Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sprinteri kahe aku laadimine.
#1
Tervitus!

Kas keegi on kursis 1997 aasta Sprinteri kaheaku laadimis süsteemiga?
Minu teada peaks olema originaal süsteem aga pole kindel.
Mure nimelt selles et varuaku laeb üle ja läheb keema. Samas põhiaku töötab ja kestab normaalselt.
Mõtlesin, et küsin ennem nõu kui lammutama ja avastama lähen.
Vasta
#2
(12-11-2016, 01:01 PM)MarekV Kirjutas: Tervitus!

Kas keegi on kursis 1997 aasta Sprinteri kaheaku laadimis süsteemiga?
Minu teada peaks olema originaal süsteem aga pole kindel.
Mure nimelt selles et varuaku laeb üle ja läheb keema. Samas põhiaku töötab ja kestab normaalselt.
Mõtlesin, et küsin ennem nõu kui lammutama ja avastama lähen.


Aku vigane? Sellele oled mõelnud.
MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#3
Laadimispinge normis?
Vasta
#4
(12-11-2016, 09:01 PM)laf1247 Kirjutas: Aku vigane? Sellele oled mõelnud.

Pakuks ka sama
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#5
Ei tahaks uskuda, et aku viga. Esimene aku pigem läks tuksi selle keemise peale. Panin kasutatud, kuid korras aku selle asemele ja see läks ka mitte kohe esimesel sõidul aga paari päeva jooksul keema. Laadimispinge 14.1-14.5V vahel. Ei tahaks tutika akuga proovida enne kui pole laadimis asjas kindel.
Vasta
#6
(13-11-2016, 12:50 AM)MarekV Kirjutas: Ei tahaks uskuda, et aku viga. Esimene aku pigem läks tuksi selle keemise peale. Panin kasutatud, kuid korras aku selle asemele ja see läks ka mitte kohe esimesel sõidul aga paari päeva jooksul keema. Laadimispinge 14.1-14.5V vahel. Ei tahaks tutika akuga proovida enne kui pole laadimis asjas kindel.

Aga Sa diagnostikat ei tahaks teha äraarvamismängu asemel? Mõõta akude klemmipinged seisul, käivitamisel ja nii paar-kolm minutit peale käivitamist.

Kui akud omavahel vahetada, kas keema jääb aku või akukast?
Vasta
#7
(13-11-2016, 05:04 PM)v6sa Kirjutas:
(13-11-2016, 12:50 AM)MarekV Kirjutas: Ei tahaks uskuda, et aku viga. Esimene aku pigem läks tuksi selle keemise peale. Panin kasutatud, kuid korras aku selle asemele ja see läks ka mitte kohe esimesel sõidul aga paari päeva jooksul keema. Laadimispinge 14.1-14.5V vahel. Ei tahaks tutika akuga proovida enne kui pole laadimis asjas kindel.

Aga Sa diagnostikat ei tahaks teha äraarvamismängu asemel? Mõõta akude klemmipinged seisul, käivitamisel ja nii paar-kolm minutit peale käivitamist.

Kui akud omavahel vahetada, kas keema jääb aku või akukast?

Niisiis. Täna siis tegin nii, et mõõtsin aku pinget. Käivitamishetkel pingit pinget polnudki kuna sel hetkel ei ole varuaku järgi ühendatud. Ja aku on tuksis nüüdseks nigunii. Kui mootor töötab siis on pinge 14.1-14.6 ja see oli nii kogu ca 1h sõidu vältel.

Kuna kogu see jama on toimunud 1.5a jooksul siis täpselt nüüd enam ei mäleta ega pole päris kindel et uus(kasutatud) lisaaku kohe paari päeva jooksul keema läks nagu ennist kirjutasin. See võis ka kuu paari jooksul juhtuda. Hiljem kui aku oli juba korra keema läinud siis peale seda kees ta iga kord kui mootor töötas. Tookord oli lahendus lihtsalt aku otsad maha võtta ja edasi töötada/sõita.

Käisin küsisin ka akukeskusest nõu. Ja seal härra arvas, et akud on tuksi keeranud pidev laadimine ja mitte tühjnemine. Mis ei ole käivitusakule soodne. Ja just vanu käivitusi akusi ma olen seal kasutanud ju. Mulle tundub see isegi loogiline kuna varuaku taga on lisatuled, salongi lisavalgus, inverter, cb jaam, vilkurid jms kraam mida ma praktiliselt polegi kasutanud. Ja töötava mootoriga tuleb lisavarustuse vool ju nigunii generaatori pealt.

Lõpplahendus sai siis praegu selline, et ostsin lisaakuks nö karavani/paadi vms tarbeks aku mis peaks taluma selliseid tingimusi paremini. Laadimispinge jäi 14.1V peale uue akuga koju sõidu ajal.
Eks viskan aegajalt testri peale ja vaatan mis saab.
Vasta
#8
(03-12-2016, 04:28 AM)MarekV Kirjutas: ...
Laadimispinge jäi 14.1V peale uue akuga koju sõidu ajal.
Eks viskan aegajalt testri peale ja vaatan mis saab.

Kus see pinge oli? Põhiaku klemmidel? Abiaku klemmidel? Sigaretisüütajas?

Natuke vähevõitu diiselsõidukile... Aga kui aku jõus püsib, siis pole ju muretsemiseks põhjust.

Ma ei ole veel kuulnud, et üks elus aku pelgast normaalsest laadimispingest keema läheb. Keemine on ikka säärane tõsine mulisemine, mille käigus aku ka rõõmsalt kuumaks läheb...

Aga sulfateerunud/lühises aku läheb küll rõõmsalt keema normaalse pardapinge korral.Nod
Vasta
#9
(03-12-2016, 10:34 AM)v6sa Kirjutas:
(03-12-2016, 04:28 AM)MarekV Kirjutas: ...
Laadimispinge jäi 14.1V peale uue akuga koju sõidu ajal.
Eks viskan aegajalt testri peale ja vaatan mis saab.

Kus see pinge oli? Põhiaku klemmidel? Abiaku klemmidel? Sigaretisüütajas?

Natuke vähevõitu diiselsõidukile... Aga kui aku jõus püsib, siis pole ju muretsemiseks põhjust.

Ma ei ole veel kuulnud, et üks elus aku pelgast normaalsest laadimispingest keema läheb. Keemine on ikka säärane tõsine mulisemine, mille käigus aku ka rõõmsalt kuumaks läheb...

Aga sulfateerunud/lühises aku läheb küll rõõmsalt keema normaalse pardapinge korral.Nod

Pinget mõõtsin abiaku klemmidelt.
Alguses ei saanud kohe aru mis susisemine see on. Aga kui juba kogu salong munahaisu täis oli siis panin pildi kokku. Aku kõrvalistuja istme all. Ja vendi toru ei olnud ka küljes.

Aga eks näis mis saab.
Vasta
#10
Selle pingega läheb ainult siis keema, kui aku juba õhtal.

Mul sõidukal samasugune pinge ja, krt, kuidagi ei saa akut keema...Eusa_think
Vasta
#11
Kunagi ammuuu oli sama probleem transitiga. 2 akut ei ole hea lahendus sest paratamatult on neil akudel erinevusi ja üks neist läheb läbi. Kahte ei taha osta, ostad ühe ja siis see "parem" läheb läbiEusa_angel
Lõpuks panin 2 akut (3 purki 215ah) järjestikku ja siis kestis aastaid alati ka külmaga oli jõudu.
Vasta
#12
Tere

Mul oli aku laadimisega sarnane probleem w221 masinal.

Esimest akut laadis 15A ja tagumist 14,3A, mõõdetud sai aku klemmidelt testriga.

Panin uue generaatori, nüüd laeb esimestakut 13,5A ja tagumist 14,3A.

Lihtsal infoks, kui kellegil veel sarnane probleem.

Kaido

Vasta
#13
(13-04-2019, 09:55 PM)kaido Kirjutas: Tere

Mul oli aku laadimisega sarnane probleem w221 masinal.

Esimest akut laadis 15A ja tagumist 14,3A, mõõdetud sai aku klemmidelt testriga.

Panin uue generaatori, nüüd laeb esimestakut 13,5A ja tagumist 14,3A.

Lihtsal infoks, kui kellegil veel sarnane probleem.

Kaido
Ajad vist pinge ja voolu tähised segamini. Või mõõdsidki aku klemmidelt voolu?
RENTIDA THULE KATUSEBOX! Diagnostika. Autode elektroonika remont. Webasto diagnostika/remont. Auto konditsioneeride kontroll/survestamine/täitmine. Tel. +3725145023 Puksiirabi +37255558678
Vasta
#14
Tere

Ikka V jah.

Kaido
Vasta
#15
Mul on igatahes see 2016 aasta lõpus ostetud tutikas abiaku jälle tuksis. Keema küll ei lähe aga enam voolu ka sees ei hoia. Samas kapoti all olev põhiaku käib truult siiani, mis on kordades vanem.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W639 Vito 115CDI MY2006 - Aku tühi paari päevaga, voolukadu aix6 3 584 24-01-2023, 09:18 PM
Viimane postitus: onu_siim
  Sprinteri kasti õli? Marksu 0 411 26-09-2021, 10:16 PM
Viimane postitus: Marksu
  O: sprinteri 2,2 mootori kriipspois 1 3,678 28-07-2019, 08:53 AM
Viimane postitus: arcar
  Otsin sprinteri omaniku madis71 0 2,075 15-11-2018, 09:17 PM
Viimane postitus: madis71
  mb sprinteri varuosad sannik ülar 0 2,166 24-09-2017, 05:29 PM
Viimane postitus: sannik ülar
  Sprinteri plastikud? äll 3 4,646 28-03-2016, 04:06 PM
Viimane postitus: äll
  Sprinteri asjus ToivoLamp 1 3,616 23-10-2015, 12:39 PM
Viimane postitus: äll
  Sprinteri eel/sõidusoojenduse kasutamine sprinteritest 9 9,567 07-07-2013, 09:49 PM
Viimane postitus: sprinteritest
  vito laadimine jansatrt 0 2,723 09-02-2012, 02:10 PM
Viimane postitus: jansatrt
  K:Sprinteri veojõukontrolli kohta.? MB W123 2 3,685 05-02-2010, 10:36 PM
Viimane postitus: MB W123



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne