Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB Transporter 308D, 1993 -põhh
#1
Tervitused

Trügin minagi ilusate ja huvitavate margikaaslaste postituste vahele oma kaheukselise tööratsu looga.
Jätsin me peres üle 10a teeninud Ford Transiti augulise põhja, puudulike pidurite ja irduda soovivate ustega puhkusele, kuni selle viimse Kuusakoski teekonna tarbeks õhemaks lammutan.
Samas leidsingi kaubikule veidi praktilisema asenduse Mercedes-Benz Transporteri näol. Minu jaoks on veidi segane, mis kere või mudelina seda kutsuda, seega üritan seda 308D-na mainida, kui jutuks tuleb.
Loodan, et vaatamata vanusele veereb minu tagument MB roolis eelkäijast kauemgi. Kümne aasta taimeri panin käima eile õhtul pimedas ostu-müügi lepingut allkirjastades.
Täna päevavalges palju pettuma ei pidanudki, 26 aasta vanusena on salongis esindatud algne tehase oranz värv, mootor podiseb omas taktis enamjaolt ühtlaselt, kabiinist jalaga läbi ei astu ja raam pooleks minemisega ei ähvarda. Tundub, et eelnevad omanikud on rahuldavalt hoidnud.
Emotsioon on esialgu hea, salong on pisut kitsam, kui eelmisel masinal. Olles 2m pikk mahub pea ning lae vahele pool rusikast, põlvedel palju mänguruumi pole ja asendi muutuseks variandid puuduvad. Õnneks pikemaid retki sellega ette pole plaanis võtta, seega seljavalud ja kangeks jäämised ei hirmuta.
Mineku osas jääb ta 2.5l Fordile alla ja tundub lärmakam, kuigi seda soosib kindlasti salongist ligipääsetav mootor. Vasalemmast Kadrinasse sõites langes kiirus kohati 75km/h kanti ja gaasipedaali mistahes asend ei muutnud midagi paremaks. Kas asi oli vastutuules või milleski muus, on hetkel teadmata. Enamuse ajast püsis veok kenasti 90km tunnikiiruse juures. Rohkemat ei tahtnud kõrvade heaolu mõttes proovidagi Big Grin
Olen väga rahul veokasti põhja kõrgusega, mis pole palju kõrgem, kui järelhaagisel, aga mille igast küljest avatavad ported muudavad kindlasti mugavamaks.

Erinevatest portaalidest ja Maanteametist kogutud info kohaselt on tegemist alljärgneva kombinatsiooniga:

VIN/reg. nr: WDB6023181P220105 / 390TDK
Mudel/kere: MB 308D madel
Väljalase/esmane reg: 05.02.1992 / 1993
Mootor: OM601.940 58kW
Täismass/tühimass/kandevõime: 3500kg / 2000kg / 1500kg

Külge poogitud varustuse nimekiri on nähtaval mbdecoder.com lehel saksa keeles, seega keeleosavamad kodanikud või koodidega tuttavamad spetsialistid võivad julgelt parandada mu sisestatud andmete õigsust. Millegipärast on tunne, et osad neist tähe-numbri kombinatsioonidest on nimekirjas vaid tehnilise viperduse või süsteemi vigase tõlke tõttu.

2603 Tieforange
- sügav oranz värv, kuigi rohkem tundub erksamat tooni olevat. Praegu on see säilinud vaid salongi siseselt, kuid mistahes värvimistöödeks kasutan ikka originaaltooni
A50 Vorderachse Mit Erhöhter Traglast
- suurema kandevõimega esisild. vaadates-võrreldes teiste samasugustega lubab see 200kg raskemat koormust taluda
B22 No Code Designations Currently Available
-seisupidurihoova kummist kate/ümbris, tänud onu_siim
C28 No Code Designations Currently Available
-ei tea millega tegu
C42 Stabilisator Hinterachse Unter Rahmen
- tagasilla stab. varras, mis tundub kõigi sarnaste baasvarustuses olevat
F40 Frontscheibe Verbundglas
- lamineeritud esiklaas, ilmselt kunagi vahetades eelistaksin ülevalt toonitud ribaga, sest pikkuse tõttu varjaksid päikesesirmid liialt vaadet
F61 Innenspiegel
- tahavaatepeegel, mis on endiselt terve ja omal kohal
J35 Betriebsstundenzähler
- tõlge annab vastuse, et tegemist on tunniloenduriga, aga kuna seda kuskil näha pole, siis teab ehk keegi paremini, kuhu vaadata või millega tegu?
L12 Scheinwerfer In Halogen-Technik
- salongivalgus, toimib erksalt nii uksi avades kui niisama nupust lülitades
M14 MANUAL CONTROL TO P.T.O.
-jõuvõtu kang käigukasti küljes
MG7 Motor OM 651 DE 22 LA 100 KW (136 PS) 3800/Min
-või ENGINE M266 E20 95KW (129HP) 5500RPM, igal juhul pole ükski vastustest veel seda koodi päris täpselt tabanud
N07 Nebenantrieb Vorgelegewelle MB, (2b)
-varuosakoodidest ja tõlgetest tulenevalt võiks seda seostada mingisuguse vaakumi/voolikute süsteemiga jõuvõtule?
N80 Getriebesperre Für Nebenantrieb
-käigukasti külge poogitud jõuvõtu lukusti?
R65 Reserveradhalter Unter Rahmenende
- varuratas kasti all, mida enam seal pole ning tulevikus tõenäoliselt leiab selle pigem kabiini tagant, kasti paigutatuna
S30 Kopfstütze Für Fahrersitz
S32 Kopfstütze Für Beifahrersitz

- mõlemal istmel olevad peatoed, mis on ka alles
S68 Sicherheitsgurt Automatik Fahrersitz
S69 Sicherheitsgurt Automatik Beifahrersitz

- kerivad turvavööd ilmselt, ka needki on töökorras

Kuna sel aastal pole väga palju aega suksuga tegelemiseks, siis suurt aktiivsust siin teemas ei prognoosi. Kuna tegemist on rohkem tööautoga, mida kohandan enda mugavust arvestades, siis tõenäoliselt rikun originaalsust veidi mõne moodsama lülitiga armatuuril või mõne teisest autost pärit istmega, aga üldjoontes proovin oma sõidukeid ikkagi ajastu- ja stiilikohaste lisadega täiendada.

Pisemat nokitsemist jagub sel niigi:
-juhipoolne peegel loksub
-juhi aknatõstuk ei liiguta akent, hüppab nuudist üle
-kõrvalistuja aknavänt on puudu
-mootori temp. näidik valetab tühipööretel
-kütusepaagi kork kadunud
-võtmeks vaid üksik pisike metallroots, mis taskus ära kaduda tahab
-kõrvalistuja poolne kojamees ei liigu teisega kaasa, ilmselt nuudid kulunud
-gaasipedaal on puudu
-puhuri nupud/paneel on puudu
-gaasipedaali plastik on kadunud

Suurematest vigadest, millega ilmselt tegeleda tuleb:
-kütusetaseme seier ei toimi
-salongipuhur on väga nõrk, aknaid kuivaks ei tee kummaski asendis
-tagumine differentsiaal läheb 2-3km läbides väga kuumaks. Praeguste jahedate ja märgade ilmadega aurab kõvasti, eks temperatuuri kontrollides ja häält kuulates selgub kas on põhjust ka paanikaks.

Päris paljud kohad on makroflexi täis lastud ja pealt klaaskiuga parandatud. Kuna otseselt midagi nähtavalt küljest ei kuku ega plekist näppu läbi ei suru, jäävad ka metallimured uude aastasse.

Hooldusraamatu ainus kanne pärineb 22.01.1998, mil oli 308D Saksamaal 39215km läbisõiduga ja jälgides Eesti ülevaatuste märkeid on järgnevad 200tuh km ilmselt veerenud Tartumaal, kust pärast 2015 aastat liikus põhjapoole, Harjumaale. Nüüd algab Mercedes-Benz uus peatükk Lääne-Virumaal.

[Pilt: 76469-20191004_102809.jpg]
[Pilt: 28326-20191004_102909.jpg]
[Pilt: 44886-20191004_102951.jpg]
[Pilt: 29738-20191004_103010.jpg]
[Pilt: 49332-20191004_103024.jpg]

Tänan tähelepanu eest!
Vasta
#2
Tere. TLDR, aga Fordi puhul on FastFordsEstonia foorumist ehk leida mõni vend, kes saab põhja ära keevitada: http://fastfords.ee/.
Edu!
Vasta
#3
MG7 Motor OM 651 DE 22 LA 100 KW (136 PS) 3800/Min
- kood on igal lehel esindatud, aga mida siit välja peaks lugema?

Seda mootorit hakati tootma vist aastast 2008.

Teine decoder annab alloleva info:
FIN WDB6023181P220105
Model 308D
Engine 601940 10 206030
Transmission 711113 00 546708
Order Number 7 1 557 31223
Order Location AUSTRIA
Interior 13 32
Paint 1 2603
Code Description
A50 H.D. FRONT AXLE
B22 No code designation available
C28 No code designation available
C42 No code designation available
F40 WINDSHIELD, LAMINATED GLASS, CLEAR
F61 No code designation available
J35 No code designation available
L12 No code designation available
M14 MANUAL CONTROL TO P.T.O.
MG7 ENGINE M266 E20 95KW (129HP) 5500RPM
N07 PTO COUNTERSHAFT MB, 2B
N80 TRANSMISSION LOCK FOR PTO
R65 SPARE WHEEL CARRIER UNDER FRAME END
S30 HEAD RESTRAINT FOR DRIVER SEAT
S32 HEAD RESTRAINT FOR PASSENGER SEAT
S68 No code designation available
S69 No code designation available
Kurjajuur
Vasta
#4
Tänan Randar, tänu sellele M14 P.T.O tõlkele jõudsin internetist välja pigistada kõikvõimalikke seotud koode ja skeeme, mis ja kuidas olla võiks.
MG7 osas on kõik kilovatid, koodid jm numbrid ikka veel hägused.

Täna auto alla ronides sain selgust, et jõuvõtu valmidus on tehasest täitsa küljes - hoob ja võlli ots käigukastil olemas. Imelik, et kõigi nende aastate jooksul pole keegi seda kasutada tahtnud - salongis olev kummilutt, mis katab ligipääsu jõuvõtu hoovale tundub ikka veel tehasest paigaldatu olevat. Selline üllatus annab hoogu ideele, et Mercedes-Benz kast hakkab ühel kaunil päeval kallutamagi.

Teljevahe on eelkäijast mõnikümmend cm pikem, aga estakaadile mahtus ära küll. Altpoolt on ka mootor kuiv ja sillaosad paistavad tihkuse piires olevat. Raam on normaalsuse piires mõne mõrase rist-talaga, pisema roosteaugu ja amatöörliku keevitamise-lappimise jälgedega. Samas ei näe ühtegi päris käest lastud detaili. Annab lootust, et keretöödega dssb kevadeni oodata. Ühtlasi tuleb ette võtta ka põhjaalune juhtmestik, mida rusikasuurused maalriteibikogud koos hoiavad Big Grin
[Pilt: 62657-20191006_122235.jpg]
[Pilt: 58272-20191006_115815.jpg]
[Pilt: 68848-20191006_115910.jpg]

Remondi poolelt puhastasin tagumise diff ära ja panin uued õlid sisse. Vaadates-katsudes tundus kõik veel kena, ju oli kuumenemine/auramine lihtsalt vihmasest ilmast tingitud.
Kõrvalistuja kojamehe varrel on nuudid täitsa kulunud, aga täna sai veel ühe lisaseibiga tugevalt kinni. Kui see ka järgi annab, siis päästab ainult uus vars.

Päev ei möödunud ka negatiivse üllatuseta - esimesel käivitamisel ei käinud hooratas ringi. Loodetavasti kannatab starter veel mõne nädala autot käima kedrata.
Vasta
#5
Kui mõned mehed käivad viirusehirmus paberit ja makarone varumas, siis mina otsustasin isolatsiooniajaks ühe romu hoovile tuua. Kahepeale saab ühe tervikliku salongi kokku.
[Pilt: 82979-20200313_092601.jpg]

Edasi otsin hüdropumba lahendust, aga kas peale tuleb lühem kallurikast või hoopis pikem plate, ei ole veel kindel.
Vasta
#6
Kõige valutum on panna hüdraulika elektri pealt käima. Kui käigukastil väljavõtet ei ole, siis ei ole. See suts ei ole akule kuigi suur koormus, kui akut muidugi on.

Kõige labasemal juhul venelaste NŠ-10 otse mosse starteri külge ja olemas. Või suvalise 1,5+ kW starteri külge.

Kas praegune platekast võiks siis üle jääda?
Vasta
#7
Vahepeal oli vedamist omajagu ning kõva töö tulemusena väsis masin täitsa ära. Õigemini pudenes alusraam pruunjate roostehelvestena maha.
[Pilt: 96274-0605_1500.jpg]
[Pilt: 89499-1406_1243_2.jpg]
[Pilt: 35969-1406_1243_3.jpg]
[Pilt: 25438-1406_1244.jpg]

Pidin otsustama, kas teha uus korralik raam sellele. Ja noh kui juba, siis peaks ka kabiini tõsisemalt käsile võtma, sellega oleks võinud OM606 sinna otsida ja seda ja toda.. Ühesõnaga õigel ajal nägin kuulutust, mis oma 3 liitrise OM617, topeltratastega tagasilla, tummisema raami ja 3 istmega kabiiniga tundus liiga hea, et seda mitte uurida. Paraku pole ükski vaadatud auto ostmata jäänud ja nii tekkis hoovi selline vaade:
[Pilt: 37368-IMG_20200820_124934.jpg]
[Pilt: 46623-IMG_20200820_175938.jpg]

Kuna eelmise masina pealisehitis oli raamiga üheks tehtud, üritan esialgu mingi valmistoote leida. Aga kui midagi minu mõõdus ringi ei liigu, pean talvel ta ise kalluriks ehitama.

Üle jäi sinisest selline sodi ja ilmselt olen nõus ka teiste pealt soovijatele osasid jagama.
[Pilt: 46979-IMG_20200820_175948.jpg]
Vasta
#8
[Pilt: 89566-IMG_20200918_155302.jpg]

Otsustasin alumise raami teha 80x60x4 nelikanttorust. Loodetavasti ei lähe kallutav osa liiga raskeks, kui sama materjali kasutada. Aga on ennegi juhtunud, et poole pealt tuleb asi ümber kalkuleerida Big Grin

Kui keegi targem viitsib oma arvamust avaldada, oleksin tänulik - kas raami ja pealisehitise vahele:
1) katta pinnad paksema värviga ja poltida kinni (30 polti peaks hoidma neid omavahel üpris liikumatult)
2) panna kinnitustele kummipadjad (oleks 8 tugikohta ühe tala kohta, kokku 16, kuigi eeldan, et kallutamise hetkel võtavad suurema osa raskusest endale tagumised puutekohad ja suureneb pinge raamile)
3) panna kummiriba täies ulatuses (olen näinud taolist lahendust, aga kahtlustan, et kui liiv jm jama sinna vahele satub, siis muutub see veidikenegi vetruv kumm liivapaberiks, mis peavaluks muutub)
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 190e, 1993, w201 - kaarel kaarel_w201 55 44,827 26-07-2021, 11:45 AM
Viimane postitus: kaarel_w201
  MB CL500 Carlsson, 1993, C140 tanelro 0 1,713 11-07-2020, 03:43 PM
Viimane postitus: tanelro
  c124 E220 110kw 1993 966mkr 55 30,122 11-04-2020, 08:36 AM
Viimane postitus: Karl
  MB S 280, 1993, w140 - Magnus djmaq 12 15,161 25-03-2020, 03:08 PM
Viimane postitus: djmaq
  W124, 280 E, 1993 - Even Even88 36 26,334 07-03-2020, 04:23 PM
Viimane postitus: nostromo
  W124 CE 320 1993-cico cico 66 73,315 01-05-2019, 02:09 PM
Viimane postitus: cico
  MB E320 Coupe, 1993, .Alar. .Alar. 202 154,614 26-11-2017, 12:57 AM
Viimane postitus: nostromo
  Mercedes-Benz E320, 1993, W124 BlackLady 7 7,573 26-05-2017, 10:02 PM
Viimane postitus: dexter
  MB 300D 1993 W124 smuko 9 7,217 24-09-2014, 05:18 AM
Viimane postitus: smuko
  MB S350D, 1993, W140, tuled24 tuled24 19 15,930 23-09-2014, 05:43 PM
Viimane postitus: tuled24



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne