Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W461 1979a. Taastamine
#1
Tere G sõbrad
Minu lähedal on müüki tulnud üks 1979 aasta w461, mis vajab kereremonti. Mootor käivitus ja kõigutades kõigub nagu paat. Hinda küsib omanik selle eest 4500€. Kohalikud liivapritsiga ja kerekeevitusega ja uue värviga värvitöökojad küsivad esmase hinnagu järgi 2500-3500€. Nüüd siis minu küsimus, kui mõistlik on see korda teha?
Pildid: https://www.dropbox.com/sh/yt5cchu9r4z6x...HAtua?dl=0
Vasta
#2
Tered!
Piltidelt näha, et roostes ja läbi tuttavad kohad mis G-klassil ikka kipuvad nii minema kui käest lasta. Ma arvan, et kui selle hinnaga sellise kere (2500-3500€) taastatud saad on väga hästi aga kuidas ning mida see hind sisaldab... Samas võiks ehk sellises seisus auto hinda ka allapoole saada kaubelda.
Vasta
#3
Vastus küsimusele sõltub ju sellest, mis on korda tegemise eesmärk.

Tahad sa endale metsa ja-või jahi autot? Liikurit millega kannatab endal niisama ka tänaval liigelda? Klassikut, mida hoida või halbade asjaolude kokkulangemisel ka müüa? Eneseteostus projekti, millesse vaba aega ja raha panna? Wheeler-dealer äri teha?

Ka korda tegemine on väga subjektiivne mõiste: ühele piisab kui kolmeks aastaks viie meetri pealt ’normaalne’ paistab ja liigub; teine ootab kõikides sõlmedes ja detailides uue-lähedast konditsiooni.

Paistab, et tegu on endise BGS ehk Saksa piirivalve masinaga, ka esitiiva nurgast paistab roheline. Piltidelt täis kompleksust ei näe, nagu taga salong ja mootorituum aga mis paistab on enamus juppe küljes. Aga see kere võib olla palju tööd, keegi on sellega juba korra midagi teinud: värvitud, lisaks näiteks uste alune liist on W463 oma. Oluline ka mis seisukorras on alusvanker ja kuidas hooldatud. Number on küll Kanaari Saared, seal on vist kuiv kliima aga meri ümberringi soolane?

Korraliku G (kehtib ka muudele autodele) tegemiseks tasub võtta võimalikult komplektne ja võimalikult vähe roostetanud ja mädanenud toorik. Siis säilib veel mingisugune illusioon mõttekusest. Ja väärtust hoiavad ja koguvad ikkagi originaalsed ja originaalkorda tehtud masinad mitte mingid hiina AMG iluvõred ja Brabus tooli-rooli koopiad või Ziguli tagatuled.

Peale komplektsust on plekitööd kõige mahukam ja kallim protsess. Kui keegi pakub seda teenusena EL-is, siis ütleks, et selle 2500-3500€ eest on midagi puudu või töö kiire ja kosmeetiline. Asenduseks tasub võta ainult MB plekid, olenevalt mis värvi alt välja tuleb võib see kulu juba suurem olla kui tehtud pakkumine.

Häda nende üle 30 aastat vanade masinatega on, et mitte ainult plekk on roostes vaid sellisel juhul kõik, mis lahti võtad laguneb ja muud asendust kui MB ei ole. Teatud asju, nagu salongi detaile, ei saa ammu ka enam sealt. Näiteks need kummist välimised külje liistud või esitulede ümbrised, neil on teras tugevdus sees ja läbi ussitanult on need prügi ja mitusada eurot lisakulu. Plast detailid nagu tulede klaasid on tihti mõrades ja haprad. Uste hinged võvad olla kulunud ja vajunud, 1979 aasta masinal on need toredalt uste külge kinni keevitatud. Ka see tagumine luuk istub kuidagi viltu, ilmselt hinged läbi või kere poolsed kinnitused mädad, kui keegi ongi sinna pannud uue tihendi, siis selline luuk rikkus selle kiiresti.

Küll isiklik arvamus aga välist ilu ei ole mõtet teha tehnikat üle käimata. Kui ei ole usaldusväärset hooldusajalugu ja avanev pilt seda ei kinnita, siis kõik ratta laagrid, silla puksid, piduri torud ja voolikud, amortisaatorid, vahekasti puksid, kütuse torud jne. Kui keegi on vahepeal tugevalt hooldusega üle lasknud, võib näiteks lõtkuga rummude taastamine jälle eelarvet suurendada. 1979 aasta masinal on tagumise silla laagrid pressvõruga mida enam ei saa – hea treial võib teha, ametlik protseduur näeb kogu poolasside välja vahetust. Minu kogemus on, et lühikese G aluvankri täielik üle käimine ilma mootori, käigukasti, kardaanide, vedrude, amortisaatorite ning diferentsiaali ja vahekasti laagrite vahetamiseta on umbes 8K € juppe…

Kui keegi pole midagi aretanud on sellel vähemalt hea mootor ja käigukast, et hoida masin originaalne. Kõik BGS autod tulid M110 115KW bensiinimootoriga, tänapäeva mõistes mitte kõige ökonoomsem aga vähemalt ei ole tattaeglane. Malmkorpusega käigukast on küll ainult neljane aga hullemal juhul on täiesti taastatav (erinevalt Getragidest).

Jällegi isiklik vaatlus ja järeldus aga taastada tasub ainult väga haruldasi ning kalleid masinaid ja siis omades töökoda, kus on optimeeritud workflow juba paigas ehk ei tehta neid asju esimest korda. Ehitada tasub ainult täis cutomeid, ekspeditsiooni masinaid või puhtaid võistlusspordi autosid, mida polegi võimlik kuskil mujalt osta ja jällegi mitte ühekordse tööna. Kõik muu on ikkagi enese meelelahutuseks või meeleparanduseks.

Selline väga heas korras, originaalne ja komplektne masin võiks hetkel Euroopas minna 25-30K. Tõesti piltidelt detailide seisukorda ei näe aga ikkagi pakun, et kui kellelegi tuleb töötunnid kinni maksta, siis selle toorikuga välja ei vea.

Aga sellise perfektselt korda tegemise raske ja natuke negatiivse jutu vastukaaluks ütlen, et G on ikkagi robustne traktor: vaata üle määrdevedelikud, pidurid, esimesed rattalaagrid ja võib-olla amortisaatorid ning sõit kestab veel pikk maa edasi hetkest, kus uksed küljest kukkusid või jalg läbi põranda läks. G olemuse juures on pleki rooste ja puuduvad detailid ikkagi kosmeetiline probleem.

Siin on ühe BGS G teema: My BGSG project

Läbi aegade on (uute) G klassi review’d võetud kokku, et on väga vähe ratsionaalseid põhjusi selline auto sellise raha eest osta aga neile, kellele see masin lihtsalt meeldib ja võimalust on, teevad seda. Ilmselt kehtib ka taastamise kohta.
Vasta
#4
Tulevaste üllatuste vältimiseks tee kindlaks, kas sõiduk on aastast 1979 või on ta W461. Paraku need kaks asja omavahel käsikäes ei käi.
Pigem pakun, et varajane W460.
Vasta
#5
(12-10-2018, 02:04 PM)KimsSky Kirjutas: Mootor käivitus ja kõigutades kõigub nagu paat. Hinda küsib omanik selle eest 4500€. Kohalikud liivapritsiga ja kerekeevitusega ja uue värviga värvitöökojad küsivad esmase hinnagu järgi 2500-3500€. Nüüd siis minu küsimus, kui mõistlik on see korda teha?

Üldises plaanis õige vastus sellele küsimusele on, et mitte ühtegi vana autot pole mõtet korda teha.
Need, kes teevad, ei tee seda mitte selle pärast, et odavalt kifti uunikumi saada, vaid selle pärast, et
1. nad tahavad midagi teha.
2. Neil on nii palju raha, et nad ei loe seda ja nad lihtsalt tahavad tuttuut 30-40a vana autot, et ülejäänud rikaste massist (kes poest uusi G-sid ostavad) erineda.

Aga see konkreetne auto. Sa räägid, et töökojad küsivad 3500€, see tähendab, et kui nad makse ei maksa, ruumid on odavalt käes, siis tunnihind oleks kuskil 20€/tund. Mis teeb ühe mehe kuu aja töö....??????
Mõtle ise, kas see on võimalik.
Oletame, et raam on samuti pehme.
- kere laiali, raamilt maha
- tehnika raamilt maha
- raami kapremont + värv
- tehnika remont
- sisu (istmed, vaip, lagi jne) kapremont
- kere abiraamile> liivaprits (plekid kõveraks ikka ka!), krunt, plekitöö, krunt, pahtel, värvimine
- kogu jama kokku tagasi.

Ja seda KUU AJAGA???? Päriselu ei ole Discovery autosaade, kus 45h-ga taastatakse 67000 maksev vanaauto.
Seega, see rahasumma on raudselt pullikaka.
Asjale lisanduvad veel varuosad, sest kumm, mis 30a vanal autol küljest võetakse, pudeneb lihtsalt laiali, tagasild undab, mootor vajab kapremont, + veel 100 asja.
Ja miu poolt kirja pandud nimekirjas olevad tööd võtavad aega 1000-2500h, seega arvuta tegelik kulu ise.
Millest järeldub, et seda autot ei ole mõtet taastada.

Vaatasin, enam vähem sõitev ja korralik sama aasta väljalase saksas maksab 10-15000 alates.
SELLE, teemaalgataja auto sarnasesse konditsiooni viimine maksab miinimum 10000, kui uuevääriliseks taastada, siis 30t€ kindlasti.

Alla kirjutanud: 4 autot musta numbri vääriliseks taastanud, lisaks palju muid taastustöid, sealhulgas ka 3 raami peal autot.
(2 Land Rover Seriesi ja üks Range Rover Classic)

P.S. Kunagi ammu viitsisin ka selle kohta blogi pidada (http://klassikarent.blogspot.com/), praegu pole juba hulk aega uuendanud, sest see võtab kah omajagu aega.

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne