Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W212, OM651 külmkäivitus ja muud imelikud asjad
#1
Tere.
Tegemist siis 100kw versiooniga, aastast 2009. Hommikul käima pannes tugevam lagin. Täna oli mingi 5c ja tegi vb 2sek, peale seda vaikus majas. Auto eile sai ligi võetud. Müüa väitel teeb seda häält kas vaakum pump või nukkade keeramine. Väidetavalt pidi temperatuurist sõltuma. Kett väidetavalt vahetatud, kui asja kohta uurisin. Kas see on normaalne, kui arvestada,et kett korras? Pole varem seda tüüpi mootorit omanud.

Äkki mõned ideed?

H.
Vasta
#2
Õli on 25000 km tagasi viimati vahetatud ja kuseks muutunud; see õlifiltri kaan koos oma majandusega (A6511800138) puruks keeratud; selle majanduse küljest tihendid puudu/katki; mingil muul põhjusel vajub õli tagasi - kui need asjad on selged, siis vaataks kristallkuuli edasi.

Kett vahetatud, kas koos kogu jamaga, seal on kahel pool tallad ja mingi pingutivärk ka.

.
Vasta
#3
Ahoi,

Kui peaksid selle korda saama, anna teada, mis põhjustas, kuigi lihtne see olema ei saa. Süüdlasi saab neil mootoritel olla palju ja kui lugeda läbi kõik maailma foorumid ning ka ise mõnikord sarnast käitumist ravides kogemusi saada, on OM651 külmkäivitusel laginat põhjustanud aegade jooksul kett ja pingutid, hüdrotõukurid, pihustid (nt ei suuda esimestel sekunditel piisavalt kompenseerida), mingi pumba enda rõhuklapp, filtrikojast tagasi vajuv õli (vt ka stihli postitust), sellisel aastakäigul veel ka õlipump ise, aga lisaks vist ka seni avastamata nähtused, sest mõnikord on jäänudki selgusetuks, mis jama oli.
Ainus, mis minu hinnangul süüdi olla ei saa, oleks nukkvõllide keeramine, sest mu teada sel mootoril säärast vigurit, nagu on bensukatel, ei leidu. Aga võin ka selles eksida.

Seega ta ei ole halva õnne korral lihtsasti diagnoositav mure ja iga juhtum, kus keegi asjast jagu saab, on kogemuste vahetamise mõttes kindlasti abiks.

Parimate soovidega,
Tauno
Vasta
#4
Jah.... ega see klaaskuul tõesti täie tõeni ei vii. Aga olen ka nüüd netis surfates aru saanud,et mõned hädad neid mootoreid vaevasid. Üks kindlasti ka Stihli märgitud õli vahetus välp ja selle pikkus. Õli peaks olema antud juhul umbes 3000 tagasi vahetatud. Seda õlikopsiku lugu kontrollin esmajoones.
Kuigi kui vaadata, siis need mootorid on suhteliselt pikaajalised, taksod uhavad 500 ja rohkem tuhat. Kuigi, igal hommikul, õli vaba käivitus vast väga head ei teeks. Kuigi jah, see hääl on tõesti sarnane peale õli vahetust esmase käivitusega.
Igatahes, ma natuke uurin. Kui saan paremaks jagan seda ka siin. Kui kellelgi on veel ideid, siis võib julgelt kaasa mõelda.

H.
Vasta
#5
Kummaline on veel see, et imelik heli on ka siis, kui auto on peale sõitu seisnud umbes 1,5h, mootor oli veel päris soe. Kül õrnemalt, aga siiski.

H.
Vasta
#6
Kas külmalt midagi taolist: https://www.youtube.com/watch?v=3OX-mDTk...e=youtu.be

See seal jääb tõukurite kamba jaoks pisut liiga äkki järgi, pigem ikka mingi muu õlirõhuga juhitav asi.
Ntx kett.
Aga selle video autor sai väidetavalt abi õlivahetusest.

Sry, vblla loll küsimus, aga kas sel autol on toimiv DPF peal?
Kui ei ole, saaks ju normaaalset, mingit valge inimese õli kasutada ja lõpeks see jant ära.

.
Vasta
#7
Tere. See on väga sarnane tõesti. See jääb suht hetgeka vait. Mis kummaline, siis teinekord ei pea kuigi kaua seisma. Märjamaal jõudis poiss pool hot dogi järada, kui edasi sõitsime ja lagistas käivitades, nüüd kodus seisis vast pool tundi, ei teinud.
Tõukurid pigem tiksuvad teravamalt.
Ise olen mõelnud, et pigem see õli allavalgumine, kuigi siis mingi hetk valgub see kolinaga alla, või on asi temperatuuris ja õli viskoosuses. Täna Hommikul, kui testiks korra käivitasin ja siis hiljem, umbes 2h pärast käis kui kulda. Ei lasknud soojaks siis.
Müüa väitel on see heli olnud algusest peale, kui auto saksast tõi, läbisõidul umbes 160000 km, nüüd 260000. Kett vahetatud maks 100000 tagasi, st kohe, kui toodi..... Hoolduses köinud algusest saadik ühes kuulsas mersudega tegelevas ettevõttes, mille tehnikute sõnul pidi see normaalne olema sellel mootoril. Minul aga tundub teisiti ja see ei ole normaalne ja tuleks välja ravida. Alguses tundus, et üritan tagasi anda, aga ülejäänud tundub hea, sõidabhästi, kütust ei taha üldse, juu saab ikka normaalselt käima. Seal ei saa ju nii hullusti asju olla.
Dpf müüa sõnul all....õli on vahetatud 02.04, sees Mobil1 5w30.
Usun, et seda on seal koguaeg kasutatud, kui samas kohas käinud hoolduses. Kas tasuks proovuda nt. Castrolit, Wolfi või midagi muud?see oleks vast alustuseks ju kõige odavam ja lihtsam, kui lähtun eelpool toodud videost.
Kas ketti saab kontrollida, nuka kaant maha võttes? Kas spetsialist saab sealt aru, kas vaja vahetada?
Ennist oli juttu õlipumbast? Kas õli tagasivoolu klapp on pumbas ka?


H


Vasta
#8
Õlifirmal vast polegi vahet, ma ei usu, et meil siin Eestis vene koopiaõlisid müüakse.
(ma pole õlisid muidugi kontrollinud; ainult filtreid olen - need on küll originaaliks osutunud)

Aga mingit normaalsemat õli võiks küll proovida, 5W-40, näiteks see: http://oilpark.ee/magnatec-5w40-dpf-5l peaks isegi DPF-ile sobima.
Katse maksab ca 80€ ja kohe, paari tunni pärast saad ju teada, kas õnnestus.

Kui DPF-i poleks, ma paneks talle üldse BMW paksu traktoriõli (castroli 10W-60) sisse ja sellega jätab iga katkinegi mootor lagisemise, korduvalt testitud ja veendutud.

Ja see on samuti testitud, et need uued 0W-30 ja 5W-30 on mootorite surmad. Eriti, kui mõni tobu veel nendega longlaiffi ka laseb...
Ketid, pingutid, vanosed, kõik kuluvad imekiirelt ja absull kõikidel, nii VAG-il, bemmil kui mersul, vahet ei ole, kõik on samade probleemidega hädas.

.
(29-04-2019, 09:26 AM)onu_siim Kirjutas: hüdrotõukurite kontrollimiseks on protseduur olemas jne.

Mina tean ainult ühte meetodit, millist sina tead?

.
Vasta
#9
Kas keegi selline mees on olemas, kes kontrollib ajastused ja tõukurid, et sisse ei vaata?
Või on lihtsaim viis Silber, kui see on tootja etteantud viis?
H.
Vasta
#10
Ma oletan, et sel mootoril on olemas nii nukkvõlli kui vändaandur.

Ehk siis juhtajul on teada, millal ja mis asendis on vänt ning vastavalt näeb ka juhtarvuti, et kas nukad jäävad õigest ajastusest pisut taha või mitte (kui kett on piisavalt veninud).

Kui mahajäämus on üle lubatud normi, siis pannakse armatuuris põlema insert coin tuluke. (osad nimetavad ka check engine tuleks seda Eusa_angel)
Kui see tuli ei põle ja diagnost vigu ei näita, siis on ok.

Praegu ma tõukurit ei kahtlustaks, sest mis iganes seal lagiseb, see jääb ju vait. Pekkis tõukur jääbki tiksuma, ka sooja mootoriga ja tühikäigul.

Sööda see 80e talle uut paksu õli sisse ja siis vaatab edasi. Õlivahetus ei tee nagunii halba, kui pärast ongi vaja midagi remontida, saab ju puhtasse vanni välja lasta ja tagasi panna. (ülla-ülla mõne jaoks, see on tavaline protseduur, kui õli on kontrollitult värske)

.
Vasta
#11
Jaa,muidugi, ma hommikul kiiruga kribasin. See auto ju teab täpselt, mis ja kus pöörleb. Minu viga.
Ma õli ostsin juba ära (Wolfi 5w40). ja kolmapäeval vahetan, juu siis paistab edasi.

Nii,et eks hoidke pöialt ja ma kolmapäeval annan edusammudest teada. Kuigi see oleks liiga lihtne Smile

Aa mis just leidsin, siis antud autol on solenoid pihustid, mitte piezod. Nagu olen lugenud, siis vist on see juba parem märk. Mitte, et need pekki ei võiks minna, aga siiski...
Ja kui kate oli maas, siis tundus heli tulema ikka mootori tagantpoolt, paar sellist teravamat metalset tiksu oli ka kergesti eristatavad. Mis minule on jätnud põhisüüdlaseks vast keti, või selle, et õli vajub alla ning surve ei ole alguses piisav. Kuigi siiani olen arusaanud, et kett teeb häält külmalt käivitades, mul pea igal korral, ka kui auto on pool h seisud ja mootor soe. Kuigi siis on see kergem.

H.
Vasta
#12
Ma neid kuulsaid ettevõtteid väga ei usaldaks. Selle mootoril ei ole ketivahetus ka kõige kulukam vist?
Vasta
#13
Ei ole tõesti. Aga päris huupi ei taha teha
Vasta
#14
Lisaks veel olen täheldanud tühikäigul kerget mootori töö ebaühtlust. Käik sees seistes on see rohkem tuntav.

H.
Vasta
#15
Võimalik, et kuigi ketti on vahetatud, siis ketipinguti on jäetud vahetama ja see ei toimi nii hästi kui peax.

Kuidas antud mootoril ketipingutiga üldse lood on? Ega tehas sellest mingit uuemat varianti välja pole lasknud?

W201 2.3-16-el oli näitex alguses ainult õlisurvega toimiv ketipinguti, aga see ei olnud ilmselgelt piisav, see asendati tehase poolt õlisurve + vedru tüüpi variandi vastu (kui ma õigesti mäletan), aga ka too ei taganud piisavat pingsust ja asendati lõpux hammastega variandi vastu (liigub ainult ühes suunas ja lukustub).
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#16
Tänase seisuga ongi vist asi nii, et 100000km tagasi vahetati ainult kett, mitte koos pingutiga. Reedel saab korra arvuti taha, vaatab, mida auto ise arvab asjast. Ehk saab pöörete kõikumisele ka jälile, sest tundub, et see ei tule pihustitest. Sest pigem on soojalt , äkki midagi kütuse rõhu hoidmisega.

Ma hetkel selle õliga ei kiirusta, kuniks täpselt teada, kuidas on lood keti ja juurdekuuluvaga.

Muidu päris hea ja vaikne kulgur. Kusjuures see 100kw suudab seda kolakat päris kenasti liigutada. Tuleb tunnistada, et mulle meeldib, seniks, kui leian uuesti sellise Viano, nagu meeldiks

H.
Vasta
#17
Täna tuli jutukset klapikambri kaane all pidi olema mingi solenid, mis nagu ma aru saan, takistab õli allavalgumist mootori ülevalt, mis häält teeb? Ma enamvähem tean, mis mootoris sees toimub, aga sellist asja nagu ei tea. Lükake ümber või kiitke takka.

H.
Vasta
#18
oma silmadega näinud 400 000km 0w30 õliga sõitnud om651 mootorit. Hetkel pole mingeid käivituse laginaid, seisku kasvõi nädal. Keegi ei ole sellel mootoril ketti vahetanud, ega pihusteid (solenoid pihustid)...

Mootoriketi vahetus pigem 500 000km ja longlaife teema...
Klapikambrikaas maha ja kohe näha kui paljju ketipinguti pingutab ketti, ehk siis kas kett pekkis (mis 500 000km+ ls teema)
Mercedes EIS remont ja võtmete lisamine.
M: W212 E200CDI 2012 LHD sedaan varuosadeks, kere sile, tehnika korras
Vasta
#19
No lugedes välismaa foorumeid, siis see pidi ikka väga sage viga olema, vb rohkem algusaastatel.
Kindlasti hoian kursis, kui keegi sama asjaga jama peaks.
Selle keti asja pärast ma eriti hetkel ei põe, pigem närib mind see ebaühtlane kiirendus ja madalal kiirusel ka ebaühtlane aeglustus. Sellega üritab homme tegeleda.
H.
Vasta
#20
Nõndaks .
Olen jõudnud nüüd nii kaugele, et kahes kohas on kinnitatud, et kett vajab vahetust. Ebaühtlane käik pidi olema seotud keti venimisega ning süüte ajastsuega.
Igastahes tuleb tellida uus kett, nuka rattad ja pinguti. Taldade vahetuse vajadus selgub siis, kui lahti on.
Kui aga vaatsin varuosade katalooge, siis on kahte tüüpi kette, ühed ühes tükis, teised lukuga. Lülide arv pekas olema 96.
Kumba ketti tuleks eelista ja miks? Lüliga on kallim, milleks?

H
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W212 3.0 170kw jõud kadunud mersik95 2 170 02-03-2024, 03:29 PM
Viimane postitus: mersik95
Wink W212 Signaal ei tööta Sander1990 3 128 26-02-2024, 01:06 PM
Viimane postitus: PaulE
  w212 ostu arvamus neptun66 5 333 26-01-2024, 07:41 PM
Viimane postitus: väikemees
  W212 airmaticu probleem Henrit 3 327 06-01-2024, 01:45 AM
Viimane postitus: hannest
  W212 pimenurgaandurite kaabli kit? Donny 17 553 04-12-2023, 04:37 PM
Viimane postitus: Donny
  W212 rehvimõõdu sobivus hannest 5 278 19-11-2023, 08:36 PM
Viimane postitus: hannest
  W212 150kw OM651 turbo surm Ott 5 283 17-11-2023, 01:37 PM
Viimane postitus: Ott
  W212 EGR-klapp - OST chrishere 3 289 07-11-2023, 07:53 PM
Viimane postitus: kaupo51
  w212 kellade sobivus LAuRuS 2 238 29-10-2023, 01:08 PM
Viimane postitus: LAuRuS
  W212 uste tilkeaugud hannest 2 257 23-10-2023, 03:34 PM
Viimane postitus: hannest



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne