Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
Autor Sõnum
fittipaldi Ära (0)
Huviline

Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Postitus: #1
MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
Tere. Mõnda aega juba foorumi usin lugeja olnud ja vahest ehk oleks paslik nüüd ka oma massin ette näidata, mine tea, nõugi küsida!

2018. aastal olin tööalaselt hõivatud lausa kahe projektiga, mis hõlmasid endas erinevate museaalsete Mercedes-Benzidega sõitmist. Sai roolida nt W186, W120, W110, W111, aga ka „argisema“ kolmiku W123/124/126 ideaalkorras eksemplare. 50+ aastaste autodega sõitmisel on loomulikult oma kirjeldamatu võlu, aga kui oimusagaras hakkas idanema mõte, et miskit põnevat võiks ka omale sõitmiseks leida, jäid sõelale siiski kolm viimasena nimetatut. W126 rafineeritud luksus tekitas tõsise vau-elamuse, ent korralike hinnad jäid väljapoole minu taluvuspiire. W124 tundus juba üsna turvaline valik - mõnestki tänapäevasest autost paremate sõiduomadustega, kena välimusega, aga äkki isegi liiga kaasaegne? Sest õieti oli mulle korralikult naha alla pugenud proovitud „kolmene“ - roheline universaal. Selle vedruistmed olid mõnusad istuda, see sõitis pehmelt ja pingutuseta ja oli kuidagi väga koduse auraga. See oli aus kombinatsioon retrofiilingust ja reaalsest kasutatavusest. Ja see nägi kuradi hea välja.

Piisas mul seda kõike kõva häälega mainida, kui kolleeg ütles, et tal on üks kolmene täitsa üle. Ei ole küll kuut – on sedaan; ja ei ole roheline – on valge, ja mootor on ka väikseim võimalik (69 kw) bensukas, aga ta on väga viks! Seisab juba mitu aastat garaažis ja saab ilmselt ka edasi seisma, kuna ta omale oli värskelt ostnud hobisõitmiseks W124. Saatis järgmisel päeval pildid, mis olid isutekitavad, ja nimetas hinna, mis tundus mulle sel hetkel liiast. Ja noh, universaalimõte tiksus veel peas. See oli sügisel, ja sügisest sai talv, ja talvest kevad – ja kolleeg ütles, et suvi kohe käes, võib-olla teed oma pakkumise.

Selleks ajaks oli mulle muidugi ammu selgeks saanud, et sellises korras T-mudelit, nagu ma tahaksin, ei ole võimalik leida sellise raha eest, mida ma sooviksin maksta. Nii et ma käisin ja vaatasin pakutud sedaani esimest korda oma silmaga üle ja tõdesin, et pilt oli sama hea kui fotodel. Noh, valge auto sinise sisuga ei ole võib olla igaühele, aga eks seda musta nahka on muudes masinates juba nühitud ka. Auto oli toodud Saksast 2013 ja siin kuue aastaga läbinud vaid ca 500 km! Eestis oli ta saanud ülevärvi ja salong oli tal üpris värske, tagaistmetel nagu polekski kunagi istutud, nii et visuaalse poole pealt väga midagi norida ei osanud. Mootor käivitus paugust, tühikäik oli küll kõrgevõitu, ent gaasi andes käis ühtlaselt. Kõik kolm elektrilist lisa – tagaklaasisoojendus, katuseluuk ja vaiksem signaal (polegi aru saanud, milleks see hea on?) töötasid. Proovisõit näitas, et kast vahetab kohati üles kena paugatusega ja olemas oli loomulikult ka kerge rooliloks, aga üldiselt tundus asi okei. Võib öelda, et tunne oli ülev! Tegin oma pakkumise, mis oli küll oluliselt väiksem küsitust, aga ikkagi pisut suurem numbrist, mille olin algselt oma eelarve ülempiiriks mõelnud. Nii et otseselt rahule ei jäänud summadega vist müüja ega ostja, aga pakkumine võeti vastu ja valge „kolm“ parkis peagi minu koduhoovi igapäevase W204 kõrvale.

Nüüd vist oleks paslik üles lugeda, mis on tehtud ja mis oleks veel plaanis.

Vedelikud ja filtrid said esimese asjana kõik uued. Elementaarne, dr Watson.

Tühikäik. Ostes olid pöörded väga kõrgel, ajasin juba karpameeste kontakte taga (selgus, et Eestis on täpselt 2 meest, kellega tasuks rääkida), aga enne kui läinuks karbussi nokkimiseks, leidus kapoti alt üks lahtine vaakumvoolik. Selle taaskinnitamisel tundus asi päästetud, aga siis mingil hetkel muutus külmkäivitus lausa halvaks, mootori töötemperatuuri saavutamiseni töötas tühikäigul ainult paar silindrit ja puterdav mootor kippus vägisi välja surema. Spetsialistid leidsid, et nüüd oli asi küünlajuhtmetes, mis lõid üle – sai neid määritud ja siiani on see asi korras.

Pidurid. Kahel rattal jäid pidurid peale - pidurisadulate seisukord oli selline, et neid ei olnud enam mõtet taasluua ja „uued“ taastatud tulid DMG Auto vahendusel suht mõistliku raha eest Soomest. Kuna vahepeal oli ka ülevaatus saanud otsa, siis sõitsin värskete piduritega sealt otse TÜV punkti. Kahjuks oli see pisut liiga lähedal ja ei jõudnud sinnasõidul piisavalt pidureid litsuda, esimese hooga kukkusin ülevaatuse läbi – pidurdusjõud tagasillal ebaühtlane! No oli ikka nörritav küll, aga mis kinni ei jää, saab kinni löödud, töökoda käis veel korra klotsid üle ja järgmisel päeval sain ülevaatajalt templi alla.

Käigukast. Käisin Hõbenoole vastuvõtul, kus tehti dünaamiline õlivahetus ja vahetati filter ja tihend (need ajasin ise Silberist välja, kuna kohapeal polnud pakkuda). Olen siin-seal foorumites lugenud kahtlevaid seisukohti, kas vanal kastil üldse tasub sellist kallist tööd teha – minu auto oleks sel juhul elavaks reklaamprospektiks, et vägagi tasub, võrreldes varasemaga on vahetused ikka täitsa öö ja päev (ja ikka positiivses suunas)!

Vibra. Auto on pehme ja mõnus, aga mingist kiirusest alates tekib kerge vibra (peamiselt on tunda vahemikus 60-80 km/h). Põhisüüdlaseks peetud kardaan on kolm korda alt käinud, vahetatud on vahepukk, ristid ja tehtud tasakaalustus, aga päris hea ei ole ikka veel. Võib-olla nõuab tähelepanu ka veovõll.

Magnetoola. Üks asi, mida ostes kuulda ei saanud, oli maki hääl. Augutäiteks oli pandud Blaupunkt Coburg, millel keeratavad nupud kadunud ja millele, nagu hiljem selgus, autos olevad juhtmed külge ei sobinudki. Kuna mulle see makk välimuselt nagunii ei meeldinud, lendas see sealt minema ja püüdsin leida mõne Beckeri asemele. Eestist paari nädala jooksul midagi näppu ei jäänud, aga lätlaste portaalist ss.lv sain kaubale ühe Becker Mexico müüjaga. See makk oli küll paar aastat uuem kui minu auto ja väidetavalt pärit W126st, aga pidi asja ära ajama. Eks oli risk küll võõrale inimesele raha kanda ja loota, et ta paki teele paneb, aga kohale ta tuli. Paraku sain siiski tehinguga „üle“, nagu noored ütlevad: kassetimängija kohta ütles müüja, et korras, aga vajaks ehk väikest hooldust – paraku selgus, et keegi on kasseti liigutamise mehhanismi õkva jõuga ära lõhkunud ja seda autentsete varuosadeta kuidagi korda ei hoolda. Samuti ei saanud makiga kaasa ühtegi pistikut, nii et mõnda aega oli Becker samamoodi augutäide, aga lõpuks Noore Tehnikuga abiga sai pildi ette. Kõlarid on autos ilmselt originaalid, krõbisevad pisut küll, aga ajavad asja ära.

Antenn. Teleskoopantenn on ilmselt autotööstuse üks õnnetumaid leiutisi. Mul on varem olnud kolm autot selle tehnoloogilise rudimendiga ja mitte ühelgi neist ei töötanud see korralikult. Loomulikult mitte ka kolmel. Kuigi olen teda põhjalikult õliga tutvustanud, siis päris peitu see keeldubki minemast ja vahel tuleb menetleda antenni manuaalselt, et see välja sirutuks.

Matid. Hetkel autos mingid juhuslikud. Uued ebayst tellitud, loodetavasti tulevad õiget tooni.

Roolikarp. Kunagi tuleks ikkagi vahetada.

Sellega vist sai esmatutvustusele joone alla. Suvel sai paari nädala jooksul autot ka igapäevaselt tarbitud, aga üldiselt on ta ikka nädalavahetuse kruiside jaoks ja talve lähemalt nägema ei saa. Valikus seni pettuma ei ole pidanud, võimalusel sõidan pikemat, mitte lühemat teed – see näitab nii mõndagi. Palju positiivset tähelepanu on garanteeritud, ikka juhtub, et sõidetakse kõrvale ja visatakse pöial üles, teised retromehed viipavad ja lapsed vaatavad järele. Oma poiss on ka rahul, et saab esiistmel troonida – tagaistmetel ju turvavööd puuduvad!



[Pilt: DSF7574.jpg] [Pilt: DSF7593.jpg] [Pilt: DSF7751.jpg] [Pilt: DSF7805.jpg] [Pilt: DSF7812.jpg] [Pilt: DSF7820.jpg] [Pilt: DSF7824.jpg] [Pilt: DSF7833.jpg] [Pilt: DSF7757.jpg] [Pilt: DSF7759.jpg] [Pilt: DSF7762.jpg] [Pilt: DSF7763.jpg] [Pilt: DSF7767.jpg] [Pilt: DSF7769.jpg]
(selle postituse viimane muutmine: 25-08-2019 11:32 PM fittipaldi.)
25-08-2019 11:27 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
hents99 Ära (16)
Elbe Engineering

Postitusi: 4,787
Asukoht: Tartu
Postitus: #2
RE: MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
Väga viisaka olemisega auto!

'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
26-08-2019 10:02 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Lepz Ära (0)
MB Klubi liige

Postitusi: 120
Asukoht: Harjumaa
Postitus: #3
RE: MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
Piltide järgi on ikka väga sile. Väga hea!

MB 200 T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
26-08-2019 02:47 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
jansa Ära (0)
MB Klubi Nõunik

Postitusi: 539
Asukoht: Tallinn
Postitus: #4
RE: MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
See ju mu pilli kaksikvend :)

Mul oli algselt küll hulga rondim (näeb praegu ka ront välja), aga eesmärk ka muidugi teine.
Viskan ka pöidla üles!
26-08-2019 09:43 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mike22 Ära (1)
MB klubi liige

Postitusi: 1,319
Asukoht: Tallinn
Postitus: #5
RE: MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
ilus.
27-08-2019 12:12 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
kaupo51 Ära (0)
Huviline

Postitusi: 556
Asukoht: Tallinn
Postitus: #6
RE: MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
Auto on ilus, aga üks asi torkas tekstis silma.
Süütejuhtmete määrimine.
Mis neist ikka määrida, soovitan uued osta, kuni neid veel saada on.
Küünlad tasub ka igaks juhuks ära vahetada.
Kui on veel soov raha kulutada, siis ei tee paha ka jagaja kaane ning rootori vahetus.
27-08-2019 07:15 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
v6sa Ära (15)
Valge vares

Postitusi: 7,510
Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Postitus: #7
RE: MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
Sile ja õiget värvi auto.

Küünlajuhtmed on hädavajalik vahetada aastaringi (ja eelkõige meie märjas talves) sõitval autol. Suveautol pole hädavajalik, aga abiks ikka.

Tagaaknalauale saad kõlarid vaherõngastega. Ära lauda lõikuma hakka, head nahka sellest ei tule. Ilma tagakõlariteta on heli nadi ka uute esikõlaritega.

Uksekõlareid 123 ei saanud. Aga neid saab sinna muidugi mahutada. Ukseplekid on piisavalt jäigad, et vaheraamiga normaalselt paigas hoida. Mul võiks olla ühed kõlariaukudega sinised uksekatted proovimiseks kusagil, kui huvi on.

Perevaguni elu
02-09-2019 10:47 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
nostromo Ära (9)
MB Klubi liige

Postitusi: 3,616
Asukoht: TallinnHelsingi
Postitus: #8
RE: MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
Ilus! Vanakooli Becker ainuõige valikThumbsup

2007 CL500 AMG Optic 5.5 V8 285kW/täielik hooldusajalugu 14.000€ / vahetan G55 AMG
MB AUDIO 10CD 80€
(selle postituse viimane muutmine: 03-09-2019 12:54 AM nostromo.)
03-09-2019 12:54 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
fittipaldi Ära (0)
Huviline

Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Postitus: #9
RE: MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
Tänud kõigile, kes häid sõnu poetasid. Eks ta jah keskmisest on siledam, aga kui nina päris juurde torgata, leiab juba norimistki.

Ebayst tellitud matid saabusid, toon on päris õige, olen rahul. See helesinine osa kanna all muidugi saab ilmselt ruttu määrdunuks.

[Pilt: DSF3622.jpg]

Lisaks leidsin facebookist ühe sinise käetoe pakkumise, päris õige mustriga riie ei ole, aga enamvähem sobis üldpildiga. Eriti automaatkastiga autodes on mulle parema käe peale lamasklemine väga oluline, seega sai külge keeratud. Aga nüüd süda valutab kogu aeg, et sai istmekattesse auk tehtud selleks...

[Pilt: DSF7766.jpg]

Muide, puudu oli käetoe küljel olev kõrvalistuja poolne must plastist "kork", nii et kui see kellelgil üle, siis olen huvitatud. Ja sinised terved esiuksesahtlid, neid otsin ka, mul mõlemad praoga.


Tsitaat:Süütejuhtmete määrimine.
Mis neist ikka määrida, soovitan uued osta, kuni neid veel saada on.
Küünlad tasub ka igaks juhuks ära vahetada.
Kui on veel soov raha kulutada, siis ei tee paha ka jagaja kaane ning rootori vahetus.

Selle süütemajanduse vaatab uue hooaja alguses üle. Väljavahetamine on muidugi mõistlik, aga kõike korraga lihtsalt esimese hooga ei jaksanud.

Tsitaat:See ju mu pilli kaksikvend :)

Jah, rallikas on paar korda silma jäänud, viimati Lennusadamas balti keti ürituse ajal. Pelgulinnas üks valge tuli veel vastu, nagu peeglisse oleks vaadanud.

Tsitaat:Tagaaknalauale saad kõlarid vaherõngastega. Ära lauda lõikuma hakka, head nahka sellest ei tule. Ilma tagakõlariteta on heli nadi ka uute esikõlaritega.
Uksekõlareid 123 ei saanud. Aga neid saab sinna muidugi mahutada. Ukseplekid on piisavalt jäigad, et vaheraamiga normaalselt paigas hoida. Mul võiks olla ühed kõlariaukudega sinised uksekatted proovimiseks kusagil, kui huvi on.

Kuna mul Becker on poolfunktsionaalne (kassetikas nagunii ei tööta), siis Retro Fmi võin kuulata ka kahe kõlliga.
23-09-2019 11:31 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
fittipaldi Ära (0)
Huviline

Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Postitus: #10
RE: MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
Sai siin väike sügisene tiir Peipsi ääres tehtud, palju mõnusaid teid ja teekesi leitud.

[Pilt: DSF3737.jpg] [Pilt: DSF3754.jpg] [Pilt: DSF3789.jpg] [Pilt: DSF3833.jpg]

Küll aga sai konstateeritud fachti, et kundepoolse tagumise istme ette tuleb kuskilt vett. Ja tundub, et lausa seismise ajal! Järelikult C-piilaris olev äravoolukanal umbes - aga kuidas sellele puhastamiseks ligi saab? See hõbedane liist ei lase asja just lihtsalt menetleda.

[Pilt: DSF3807.jpg]
01-10-2019 10:16 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
JorgenP Ära (0)
Huviline

Postitusi: 286
Asukoht: Tallinn
Postitus: #11
RE: MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
Natuke järeltöötlust piltidele ja võib täitsa brošüüri vääriliseks lugeda Eusa_angel
01-10-2019 12:04 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
jansa Ära (0)
MB Klubi Nõunik

Postitusi: 539
Asukoht: Tallinn
Postitus: #12
RE: MB 200, 1978, W123 - fittipaldi
Liist tuleb ära tõmmates, aga alustama pead eestpoolt.
Vt siit on suht hästi aru saada: http://www.peachparts.com/shopforum/tech...moval.html
Kummist servatihend tuleks enne ära sikutada, loodetavasti saad tervelt kätte ja pärast tagasi liimida.
C-piilar on kaunis õrn koht, minu autol oli teise auguni biolagunevat täis see vahe ja toimus seal teadagi mis.
http://foorum.clubmb.ee/attachment.php?aid=6279
Luugi äravoolitoru (kummivoolik tegelikult) avaneb tolle vahe ülemisse otsa ja ega peale õhu puhastamiseks paremaid variante ei ole.
Samas, vesi põrandal ei pruugi ainult sellest olla. Uksetihendi vahelt võib tulla või altpoolt üldse...
01-10-2019 11:43 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 240D(300D) w123 80. KertR 32 11,210 07-08-2019 05:36 PM
Viimane postitus: KertR
  W123, 200d, 1982 - 190hans 190hans 10 6,218 14-06-2019 10:17 PM
Viimane postitus: Werewolf
  Mb 240d 1978 w123 M1X 30 9,464 30-04-2019 10:20 PM
Viimane postitus: M1X
  W110 200 Diesel ''Heckflosse'' - OnkelMats OnkelMats 17 7,186 01-11-2018 07:30 PM
Viimane postitus: OnkelMats
Pildid W123, 230e, 1984, sedaan - Ander anderander4 23 10,178 03-06-2018 04:24 PM
Viimane postitus: anderander4
  MB W123 200,1982 Verner Verner2 59 45,943 17-07-2017 10:44 PM
Viimane postitus: Verner2
  Mercedes-Benz E 200 Classic, 1999, W210 - Uku Uku 0 1,431 09-04-2017 01:04 PM
Viimane postitus: Uku
  W123, 230E, 1981 - sun sun 5 5,617 18-11-2016 02:43 PM
Viimane postitus: sun
  MB CLK 200 Cabrio Primo PRIM0 54 27,538 09-08-2016 01:36 PM
Viimane postitus: PRIM0
  W123, 200D, 1983, Upitaja upitaja 20 15,772 08-06-2016 01:27 PM
Viimane postitus: upitaja

Vali alamfoorum:


Võta ühendust | MB Klubi foorum | Tagasi üles | Tagasi sisu juurde | Mobile Version | RSS voog