Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 280SE W126 1983 mydimees
#1
Tervist seltsimehed. Eile õhtupoolikul sai hoovi treileri peal toodud üks vanakooli pill. Tegu 1983 a w126 kerega 2,8 mootori ning automaatkastiga kulgeja. Objekti sai eelmine õhtu veel vaatamas käidud ja pärast rahutut ööpäeva sai otsus vastu võetud, et tuleb järgi minna. Kuna autol oli probleeme piduri- ja kütusetorustikuga siis tuli see treileri peal ära tuua. Torustik oli alt juba ära võetud ja ilmselt entusiasmi puudusest tingituna töö pooleli jäetud. Seega mootori häält ma kuulda ei saanudki. Kuna kere paistis päästetav, salongiosa igati viisakas ja üleüldse igasugustest omaloomingutest vaba, oli otsus seda kergem tulema. Sõit läks viperusdeta ja nüüd seisab hoovi peal W140 S420L kõrval. W126 tundub W140 kõrval nagu klass väiksem auto ikka. Juba kapotialuseid võrreldes on vahe kosmiline. W126-l justkui ei olegi mingit juhtmestikku seal, salongist rääkimata. Esimese kiire ülevaatuse käigus selgusid roostekohad uste siseservades, pagasniku luugi siseservas ja tungipatjade ümbruses. Vähemalt summutaja on viimase püti näol uhiuus, kleepekaski veel peal. Tuleb ette võtta pidurite kapitaalremont, kütusetorustik ja ilmselt ka pump. Loomulikult kõik õlid ja siis vaatame, mis kerest saama hakkab.

Vasta
#2
Mõni pilt ka:

https://www.dropbox.com/s/ll1chafirvl33i...6.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/5gx1rk3fglx4g7...6.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/j8b2wf8e590vc6...6.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/o0munsuezhv3ft...8.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/nrk44m85e4slvs...8.jpg?dl=0
Eile õhtupoolikul sai pisut kapotialust kereplekki kruvikeerajaga torgitud siit-sealt.
Ikka igale poole tikub neid auke tulema. Kojameeste alune osa on ilus ja viisakas aga ntx kaitsmekarbi all on rusikasuurune auk, esitulede alused kere osad on ka väga pehmed
servast kusagil 5cm sügavuselt tahapoole ehk koopa suunas. Paari päeva pärast saab masin garaazi lükatud ja siis proovin kütusesüsteemi korda teha, et mootori hääli kuulda. Ahjaa, spreidega värvijad tuleks kõik seina äärde panna ja tilli pidi ülesse puua. Kui ei oska siis ära krt tee. Terve kere on rohkem ja vähem hoolsamalt üle tuisatud koos sinna lisatud suure koguse tolmuga. Nüüd tuleb see kõik maha ju lihvida, et õige värviga uuesti üle lasta.
Vasta
#3
Masin sai käsivintsiga garaazi tõmmatud. Mul ca 15 m jagu tõusu 1m kõrgusele. Võtsin esimese asjana ette põhjaaluse torustiku. Õigemini selle, mis alles oli. Kütusepumba ja filtri koost sai maha kakutud. Kronsad saavad väikese korrosioonitõrje ja värske värvi. Piduri- ja kütusetorustik läheb uus alla. Siis sai rattad alt võetud ja selgus probleemi põhjus miks rooli pisut enam keerates esirattad kuhugile takerdusid. Kuna all on w124 originaal valuveljed ning nende ET on midagi muud kui w126 mudelil olema peab siis käisid need kenasti vastu välimisi rooliotsi. Sinna leidsin lahenduse 7 mm vaheflantside näol. Pidurisadulad olid ka kõik kinni. Pisut leotamist ja suruõhku ning sain enamuse liikuma. Tagumisel sadulal oli üks kolbidest ikka kenasti kinni. Krae suutsin ka ära lõhkuda lammutamise käigus. Proovisin hea ja kurjaga aga ei midagi. Siis läks trell käiku. Lasin päris palju avasid sinna kolvi sisse aga puruks taguda seda lõpuni ei õnnestunud. Siis järsku plahvatas pähe, et puuritud 5 mm avadesse saab ju M6 keerme lõigata. See tehtud siis veel paar pikemat polti ja niipea kui need sisse keerates sadula põhjani jõudsid hakkas ka kolb ilusti välja tulema. Sadul õnneks palju viga ei saanud. Nüüdseks juba asi koos ja ootab värvimist. Käisin lammutuses luuret tegemas kas leidub mõnda w126 või w123 kerega isendit. No loomulikult mitte. Aga ma teadsin, et juba aastaid tagasi vedeles seal üks w116. Kapotti avades nägin oma üllatuseks sama 2,8 mootorit. Pritsungiga ja puha. Sain karteri tuulutustoru vähemalt. Mootor ise on minu arust täiesti komplektne veel. Isegi õhupuhastaja pidin lahti keerama liblikatest, mis muidugi olid kenasti roostes. Muu kere oli koos sisuga suht olematu. Homme jätkan piduritega ja panen kütusepumba ning filtri auto alla tagasi kui jõuab. Kellel vedrusid leidub võib teada anda. Tundub, et praegused on ikka väga valed seal all. Nagu väike maastur mul seal garaazis. Punase täpiga vedrud on.
Vasta
#4
Pidurisadulate saaga jätkub. Selgus, et MB W126-le pandi kahe tootja sadulaid. Üks on miski Brendix ja teine on ATE. Minu omal on see viimane. Aga nagu jandamist veel vähe oleks siis sain mina poest muidugi Brendixi remontkomplekti. Seal sobivad ainult mansett, õhutusnipli kork ja rõngastihendid kahe sadula poole vahele. Ei plekid ega tolmukatted sobi kumbki. No ja nüüd ma siis ajan taga neid õigeid mööda linna. Õnneks täna saan ühe kmpl Taketist ja teise homseks Fixusest.
Velgedega on ka jant. Kuna tegu on w124 originaalvaluvelgedega ja ET on vale siis pidin kasutama 7 mm vaheflantse. W124 valuvelje poldid on esisillale ok aga taha jäävad lühikeseks kuna piduriketas ka veel ju vahel. Esisillal on ehitus teadupärast pisut teine. Nüüd vaja need ka veel leida.
Vasta
#5
Vaata, et taha liiga pikki polte ei pane - lased seisupiduri pilbasteks. Ning pärast ei saa polti kätte ja selle wägiwaldse protseduuri käigus rikud rummu keermed.

Arvesta, et polt peab rummus hoidma 8 niidi jagu ehk 10 mm. 124 valuvelje krae on (mälu järgi) 12 mm pluss flants 7 mm teeb poldi vajalikuks pikkuseks 29 mm. Kontrolli muidugi numbrid üle.

Seda mitme tarnija õnnetust on MB puhul päris palju ja avan auto puhul ei aita ka VIN, kuna keegi võib olla kogu koostu asendanud.
Vasta
#6
Veljeteema pidurdus praegu mõneks ajaks. Tagumisel rummul on kolmel aval keere maas ikkagi. Eelmise omaniku teema. Polte oli üldse 2 tk velje kohta ja kõik erinevad. Tea kas kellegil oleks tagumist rattarummu pakkuda?
Tegelesin vahepeal kütuse- ja piduritorustikuga. Ühendasin aku ära ja voilaa. Pump töötab, kellaplokki tuli ka elu, starter veab mootorit ringi aga ei muud. Vaatasin küünlad üle, et järsku uputab üle. Täiesti kuivad. Jagaja kaas on ka värske olemisega seestpoolt. Kütus jõuab pritsepeasse ja paistab, et ka pihustiteni kuna trassi mutreid lahti keerates valgub kütust välja. Süüte teema ei ole kuna brake cleaneriga käivitub kohe ka töötab ilusa häälega. Pedaali vajutades pöörded ei tõuse. Pritsepea õhutuspoldi all on ka kütus ilusti olemas. Kui see just õhutuse jaoks seal peal on muidugi. Kõik vaakumvoolikud ja kütusetorud paistavad omal kohal olevat.
Vasta
#7
II pildil on kütuse termo-rõhuregulaator väga vales kohas.
Seal on mingi omalooming ilmselt tehtud, mis võib pärssida vajalikku rõhku/hulka.
See peab asuma ploki küljes, kus reageerib ploki temperatuurile.
Kütuse magistraalil on vahel bi-metall klapp (leht), mis mängib vastavalt mootori temperatuurile.
Seda forsseeritakse vaakumiga, sinna peaks minema ka pistik, kus külmkäivituse korral tagatakse metall-lehe suurem avamine.
Selle võid ettevaatlikult avada, vaadata kas sees kõik on terve ning toimiv.
See "vidin" on K-Jetronicu "süda" ja väga suur tingimuse täitmine mootori korrapäraseks tööks.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#8
See Rolzi viidatud regulaator peaks asuma ploki tagaosas...sisselaske all...
Need regulaatorid on päris popp kaup kasutatud asjade turul...

Edit: kuna asukoht on monteerimiseks kehva, siis ei imestaks, et vana vidin veel ploki küljes istub...paigaldati uus ja “paremasse” asukohta?

Kui elektroonilise sissepritse vastu huvi on, siis arendasin mõnda aega tagasi vastava komplekti m110 mootorile.

[Pilt: 2912FC90-E696-46C4-B092-D82F9F6EBEA9-1024x768.jpeg]

[Pilt: Photo-17-03-2019-17-42-50-1024x768.jpg]
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#9
See regulaator võeti maha puhastamiseks ja timmimiseks.
Juu siis oli keeruline vanasse kohta tagasi panna jah. Eelmise omaniku teema. Mõtted käisid ka juba teise mootori suunas. Diisel siis juba.
OM603 näiteks. Kas sellele 2,8 mootorile ka huvilisi oleks on muidugi iseasi. Palju see elektroonilise sissepritse juurutamine maksma võiks minna?
Vasta
#10
Tere,
Vabandust, aga igaks juhuks küsin, et milleks uus mootor ja eriti veel diisel?
Passateid ja isegi A8 Audisid ju toodeti ja toodetakse ikka veel diislina, nad on paremad ja ökonoomsemad autod ning seega milleks üht vana ja suhteliselt originaalilähedasena säilinud väärikat autot niimoodi ringi teha?!
Mitte, et ei tohiks (sest omanik tohib kõike), aga kas on ikka mõtet autot ära raisata?!

Parimate soovidega,
Tauno
Vasta
#11
See diiseldamine oli ainult uitmõte ja samahästi kui unustatud idee juba.
Saaks vaid mootori käima oleks juba pool võitu.
Vasta
#12
Tänaõhtune saavutus oli sedapidi, et mootor töötab ka bensiini pealt juba. Selleks tuli pritsungipea lahti kakkuda, sees olevad paar klappi liikuma saada ja asi kokku panna. Muidugi said kõik düüsid ja kanalid ilusti puhtaks tehtud suruõhu ja brake-cleaneri abiga. Lasin õhuklapi alla pisut gaasi, et käivitumine oleks lihtsam. Sai tööle küll aga töötab enam- vähem ühtlaselt suurematel pööretel. Nii umbes 2000 rpm kandis ja rohkem. Allapoole tulles hakkab puterdama ja ei käi kõigi silindritega. Tühikäiku sisuliselt ei ole. Nii kui välja sureb siis peab kurja vaeva nägema, et uuesti käima veaks. Proovin küünlad ka ära vahetada. Jagaja kaas on päris korralik. Käisin liivapaberiga kontaktid ka väheke üle. On kellegil ideid mida järgmiseks näppima hakata? Ahjaa, hirmus toore hais on ka üleval. Bensiinipump jääb kogu aeg tööle kui süüde sees ja mootor ei tööta.
Vasta
#13
Kui kellegil peaks leiduma kütusepumba releeplokki siis oleksin huvitatud. WUR klapp oleks ka hea. See on siis külma mootori staadiumis kütuse rõhu reguleerija, et segu oleks rikkam.
Vasta
#14
Reede õhtul sain masina mootori lõpuks tuksuma. Enne käis ta ikka brake-cleaneri pealt mitte niivõrd bensiini pealt. Ühendasin ballooni vaakumtorusid kasutades sisselaskesse ja pihustasin pidevalt väikeste annustega, et mootor töös oleks. Vahepeal tundus, et käis bensiini pealt juba aga see oli petlik. Sai mitu korda kogu süsteem uuesti lahti ja kokku pandud aga ei miskit. No ja siis selgus tõsiasi, et interneeduses ei tasu kõik uskuda mida kirjutatakse. Kusagil välismaises foorumis näitas keegi pildi peal ilusti milline on kütuse pealevoolu ühendusots ja milline tagasivool. Loomulikult ei olnud see õige aga kuna ei ole ennem neid vanamoodsaid pritsungeid näppinud siis ei osanud midagi muud kahtlustada ka. Kui hakkasin süsteemi sügavuti uurima siis nägin, et õige pealevoolu ava sees on ka filter. Loogiliselt mõeldes,ei ole ju tagasivoolule seda mõtet paigaldada. Tõstsin voolikud ringi ja saigi mootori tööle. Eks peenhäälestust on veel palju teha aga põhiline on see, et sai kütusesüsteem endale selgeks tehtud asi töötab. Jätkan praegu piduritöödega.
Vasta
#15
Pidurid on nüüdseks korras. Ees uued kettad, klotsid ja sadulad remonditud. Taga uued klotsid, kettad olid juba uuendatud mingi aeg tagasi. Kulumisjälgi erilisi ei olnud. Sadulad said remonditud või noh pigem renoveeritud, värvgi sai kaela kõigile. Taha sai paigaldatud ka uued vedrud. Vanad olid pika kerega variandi omad. Neil on 10 keerdu, lühikese kerega variandil 9 vedrukeerdu. Alla lastes väga drastilist vahet ei olnud. Ikka vahivad rattad sissepoole nagu sapakal aga mitte enam nii palju.
Amordid käivad ka max väljas ära kerge pauguga kui autot õõtsutada tagaosast. Peab vist täispaagiga sõitma kogu aeg siis on rattad vähemalt otsegi.
Vasta
#16
Sai pisut esisillaga mässatud. Piduriketta tolmukateplekk oli olematu ja sai uus paigaldatud. Vedru oli ka poolteist keerdu lühemaks murdunud. Sai serv sujuvamaks tehtud ja teise poole oma sama pikaks lõigatud. Jant on muidugi selles, et teise poole oma paistab miski tugevdatud vedrustuse oma. Pisut jämedam oli. Tuleb ikka õige võtta doonormasina küljest. Praegu on seis suht sama nagu enne - auto seisab pisut vasakule viltu. Parempoolne tugevdatud vedru hoiab ikka niivõrd palju rohkem üleval ikka. Tulealune nurk sai ka ära parandatud.

[Pilt: IMG_0973.JPG][Pilt: IMG_0972.JPG][Pilt: IMG_0971.JPG]
Vasta
#17
Päris tükk aega on nüüd möödunud viimasest postitusest. Vahepeal sai tegeletud ka teiste projektidega. Mercedes-Benz sai pisut keretöid, kütusesüsteemi peenhäälestust, termostaadi ja ventilaatori visko. Viimase pidin ümber ehitama 2,6 ja 3,0 mootoritele mõeldud variandist. Masinale sai alla 4 x uued vedrud ja taha uued Bilsteini amordid. Auto istub küll harjumatult kõrgel aga Uunikute talverallil oli see boonuseks. Lõpuni seda sõitu ei teinud kuna autost hakkas hale lihtsalt. Aukus ja porised kruusateed ei ole selle auto jaoks. Enne seda sai käidud ka ülevaatusel. Co oli 0,16. Käsipidur vedas ääri-veeri läbi. Üks trossidest on kõri vigastusega ja see oli ka nõrgem. Pärast talverallit hakkas veepump lekkima, klapikambri kaase peale tuli pragu (täiesti suvalise koha peale ja umbes 5 cm pikkuslet). Ei alga ega lõppe nurgast ega kinnituspoltide lähedalt. Aga lekib pisut siiski. Noh need kaks lisaks soojalt palju ketramist tahtmisele ja suuremat sorti kütusekulule olid ajendiks mootorivahetusele. Sai siis koju toodud üks w124 300 TD. Tegu vabalthingava mootori ja universaalkerega isengiga. Mootor on nüüdseks maas ja vaja paar leket eemaldada ning siis juba w126 mootori kallale. Ilmselt jätan diisli otsa siis viiese manuaalkasti.
Piltidel on näha eesmise poolraami remont ja pisut ka eelmise omaniku kätetööd tõstmispunkti remontimisel.[Pilt: DB743FE1-3CF9-4B39-889C-872CA664E7DE.jpeg]
[Pilt: F69A9F07-CC25-4811-8B9A-4F4DA781DDB8.jpeg]
[Pilt: 2B2083FB-E506-4FA9-9868-6CD215B1F0DE.jpeg]
[Pilt: DBF9014F-8B40-40E5-B73C-D18ADB470C65.jpeg]
[Pilt: B58F2D69-6588-4E1D-A7A6-1B01B3DA9BAB.jpeg]
Vasta
#18
Minupoolse teema lõpetuseks siis niipalju, et masin leidis uue omaniku ca 2 kuud tagasi. Jäi nii nagu ta oli ehk mootorivahetus jäi ära. Kohemaid veeresid hoovi peale aga 2x w126 facelift masinat.
Mõlemad ilma mootori ja käigukastita. Üks taastamisvääriline ja teine varuosadeks kõrvale. Värvitoonid samad. Ilma pikema jututa algasid OM603 paigalduse ettevalmistused. Kuidas asi edasi läks saab peagi lugeda uues postituses kus jagan diiseldamise muresid ja rõõme.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 300SE 1987 W126 - ashton ashton 29 4,533 17-02-2024, 05:22 PM
Viimane postitus: ashton
  MB S123 280TE 1983 Arkadi.T 7 1,312 24-03-2023, 07:13 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB 300SE '88 W126 Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 32 34,989 21-01-2023, 03:11 AM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  560 SE, 1990, W126 - Sm. Västrik Sm. Västrik 86 78,908 05-11-2022, 11:43 AM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  MB 260SE '90 W126 (Riigikantselei) - Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 188 242,477 23-02-2022, 10:42 PM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 Marek89 32 8,340 19-04-2021, 10:40 PM
Viimane postitus: Marek89
  MB S123 "project patina", 1983 - Audiophile audiophile 11 5,088 23-03-2021, 09:08 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  Mercedes-Benz S-klass W126 1981 - Kristooo Kristooo 3 2,292 14-01-2021, 10:19 PM
Viimane postitus: ReinGSM
  Mercedes-Benz 500 SE, 1981, w126 LagediRix 0 2,260 12-05-2019, 01:06 AM
Viimane postitus: LagediRix
  Mercedes-Benz 500 SEC, 1990, w126 - taaniel taaniel 45 41,016 14-06-2018, 07:54 AM
Viimane postitus: secman



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne