Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB,A140, 1998, W168 - metsamees
Autor Sõnum
metsamees Ära (0)
Huviline

Postitusi: 7
Asukoht: Tartu
Postitus: #1
MB,A140, 1998, W168 - metsamees
Minu "uue" auto näol pole küll tegemist läbi aegade kõige ihaldusväärsema Mercedesega, aga sellegipoolest, siin ta siis on- Esimene teema siinses foorumis, mis jutustab W168 pidamisest. Selle jutu peakangelane on meie peres juba neljas sõitev A klass.



2012 aastal sai pere ilusamale poolele igapäevaseks kasutuseks hall 1998.aasta A160 ostetud Nüüdseks on see müüdud, aga oi kuidas see autoke oskas õpetada, mis kõik katki võib minna.

2016 aastal ostsin siitsamast foorumist lilla tagaluugiga rohelise A140 varuosadeks.
Varuosasid sealt muidugi ei saanudki, ikka oli vaja ta liikuma panna.
Päriselt juppideks ostsin ka vahepeal veel ühe W168, millelt küll kõik magusamad osad olid juba läinud, aga sellegipoolest on nüüd maal kõik kuurialused A klassi MB juppe täis.

2018 aastal tekkis abikaasale veidi värskem, W169 kerega MB. Siiamaani sõidab see ilma suuremate tõrgeteta kui vigane konditsioneer ja salongimati sisse valatud piimakohvi välja arvata. Aga mitte sellest ei tahtnud ma täna kirjutada.


Noh ja siis nüüd ühel talvepäeval oli igav, lugesin "Soovi" ja igavuse peletamiseks sai omale 125€ eest peaaegu sõitev A140 hangitud.

Vigadeks: Kolmas käik hüppab vahest välja, parem tagumine uks mõlkis ja üks rehv tühi. Keti juurest tuli ka päris vinget kolinat.
Vigade alla võib vist liigitada ka pisiasja, et tegemist on poolautomaat käigukastiga sõidukiga- Pedaale on 2, aga käike peab ikka käsitsi lappama nagu manuaalkastiga.

Ülevaatust muidugi polnud, talverehve ka mitte. Ühesõnaga "ideaalilähedane kompott", millega veebruari kuus Tallinnast Peipsi äärde remondikohta 200 km reis ette võtta.

Endaarust jube kaval jutt oli ka juba valmis mõeldud, et kui politsei kinni peaks pidama, siis tuleb öelda, et näe, eile otsin auto ja plaan oli vaikselt koju remontima hiilida, aga nüüd tuleb hoopis Valkkast korra läbi käia ja seal gabariittule pirn ära vahetada.

Talverehvide kasutamist nõutakse Eestis riigiteataja andmetel detsembrist kevadeni v.a. välisriiki minevatel ja sealt tulevatel autodel.
Ülevaatuseta autoga võib sõita Arki, ülevaatusele, lähimasse remondikohta ja tagasi koju.

Selle sõidu ajal politseid ma nägin (nemad mind ka) veid vestlesime, trahvi ei saanud. Õnneks suverehvid jutuks ei tulnud ja Lätis käimise plaanist ma ka ei rääkinud. Oleks võinud hullemini minna.


Niisiis remondi osa:
Keti kolisemine kadus ära peale õlivahetust Autoke tegelikult kurtis ka, et viimase õlivahetuse aeg oleks pidanud juba aasta tagasi olema.

Käikude välja hüppamise põhjuseks oli suur lõtk käikude lülitamise mehhanismis. Sai lahendatud keevitusega. Et juppi kätte saada, pidin ikka korraks mootori patjade pealt lahti laskma.

Tagaukse suurele mõlgile lähenesin loovalt uksepolstri eemaldamise ja seejärel seestpoolt puukaigaste ja haamriga. Edasine on juba natuke pahteldamist ja värvi.

Seejärel külastasin ülevaatuspunkti, kust sain küll kuu ajase õiguse ausalt tänaval liigelda, aga küljekarpide tagumised otsad kästi korda teha ja siis tagasi näitama tulla.

Põhja alt plekitöid tehes suutsin muidugi keevitusega läbi põhja juhtmepunti sisse lasta. Kui peale keevitust akut peale pannes keskluku pump käima jäi, siis tuli küll meelde, et kusagilt sealt vasakust servast punt juhtmeid ja keskluku voolikuid jooksid. Isegi suht kergelt pääsesin- ainult sulanud voolikutega.

Vasak tagumine piduritoru oli vahetatud, parem millegipärast veel tegemata. Selle õnne sain ka muidugi oma kraesse, nagu liigutama läksin, nii näppudevahel roosteks ära pudenes. Kes iganes vana A klassi mercedesega sõidab, siis tasub vasakpoolsete uste all olev plastikust kate korraks maha võtta ja piduritorusid uurida. Niisama neid ei näe, aga kui katte ära võtad, siis tõenäoliselt piduritorusid kere küljes hoidvate klambrite juures on ainult roostepuru.

Üks huvitav indikaator põhjaaluse rooste ulatuse kohta on tagumised tungraua kohad. Piisab kükitamisest ja korra käega katsumisest, et jõuda arusaamisele, et pooled tänavatel liiklevatest W168-test on juba sellises olekus, et tõsta saab ainult silla alt.

Igatahes ülevaatusel nõutud keevitustööd said tehtud, lisaks veel parem tagumine piduritoru vahetatud ja lubatigi aasta ausalt tänaval liigelda.

Õli, küünlad ja õhufiltri olen ka juba ära jõudnud vahetada. Äge auto millel õhulugeja ajuga kokku on ehitatud. Õhufiltri liiga hilise vahetusega igatahes jamada ei tasu.

Parempoolse esitule panin uue, peotäie pirnikesi vahetasin ära. Esitule pirnid ikka nii, et stange eest ära, seejärel tuli eest ja alles siis pääseb mõningatele pirnidele ligi.


Vahepeal olen veidi üle tuhande kilomeetri sõta saanud ja ennast on ilmutatud üks tüütu viga- iseloomuga suunatuled.
Panen mina parempoolse suunatule sisse- vilguvad paremad tuled. Tore.
No ja kui vasak suund sisse panna- Kurat, ikka vilguvad parempoolsed. Väga ohtlik lugu liikluses.

Lihtne ju- suunatule kang tuleb ära vahetada.

Aga ega autol, millel süüteküünlaid põhja alt peab vahetama ei saa ju suunatulede lugu sellega lõppeda. Hoopis kellade ploki oleks pidanud uue panema. Isegi youtubes on selle kohta õpetused olemas.
Spido plokis on muidugi elektroonikat rohkem, kui Gagarini kosmosesse saatnud "Sputnikus", aga tundub, et kui pool plaati üle joota ja trükiplaadi läbiviikude augud ka tina täis ajada, siis vist jäi pidama.

Pilte täna panna ei viitsi enam, eks täiendame teemat järgmine kord.

Pagasniku lukk on veel eraldi teema-jälle tüüpviga, aga sellestki järgmine kord.


M
06-05-2019 12:20 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Karl Ära (19)
FORUM RANGER

Postitusi: 6,043
Asukoht: Cделано в СССР
Postitus: #2
RE: MB,A140, 1998, W168 - metsamees
Kas lilla tagaluugiga Roheline Konn ikka elus ja liikluses?
Proua ikka meenutab vahest seda heldimusega, mina õudusega :D

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
06-05-2019 05:18 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
metsamees Ära (0)
Huviline

Postitusi: 7
Asukoht: Tartu
Postitus: #3
RE: MB,A140, 1998, W168 - metsamees
Elus. Oktoobrist saati kuni aastalõpuni sõitis 100 + km päevas kui mu vend taga iga päev maalt tööle käis. Esisillas midagi koliseb. Peale jõule lõppes ülevaatus. Jaanuari alguses mul lumes püherdamise tuju ei olnud niiet ammortide vahetamise lükkasin edasi soojemale ajale. Tõenäoliselt hakkan suvepoole keretöid tegema. Midagi väga õudsat mina sellega kogenud ei ole.
Võib-olla tasub ära mainimist ainult ühe päeva jooksul 2 korda mootori vahetust või siis viimane tükk mis omavoliliselt koostöölepingu lõpetas - roolivõimu pump.

Esimesel juhul olin ise loll- eeldasin et kui ostan avariilise auto varuosadeks siis mootor peab ju töötama. Muidu poleks ta liiklusesse ja kokkupõrkeni jõudnud. Tundub loogiline aga lõppes asi ikka nii, et kui uus mootor peale sai, siis starterit andes tegi ainult pool tiiru ja edasi oli mootor kinni nagu keevitatud oleks. Õhtuks sai lilla luugiga roheline oma originaal mootori koos hüdrotõukurite tiksumisega tagasi.

Roolivõimendi pumbaga juhtus selline lugu, et niiskus oli elektroonikale ligi saanud. Seekord lahendasin olukorra nii, et kogu elektroonika minema, üks relee vahele lülitama ja edasi mootorile otse 12V selga. Toimib. Rataste päris lõppu välja keeramist ja seal pikemalt hoidmist katsun nüüd vältida.

(06-05-2019 05:18 AM)Karl Kirjutas:  Kas lilla tagaluugiga Roheline Konn ikka elus ja liikluses?
Proua ikka meenutab vahest seda heldimusega, mina õudusega :D


Meenutusi möödunud aegadest(hall auto).

Miks on kõigil W168 kerega mercedestel ESP standardvarustuses?
https://drive.google.com/open?id=1v_i8gS...TbrSfAgWYx

Kui aeg sinnamaani jõuab, et sillatala pulbriks roostetab ja kruusateel suurel kiirusel ühe poole esiratas tänu õõtsa lahti tulemisele rattakoopasse kinni sõidab, siis oskab pisi Mercedes-Benz ise niipalju ülejäänud rattaid pidurdada, et otse teele jääks.

Uue korraliku sillatala otsimine oli juba 4-5 aastat tagasi paras pähkel. Kõigil tükkideks müüdavatel autodel oli just see jupp sellises olekus, et kruvikeeraja võib mõne koha pealt läbi torgata.
(selle postituse viimane muutmine: 06-05-2019 09:13 AM metsamees.)
06-05-2019 08:30 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz E430T (300Edition), 1998, W210 - indumen indumen 89 29,144 27-06-2019 04:00 PM
Viimane postitus: indumen
  MB E55 AMG, 1998, W210 - Valge välk Valge välk 27 16,139 12-05-2017 11:35 AM
Viimane postitus: herki
  W210, E300TD, 1998 - JäpeJope j2pejope 16 5,773 28-11-2016 11:41 PM
Viimane postitus: Rainiskoop
  MB W208, CLK320, 1998 - Diamondback Diamondback 14 5,885 24-07-2013 09:17 PM
Viimane postitus: Diamondback
  MB 230 Clk, 1998, W208 -Mac- 10 5,602 06-10-2008 11:42 AM
Viimane postitus: Martin
  Minu MB  300T 1998 aasta Küttemees 3 2,211 24-07-2008 10:41 AM
Viimane postitus: Küttemees
  MB c180 1998 minaise 0 2,039 07-08-2006 12:02 PM
Viimane postitus: minaise

Vali alamfoorum:


Võta ühendust | MB Klubi foorum | Tagasi üles | Tagasi sisu juurde | Mobile Version | RSS voog