Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kliimaseade töötab vahelduvalt
#1
Tegin teema üldise tehnilise alla kuna probleem ilmselt ei ole margipõhine, auto on W164 320CDI
Kliimaseade töötab peale käivitamist algul ilusti. Mõne aja pärast puhub külma järjest kehvemini. Peale mootori seisma jätmist ja taaskäivitamist töötab jälle mõnda aega korralikult.
Külmaaine on sees ja selle rõhk korras. Radika ventikas käib ringi. Veakoode ei näita. Ainus anomaalia mis testriga kontrollides välja tuli on see, et parempoolse keskmise ? temperatuurianduri näit on 80 kraadi.
Kas kellelgi on mingeid häid mõtteid kuidas vea otsimisel edasi liikuda?
Vasta
#2
Kas kompressor siduriga või kaldplaadiga? Siduriga asjadel tekib, kulumisega või kurat teab millega, (d)efekt, et soojenedes ei jõua magnet enam tõmmata, "ei ulatu". Aitab seibi(de) eemaldamine võlli otsast, siduri plaadi alt. St. plaat liigutatakse magnetile lähemale.
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#3
Ei ole seal enam seda magnetsidurit, ega ma ei teagi kuidas see süsteem täpselt töötab. Räägitakse mingist pumba peal olevast klapist mis pidavat vahel rikki minema.
Vasta
#4
Tulemüüri kandis peaks selline https://www.ebay.com/itm/One-New-Genuine...2689634861 vidin olema, mis kompressori intensiivsust reguleerib (sujuvalt). Selle süsteemiga on vist odavam spetsialisti poole pöörduda, seal igasuguseid nüansse rohkem, kuni jahutusventilaatori juhtimiseni, läbi CANi ja iga hälve tekitab mingisuguseid tõrkeid.
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#5
Seep see on, et ei ole ju ühtegi kliimaseadmete spetsialisti.
Vasta
#6
Tegelesin mõne aasta eest ja ei saanudki korrektselt tööle, talv tuli ja järgmine auto tuli jne. Eks kuugel aitab aga on meeles, et kompressor hoiab väljundis püsivat rõhku (töömahu muutmisega) ja paisuklapp reguleerib aurustisse antava freooni hulka, vastavalt kliimaautomaadi vajadustele (freooni keetmise intensiivsusele). Kui klapp laseb rohkem freooni edasi, peab kompressor töömahtu tõstma, rõhu säilitamiseks ja vastupidi, e. paisuklapp reguleerib kompressori tööd, kõrgsurve ahela kaudu. See ei pretendeeri absoluutsele tõele aga nii sain mina asjast aru. Kuna paisuklapp on selle skeemi "nõrgeim lüli" ja neid saab ka palju soodsamalt, tasuks ehk selle vahetamisest alustada? Kui ei aita on võib olla on seejärel kasulikum kompressor vahetada kui maksta tundidepikkust diagnostikat, mis päädub, suure tõenäosusega, uue kompressori ostuga. Kõik ülejäänud komponendid on seal staatilised, st. kui gaas püsib sees, peaks korras olema.
Mingi mõttena võiks veel olla niiskus süsteemis, külmub süsteemi ära ja peale aurustumise lõppemist sulab ära? See ei saa tekkida ajaga, kui varem töötas hästi, võib välistada.
Ja kus see andur reaalselt asub? Peale kompressorit või soojendusradikal võiks 80 kraadi OK olla aga mujal ilmselgelt liiga palju.
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#7
Siis kui ei tööta, on samal ajal ka keegi manomeetritega rõhke vaadanud ja auto näiduga võrrelnud?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#8
Ajalugu ei tea aga tundub, et jahedama ilmaga töötab ilusti. Kaalusin ühe variandina ka mingit külmaainega seotud probleemi kuna teadmata on kuskohas ja millega täideti. Rõhkusid auto näitudega tõepoolest võrreldud ei ole kuid kliimamehe väitel on külmaaine rõhuga kõik korras. Välisõhu temperatuuri vale näit ei tohiks ju kliimaseadme tööd mõjutada või?...
Nüüd vaatasin, et näitab air temp outlet sensor hoopis on see mille 80 kraadist temperatuuri näitab. Ja tegelikult märkasin ka, et keskmisest parempoolsest vent avast tuleb ikka külma kui ka mujalt sooja puhub. Kas tal on siis kõigis õhukanalites eraldi andurid, ehk see ajabki kliimaseadme lolliks?
Vasta
#9
Ei anna nõu aga ise alustaksin paisuklapi ja filtri vahetusest koos tunnikese vaakumiga ja uue täitmisega. Ehk oleks hea tegeleda ka õliga (puhtus, kogus, sobivus).
Lihtsalt taustainfoks- R134A maksab alla 15.- /kg, hulgi, mingi aeg tagasi oli 50 kandis.
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#10
Vale välistemperatuuri info mõjutab kliima tööd küll. Samamoodi mõjutab jahutusvedeliku kogus kliima tööd(kunagi Volvo veoka peal üle elatud, kus madal jah. vedeliku tase pani +25c juures auto kuuma puhuma, olenemata sellest, mis temperatuuri ette keerasid).
Vasta
#11
(07-08-2020, 04:38 PM)Eero_S Kirjutas: Vale välistemperatuuri info mõjutab kliima tööd küll. Samamoodi mõjutab jahutusvedeliku kogus kliima tööd(kunagi Volvo veoka peal üle elatud, kus madal jah. vedeliku tase pani +25c juures auto kuuma puhuma, olenemata sellest, mis temperatuuri ette keerasid).
Jahutusvedeliku all on mõeldud ilmselt külmaainet? Isegi mõtlesin, et sellega peab olema kuidagi seotud. Praegu mulle tundub, et mida palavam on seda vähem töötab, eile päeval näiteks ei töötanud kliimaseade üldse. Õhtul jahedaga töötas jälle hästi. Kas on võimalik, et vähese külmaaine kogusega on rõhk süsteemis ikkagi normis?

Vasta
#12
Selle süsteemiga peab aine kogus õige olema, ehk on liiga palju sees? Tasub ehk "tühjaks- vaakum- täis" läbi teha?
Selline see vaese mehe elu on- vein on vana, juust on hallitanud ja autol pole katust.
Vasta
#13
(10-08-2020, 10:53 AM)totu Kirjutas: Selle süsteemiga peab aine kogus õige olema, ehk on liiga palju sees? Tasub ehk "tühjaks- vaakum- täis" läbi teha?
Oligi see mõte järgmiseks. Temperatuurianduri viga sai kõrvaldatud ja see ei muutnud midagi rohkemat kui, et nüüd saab keskmisest parempoolsest vent avast ka sooja puhuma panna. Vigu ei ole, rõhk tundub korras olevat (lasen veel mittetöötavana üle kontrollida). Eile palavaga üldse ei töötanud, st jääb mulje justkui süsteem "kuumeneks üle" vmt. Õhtul jahedaga töötas jälle hästi.

Vasta
#14
see värk lõhnab sul kõigerohkem kompressori vahetuse järele.
aga veelkord, manomeetrid külge enne kui juppe vahetama hakkad.
Mis moodi sa rõhke mittetöötavana kavatsed kontrollida?
Ehk siis nr1 kas rõhud on õiged, kas on ka õiged siis kui ei tööta.sealt saab hakata edasi tuletama mis võib viga olla.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#15
(10-08-2020, 09:47 AM)ferdinand Kirjutas:
(07-08-2020, 04:38 PM)Eero_S Kirjutas: Vale välistemperatuuri info mõjutab kliima tööd küll. Samamoodi mõjutab jahutusvedeliku kogus kliima tööd(kunagi Volvo veoka peal üle elatud, kus madal jah. vedeliku tase pani +25c juures auto kuuma puhuma, olenemata sellest, mis temperatuuri ette keerasid).
Jahutusvedeliku all on mõeldud ilmselt külmaainet?

Ei, konkreetselt mootori jahutusvedelikku. Minu Volvo juhtumi puhil oli teemaks see, et mootorit jahutada madala jahutusvedeliku taseme tõttu hakati salongi sooja puhuma.
Nii kaua, kuni mootor jahe püsis, puhus koguaeg ka külma.
Jah. vedeliku taseme paisupaagis õigeks sai, kadus ka sooja salongi puhumise probleem.

Külmaine tase tasuks muidugi ka üle vaadata. Olen kohanud ka juhtumit(reisibusside peal), kus meie kliimas läks sisse üks kogus, Hispaanias lakkas kont töötamast, uuesti täitmisel ütlesid Hispaanlased, et liiga palju oli sees. Tuli koju tagasi, lakkas uuesti töötamast, seekord põhjuseks vähe külmainet.

Ehk siis kontrolli ainete kogused ja rõhud üle, aga ma panustaks ka kompressori veale.
Vasta
#16
Jahutusvedeliku tase mõjutab, võin ainult kinnitada.
Tallinnas oli seal Sõle kandis üks asjalik kliima spetsialist. Nimi kahjuks ei tule meelde.
Vasta
#17
(07-08-2020, 10:26 AM)totu Kirjutas: Ei anna nõu aga ise alustaksin paisuklapi ja filtri vahetusest koos tunnikese vaakumiga ja uue täitmisega. Ehk oleks hea tegeleda ka õliga (puhtus, kogus, sobivus).
Lihtsalt taustainfoks- R134A maksab alla 15.- /kg, hulgi, mingi aeg tagasi oli 50 kandis.

Mitte paha pärast, aga oled kindel, et inimene, kes säärasel viisil nõu küsib, omab vahendeid, kohta ja tahtmist säärase protseduuriga tegelda?

Tallinna inimestel on valikut palju. Mina soovitan Üllarit Õnne tänavalt, kuid tema juurde ei tasu minna neil, kes eeldavad puhast hoolduskeskust vastuvõtusekretäride ja heledast nahast diivanitega ooteloundžiga. Aga kliimaasja ta jagab ja seni on tema kuurist kõik vajalik ka leidunud. Kontakti saab telefonilt 5052156.
Vasta
#18
(13-08-2020, 09:56 AM)v6sa Kirjutas:
(07-08-2020, 10:26 AM)totu Kirjutas: Ei anna nõu aga ise alustaksin paisuklapi ja filtri vahetusest koos tunnikese vaakumiga ja uue täitmisega. Ehk oleks hea tegeleda ka õliga (puhtus, kogus, sobivus).
Lihtsalt taustainfoks- R134A maksab alla 15.- /kg, hulgi, mingi aeg tagasi oli 50 kandis.

Mitte paha pärast, aga oled kindel, et inimene, kes säärasel viisil nõu küsib, omab vahendeid, kohta ja tahtmist säärase protseduuriga tegelda?

Tallinna inimestel on valikut palju. Mina soovitan Üllarit Õnne tänavalt, kuid tema juurde ei tasu minna neil, kes eeldavad puhast hoolduskeskust vastuvõtusekretäride ja heledast nahast diivanitega ooteloundžiga. Aga kliimaasja ta jagab ja seni on tema kuurist kõik vajalik ka leidunud. Kontakti saab telefonilt 5052156.
Tänan. Vahetan esmalt paisuklapi. Kui ei aita siis pöördun.

Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Ventilaator töötab kuni autol aku tühi. aivar768 9 4,433 31-03-2019, 01:31 PM
Viimane postitus: shed
Sad W115: mootor töötab, auto ei sõida djmaq 12 13,711 20-10-2014, 06:46 PM
Viimane postitus: secman
  Kuidas töötab MBw140 1 3,180 03-08-2011, 06:25 PM
Viimane postitus: hents99
  Kuidas ASD töötab? MarekV 13 7,805 29-02-2008, 09:49 PM
Viimane postitus: 92S500



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne