Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB S 280, 1993, w140 - Magnus
#1
Mark: Mercedes-Benz S 280
Väljalaskeaasta: 1993 lõpp
Läbisõit: 249 725 km
Võimsus: 142 kW - 190 hp
Mootori valem: 2,8 R6
Pikkus: 5113 mm
Täismass: 2550 kg
Värvus: helesinine
Lisavarustus: hooldusraamat, roolivõimendi, kesklukustus puldiga, ABS pidurid, turvapadi, 4x elektrilised akende tõstukid, valuveljed (16), signalisatsioon, elektrilised välispeeglid, 2x istmesoojendused, CD stereo, esimesed udutuled, välistemperatuuri näidik, iluliistud salongis (puitdekoor), peatoed tagaistmetel, tulede korrektor, peatoed esiistmetel, käetugi ees, käetugi taga, veluurpolster, elektriline antenn, peeglid päikesesirmides, kõlarid, tagaklaasi soojendus, kohtvalgustid
Muud: pealt helesinine, alumine plastik kontrastselt tumesinine.

Talvised naastrehvid plekkvelgi meenutavatel valukatel, suvised aga W140 puhul harjumuspärastel valuvelgedel. Mõlemad on 16 tolli.

Veel: auto tundub esiotsa kolinateta alusvankris. Uhke täidetud Rootsi hooldusraamat saab ühel hetkel ametliku lõpu ning jätkub teenindus tagasihoidlikemates kohtades.

Interjöör on üleni SININE ja kõik mis vähegi olla saab: istmed, uksepolstrid, vaibad, armatuur, käigukanginupp, isegi rool (!).

Kahjuks pole istmed nahast vaid neid katab riie, kusjuures juhiiste servast kergelt ka narmendab. Seevastu kogu ülejäänud sinine tuba särab vastu ilma mõrade ja pragudeta (va keskkonsool).

Esialgsed vead: pisikesi iluvigu leidub ja neid kirjeldan hiljem. Siinkohal siis hoopis vigadest, mis takistavad tehnoülevaatuse läbimist ja millega masin kohe ka korduva sai.

* vähe oluline viga - tulekustuti on kehtiva kontrollkleepsuta
* ohtlik viga - seisupiduri tõhusus on ebapiisav (üldefektiivsus 7%)
* ohtlik viga - roolihoovastiku seisund, parem väline rooliots on ülemäära kulunud
* ohtlik viga - tuuleklaasi soojendi, ventilaator ei tööta
* ohtlik viga - mõlemad lähitulelaternad reguleerimata
* ohtlik viga - parem tagumine ülemine õõtsvarras on lahtine
* ohtlik viga - SRS-süsteemi rikkeindikaator näitab mis tahes riket süsteemis, s.o rahvakeeli turvapadja lambike põleb
* ohtlik viga - vasak tagumine turvavöö vastus ei toimi

Edasised plaanid: ülal toodud vead parandada/remontida esmalt. Samuti haigutab raadio kohal vaid auk keskkonsoolis, seega sinna mõni ajastule kohane lustikummut istutada.

Auto jõudnud Maarjamaale Rootsimaalt!
Minu eelmine hõbetäht aastast 1975 ehk kurvasilmne W115 leidis ka selles foorumis kajastamist:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?t...#pid235639

Sobitub nii sombusesse kui tõenäoliselt ka päiksepaistelisse päeva
[Pilt: 39042226071_bdbf17a53f_b.jpg]
Majesteetliku välimusega tõld
[Pilt: 23992644137_38509454db_o.jpg]
Ka rool on sinine
[Pilt: 39042227651_406e682ef1_b.jpg]
Auto liigub sujuvalt
[Pilt: 24176438817_15f95862fa_b.jpg]
Lustikummut täidab küll augu aga originaalpistikule tuleb enne juhtmed tagasi viia, kui heli hakkab kuulma: JVC makk kontakti järgi keskkonsoolis paiknenud.
[Pilt: 39042223551_54230f6b94_b.jpg]
Mõni mõra, lakki koorub - see ka asi, veerand sajandit täitub peagi!
[Pilt: 24176436597_96a98aa1e4_b.jpg]
Tagumisel istmel viibides ja autos ringi vaadates ei leiagi kohe väga suurt erinevust oma vana kurvasilmse '75 aasta W115 võrreldes - ka uus ilmselt retro-auto ☺️
[Pilt: 24176442177_a16918d7f7_b.jpg]
Teel päälinna jäi Viitnal ette üks tõeline vanakooli bensujaam.
[Pilt: 38325887494_536e7ca301_b.jpg]
Auto ülevaatajate karmides kätes...
[Pilt: 24176442807_65b22ba77d_b.jpg]
... ja auto oma kodu-kanalil hellade käte vahel
[Pilt: 39042228421_712c9347ba_b.jpg]
Tugeva loksuga parem rooliots ülevaataja poolt lastud meeldetuletava oranži spreiga.
[Pilt: 24176440887_fee1949d2f_b.jpg]
Tagumine parem lahtne varras markeeritud samuti oranžiks kui probleemne sõlm.
[Pilt: 38325886934_b99eed87b0_b.jpg]
Tubaseks uurimiseks rootsikeelseid pajatusi kasutusest, sõidumugavustest, kunagistest teeninduspunktidest ja käsitsi täidetud siniste templitega hooldusajaloost.
[Pilt: 24176439867_99a67b64f5_b.jpg]
Vasta
#2
(14-12-2017, 10:05 PM)djmaq Kirjutas: Uhke täidetud Rootsi hooldusraamat saab ühel hetkel ametliku lõpu ning jätkub teenindus tagasihoidlikemates kohtades.

See, et hooldust teed mitte Silberis, on savi, AGA see ei tähenda, et hooldusraamat siit alates lõppema peaks. Kui hooldust teeb "templivõimeline" kontor, siis lase ikka sissekanded edasi teha. Kui teed ise, samuti pane sinna kirja, vahet ju pole (kirjutagi, et ise tegin) ja kuskil pead nagunii vahetatud õlide jne asjade kohta päevikut pidama. See ei ole mingi püha graal, mida keegi teine peale esinduse täita ei tohi, see on auto hoolduspäevik, mida täidab see, kes parasjagu hooldust teeb. Nii on.
Ja uhke hooldusraamat jätkub vabalt...
Kui raamatu leheküljed otsa saavad, tee tühjast lehest koopiad ja pane vahele. (nagu ma oma Volvol tegin, sel sai 400t pealt raamat "otsa")
Samuti hoia alles kõik arved, juppide ja õlide ostmisel nad ju ikka tekivad.

Ajalooga masin omab palju suuremat müügiväärtust ning eks ta üks noor klassik juba ole.
Ja kui see läbisõit õige on, siis selle MB kohta veel täiesti tuttuus...

P.S. Väga bro ülevaataja, et värviga asjad ära tähistas. Sellest ametliku paberi jutust ei saa ju isegi ükski teeninduse meister aru.Eusa_wall
(neil on seal tekst, et VÜT munakliigend jne, mine võta pärast kinni, mis see oli)

.

Vasta
#3
Kui saladus pole mis hinnaga sa ta kätte said. Nillisin sama masinat aga alati jäi natuke puudu.

Edu minu arust üli maitseka w140ga.
Vasta
#4
Jah, n-ö isetegemise kohalt on ka eelmine omanik lisanud mõningad vihiku-lehed, kus käsitsi kirjas tehtud tööd ühes kuupäevadega. Edaspidine arvete alles hoidminegi ei tee paha. Eusa_drool

(15-12-2017, 02:30 PM)stihl Kirjutas:
(14-12-2017, 10:05 PM)djmaq Kirjutas: Uhke täidetud Rootsi hooldusraamat saab ühel hetkel ametliku lõpu ning jätkub teenindus tagasihoidlikemates kohtades.

See, et hooldust teed mitte Silberis, on savi, AGA see ei tähenda, et hooldusraamat siit alates lõppema peaks. Kui hooldust teeb "templivõimeline" kontor, siis lase ikka sissekanded edasi teha. Kui teed ise, samuti pane sinna kirja, vahet ju pole (kirjutagi, et ise tegin) ja kuskil pead nagunii vahetatud õlide jne asjade kohta päevikut pidama. See ei ole mingi püha graal, mida keegi teine peale esinduse täita ei tohi, see on auto hoolduspäevik, mida täidab see, kes parasjagu hooldust teeb. Nii on.
Ja uhke hooldusraamat jätkub vabalt...
Kui raamatu leheküljed otsa saavad, tee tühjast lehest koopiad ja pane vahele. (nagu ma oma Volvol tegin, sel sai 400t pealt raamat "otsa")
Samuti hoia alles kõik arved, juppide ja õlide ostmisel nad ju ikka tekivad.

Ajalooga masin omab palju suuremat müügiväärtust ning eks ta üks noor klassik juba ole.
Ja kui see läbisõit õige on, siis selle MB kohta veel täiesti tuttuus...

P.S. Väga bro ülevaataja, et värviga asjad ära tähistas. Sellest ametliku paberi jutust ei saa ju isegi ükski teeninduse meister aru.Eusa_wall
(neil on seal tekst, et VÜT munakliigend jne, mine võta pärast kinni, mis see oli)

.


Hind kukkus tublisti aga eks see üks mikromootoriga S ole. Rolleyes

(16-12-2017, 01:59 PM)Treufeldt Kirjutas: Kui saladus pole mis hinnaga sa ta kätte said. Nillisin sama masinat aga alati jäi natuke puudu.

Edu minu arust üli maitseka w140ga.


Kuu armuaega ülevaatajatelt hakkas lõppema ja puudused tuli parandada.

* Tulekustuti oli võõramaiste kirjadega, ehkki pulber voolas, kuid taatlemisele ei võetud: lahenduseks teine kusti autosse.

* Salongi ventikas ehk tuuleklaasi soojendi hakkas ise tööle (võis olla kinni jäänud) ning näppimist ei vajanud.

* SRS-süsteemi rikkeindikaator hakkas õigel ajal ära kustuma ning punane tuluke põlema ei jäänud.

* Parem tagumine õõtsavarras ise ennast kinni ei keera ja vajas parandust esimese asjana.

Koheselt sai selgeks, et kinnitus korras ja ilmselt õõtsapuksis asi. Olgugi, et puksid ka eraldi saadaval, tundus murevabam pressimise asemel terve uus varras panna õõtsuma.

[Pilt: 39621207121_be0fe820ae_b.jpg]

60ndate/70ndate kurvasilmse W115 kogemusega võrrelduna on sillaehitus 90ndatel ootuspäraselt komplitseeritum multi-link (esimesel beebimersul - W210-l oli minu mäletamist mööda see esimest korda kasutuses) ning kõik sisekandidki pole harjumuspärase kuue nurgaga vaid tarvis läheb eksootilisemaid tööriistu.

[Pilt: 39621212701_bbce22a8ee_b.jpg]

Kinnised poldid lahti sai meelitatud, üks kääks/loks vähem ning järgmised asjad veel vaadata.

Vasta
#5
Esimene beebimersu oli w201 Eusa_naughty.... Aga mis 115 saatus oli, müüsid maha?
Vasta
#6
Vigade likvideerimine jätkus: roolihoovastiku seisund, parem väline rooliots on ülemäära kulunud. Kanalis loksutades oli lõtku tunda ka parema sisemise rooliotsa munakast ja nõnda läksid mõlemad vahetusse.

[Pilt: 39848878102_e864910db5_b.jpg]

Tõmmitsaga käändmikust lahti saada oli küll kerge, kuid kohati tuli roolivarda küljest otste lahtisaamiseks fikseerida need kruustangide vahele ning rakendada loomajõudu meetrise pikendus-toru abil.

[Pilt: 25009582277_dd4f8e5643_o.jpg]

(14-01-2018, 01:44 AM)tomm49 Kirjutas: Esimene beebimersu oli w201 Eusa_naughty.... Aga mis 115 saatus oli, müüsid maha?

Jah, W201 on beebi, kirjaviga tuli sisse Eusa_angel aga 115 leidis uue omaniku Nod

Vasta
#7
Jätkus vigade parandus...

Tagumise trumli eemaldamisel mõlemalt poole eraldi selgus seisupiduri madala efektiivsuse põhjus: survevedrud olid puudu, samas kui klotsi jätkus ja peale keerata sai. Saavutatud 16% oli enam kui rahuldav Smile

[Pilt: 42553547872_d89a5d980f_b.jpg]

Tagumise vasema turvavöö vastus oleks juba ehk vahetusse läinud, kuid õnnestus mehhanism taas tööle saada:

[Pilt: 42553540982_4d85debb60_b.jpg]
Vasta
#8
Vead parandatud, Tallinna ülevaatuspunkti jõudes selgus, et tulede regulaator ei tööta.
Tagumise istme all olev vaakumpump ei töötanud, kuid pilk sai heidetud ka lülitile endale ja kundepoolses jalutsis asuvale jaoturile (millest saavad vaakumit ka teised abiseadmed).

[Pilt: 29329375178_ba7af5eda1_b.jpg]

Vaakumi olemasolul muutis kõrgust vaid üks tuledest ning lähemal vaatlusel selgus, et teise tule korpusesse vaakumvoolikut ei sisenegi ning tuli puurida tehase poolt tegemata auk (ehk on hilisem versioon ja reguleerimine käis elektriga) aga ometi oli valge ümar vaakumseade küljes ühes vajaliku sisendiga. Süsteem töötab nüüd kõigil kolmel astmel.

[Pilt: 43151234132_9c7c75f304_b.jpg]

Tule eemaldamine vasemalt tõi kaudselt kaasa järgmise häda: suunatule klamber murdus ning Macgyver'i kinnitus sel korral ei aidanud. Juba esimeses sõidus kadus suunatuli ära. Asenduseks facelift'i järgsed valged tuled '93. aasta masinale.

[Pilt: 43151236952_ca6318de05_b.jpg]

Kui raadio kohal haigutas auto saamisel tühjus ühes JVC konnektori adapteriga, siis garaaži riiulis oli vanast masinast võtta ajastukohane kassett-makk.

[Pilt: 42296621495_27c2226115_b.jpg]

Vahel on hea vaadata ka teisi analoogseid masinaid. Vana sõbra hoovis seisab tema 1993. a turbo-diisel, mille esitiivad on uss juba pooleldi ära jõudnud süüa, katteks sammal ja sees hallitus. Loodus on jõudmas mootori-ruumi ja tagumises pagasnikus asuv aku on läbi karbi kukkumas. Ometi just selle eksemplari näitel ma tosin aastat tagasi just küürakasse Mersusse armusin

[Pilt: 43201362161_ecb17199d3_b.jpg]

Hilisel õhtutunnil õnnestus parkida oma masin Tallinna idarajoonis kohale, kus kõrval asus W140-ne vahetu eellane -- veelgi vastupidavam ja pommikindlam W126.

[Pilt: 28331857207_6ccd248ff8_b.jpg]
Vasta
#9
Keskmise puhuri-ratta kustunud tuli eeldas terve keskkonsooli lammutamist:

[Pilt: 43104589070_357449bb9b_b.jpg]

Kahin tagumiste rataste juurest oli märk piduriklotside vahetamise vajadusest...

[Pilt: 43104591410_5ae762b23c_b.jpg]
Vasta
#10
See must roostetav diisel - olen sealt aastaid mööda jalutanud ja kui ma ei eksi, siis on see vist vahemalt juba ca 9-10. aastat seal sama koha peal olnud. Ja alati kui mööda jalutan, siis mõtlen, et huvitav miks ta sinna seisma on jäänud ????

Vasta
#11
Jah, seal see seisab...
Praegused plaanid on härral masin omal käel taas liikuma saada.
Starter vaja vahetada ja käigukastiga ka probleemid. Omanikul konkreetse autoga seoses sentimentaalne väärtus...

(18-03-2019, 09:12 PM)JarmoN Kirjutas: See must roostetav diisel - olen sealt aastaid mööda jalutanud ja kui ma ei eksi, siis on see vist vahemalt juba ca 9-10. aastat seal sama koha peal olnud. Ja alati kui mööda jalutan, siis mõtlen, et huvitav miks ta sinna seisma on jäänud ????

Vasta
#12
(08-04-2019, 01:30 PM)djmaq Kirjutas: Jah, seal see seisab...


Täitsa veider lugu. Ma toona pärast oma postituse tegemist käisin kuude jooksul ikka aeg-ajalt ka siia teemasse vaatamas, et kas on ehk vastust ja ei olnud. Ning alles nüüd nägin, et siia on siiski vastatud juba siis, kui minule foorum seda veel ei näidanud Big Grin
Samuti on veider, et minu postituses on jutu lõppu tekkinud tühik ja siis neli küsimärki, sest ilmselgelt tühik enne küsimärke ei käi ja samuti ei lisa ma ise kunagi nii palju märke.
Mingi kotermann foorumis olnud?

Et aga täitsa offtopic poleks, siis eile just nägin teema peategelast, sinist 2.8 S-i, FB-s Projektiautod Eestis grupis müügis, hetkel vist olla käigukastiveaga.
Must S ka Kalamajast kadunud, äkki siis lõpuks töösse läinud Smile

Vasta
#13
Sinise 140-e all on all 5-käiguline 722.5, mida üsna raske kusagilt leida...

Must kuulub mu sõbrale ja see lahkus Kalamajast minu hoovi, kus ajutiselt peavarju pakkusin. Enne praegust eriolukorda viis omanik küüraka remonti-restaureerimisele.

(24-03-2020, 03:06 PM)JarmoN Kirjutas:
(08-04-2019, 01:30 PM)djmaq Kirjutas: Jah, seal see seisab...


Täitsa veider lugu. Ma toona pärast oma postituse tegemist käisin kuude jooksul ikka aeg-ajalt ka siia teemasse vaatamas, et kas on ehk vastust ja ei olnud. Ning alles nüüd nägin, et siia on siiski vastatud juba siis, kui minule foorum seda veel ei näidanud Big Grin
Samuti on veider, et minu postituses on jutu lõppu tekkinud tühik ja siis neli küsimärki, sest ilmselgelt tühik enne küsimärke ei käi ja samuti ei lisa ma ise kunagi nii palju märke.
Mingi kotermann foorumis olnud?

Et aga täitsa offtopic poleks, siis eile just nägin teema peategelast, sinist 2.8 S-i, FB-s Projektiautod Eestis grupis müügis, hetkel vist olla käigukastiveaga.
Must S ka Kalamajast kadunud, äkki siis lõpuks töösse läinud Smile

Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB W140 500SEL, S600 ja teised ükssarvikud - Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 291 405,994 13-08-2023, 12:57 PM
Viimane postitus: renkss
  SL 280, 1996, R129 - Sm. Västrik Sm. Västrik 20 17,960 26-11-2022, 05:03 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  MB S600L, w140, 1995 - ALFFAA ALFFAA 125 130,067 27-07-2022, 08:59 PM
Viimane postitus: Pant
  MB S350td W140, Karl140 Karl140 4 1,359 17-01-2022, 03:38 PM
Viimane postitus: Rolz
  MB S 350, 2006, W221 - Magnus djmaq 17 12,104 19-10-2021, 11:22 PM
Viimane postitus: djmaq
  MB 190e, 1993, w201 - kaarel kaarel_w201 55 44,781 26-07-2021, 11:45 AM
Viimane postitus: kaarel_w201
  MB S320, w140, 1995 - Madis madis399 43 37,737 09-05-2021, 08:37 PM
Viimane postitus: madis399
  MB w140, 420, 1992, Arkadi.T Arkadi.T 7 2,641 18-04-2021, 07:30 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB Transporter 308D, 1993 -põhh põhh 7 5,667 18-09-2020, 06:53 PM
Viimane postitus: põhh
  MB CL500 Carlsson, 1993, C140 tanelro 0 1,711 11-07-2020, 03:43 PM
Viimane postitus: tanelro



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne