Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
100autot ehk kasutaja "soo" mitte-MB'd ja ka MB'd
#1
Ahoi

Kuna olen küllaltki püsimatu autode omamise kohapealt, siis kipuvad nad mul üsna tihti vahetuma ja vahelduma. Ning iga auto kohta siia foorumisse ei hakkaks ka eraldi teemat tegema.
Seda enam, et mõne masina kasutusperiood jääb teinekord üsna lühidaks.

Mingil hetkel tekkis fantaasia, et võiks hakata oma autodest blogi pidama.
Ja selle blogi peale mõeldes jõudsin ka kummalise eesmärgini, milleks oleks vähemalt 100 auto omamine elu jooksul.
Mitte küll korraga, aga jupi kaupa.

Ehk kui mõnel foorumlasel on huvi mu autopargi vaheldumisel ja tegemistel silma peal hoida, siis blogi ise on leitav siit: 100autot.ee.

Nimekiri praegustest ja endistest autodest: Nimekiri
2019 aasta kokkuvõte: 2019 aasta kokkuvõte

Hetkel olen siis selle 100 auto eesmärgil jõudnud järjekorranumbrini #16. Seega palju on veel minna.
Igasugune kriitiline tagasiside on alati tervitatav ning kui on tunne, et see teema ei peaks siin foorumis üldse figureerima, siis seda isiklikult ei võta ning teeme platsi puhtaks.

Lugupidamisega,
soo
Vasta
#2
Nägin kiirelt sirvides jälle tuttavaid Jaguari pilte. Millalgi kevadel tekkis hirmus vaimustus XJ vastu ning ka sinu oma kuulutus jäi portaalis silma. Käsi telefonini tookord ei küündinud, kuid tundus täpselt mõnus projektikas.

Intro on sul ju selles suhtes ratsionaalne- seal pakutavatest alternatiividest oleksin kindlasti samas paadis. Minulgi hakkab kohe 2 aastat praeguse autoga täis saama ja kole raske on mitte uut kolu koju lohistada. Enda õigustuseks veel leian, et kui saab seda visiiti Betooni tänavale veel veidigi edasi lükata ja vana hobune ka natuke kaeru, siis on kõik võitjad selles olukorras.

Loen vaikselt edasi, tundub huvitav eesmärk ja selline kohalik võte Tyler Hoover (Hoovies Garage, mitte see sportlane siis) tegemistele.

Parimat,
Margus
Vasta
#3
(07-01-2020, 02:18 PM)Marksus Kirjutas: Nägin kiirelt sirvides jälle tuttavaid Jaguari pilte. Millalgi kevadel tekkis hirmus vaimustus XJ vastu ning ka sinu oma kuulutus jäi portaalis silma. Käsi telefonini tookord ei küündinud, kuid tundus täpselt mõnus projektikas.

Kusjuures see XJ (x300) osutus väga mõnusaks autoks ning isegi kaaluks uuesti samasuguse soetamist. Ainult seekord üritaks leida võimalikult heas seisukorras eksemplari. Mudeliuuendusega (x308) tuli paraku kaasa hulganisti töökindlusprobleeme ja pidamiskulu on kordades kõrgem.

Kuidagi aja jooksul on mu käest läbi käinud kogu 90ndate keskpaiga kuldne Euroopa luksusautode nelik (S-klass w140, Audi A8 D2, Jaguar XJ ja nüüd siis 7-seeria E38). Ega vist rohkem tollel ajahetkel neid ei olnudki või vähemalt ma ei ole suutnud välja mõelda.

Sellest valikust isiklikud lemmikud ongi w140 ja siis x300. Mõlemad on tõelised härrasmehe autod ning nende rooli taga istumine kuidagi väga eriline. A8 tundub juba pisut moodsam ja sportlikum ning kõige lahjema mulje hetkel jätab e38. Aga eks ta ole maitse küsimus...
Vasta
#4
Minu arvates põnev teema ja miks mitte seda siin kajastada. Ise olen suht samasugune rahutu hing ja igakord kui saan midagi põnevat ning sisemuses teen lubaduse maha rahuneda pole autode vahetamise haigus mitte kuhugi kadunud. Hetkel sõidab järjekordne projekt Jaapanist Eesti poole ja pole masin kohalgi juba sügelen järgmise järel....haiglane värkConfused
Vasta
#5
Jälgin ka- päris huvitavad lood. Scorpio lugu on äravahetamiseni sarnane mu enda elu esimese auto- Fordiga.

HotPapa- mitu autot Sul on olnud juba ja mitu MB-d? Julged neid numbreid siin avaldada?
Vasta
#6
Paraku olen eranditult MB marki pidanud...on küll napilt olnud "libastumise" ohtu (E38 ja Audi D2), kuid määramatu jõud on MB suunas tagasi tõmbanud. Pean tunnistama, et hetkel oman üht Opel Corsa´t enda nimel, kuna polnud kuhugi kupee rg. nr. märki panna. Praeguse seisuga lugesin kokku 29 MB´d seda siis alates aastast 2006.
Vasta
#7
Eks paljud tunnevad ennast ära ja saavad iseloomustada ennast sõnadega "püsimatu autode omamise kohapealt" ...ka mina Smile

Kuigi niipalju "julgust" mul ei ole ,et jaguari omada Big Grin

Tore teema ja edu .

R129 & R230 & X167
Vasta
#8
Tere,

Näedsasiis, mul kisub ka 30+ kanti... Auto24 ajaloo talletamise mõttes väga abiksWink

Herki
Vasta
#9
Kusjuures see auto24 on jah väga tänuväärne arhiiv.
Selle järgi suutsin kenasti välja ajada oma varasemate autode reg.numbrid ja VIN koodid ning nende järgi juba täpsemad soetamise ja müümise kuupäevad maanteeameti e-teenindusest.

Tore on muidugi lugeda, et see autode pidev vahetamine on selline üldisem haigus.
Ning tänan ka positiivse tagasiside eest!

Tasapisi panen kirja ka lood oma eelnevalt omatud autode kohta ning järg jõudis w140 juurde:

#6: Mercedes-Benz 500SE w140 1992a

Vasta
#10
Mõnus lugemine vahelduseks plokikaanepoltide venimise teemadele Thumbsup
SEC-i ja SL-i sõltlane.
560SEC, SL55, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe = 1258KW
Vasta
#11

laikWink

(09-01-2020, 05:18 PM)secman Kirjutas: Mõnus lugemine vahelduseks plokikaanepoltide venimise teemadele Thumbsup

Vasta
#12
Väga äge lugemine vahelduseks. Õhinaga sai kõik korraga ära loetud... Järgnevateks päevadeks ei jäänudki midagi Sad Mõne # taga veel lugu polnud, eks peab peale passima, millal tuleb...
Big Grin

(09-01-2020, 06:00 PM)herki Kirjutas: laikWink

(09-01-2020, 05:18 PM)secman Kirjutas: Mõnus lugemine vahelduseks plokikaanepoltide venimise teemadele Thumbsup

MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#13
Lisasin ka lühikese kokkuvõtte oma kunagisest CLK'st.

Müüsin ta kunagi ühele tuttavale ning eelmise aasta (2019) sügisel otsustas ta selle lõpuks müüki panna.
Käisin isegi huvi pärast autot vaatamas ning tegin ka väikese proovitiiru.
Korraks isegi emotsiooni ajendil kaalusin tagasiostmist, aga selline esialgne hinnang oli ca 2k jagu vajalikke investeeringuid...

Mercedes-Benz CLK320 2003a

[Pilt: FimKuC9.png]

Auto kohta isegi foorumis teema olemas. Icon_razz
Vasta
#14
Jõudsin vahepeal veel paar varasemalt omatud sõidukit kirja panna.

#8 Range Rover Vogue 4.4 2005a (osa 1)

#8 Range Rover Vogue 4.4 2005a (osa 2)

[Pilt: TfI92qb.png]


#10 Audi A8 3.7 Quattro 1999a

[Pilt: Zm41cUq.png]
Vasta
#15
Juba läbi loetud. Tasus ikka blogile aegajalt silm peale visata Smile
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
www.rxoptika.ee
Vasta
#16
Lahe RR lugemine. Ise ka just avastamas endale RR maailma kuna asjaolud muutusid ja vähemalt järgmised paar aastat G55 plaanist väljas.

Mulle on alati peale G just RR sümpatiseerinud oma aegumatu kandilise intelligentse disaini ja luksuse poolest.

Vaatasin elus esimest korda ka X5, Q7, Touareg, Cayenne jne pakkumisi ja no lihtsalt ei suudaks osta autot mis mulle lihtsalt kole tundub ja absoluutselt e huvita-samahästi vöiks külmkapiga söita.

Disco ei meeldi kohe mitte oma imeliku ebaproportsionaalse disaini pärast (esiots 10cm, tagaots meeter, tagaklaas koleda jönksuga jne)

Olen aru saanud et päris RR oleks parem kuna vist veidi töökindlam ja pehmema vedrustusega kui Sport.

Olen 2 Sporti pögusalt proovinud (22" ja 20" velgedega) ja no vedrustus on üpris jäik.

Aga Sport (eriti Autobiography oma topelt kroomitud summutitega) jällegi palju ilusama välimusega. Eriti koledad tunduvad mulle päris RR tagatuled otsevaates.

Lisaks ei plaani temaga maastikule minna ega pole ja 10 last vaja iga päev kooli vedada et ei kasutaks tema potentsiaali ära. Lisaks Sporti oma väiksemate möötmete poolest veidi lihtsam maa-alusesse kümnete betoonpostidega garaazhi parkida.

Mootorivalik on töesti lai kuid nagu aru saanud siis vanemaid kui 2010 facelift tasuks vältida-eriti 2.7 V6 diislit millel palju mootoriprobleeme ehk söelale jäänud:
3.0 180kW V6 diisel 2010-2011
3.0 188kW V6 diisel 2012-2013
3.6 200kW V8 diisel-seda soovitati et V8 müdin aga samas V6 kulu
4.4 230kW V8 diisel
5.0 375kW V8 bensukas

Paraku Eestis pole mitte ühtegi 2010-2013 bensukat. Mobiles al. 13K, korralikumad 16-20K, koos Mobile.ee toomistasudega vastavalt siis 18-22K aga sinna tuleks lisada veel 500€ tehnilise kontrolli eest seega toomistasu läheks kokku u 2500€ mida on ikka veidi palju.

2014 facelifti peale hetkel hammas ei hakka (al. u 30-35K) ning väga ei tahaks ka kuna RR väärtus langeb ikka OLULISELT kiiremini kui G-klassi oma.

Päris hea video reaalselt paljusid RR omanud isikult:

Vasta
#17
Kahjuks mul puudub igasugune kokkupuude G-klassiga, et saaks teda RR'iga objektiivselt võrrelda.
Aga mingi hetk peaks ehk siiski järgi proovima.
Kuidagi sisetunde järgi pakuks, et G töökindlus on väheke parem.
Samas RR'i puhul saaks nagu sama raha eest pole rohkem (või poole vähema raha eest sama palju).

Ma sinu asemel käiks ja prooviks kogu selle valiku läbi - piltide ja paberi pealt võib mõni väga äge tunduda, aga reaalselt rooli taga olles enam mitte.

Mul oli sama lugu Spordi ja suure RR'i puhul - see väiksem meeldis alguses kuidagi visuaalselt väga palju rohkem aga peale mõlema mudeli proovimist kadus Sport kohe radarilt.

Mingi hetk mõtlesin, et võtan endale uuesti selle kolmanda põlve Range Roveri (L322).
Tahtsin just 5.0 Supercharged mootoriga varianti (2011/2012 aasta oma).
Eestis ühtegi polnud poole aasta jooksul müügis olnud ning Saksas tähendas see 30+ tuhat eurot, mis finantsiliselt tundus kahtlane.
Hilisem realiseerimine kohalikul turul oleks ilmselt väga keeruline olnud või vähemalt oleks siis rahaliselt kõvasti hävinud.

Lõpuks siiski otsustasin, et võtan selle hetkel tootmises oleva mudeli algusaastate oma ligi.
Hind oli küll pisut jabur viie aastase auto kohta, aga kuidagi tundus, et need ei taha lähiajal ka oluliselt allapoole kukkuda.
Vahe praegusel ja eelmise mudelil on muidugi nagu öö ja päev. Vana on ägedam, uus kõvasti rafineeritum ja mugavam.

Eriti suur hüpe on toimunud interjööri osas
[Pilt: 7vAwesY.jpg]

Aga kui ikkagi otsustad RR'i ära proovida, siis soovitan võtta selle uuema kaheksakäigulise automaatkasti - ülisujuv ja ökonoomne.

Nt 2011a GL350 (3.0 diisel 195kw) vs 2014a RR (3.0 diisel 190kw) keskmise kütusekulu erinevus on 2L/100km kohta.
Võimus suht sama, mass ka enamvähem sama.
Mulle endale tundub, et see kaheksane kast teebki selle vahe sisse.
Vasta
#18
Jep valik on lai.

5.0 375kW bensukat Eestis töesti prakt. ei liigu-imekombel vist veel harvem kui G55 mida tuleb ka nii üks 2 aasta jooksul müüki.

Jah 2012-2013 facelift 8-ne kast on väga ökö. Ainult seal peaks tegema hoolduse/ölivahetuse? ca 150.000km peal u 200€, muidu vöib hiljem u 2-3K minna remondile.

Samuti soovitatakse 188kW 3.0 V6 diislil EGR-klapid ära vahetada ca 150.000km pealt u 1000€ kuna muidu vöib pöhim. mootor kokkujoosta.

Jah just nii ongi. G töökindlam kuid u 2X kallim.

Samas G robustsem, sihuke minitank, RR rafineeritum.

2010-2012 RR 5.0 375kW Supercharged ca 20-25K vs 2008-2009 G55 368kW 45-50K

Bottom line-kui raha on siis G, kui mitte siis on RR ka väga ok alternatiiv. Muidugi G on ikka väga maitse asi-ta lihtsalt peab meeldima oma robustsuses. Mis ongi tema völu.

Jama on see et valiku peab tegema 10-15min proovisöiduga kui on raske saada autost öiget tunnet-eriti veel kui müüja seletab körval.

Hea oleks autot 1-2 päeva rahulikult proovida.

Vasta
#19
Vahepeal jõudis seitsmenda seeria BMW asenduda taas Jaguariga.
Panin ka mõlema masina kohta pisikesed lood kirja, kellel veel lugemata.

#16 Üks kuu Bemmiga

[Pilt: uaX0bWv.png]


#17 BMW digimuutus Jaguariks

[Pilt: 35eIjFr.png]

Mul kuidagi ikkagi nõrkus nende Jaguaride vastu Rolleyes
Vasta
#20
Seda teemat lugedes ilmselt paljud tunnevad end siin ära, nii ka mina. Lugesin huvi pärast kokku, et palju mul omal autosid on olnud.
Hetke tulemuseks sain 44.
Ei ole auto ärikasEusa_naughty, lihtsalt soov erinevaid autosid proovidaRolleyes
Aga teema omanikule jõudu ja jaksu.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Jaguar XK8 Convertible 1997 - soo soo 27 35,980 23-05-2019, 01:21 PM
Viimane postitus: väikemees
  BMW 318i Baur TC '85 - soo soo 12 20,602 27-01-2014, 04:11 PM
Viimane postitus: zum



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne