Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M
Autor Sõnum
JorgenP Ära (0)
Huviline

Postitusi: 277
Asukoht: Tallinn
Postitus: #1
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M
Tere,

Kirjutan selle teema pigem mõttega jagada Teiega oma auto toomise saagat ning päevikut väga intensiivsemalt pidama ei hakka. Kuna auto on imporditud Jaapanist, siis loodan et nii mõnigi hobiauto huviline saab aimu Jaapanist toomise rõõmudest ja valudest. Arvestades asjaolu, et korralike Mercedeseid on siiani Jaapanis saadaval.

Kerime kalendrit tagasi orienteeruvalt 10 kuud ehk 2017 juuli. W124 sai müüdud, sest ei olnud enam isu tegeleda. Auto polnud ka parimas seisukorras ja soov oli muuta hobiauto-igapäeva auto mure ehk hobiauto ja igapäeva auto. R32 Skyline on olnud üks lemmik Jaapani autosid juba aastaid kuid ei olnud neid väga tõsisema pilguga vaadanud, sest ei tundunud reaalne plaan omada taolist autot. Jaapani oksjonite lehtedega olin kaudselt tutvunud aastaid varem ja aktiivselt mingit otsimist ei toimunud. Algselt oli tugev plaan Lexus GS300 (1998-2004) osta, see veel enne kahe auto plaani. Huvi kadus vaikselt ikkagi hobiauto ja igapäeva auto plaani eraldamisel ning lõpuks mõistsin, et GS300 on ikkagi suur auto mis on automaat ning erilist "sõiduautot" temast ei ehita, millega rajal käia või niisama kurvilisematel teedel sihtotstarbeliselt kasutada.

Seejärel hakkas pilk rohkem tagaveolise, bensiin, kupee, turbomootoriga auto järele kippuma. BMW'd ei soovi, Mercedesel ei ole mingit sportlikust isegi vabalthingava mootoriga ja Porschede hinnad on teadagi kõrged. Aina enam hakkasin jälgima Jaapani oksjoneid, Inglismaa eBayd, foorumeid ja muid Euroopa autoportaale. Peamine tähelepanu jäi ikkagi oksjonite jälgimisele Jaapanis. Mida enam sirvisin, seda enam sain aru, et Jaapanist taolise auto toomine ei ole midagi väga üle jõu käivat ning täiesti reaalselt teostatav plaan.

Järgnevas episoodis tuleb mängu foorumi oma kasutaja HotPapa (Roman), kes teadupärast juba 4 autot suutnud Jaapanist importida. Sõnumivahetuste järel sain aru, et vajadusel on igasugune abi ning nõu olemas.

Asjade kulg jõudis Novembrini, kui vastav Jaapani poolne vahendaja oli valitud ning deposiit kantud selleks, et saaks oksjonitel osaleda ning vajadusel sobivale autole panustada. Algne plaan oli ikkagi R32 GTS-T järgi minna, kuid kuu möödumisel igapäev oksjoneid jõllitades tundus plaan vist liigselt optimistlik. Seega hakkasin vaatama lisaks ka Nissan 180SX Type X autosid, selleks et oleks rohkem valikuid ning oleks ka sellega rahul olnud. Kuid mina polnud suuresti rahul valikuga ja ei leidnud midagi head. Nii sai jälgitud oksjone pikalt, nii Skyline kui 180SX et ehk leiab midagi. Kuid 3 panustamise järel kui autode hind liigselt ulmeliseks tõusis, tundus et sobivat autot ei tulegi.

16. jaanuar sai teema peategelane oksjonilt leitud ning oksjoni tõlke soov saadetud. Oksjoni tõlge väitis järgnevat: auto ülevärvitud, LSD, coiloverid, GTR stange, GTR spoiler, GTR iste, aftermarket rool, siduriga probleem, AC ja el. aknad ei tööta, intercooler, lisakellad, tahhomeeter ei tööta, tagaosa avarii ja taga vasak nurk korda tehtud. Kuna oksjoni leht oli keremurede poolest puhas v.a 2 väikest mõlki siis tundus väga hea variant. Tegin oma panuse ning ootasin oksjoni lõpu päeva ehk 18. jaanuar. Kui tavaliselt oli oksjoni tulemuse vastus tulnud meie aja järgi 6.30-8.00 siis kella 9.30ks mitte saadud vastus tegi ärevaks. Saatsin lõpuks kirja, et milline on tulemus ning kiirelt vastati "We were successful". Seega olid emotsioonid laes ning olin endale ostnud just Nissan Skyline R32. Järgnevalt järgnesid kõik vajalikud dokumendid, tasumised ja paberimajandus.

Pildid, mille järgi auto oksjonilt ostsin ning vastav oksjonileht:

[Pilt: nHhjYXU.jpg]
[Pilt: eQEN9sI.jpg]
[Pilt: jUdcNq1.jpg]
[Pilt: 6kogTOf.jpg]

Pildid, mis saadeti hiljem autost "parema" kvaliteediga:

[Pilt: Ju5HCPs.jpg]
[Pilt: jhP2xqs.jpg]
[Pilt: CIyeBoP.jpg]
[Pilt: oqBbO2Y.jpg]
[Pilt: L5E42D0.jpg]
[Pilt: HOMreqy.jpg]

Nädal hiljem sain aga kirja, et kahjuks on Jaapanis sadamas sidur laiali lennanud ja muud varianti ei eksisteeri kui see auto korda. Konteiner oli kallim ja Ro-Ro (ehk roll-on roll-off transport) puhul peab auto olema liikumisvõimeline. Siduri kordategemise peale kulus järgnev kuu.

Transpordiga oli alati muresid, algselt pidi auto 19. märts alustama teekonda Paldiskisse, minust olenemata põhjustel lükkus auto pealelaadimine järgmise laeva peale ning alustas teed Eestisse 30. märts läbi Panama kanali, tehes enamus oma peatusi USA ida ning läänerannikul. Jälgisin igapäevaselt laeva liikumist Marinetraffic.com lehekülje abil. Samuti otsisin internetist välja laeva millega peaks auto saabuma Saksamaalt Paldiskisse ning selle graafiku. Algselt lubatud 01.06 asemel pidi auto jõudma graafiku järgselt hoopis 24.05. See tegi meele heaks, sest nädal vähem ootamist oli ainult positiivne.

Päev, millal Jaapanist tulev laev pidi jõudma Saksamaale ning laev mis auto Paldiskisse pidi viima jõudsid paari tunniste vahedega sadamasse, Paldiskisse tulev alus varem. Sain aru, et laevad on koos samas sadamas paarisaja meetrise vahega päris mitmeid tunde ja seetõttu võiks kauba laadimine olla mureta. Kuid naljatledes ütlesin sõpradele, et teades minu õnne selle autoga siis saan tõenäoliselt esmaspäeval kirja, et kahjuks jäi auto maha. Ja kahjuks nii läkski ning uueks kuupäevaks lubati 03.06. Kahju oli enim seetõttu, et 25.05 kaitsesin oma lõputööd ning ideaalis oleks saanud auto lasta treileriga tuua sadamast pärast lõputöö kaitsmiselt pääsemist.

Ega muud vahepeal ei toimunudki, kui et oli saabunud pühapäevane päev järjenumbriga 3. juuni ning laev oli Paldiskisse jõudnud kell 9.00 hommikul. Olin juba varasemalt plaaninud, et ei suuda vastu pidada ja lähen autot sadamasse vaatama, et veenduda tema reaalses olemasolus. Jõudsin sadamasse pärastlõunat ning ei näinud enda autot, küll aga oli mõningast sagimist ja autode laadimist. Otsustasin parklas oodata ja pilku peal hoida, 5 minutit hiljem sõideti Nissaniga parklasse ning jooksin aia taha autot imetlema. Sadamatöötajad muidugi vaatasid mind kui hullumajast põgenenud isikut, kes vana Datsuni tõttu aia taga õitseb.
Sadamas tehtud "spioonifotod":

[Pilt: e9VOv5Y.jpg]
[Pilt: QVT9Kwx.jpg]

04.06 hommik ja lõuna kulus paberimajandusele ja selle vormistamisele, et toll vabastaks auto ning saaksin järgi minna. Selleks varutud kaasa aku booster, tööriistakohver, proovi numbrid ning kanister. Lisaks kaasas abis 2 sõpra ning elukaaslane.

Sadamasse jõudes käisin vajalikud punktid läbi ning siis suruti väravavõti pihku, küsiti kas tean kus auto asub ning öeldi et tooks võtme ikka pärast tagasi. Autoni jõudis kontrollisin vedelikud, üldise seisu ja muu vajaliku. Boosteriga auto käima ning vaatasime mis nägu on. Koheselt selgus, et akuga on nutused seisud, sest boosteri lahti ühendamisel suri auto koheselt välja ning uuesti käivitamine oli lootusetu. Seetõttu plaanisime booster peal auto vähemalt sadama territooriumilt parklasse saada ning edasi vaadata, mis saab. Kuna Paldiskis oli minu meelest tol päeval 200m/s tuul ning Nissan Skyline kapott kaalub ka tublid 23kg siis jäi booster kapoti alla ning sõber hoidis kapotti käega kinni ja auto kõrval joostes kuni parklani.

Parklas proovisime sõbra auto akut, ning saime kiire vastuse, et aku on vaja uus saada. Seega sai kiirelt seatud sammud Keila Bauhofi, kus sai toodud võimalikult väike aku ning kiirelt tagasi. Aku ühendatud ning auto käis, toimis. Muidugi mis häiris oli fakt, et pea ükski elektri peal toimiv sõlm ei tööta. Turbo timeri poolt mõõdetud aku 12.4V andis ka aimu, et kõik päris korras just ei ole. Ainsana toimisid tol hetkel esituled ning spidomeeter. Proovi numbrid külge ning sai ette võetud tee Tallinna poole. Sadamas tehtud pildid koos mitme kuu kultuurikihiga:

[Pilt: p5O5ZYt.jpg]
[Pilt: UQI87Xi.jpg]
[Pilt: kLxyfqk.jpg]

Esimesed 1km oli läbimine tore, harjumatu ja irvitust tekitav. Küll aga mõned sajad meetrid enne lähimat tanklat kadus jõud, auto ei liikunud. Suretasin välja ning sain sõidetud tanklasse ära, natuke värskemat 98 kütust ja proovisime uuesti. Samuti oli saksa keelne silt auto esiaknal, millest sõber tegi pilti ning saatis tuttavale tõlkimiseks. Teatud põhjusel auto arendas kiiruseid kuid kõrva järgi 2-3000 pöörde peal kui turbo järgi jõudis hakkas lõhkuma ning erilist minekut polnud. Otsustasin, et auto võimeid veel proovile ei pane ja sõidan vähemalt Tallinnasse turvaliselt ära. Poolel teel Tallinnasse saime ka Saksa keelse sildile õige tõlke: "Kütusevoolik on katki, ära autot käivita!". Kuna ei sadamas ega tanklas mingit leket ei märganud, siis antud probleem muret ei tekitanud. Sõit oli tore, parempoolse rooliga sõitmine on oluliselt lihtsam kui tundub ning ei ole midagi keerulist. Tallinnasse jõudsin parkisin auto ära ning ei olnud too päev enam erilist soovi tegeleda, elektrimured ja jõuprobleemid tekitasid natuke motivatsiooni langust. Küll aga tunnid hiljem kodus jõudsin õiged emotsioonid kohale ning nägu oli naerul.

Järgnevate päevade jooksul kuni tänaseni on auto muredele järgi jõutud. Laadimine puudus ning mureallikaks oli kapotti all olev 75A peakaitse. Seda oli varasemalt joodetud ning sillal oli mõra. Katsetuseks sai tehtud ise juhtmetest sild ning pärast selle proovimist kadusid kõik elektrilised mured. Tööle hakkasid kõik elektrilisad (v.a elektripeeglid) sealhulgas AC, elektri aknad, spidomeeter, valgustid.

Tehnilistest muredest on lekkiv kütusevoolik, õrnalt lekkiv KKK tihend, paar kollektori puuduvat polti, HICAS (nelik rattapööramine) on pooleldi "kustutatud", tagumised coiloveri amordid lekivad.

Head meelt teeb kere üldine seisukord, pea roostevaba kere ning algselt surnuks tunnistatud elektri lisade toimima hakkamine. Seega hakkab pihta tehnilise poole korrastamine, arvele võtmiseks vajalikud toimingud ning hiljem välimuse parendamine teatud detailide lisamisega.

[Pilt: BS2Rd1J.jpg]
[Pilt: tt2eZkx.jpg]

Kindlasti tänan väga HotPapa (Roman) tänu kellele sai naimu, et Jaapanist auto ostmine on tegelikult praegusel ajal väga lihtne ning kõik käib e-maili suhtluse teel. Muidugi on teatud riske ja rohkem "põrsas kotis ostmist" nagu ka minu lugu kirjeldab, kuid sellise seikluse läbimine annab kindlasti antud auto omamisele rohkem sidestust ja emotsiooni. Seega ärge kartke ka väljaspool Eestit autot tellida ning Jaapani oksjonitelt autode seisukorda ja hindasid vaadates on tegemist tugeva hobiautode kullakaevandusega. Kellel tekkis tõeline huvi, võtke ühendust Romaniga.

Loodan, et minu loost on kellelegi kasu ning ehk tekitab julgust samamoodi endale hobiauto muretseda.
(selle postituse viimane muutmine: 08-06-2018 11:06 PM JorgenP.)
08-06-2018 10:58 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
arcar Ära (1)
MB Klubi liige

Postitusi: 1,058
Asukoht: Tallinn
Postitus: #2
RE: Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M
No lahe igatahes Thumbsup veel jaapanlasi mersude perre Unibrow Sul veits lihtsam projekt kui minul,mul endiselt poolik aja puudumisel,ainuke mure minu jaoks jaapanist toodud autole on see,et kogu selle aja mis sa temaga sõidad ,istud kõrval ismel Rolleyes samas nagu siin sotsiaalmeedias liikuvatelt videotelt näha on olnud võib ka vindise peaga sõita kuna politsei ei tuvasta kes roolis on Eusa_wall

http://www.arcar.eu
odavad rendiautod al.5 euri päev
56291000 allar
W124 E260
Sprinter 906
S-320 Lang



09-06-2018 09:11 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Lahekas Ära (0)
Huviline

Postitusi: 505
Asukoht: Rakvere-Tallinn
Postitus: #3
RE: Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M
Äge värk. Hästi kirjutatud ja hea lugeda, kiitus.

Küll aga jäi kumama kohe info puudus, et misasi see R32 GTS-T Type-M mootori poolest täpsemalt on. On ju R32 Skyline-del versioone mitmeid erinevaid ja need koodnimetused vist enamikele midagi ei ütle. Kerge googeldus andis infoks, et:
GTS-t, Type-M – 2.0 L RB20DET turbo I6, 215 PS (158 kW; 212 hp), 265 N m

Oletan, et GT-R versiooni ihalemine teeb teemas oleva isendi hinnaga kohe x2? Või rohkemgi veel?

Patustan - ilma Mersuta Mersusi piilumas.
11-06-2018 10:01 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
JorgenP Ära (0)
Huviline

Postitusi: 277
Asukoht: Tallinn
Postitus: #4
RE: Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M
(11-06-2018 10:01 AM)Lahekas Kirjutas:  Äge värk. Hästi kirjutatud ja hea lugeda, kiitus.

Küll aga jäi kumama kohe info puudus, et misasi see R32 GTS-T Type-M mootori poolest täpsemalt on. On ju R32 Skyline-del versioone mitmeid erinevaid ja need koodnimetused vist enamikele midagi ei ütle. Kerge googeldus andis infoks, et:
GTS-t, Type-M – 2.0 L RB20DET turbo I6, 215 PS (158 kW; 212 hp), 265 N m

Oletan, et GT-R versiooni ihalemine teeb teemas oleva isendi hinnaga kohe x2? Või rohkemgi veel?
Tõesti, tehniline info jäi puudulikuks. Sinu postituses esitatud andmed õiged.
Type M on nn "sportpakett" ja teeb tavalisest GTS-T'st erilisemaks LSD, natuke paremad pidurid, teised veljed (mul niigi GTR omad 16x8 ET30) ja stanged. Aga esistange on niigi vahetatud GTR tüüpi omaks ja lisaks GTR tagaspoiler.

Aga GTR hinnad on tõesti x2 kui mitte x2.5-3.
11-06-2018 11:10 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Hooliv_Omanik Ära (0)
MB Klubi liige

Postitusi: 19
Asukoht: Tallinn
Postitus: #5
RE: Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M
Aitäh meeldiva lugemise eest!
Millist Jaapani oksjonilehte vaatasid?

Aurupuhastus
https://www.facebook.com/aurupuhastus
11-06-2018 12:55 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
JorgenP Ära (0)
Huviline

Postitusi: 277
Asukoht: Tallinn
Postitus: #6
RE: Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M
(11-06-2018 12:55 PM)Hooliv_Omanik Kirjutas:  Aitäh meeldiva lugemise eest!
Millist Jaapani oksjonilehte vaatasid?

Vahendajaks oli http://www.japaneseusedcars.com
Aga otsinguportaalina kasutasin pacificcoastauto.com oma, sest seda on mugavam ja lihtsam kasutada.
11-06-2018 04:05 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
HotPapa Saidil (12)
TOP GUN

Postitusi: 1,987
Asukoht: Tartu
Postitus: #7
RE: Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M
Sai nüüd Jorgeni autot uudistamas käidud ja tulemusega võib rahule jääda. Legendaarses Skyline'is istudes tekkib ikka tunne, et tahaks juba minga kuhugi race'ima. Tänavapildi mõttes on see mudel ikka väga haruldane.

Edu masinaga ja " keep us posted" Thumbsup
13-06-2018 10:40 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Nissan Fairlaidy (GaGa ) Z32 arcar 12 1,197 30-05-2018 09:16 PM
Viimane postitus: arcar
  VW Golf R32 Ogadik 32 6,721 17-05-2018 01:41 PM
Viimane postitus: Ogadik

Vali alamfoorum:


Võta ühendust | MB Klubi foorum | Tagasi üles | Tagasi sisu juurde | Mobile Version | RSS voog