Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB R320 4Matic, Long ,2006
#1
Tutvustan siis enda liikurit. Minu esimene Mercedes märki kandev liikur.

Mercedes R320 4-matic Long aastast 2006/12.

Olin 6-7 kohalise auto otsingul. Eesmärgiks oli seekord liisingut vältida ja tingimuseks, et kui kõik istmed üleval peab kokku pandud laste vanker sisse mahtuma.
Igasugused Sharan/Galaxy tüüpi liikurid ei meeldinud. Meeldis Q7 ,aga vanker sisse ei mahtunud. Oli plaan ka Chrysler Town Country 3,6 bens + gaas, aga loobusin. Lõpuks pöörasin pilgu mersule ja nägin ühte R`i müügil ja helistasin kuulutuse numbrile. Selgus et tuttav. Andis Mercedes-Benz võtmed ja ütles, et sõida koju ja proovi järele. Tulemuseks vanker läks 1cm täpsusega sisse, otsus tehtud vaatame siis R klassi lähedamalt.
Õnneks ei ole tegemist „la Blanc“ varustusega . Täielikust rahulolust on puudu ainult : Webasto, Keyless, Distants püsikas. Kõik muu on esimene omanik Saksas peale lisanud näiteks ( HK sound, bi-Xenon, parkimis kaamera, eesistmed mäludega ja ventileeritavad, 3tsooniga kliima, panoraam, konks, 4x istmesoojendus, Bluetooth, iPod, Aux in, DVD mängija keskmisele reale, kardinad külje ustel jne..) Ühesõnaga pereautoks hea ja talverehvid anti ka kaasa. Meeldib, et keskmine istmerida on siinidel liigutav ja ka kolmandas reas saab täiskasvanud inimene normaalselt istuda.

Eelnevalt omaniku poolt vahetatud kett, õhkpadjad ja hooldatud ning viimasel ajal pigem seisnud Ls 293Km . Läbisõit on kontrollitud ja originaal.

Enne ostmist sõitsin sellega paar päeva ringi ja tuvastasin ise , et ainult ees midagi kolksub ja kliima ei puhunud järsku külma.
Kuna minu esimene Mercedes tüüpi auto , siis enda südame rahuks leppisin kokku ostueelse kontrolli MB-Abi`s.

Tulemus muidugi ehmatas. Eeldatav remondi eelarve ca 2,5K € ja soovitus mitte osta. Küsisin siis, et kui kõik korda teha ,kas siis on auto hea. Öeldi loomulikult.
Pidasin auto omanikuga nõu, korrigeerisime auto hinna sobivaks ja saatsin remonti. Eeldasin algusest peale, et suvalise kastutatud auto ostmisel võiks arvestada et vähemalt 1K+€ on igaks juhuks taskus olemas.

Tehtud sai siis :

• Rihm, rihmarull, pinguti
• Lisa aku vahetus
• Vahekasti simmerling
• Piduri torude, otsikute vahetus
• Esisilla tagumised puksid
• Airmatic kompressor
• Kliima toru remont/survestus/täitmine
• Mootoripesu
• Õlijahuti tihendite vahetus
• Tagumise luugi nupu parandus
• Summuti suka vahetus
• Õli + filter+ kütusefilter+õhufilter
• Autkasti õli + filter,

Lisaks ostsin ka kohe Thule Force XT katuseboksi ca 450€ kuhu nodi panna .

Peale 1 kuud sõitu (LS 296Km) , hakkas DPF trikke tegema. Kõigepealt lasin kohe DPF filtri puhastusainet täis valada ja sundpuhastus. Päev hiljem jälle sama probleem, siis diagnostika leidis, et B60 sensor jebib. Ostsin ise uue anduri ja lasin ära vahetada. Rõõm oli 2 tunniks ja uuesti auto avarii režiimil. Seekord pöördusin MB Gurusse, kus kurtsin muret. Nad ei teinud muud, kui puhastasid toru ära, kuhu andur kinnitub. Selgus, et mingi kõvem tükk oli ees, lükati eest ära ja kõik toimis. Loll pea on käte jalgade nuhtluseks ja rahakoti rõõm. Algusest peale oleks piisanud ainult toru puhastusest ???? .

Lugesin foorumist , et OM642 `l soovitatakse karterituulutus klapp vahetada ja sai siis ka see tehtud.

Seejärel sain jälle sõita 2 kuud ( Ls 301km) ja auto hakkas jälle trikke tegema ja jõud läinud… Enda Hiina Obd scanner torque pro äpiga näitas veaks turbo juhtimine . Mõtlesin, et ehk piisab akutaatori vahetusega, aga MbGuruga konsulteerides anti soovitus kogu turbo ära remontida/vahetada. Kui turbo ise vigane, siis lõhub ka uue akutaatori ära.
Mis seal siis ikka : vahetusfondi turbo koos akutaatoriga sai ostetud Autojupid Oü (ca 390 euri + vahetus 6h MB-gurus) ja vana neile tagasi.

Ls 302km – Suutsin kütusepaagi pmts tühjaks sõita. Jõudsin küll tanklasse panin paagi täis , aga käima läks väga kehvasti. Jälle suund MB-gurusse ja uus kütuse filter ???? . Ju oli mingi sodi paagis.
Ls 304km – Vasak xenon andis märku, et paranda. Õnneks ennem uue pirni vahtustm piilusin tule sisse ja nägin, et pistikul üks juhe ära murdunud. Viisin jälle MB Gurusse , pool tundi nokitsemist ja tuli põleb.

Hetkel olen juba 5 kuuga 10K+km läbi sõitnud ja hoolduskulu kokku ca 3K+ € . See eest on auto korras ja ei sa salata ikka mugav on sõita. Harjumatu oli alguses gabariidid. Ikka suur ja raske on R klass. Väga meeldib õhkvedrustus, tahad õõtsud mõnusalt või siis raputab sort režiimis ja kannatab ka aktiivsemalt kurve läbida. Olgem ausad , ega kiireks kurvisõidu autoks pole R klass loodud ja kiirel sõidul kruusal külg ette lastes, võtab külma higi laubale et sirgeks saada …veerevat massi on lihtsalt liiga palju.
Mis võiks parem olla on kütuse kulu. Kui eelmine liikumisvahend oli VW golf variant 1,5TSI ( 2019 ), mis maanteel tiksus 5L/100`le , siis R`i keskmine kokku on 10+/100km. Ei ole kerge jalgaga ja kasutan mootorit sihipäraselt. Olin arvestanud , et 5,2m pikk ja 2,4 tonnise tühimassiga liikumisvahed võtabki rohkem kütet.

Eks jooksvalt püüan teemat täiendada ja ka endale hea ülevaade.
[Pilt: 99593-r3201.jpg]
[Pilt: 45973-IMG_20200703_213422.jpg]
[Pilt: 54854-IMG_20200703_213322.jpg]
[Pilt: 75598-IMG_20200703_213138__01.jpg]
[Pilt: 26822-IMG_20200703_213253.jpg]




Vasta
#2
"Olgem ausad , ega kiireks kurvisõidu autoks pole R klass loodud ja kiirel sõidul kruusal külg ette lastes, võtab külma higi laubale et sirgeks saada …"
Ära unusta, et R63 oli ka valikus olemas... Eusa_angel Kogu perega saab külge ees sõita, istmes kinni Eusa_angelEusa_angel
Edu autoga!
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#3
No AMG on ikka vähe teine tera Wink ma eeldan et istmed ka vähe paremad, tava nahkistmelt libiseb minemaSmile
Loodetavasti varsti lumil tulemas, mis nipiga saab kõik "tujurikkujad" maha võtta (abs, esp, tc) , kas klassikaline kaitse välja?
Vasta
#4
(24-11-2020, 08:25 PM)MBR320 Kirjutas: No AMG on ikka vähe teine tera Wink ma eeldan et istmed ka vähe paremad, tava nahkistmelt libiseb minemaSmile
...

Õhuga istme saab küll oma kere järgi maru häste paika Eusa_angel

Ise kah ringiga MB juures tagasi ja R kõnetas, tiba üle kuu veerenud nüüd.
Vasta
#5
Keskkonsoolis ESP off nuppu pole? See toob päris pikad liud. Niikuinii lõpevad keskmise soffri oskused enne, kui nende autode võimed.

Kogu remiondinimekirjast vaid Airmaticu kompressor oli see, millega edasisõitmine tõsiselt rahakotile oleks võinud käia. Ülejäänu liigitub pigem meelerahu valdkonda. Hea muidugi, kui need nüüd kenasti korras on - saab autot nautida.

R on muidugi ägedalt ruumikas asi.
Vasta
#6
(24-11-2020, 08:25 PM)MBR320 Kirjutas: mis nipiga saab kõik "tujurikkujad" maha võtta (abs, esp, tc)?


Dynamometer mode.

MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#7
Ah nii need puu otsa pöörataksegi:
https://www.youtube.com/watch?v=oFwXR19Uzno
Vasta
#8
Nõus.. oleks võinud läbi lillede vaadata paljudele asjadele ja eks ostukontrolli viies ka palju asju paisutatakse üle ,aga eesmärk oli, et kõik oleks tipp topp korras ja hiljem maha müües südametunnistus puhasSmile
ESP off nupp ikka piirab liiga palju ja Dynamometer mode lülitab ka millegipärast rooli võimu välja... Eks need sellised teisejärgulised mured.
Vasta
#9
(25-11-2020, 12:12 AM)MBR320 Kirjutas: ...
ESP off nupp ikka piirab liiga palju ja Dynamometer mode lülitab ka millegipärast rooli võimu välja...

Selleks peavad olema päris suured cojones, et liikuva ballisaaliga sõita sellisel viisil, et ESP off ka liigselt ahistama hakkab.Eusa_whistle KIndel, et RV täiesti välja lülitatakse? Et muutuv võimendus maha võetakse, ma täitsa usun - ise ju tahate pääseda kogu mugavusest.

Igal juhul muretuid kilomeetreid.Eusa_angel
Vasta
#10
(25-11-2020, 08:24 AM)v6sa Kirjutas: ...
Selleks peavad olema päris suured cojones, et liikuva ballisaaliga sõita sellisel viisil, et ESP off ka liigselt ahistama hakkab.Eusa_whistle
...

See kui ESP poolikult maha võetakse on minu meelest veel kõige ohtlikum - kontroll on endiselt auto käes ja kunagi ei tea, millise if/else käsu peale (auto anduritelt) auto keset kurvi sinu eest korrigeerima hakatakse.

R on täitsa äge aparaat ja kahju, et MB neid enam ei tooda. Muretuid kilomeetreid!
Vasta
#11
Talv on möödas. Õnnestus ka R viia külmal ajal jäärajale. Ilmselgelt oli kõige raskem auto rajal n.ö meeleheitel pereisa Smile
Kunagi ammu omatud S4 jättis radadel väga lõbusa mälestuse, siis R kahjuks vastupidi. Füüsika vastu ei saa, lihtsalt nii raske ja kui libisema läheb...siis libiseb ta niikaua kuni hoog sees on ja ise tunned ennast kaasreisijana, mitte juhina. Kiirest ja täpsest sõidust võis unistada. Aga Fun oli ikkagi. Lihtsalt ESP mahavõttes sõita normaalselt ei saanud. Kui hoog suureks läheb, rakendub ESP automaatselt tagasi ja kui külg liiga palju ette läheb, siis turvavööd tõmbavad pingule ja kõrvalistuja pink hakkab tagasi sõitma. Arvatavasti mingi turva lahendus.
Dynamometer mode - Võtab kõik maha ja kirss tordile , roolivõim läheb ka maha. Vähemalt käidud,tehtud ja proovitud.

Sai teostatud ka tavapärane õlivahetus. Eesmärk on välpa hoida ca 10K peal.

1. Petronas Syntium 5000 DM  5W30
2. Õlifilter
3. Õhufilter
4. Salongifilter aktiivsöega.
Lisaks immitses õli ühe kohapealt välja. Arvatavasti mootoriketi vahetamisel, oli kork kehvasti tagasi pandud. Sai ka see korda tehtud.
[Pilt: 37392-kork.jpg]

Selgus ka , et esimesed šarniirid tahavad vahetust. Kahjuks MBGuru ei saanud ära teha, puudus press. Eks tuleb kuskil mujal ära teha.
Lisaks auto alt vaadates, oli näha , et parem tagumine õhkamort on õline. Ehk tuleb ka see ära vahetada. Siiani pole suutnud ära otsustada, kas panna Arnott, orig. Bilstein või mingi muu tootja. Päris hiinakat, mida müüakse aliexpressis a`la 100eur/tk välistaksin. No ei usu, et need kestavad. Kui kellegi kogemusi, siis palun jagage.

Muus osas kalla ja talla. Külmemate ilmadega linnakulu aktiivsema sõiduga ca 14L ( kõik oleneb palju ummikutes istud )
Vasta
#12
(01-04-2021, 12:26 PM)MBR320 Kirjutas: ...

Muus osas kalla ja talla. Külmemate ilmadega linnakulu aktiivsema sõiduga ca 14L ( kõik oleneb palju ummikutes istud )

Täpselt nii igavad need uuema otsa autod ongi.

Muretuid kilomeetreid!
Vasta
#13
Sarniiri vahetuseks pole sellel autol pressi vajagi. Amortideks bilstein või originaal, kumb parasjagu parema hinnaga kätte tuleb. Ülejäänud kõik varem või hiljem kolisevad.
Vasta
#14
Olen hiinakaid kasutanud. Eks see loterii on aga eSsi (w221) all oli 2 aastat siis müüsin auto ära ja praegu on mul ühe E (w211) all ka paar aastat ilusasti vastu pidanud.
Vasta
#15
(01-04-2021, 12:26 PM)MBR320 Kirjutas: ... Füüsika vastu ei saa, lihtsalt nii raske ja kui libisema läheb...siis libiseb ta niikaua kuni hoog sees on ja ise tunned ennast kaasreisijana, mitte juhina.
... 
Muus osas kalla ja talla. Külmemate ilmadega linnakulu aktiivsema sõiduga ca 14L ( kõik oleneb palju ummikutes istud )

Füüsika on saatanast neh, pea 2,5T eluskaalu käitub nagu ise tahab. Olles töö tõttu talvistes oludes 250GD tarvitanud, siis pigem sarnaneb lukus keskdifrile kui juurde vajutada.

Kulunumbrid 10-15km 2x päevas annavad talvel sinna 13 tuuri, seega puhas linn 14 on mu arust täitsa normaalne.
Vasta
#16
Täiendame teemat... pea aasta möödunud.
Viimasest sissekandest oli probleemiks tagumised õhkamordid. Sai need tegelikult, ka kohe vahetatud. ARK's sai ülevaatus läbitud ühegi märkuseta. Muidugi peale ülevaatust, andis tagumine õhkpadi saba ja tagumine ots vajus ööga alla. Õnneks nende vahetus lihtne ja sai ise ära vahetatud. Õnn kestis nädal aega ja punane kiri uuesti armatuuril. Jälle mingi jama õhkvedrustega. Star'ga sai tuvastatud, et õhkkompressor ei anna piisavalt rõhku. Kuna kehtis garantii läks see kontrolli. Õnneks oli remonditöökojal minu vana n.ö kohe katki minev kompressori alles ja läks see asemele. Mainin kohe ära , et see kontroll võttis ca 6+kuud Smile) ja peale vahetust jätsin vana ka igaks juhuks alles. Töötas veelSmile)
Eelmisel kevadel, tuletas ennast kliima meelde. Külma ei puhu. Sai siis konditsioneer ära täidetud n.ö platsi peal. Öeldi et leket suurt ei ole. Muidugi oli see vale. Täpselt nädal kestis. Viisin R'i teisekohta ülevaatamisele. Selgus et tagumise kliima torud lasevad läbi ja kuivati katki. Sai siis need ka korda tehtud. Siis sain sõita kuni detsembrini ilma ühegi probleemita, kuni lambist generaator andis otsad. Mis seal siis ikka , puksiiriga mbgurusse ja tehti see ka korda.
Õnne jätkus selle aasta märtsini, kui esiots allavajus....lootsin, et pääsen patjade vahetusega, aga kus sa sellega. Krdi amordid ka õlised. Sai siis ette uued amordid koos patjadega. Eks rahakotile valus oli, aga elu läheb edasi. Vähemalt nüüd on kogu ring ära vahetatud ja garantii peal ja väga mugav sõita. Ei pea enam mõtlema airmaticu peale. Seda et õhkvedrustus välja visata, pole mõttesse tulnud. Lihtsalt on väga mugav.
Lisaks andis nüüd ka roolivõim endast märku. Rool on raske , eks teen selle ka lähimal nädalal ära.
Tundub, et olen enamus asju ära saanud vahetada... mootor ja käimar veel puutumataSmile)
Raha numbreid ei taha enam kokku lüüa.. vist hakkab valus. Eks jälle aastaga 2-3k vahel see number on.
Mis teha. Sai vaadatud ka tuttuusi ( Tarraco, Allspace, Kodiaq) millede hind on nii lakke läinud, kuidagi imelik välja käia 45k€ 7kohalise auto eest, kus pole selle raha eest isegi nahksisu sees .. ja nad kõik on ikkagi väikesed võrreldes pika kerega R'ga. Mõtted on küll V klassi peal, aga no ei taha 40k eest osta kasutatud autot. Mine tea järsku need ka ei kesta ja sellisel juhul liisingule lisaks remondi arveid ei tahaks näha.
Hing ihkab midagi uuemat...Tundub, et kõige lihtsam lahendus enda oma müüki ja tuua saksast/Rootsist võimalikult väikse ls'ga facelift R klass 195kw mootoriga. Eks näis, kas leiab midagiSmile
Vasta
#17
Meil siis pereautoks ka R, aga 500. Kusjuures kütusekulult on ainult natukene janusem kui disla. Meil on küsinud keskmiselt 1000euri aastas ja seda koos rehvide ja muu pudipadiga. Õnneks mersul pole kallid varuosad isegi kui väga korraliku tootja omad võtta. Näiteks TRW taastatud roolilatt maksis paar aastat tagasi 470 euri. Vahetus silberis mõni tund. Mul ei hakanud lekkima vaid hakkas jäirivalt kobisema aukudes. Tuledel vahetasin ise ära reflektorid ja luubid. Valgustugevus on ikka uutega super. Muidu on tule tükk 1k+ euri. Enne kui uuemat R-i ostma lähed, mine proovi seda kuskil. Pole ikka päris see mis esimese otsa masinad. Ja ega tegelt R-i polegi väga millegi vastu vahetada.
Vasta
#18
Vat see on õige suhtumine: "remonditonn" lihtsalt PEAB nende autode puhul olema võtta.

Samas on need tüki tummisemad asjad, kui üldiselt arvatud.

R puhul muidugi üüratu kere koormab veermikku natuke rohkem, kui väikesel sõiduautol.
Vasta
#19
"remonditonn". Smile))) Krdi tabav väljend.
Eks see kehtib kõikide vanemate nn premium klassi autode kohta. Mugavus kahjuks maksab, kui seda remontida on vaja.
Vasta
#20
@ Lisaks andis nüüd ka roolivõim endast märku. Rool on raske , eks teen selle ka lähimal nädalal ära.
Lase korra roolirist ka üle vaadata, mu E'l kahtlustati korra ka seda. Viga selles ei olnud. Kuid latt ise ei olnud ka minig mega summaga, mingi 2-300 raha.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz E280 4MATIC, 2007, W211 - JanisL JanisL 103 106,752 24-03-2023, 05:52 PM
Viimane postitus: JanisL
  Mercedes-Benz ML 320 D 4matic W164 2007 - T.P. T.P. 0 953 01-12-2021, 10:23 PM
Viimane postitus: T.P.
  Mercedes-Benz GLC 250d 4Matic, 2016, X253- T.P. T.P. 11 3,447 09-11-2021, 06:46 PM
Viimane postitus: T.P.
  MB S 350, 2006, W221 - Magnus djmaq 17 12,134 19-10-2021, 11:22 PM
Viimane postitus: djmaq
  Müüdud MB Viano w639 Long 2010a 3.0cdi Ignar ignar 19 7,357 26-09-2020, 09:54 AM
Viimane postitus: ignar
  MB E280 CDI 2006 S211 Tuska12 0 2,680 25-04-2020, 12:56 AM
Viimane postitus: Tuska12
  Mercedes-Benz w204 C320cdi 4matic 2008 Notrickz 2 2,693 08-02-2019, 08:09 AM
Viimane postitus: Notrickz
  S211 E320CDI 4matic- Herki herki 8 8,381 31-01-2019, 11:17 AM
Viimane postitus: herki
  Mercedes-Benz E350CDI 4MATIC, 2009, W212, puhh2000 puhh2000 0 2,483 22-09-2018, 10:36 PM
Viimane postitus: puhh2000
  MB W211, 280CDI E, 2006 - Karl92 Karl92 0 2,405 12-05-2018, 07:44 PM
Viimane postitus: Karl92



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne