurida numbri võrra suuremaid, sest autode elektrilisade arv kasvab kogu aeg, peale selle võib lõuna pool igati piisav aku meie talves jõuetuks jääda. Eesmärk oli koguda võrdluseks 75 Ah akud, aga paraku polnud kõigil tootjatel täpselt selliseid võtta, nii et väikesed erinevused mahutavuses siiski tekkisid. 5 Ah pole aga oluline vahe, nii et kõigi stardijoonel olnute võimalusi võib võrdseteks pidada. Ka on akude valik testis ehk rikkamgi kui autopoodides – juhindusime sellest, et akuvajadus võib võõrsilgi tekkida, siis on hea, kui võõrapäraste markide väärtusest pilt olemas.
Võrreldavad akud on mõõtmete poolest sellised, et neid kasutatakse kõrgema keskklassi bensiinimootorite ja väikeste diiselmootorite vooluallikana. Uuematel autodel on see levinuim suurus ja tarvikute seas üks nõutavamaid.
Võrdluses oli kaheksateist akut kuueteistkümnelt tootjalt – Exide ja Trane olid esindatud kahe erineva ehitusega akuga, ülejäänud ühega. Tulemuste usaldusväärsuse tõstmiseks esindas igat marki vähemalt kaks akut.
Paremusjärjestus saadi nelja katse kokkuvõttena. Kahe katse käigus kontrolliti seda, kuidas täis aku autole tugevas pakases käivitusvoolu annab. Kolmandas uuriti, kuidas on lood aku laadimisega, kui auto juba liikuma saadud. Neljanda eesmärgiks oli kindlaks teha, kui kaugele jõuab auto, kui generaatori rihm sõidu ajal katkeb või laadimisvoolu mingil muul põhjusel enam juurde ei tule.

Külmkäivituspinge ja käivitusaeg

Enne katseid äratati akud ellu, tehes neile mõned tühjenemis- ja laadimistsüklid. Nii saadi võrdsed algtingimused, sest kindlasti olid mõned kauem laos seisnud kui teised. Külmkäivituskatse tehti temperatuuril –20 °C, sellel hoiti akusid 36 tundi enne mõõtmiste algust. Katse vastab seega esmaspäeva hommikule, kui laupäeval sai poes käidud, pühapäeval aga polnud kange külma tõttu tahtmist nina toast välja pistagi.
Külmalt akult võeti 15 sekundi vältel 200 amprit voolu, millele järgnes sama pikk paus. Seda tehti kolm korda, seejärel koormati akut, kuni pinge langes 7,5 voldini. 7,5 volti võeti piiriks seetõttu, et nii madala pingega auto süüte- ja toitesüsteem reeglina enam ei tööta. Teisisõnu, siis auto enam ei käivitu.
Esimese koormustsükli pinge näitab, kui palju on akust võtta esimesel käivitamisel. 7,5 voldi piir näitab aga, kui kauaks akul käivitamisenergiat jätkub, kui auto mingil põhjusel kohe ei käivitu.
Testitud akudest oli Optima külmkäivitamisel selgesti teistest parem. See sai ainsana mõlemalt katselt täispunktid. Lähim konkurent oli Exide Ultra, mis jäi mõlemal korral ühe punkti võrra maha. Järgnesid üsna ühtlase grupina Fiamm, Hoppecke, Trane Calcium ja Varta. Ülejäänud olid ühes, teises või lausa mõlemas katses pisut nõrgemad.
Need kaks külmkäivituskatset iseloomustavad akut sel juhul, kui auto seisma jäädes on aku täiesti laetud. Tegelikkuses paraku alati nii ei ole. Lühikesed läbitud vahemaad ja mitmesuguste elektriseadmete kasutamine tähendavad seda, et aku ei jõua end korralikult laadida ning pole päris lõpuni laetud võib-olla kogu talve jooksul. Alalaetus on eriti suur probleem siis, kui aku ei võta laadimisvoolu hästi vastu. Ning kui vastuvõtlikkus on niigi halb, siis külmaga see mure vaid suureneb. Talvel võib vastuvõetav vool olla vaid murdosa suvisest.

Laadimisvoolu vastuvõtt külmaga

Suure osa autokasutajate jaoks piirdub päevane sõidunorm lühikeste teekondadega linnaliikluses. Hommikul käivitatakse väljas külma käes seisnud auto ja sõidetakse tööle – ning õhtul jälle tagasi. Kellel see võimalus on, paneb kummalgi korral käima ka kütusel töötava eelsoojenduse, et mootor ja siseruum soojemaks saaksid. Mugav küll, aga iga korraga kulub akust mitme ampertunni jagu elektrit.
Mootori soojendamiseks kulunud energia saadakse tagasi juba kümneminutilise sõiduga, aga siseruumi soojendamiseks kasutatakse auto soojusvahetuse tuulutust. See võtab märgatavalt energiat ja aku varud hakkavad vähenema. Kuni ühel hommikul võib aku olla nii tühi, et ei suuda enam autot käivitada.
Akude võimet vaid lühikesi linnaotsi sõites vastu pidada hinnati selle järgi, kuidas nad külmaga laadimisvoolu vastu võtsid.
Katset ette valmistades laaditi kõik akud toatemperatuuril täis. Sama temperatuuri juures koormati neid nii, et iga aku kaotas 30 ampertunni jagu energiat. Seejärel paigutati akud ööpäevaks 20kraadise külma kätte. Kui akud olid päris kindlasti külmad, laaditi neid kümme minutit 14,4 V pingega ja siis mõõdeti, mitu ampertundi on nad vastu võtnud. Selle põhjal hinnati laadimisvoolu vastuvõtlikkust.
Tulemused erinesid suuresti käivituskatse tulemustest. Erinevate akude tootmisel on rõhku pandud erinevatele omadustele. Mõned ladusalt energiat andvad akud ei taha seda vastu võtta ja teistega on jälle vastupidi.
Muidugi oli võrreldavate seas akusid, millele nii energia andmine kui vastu võtmine raskusi ei valmistanud. Vastuvõtuvõime poolest tõusis eriti esile Trane Calcium. Selle laetud energiakogus oli kolm korda suurem kui viimaseks jäänud Solitel.

Energiavaru

Energiavaru all peame siinkohal silmas seda, kui kaua jaksab aku autot käigus hoida generaatorivoolu puudumisel. Võib ju juhtuda, et generaatori rihm katkeb, ent teenindusse uue rihma järele tuleb siiski sõita.
Nii energiavaru kui käivitusaja seisukohast omab suurt tähtsust aku mahutavus ehk see, kui palju ampertunde akus energiat on. Selge see, et mida rohkem, seda parem. Teisest küljest ei huvita autojuhti akule kirjutatud numbrid, vaid teadmine, kui pika sõiduga ta võib arvestada. Tee peale jäädes pole mingi lohutus, et mõni tootja ei pidanud vajalikuks 74 Ah akude valmistamist, vaid leppis vähemaga.
Katse käigus võeti akult 25amprist voolu nii kaua, kuni pinge alanes 9,5 voldini. Nagu arvata võis, olid tipus 74 Ah akud. Teisest küljest, 70 Ah Hoppecke sai samuti hea tulemuse. See näitab, et energiavaru ja aku mahutavus ei ole päris samad asjad, erinevused on rohkem tingitud ehituslikest eripäradest.
Täispunktid teenisid Exide Ultra, Fiamm, Salama ja Solite. Eriti halba hinnet ei saanud ükski aku. Seega on rihma katkedes üsna suur tõenäosus kõigil teeninduseni välja jõuda.

Erinev varustus

Koondhinne on antud nelja katse kokkuvõttes. Lisaks uurisime huviga ka akude varustust, nagu kandesanga olemasolu ja mitmesuguseid näitusid, kuigi hinnet need ei muutnud.
Uutes autodes on aku peidetud plastist katteplaatide alla ja enamasti pole akuga kokkupuutumist enne, kui see mingil põhjusel enam ei tööta.
Ega kena ja käepärane sang eriti ei lohuta, kui akut paarikümnekraadises pakases mootoriruumist välja peab kaevama. Hoopis teine lugu on siis, kui akut kasutatakse mootorpaadil, haagissuvilas ehk kas või suvilas kaasaskantava televiisori energiaallikana. Neis puhkuseveetmise juurde käivates akudes on arvestatud hoopis teiste omadustega kui auto käivitamiseks vajaminevatega. Siis on kergem kaal ja korralik sang asja eest. Antud juhul oli rõhk aga neil omadustel, mis päästaksid meid vajadusest akut tõstma ja kandma hakata. Nii et hea varustus lisapunkte ei andnud.

Kõrge tipp ja ühtlane keskklass

Vahed olid väikesed, kuid võitjas polnud ometi kahtlust. Exide Ultra oli ühtviisi hea kõigis katsetes, teenides kümnest võimalikust iga kord vähemalt üheksa punkti. Kuna energiavaru eest tulid täispunktid, tõusis keskmine üle üheksa. Täpselt üheksa oli Trane Kalsiumi keskmiseks; lisaks neile kahele andsime eeskujulikku hinnet tähistavad viis tähte ka Fiammile ja Optimale.
Enamasti järgneb tippudele ühtlasem keskklass. Nii ka seekord. Neli tähte teeninud akusid oli lausa seitse. Sealt edasi jäi tähti vähemaks ja kõige viimaseks jäänud Rocket pälvis vaid ühe. Oleks võinud ju rohkemgi saada, kuid külmkäivituspinge oli kogu rühma madalaim ja see võttis hinde kõvasti alla.
Kokkuvõttes võib öelda, et akude kvaliteedis on endiselt suuri erinevusi. Mõni annab energiat küll ladusalt välja, kuid ei võta seda külmaga sisse, mõni jälle vastupidi. Testis tulid võitjaks need, millel mõlemad omadused tasakaalus. Kes sellise aku valinud, ei pea talve tuleku pärast muret tundma. Kui auto on muus osas korras, siis käivitumine peaks õnnestuma ka karmi pakasega.


Voolu võtmine teisest autost

Kui auto mõnel hommikul enam omal jõul ei käivitu, tuleb abi otsida. Selleks sobib varuaku – aga voolu saab ka teisest autost. Kasutage selleks kvaliteetseid, suure läbimõõduga kaableid, millel on korralikku kontakti andvad klambrid. Kõigepealt kinnitage punase kaabli üks ots aitaja aku pluss-klemmile (reeglina on see suurema läbimõõduga kui miinus-klemm ning muidugi peaks see olema ka märgistatud). Teine ots siis ”surnud” aku pluss-klemmile. Järgmisena kinnitage tumeda (must või sinine) juhtme üks ots aitava auto aku miinus-klemmile. Teine ots aga mitte aku klemmile, vaid aidatava auto kere või mootori külge. Kinnituskoht olgu värvist ja roostest puhas. Seda ei ühendata aku külge seepärast, et kinnitamisel tekivad sädemed, mis võivad süüdata akust lekkinud gaasi. Muidugi oleks mõistlik aitav auto käivitada enne juhtmete ühendamist. Kui abi vajav auto on käivitunud ega ähvarda enam välja surra, võetakse juhtmed lahti kinnitamisele vastupidises järjekorras.


Näpunäiteid hoolduseks

• Kontrolli, et aku oleks korralikult auto külge kinnitatud.
• Hoia aku kuiva ja puhtana. Mustus võib tekitada lühise ja aku tühjendada.
• Puhasta aku klemmid ja neile kinnitatavad kaabliotsad ning määri neid kergelt vaseliiniga. Kontrolli, et ühendus oleks korralik.
• Kui on võimalik aku vedelikutaset kontrollida, siis tee seda regulaarselt. Vajaduse korral lisa destilleeritud vett.
• Juba sügisel tuleks mõõta aku happe tihedust ja omapinget. Tihedus peab olema vähemalt 1,20 g/ml ja omapinge 12,2 V.
• Kui auto jääb mitmeks kuuks seisma, tuleks aku kaablid lahti ühendada, sest autos on elektritarbijaid (näiteks kell), mis akut vähehaaval tühjendavad.
• Akut ostes kontrolli, et selle mahutavus (ampertundides) oleks ikka sama, mida auto valmistaja soovitanud. Väiksema mahutavusega aku puhul pole käivitumine nii kindel. Suurema aku kasutamisel mingeid halbu mõjusid ei ole, küsimus on vaid selles, et selle välismõõdud on siis suuremad ja aku ei pruugi ära mahtuda.
• Kui raadio käib koodiga, siis otsi see välja juba enne aku vahetamist (raadio unustab ära ka salvestatud lemmikjaamad).



Kokkuvõtteks

Akude mahutavuses on erinevusi, see on margi nime järel ka kirjas. Antud juhul me väikesi erinevusi ei arvestanud, kõiki võrreldud akusid hinnati ühtviisi.
Külmkäivitusvoolu on valmistaja teatanud, milleks on EN-normi kohaselt mõõdetud voolutugevus. Kui valmistaja on kasutanud teisi norme, siis on sulgudes lisatud lähim EN-normile vastav arv.
Kahel akul on energiavaru näit. Tervelt 14 akul on kandesang. Mõnelgi väga käepärane, mõnel üsna ebamugav.
Akude mõõdud – pikkus, laius ja kõrgus – on antud millimeetrites. Tänapäevaste autode madalas mootoriruumis on sageli just kõrgus kõige kriitilisemaks mõõduks.



Exide
Mudel: Ultra 47600
Mahutavus: 75 Ah
Külmkäivitusvool: 760 A EN
Plaatide arv: 17
Hooldusvaba: on
Kandesang: on
Energiavaru näit: on
Mõõtmed (p x l x k): 277 x 175 x 190
Tootjamaa: Poola
Garantii: 2 a

Hea
Energiavaru
Voolu vastuvõtt

Halb
Ebamugavad klemmikatted

Koondhinne 9,3
*****

Trane
Mudel: Calcium 57412
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Plaatide arv: 17
Hooldusvaba: on
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 275 x 175 x 190
Tootjamaa: Tai
Garantii: 1 a

Hea
Energiavaru
Voolu vastuvõtt

Halb
Pole energiavaru näitu

Koondhinne 9,0
*****

Fiaam
Mudel: Original 57412
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Plaatide arv: 17
Hooldusvaba: on
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 275 x 175 x 185
Tootjamaa: Itaalia
Garantii: 1 a

Hea
Energiavaru
Käivitusaeg
Kandesang

Halb
Pole energiavaru näitu

Koondhinne 8,8
*****

Optima
Mudel: Yellowtop D1400S
Mahutavus: 75 Ah
Külmkäivitusvool: 975 A EN
Plaatide arv: ei teatatud
Hooldusvaba: on
Kandesang: ei ole
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 325 x 165 x 238
Tootjamaa: USA
Garantii: 2 a

Hea
Külmkäivituspinge
Käivitusaeg

Halb
Väga kogukas
Voolu vastuvõtt

Koondhinne 8,8
*****

Banner
Mudel: 57412
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Plaatide arv: 15
Hooldusvaba: on
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 278 x 175 x 175
Tootjamaa: Austria
Garantii: 1 a

Hea
Energiavaru
Voolu vastuvõtt

Halb
Pole energiavaru näitu

Koondhinne 8,5
****

Biltema
Mudel: 80-572171
Mahutavus: 72 Ah
Külmkäivitusvool: 400 A EN
Plaatide arv: 15
Hooldusvaba: ei ole
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 302 x 175 x 190
Tootjamaa: Korea
Garantii: 2 a

Hea
Energiavaru
Voolu vastuvõtt

Halb
Külmkäivituspinge
Pole energiavaru näitu
Nõuab hooldust

Koondhinne 8,5
****

Exide
Mudel: Classic 57412
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Plaatide arv: 16
Hooldusvaba: ei ole
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 275 x 175 x 190
Tootjamaa: Poola
Garantii: 1 a

Hea
Energiavaru
Voolu vastuvõtt

Halb
Pole energiavaru näitu
Nõuab hooldust

Koondhinne 8,5
****

Varta
Mudel: Blue Dynamic 57412
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Plaatide arv: 15
Hooldusvaba: on
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 278 x 175 x 190
Tootjamaa: Hispaania
Garantii: 1 a

Hea
Energiavaru
Käivitusaeg

Halb
Pole energiavaru näitu

Koondhinne 8,5
****

Hoppecke
Mudel: 570901076
Mahutavus: 70 Ah
Külmkäivitusvool: 760 A EN
Plaatide arv: 13
Hooldusvaba: on
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 272 x 175 x 190
Tootjamaa: Saksamaa
Garantii: 2 a

Hea
Energiavaru
Käivitusaeg

Halb
Pole energiavaru näitu

Koondhinne 8,3
****

Salama
Mudel: 316-57412
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Plaatide arv: 15
Hooldusvaba: on
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 278 x 175 x 190
Tootjamaa: Tšehhimaa
Garantii: 1 a

Hea
Energiavaru
Käivitusaeg

Halb
Pole energiavaru näitu

Koondhinne 8,3
****

Trane
Mudel: 57412
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Plaatide arv: 17
Hooldusvaba: ei ole
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 275 x 175 x 190
Tootjamaa: Tai
Garantii: 1 a

Hea
Energiavaru
Käivitusaeg

Halb
Pole energiavaru näitu
Nõuab hooldust

Koondhinne 8,3
****

Hankook
Mudel: 935-57220
Mahutavus: 72 Ah
Külmkäivitusvool: 720 A EN
Plaatide arv: 15
Hooldusvaba: ei ole
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 277 x 174 x 190
Tootjamaa: Korea
Garantii: 1 a

Hea
Energiavaru
Voolu vastuvõtt

Halb
Pole energiavaru näitu
Nõuab hooldust

Koondhinne 8,0
***

Bosch
Mudel: Silver 7C
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Plaatide arv: 14
Hooldusvaba: on
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 275 x 175 x 190
Tootjamaa: Hispaania
Garantii 2 a

Hea
Omadustelt ühtlane

Halb
Pole energiavaru näitu

Koondhinne 7,8
***

Energie
Mudel: Silver 57412
Mahutavus: 74 Ah
Külmkäivitusvool: 700 A EN
Plaatide arv: 15
Hooldusvaba: on
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 275 x 175 x 190
Tootjamaa: Portugal
Garantii: 1,5 a

Hea
Voolu vastuvõtt

Halb
Külmkäivituspinge
Käivitusaeg
Pole energiavaru näitu

Koondhinne 7,5
**

Zap
Mudel: 57213
Mahutavus: 72 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Plaatide arv: ei teatatud
Hooldusvaba: on
Kandesang: on
Energiavaru näit: on
Mõõtmed (p x l x k): 275 x 175 x 175
Tootjamaa: Poola
Garantii: 2 a

Hea
Voolu vastuvõtt

Halb
Külmkäivituspinge
Käivitusaeg

Koondhinne 7,5
**

Faam
Mudel: 70L32
Mahutavus: 70 Ah
Külmkäivitusvool: 680 A EN
Plaatide arv: 14
Hooldusvaba: on
Kandesang: on
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 275 x 175 x 190
Tootjamaa: Itaalia
Garantii: 2 a

Hea
Voolu vastuvõtt
Kandesang

Halb
Käivitusaeg

Koondhinne: 7,3
**

Solite
Mudel: 57512
Mahutavus: 75 Ah
Külmkäivitusvool: 320 DIN (520 A EN)
Plaatide arv: 13
Hooldusvaba: ei ole
Kandesang: ei
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 301 x 172 x 223
Tootjamaa: Korea
Garantii: 2 a

Hea
Energiavaru
Lihtne happe tihedust kontrollida

Halb
Pole energiavaru näitu
Nõuab hooldust

Koondhinne 7,3
**

Rocket
Mudel: 57512
Mahutavus: 75 Ah
Külmkäivitusvool: 310 DIN (520 A EN)
Plaatide arv: ei teatatud
Hooldusvaba: ei ole
Kandesang: ei ole
Energiavaru näit: ei ole
Mõõtmed (p x l x k): 304 x 172 x 225
Tootjamaa: Korea
Garantii: 1,5 a

Hea
Lihtne happe tihedust kontrollida

Halb
Pole energiavaru näitu
Nõuab hooldust
Külmkäivituspinge

Koondhinne 7,0
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Kumb siis on, kas 59kw või 65kw Lepz 11 1,141 04-12-2021, 03:33 PM
Viimane postitus: Lepz
  Filmivõteteks vaja W140, C140, W220, C215 või W124 mersusid Joel. 4 3,349 25-05-2019, 01:06 PM
Viimane postitus: väikemees
  Soovin osta garaaži Tallinnas M.E.SEC 0 1,977 29-04-2018, 09:38 AM
Viimane postitus: M.E.SEC
  vaja uut ukse avamise pultI võtit kust saada c180 96a. c 180 7 5,486 08-03-2017, 11:33 AM
Viimane postitus: v6sa
  kus saab ise autot pesta? marek 16 15,632 11-04-2015, 03:22 PM
Viimane postitus: indrek
  Kust leida VIN 'i järgi W140 varustustaset? Konfuci 3 4,286 12-06-2014, 06:15 PM
Viimane postitus: nostromo
  K:Kas keegi tunneb kedagi,kes tegeleb Boschi tööriistade müügi või maaletoomisega? Muhulane 5 5,434 21-02-2014, 11:52 AM
Viimane postitus: Muhulane
  Kuskohast saab Tartus 52mm läbimõõduga toru? Kristo5380 0 1,809 27-11-2013, 09:31 PM
Viimane postitus: Kristo5380
  Amg veljed originaal või replika? jossike 10 8,008 29-03-2013, 01:00 AM
Viimane postitus: jossike
  Kas vin koodi järgi saab andmeid veel? 500sel 20 29,614 05-11-2012, 03:23 PM
Viimane postitus: V@hh



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne