Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W164 agregaatide rihma probleem
#1
Tere,

paluksin ideid kuna enda omad hakkavad osta lõppema ja ei suuda välja mõelda mida veel teha või kelle poole pöörduda. Mehaanik ei ole, lähtun talupojamõistusest.

Sõiduk - W164, ML 320 CDI, 2006

Probleem - agregaatide rihm puruneb ninapoolsest küljest (justkui saab näritud).
Vahetatud on pingutusrullik (laiema rulliku vastu - valikus on 2 mõõtu üks mis on rihma laiune ja teine on veidi laiem) ja kontrollitud kõiki teisi rullikuid - justkui on kõik õige.

Kuna vahel 50-60 km/h kiirusega sõites ühtlaselt gaasi hoides käivad ebaregulaarsed jõnksatused autost läbi siis pakuti, et generaatri puksid (või puks ma ei tea palju neid on) on läbi. Tühikäigul ei jõnksuta, kiirendades ei jõnksuta, pigem just ühtlase gaasiga või kui jala gaasilt ära võtan.
Ise kahtlustan et see jõnksutamine võib ka agregaatide rihma närima hakata kuna jõnksutamise hetkel loogiliselt võttes peaks rullikute asendid tsentrist ära liikuma - olen ma õigel teel?

Teine idee oleks et mõni rullik on ikkagi juba praegu teiste suhtes paigast ära, kuid seda peaks vist mingi spets laseriga kontrollima - või?

Seni on puruks läinud 3 rihma umbes 300-600 km läbimise järel ja hakkab veidi närvidele käima.

Kas kellegil on sarnast kogemust või oskab soovitada kuhu pöörduda?
Seni olen käinud Silberautos kus ei tuvastatud midagi ebanormaalset ja vahetati rihm ära.
Teine kord viisin Silberauto kogemusega meeste juurde - nemad vahetasid pingutusrulliku ja kontrollisid samuti üle kõik teised rullikud - jällegi kõik näib õige.

Mõtted ja ideed väga teretulnud.
Samuti ka soovitused kes võiks sellise teema puhul abi anda.
Auto on Pärnus ja hiljuti paigaldatud rihm on juba kahjustada saanud. Pildi peal näha näritud koht, seega hetkel seisab ja ootab.
Eile näppisin veel rihma, ninapoolse külje esimese soone vahelt paistis rihma sinine vahekiht juba välja, seega pidu ei ole enam pikk Eusa_snooty

[Pilt: unnamed.jpg]
Vasta
#2
olgugi et on kord juba ylev aadatud ,aga vaata veelkord hoolega rihmaseibide kyljed üle,ega moni pole vigastada saanud.....voimalusel katsu näpuga ega pole monda teravat nurka voi muud selle taolist...Kas oled vahetanud koguaeg yhesama firma rihma vastu?kui jah siis vaheta firmat,kui just pole Mercedes-Benz originaal voib ju oletada et on millimeeter voi 2 laiem..ega moni võõrkehake pole satunud rihmaseibidele ja rihm selle siis sinna kinnivajutanud mis nüüd oma korda rihma lõhubEusa_eh
Tühja-Tähja tootmiskoondis
Restuaureeritud Webasto komplektid "plug and play" ja ole soojas.
Müüa Star C3 , Star C4
Online WIS ASRA EPC 1kuu/10 Eur-i.  12kuud/80 Euri
Kergkaubariiulud-koju-garaazi-keldrisse-tööstusesse
Vasta
#3
Vaata hoolega (ja korraliku valgusega) üle KÕIK pinnad, mille vastu tolle paela esiserv võiks üleüldse ulatuda. Sedasi saab rihma närida mingi labane serv, mille vastu rihm mingil hetkel ulatab. Ventika tuulekoda, mootori aluskate, mingi vooliku klamber või kinnitus -mingi labane, kuid terava servaga asi. Üldiselt võiks sealt leida ka märgi hõõrdumisest.

Rihmaseibide esimesed servad libista kõik näpuga üle. Silm ei näe, näpp tunneb. Aga ole ettevaatlik - metallikisu oskab palju paha teha.

Geneka vabajooksusidur kontrolli üle - see ei tohiks küll säärasel viisil rihma närida, aga võib olla kaassüüdlane rihma hävimisel. Rihm on pikk ja kui sobivalt rihma seljas elada, võib see päris kenasti laperdama hakata.
Vasta
#4
võsa:
Tsitaat:Geneka vabajooksusidur kontrolli üle -
Esimese asjana pakuks ka seda.
Vasta
#5
Aitäh mehed, uurin edasi ja annan kindlasti teada kui uudiseid!
Vasta
#6
Ilmselgelt tuleks pöörduda pädevasse remondikohta. Ei ole siin viga rihmas. Kui probleem tekkis lihtsalt, mitte peale mingit remonti siis soovitaks kaks plastikust vabajooksu rulli üle vaadata. On juhtund et serv murdub ära. Kui peale remonti siis kontrolli ega võõrkehi pole ja kas kôik rullid jooksevad üksteise suhtes paralleelselt.
Vasta
#7
(26-10-2017, 03:36 PM)shed Kirjutas: Ilmselgelt tuleks pöörduda pädevasse remondikohta.
...

Ja Pärnus siis kuhu? Silberis olla juba käidudWink Taas kord, tulemuseta.
Vasta
#8
(25-10-2017, 07:18 PM)vender Kirjutas: Seni on puruks läinud 3 rihma umbes 300-600 km läbimise järel ja hakkab veidi närvidele käima.

Ega need kolm rihma kõik ühest kohast ja ühe tootja omad ole?
(praakpartii vms)

Geneka rihmarull, kui kange on, üritab kogu laiuses rihma ära närida, mitte esiserva, see nagu ei oleks süüdlane.
Pealegi, 2x rihma vahetatud, keegi ikka käega üle geneka rulli korra käis.

Kui mõnel muul metallrullikul oleks "treitera" seespool küljes, siis täkiks ju kogu pikkuses rihma esiserva ära. Viltu jooksmisel sama teema.

Kas esimest korda rihma vahetades oli sama põhjus, et ühest konkreetsest kohast katki või sai lihtsalt hoolduse käigus uus?

.

Vasta
#9
kui nüüd aru saan siis rihm yhest kohast näritud....mitte terve 1 külg......)vahemasti pildist voiks nii järeldada....
veel 1 teooria....remondimees millegi teravaga kangutas rihma rullikutele....vigastates kas siis monda rullikut voi rihma....
Olen Võsaga täitsa nõus et mingi labane kõrvalekalle põhjustab seda....
võimalik et olen laupäeval pärnust läbisõitmas,võin pilgu peale visataSmile
Tühja-Tähja tootmiskoondis
Restuaureeritud Webasto komplektid "plug and play" ja ole soojas.
Müüa Star C3 , Star C4
Online WIS ASRA EPC 1kuu/10 Eur-i.  12kuud/80 Euri
Kergkaubariiulud-koju-garaazi-keldrisse-tööstusesse
Vasta
#10
Pomm ühte samasse auku kaks korda ju ei kuku...teavad vanad sõjamehed...Unibrow

Ehk siis kahes erinevas remondiettevõttes kaks idiooti tööl?
Ja keegi ei taha pingutist lõdvaks keerata..?
Kahtlane kokkusattumus oleks.

.
Vasta
#11
(26-10-2017, 08:13 PM)stihl Kirjutas: Pomm ühte samasse auku kaks korda ju ei kuku...teavad vanad sõjamehed...Unibrow

Ehk siis kahes erinevas remondiettevõttes kaks idiooti tööl?
Ja keegi ei taha pingutist lõdvaks keerata..?
Kahtlane kokkusattumus oleks.

.
Tarkusetera siin muidugi on...
Tühja-Tähja tootmiskoondis
Restuaureeritud Webasto komplektid "plug and play" ja ole soojas.
Müüa Star C3 , Star C4
Online WIS ASRA EPC 1kuu/10 Eur-i.  12kuud/80 Euri
Kergkaubariiulud-koju-garaazi-keldrisse-tööstusesse
Vasta
#12
(26-10-2017, 08:13 PM)stihl Kirjutas: Pomm ühte samasse auku kaks korda ju ei kuku...teavad vanad sõjamehed...Unibrow

Ehk siis kahes erinevas remondiettevõttes kaks idiooti tööl?
Ja keegi ei taha pingutist lõdvaks keerata..?
Kahtlane kokkusattumus oleks.

Pinguti vabastamine on nõrkadele. Kõvad mehed teevad üldse käigu pealt:
https://www.youtube.com/watch?v=BQhfcdQf1QA
Vasta
#13
Aitäh veelkord kõigi mõtete eest.
Enne nädalalõppu ise tegeleda ei jõua, hr madis71 - ma võtan PS-i kaudu ühendust, ehk saame jutule.

Taustainfoks veel:
1. purunemine toimus Pärnu Tartu trassil, auto veeti treileriga tartu Silberautosse - peale pandi uus rihm -eeldan et originaal, kontrollin üle -- välja nägi nii et kogu rihm oli puruks ja mootoriruumis laiali/vahele lennanud (täpsustuseks, et Tartu Silberautos leiti, et kadunud oli polt mis hoiab kinni mingit plastikkaant rihma taga mootori ülemises otsas (kuna pole mehaanik, siis ei salvestanus täpset nimetust) - asemele keerati veidi pikem polt kuna kadunuke oli keermed maha tõmmanud oluliselt)
2. rihma purunemine toimus Pärnu, siis paigaldati uus firmas Autodetail OÜ - endised Pärnu Silbrauto mehed - peal paigaldust lasti mootoril pikalt käija ja anomaaliaid ei täheldatud - peale pandi uus rihm - kas originaal, saan uurida, eeldan et originaal - sel juhul oli rihma purunedes ca viiendik rihmast veel rullikute peal (just mootoripoolne osa), kadunud oli ninapoolne osa peamiselt
3. "purunemine" - hommikul käima pannes kuulsin kapoti alt laperdamise häält, jätsin seisma, avastasin et rihma ninapoolne serv oli närida saanud mitmest kohast - oli ilmne et varsti on puruks, viisin ennetavalt Autodetail OÜ-sse, siis pandi peale uus rihm ja laiem pingutusrullik, jällegi rihm eeldan et oli originaal, uurin

Praegune olukord on sarnane 3. "purunemisele" ehk sain jaole, jälle teeb sellist laperdavat häält, pole veel töökotta viinud sest arvasin et tasub enne teadlikum olla.
Pildi tegin pimedas siis pole kindel kas vigastus on konkreetses kohas või ka mujal ja muud moodi - vaatan täna/homme uuesti valge päevaga. Niipalju näppisin ja nägin, et justkui ninapoolse külje esimese ja teise soone vahelt paistis juba rihma sees olev sinine vaheriba kui rihma külge painutasin veidi.

Loogiliselt võiks viia nüüd Pärnu Silberautosse - ja võimalik et viingi, aga igal juhul tahan end seekord ettevalmistada.

Ühesõnaga - uurin asja, raporteerin.
Vasta
#14
Asjasse sai selgus ja olulorrale lahedus.
Generaatori rihmarattal oli vigastus mis näris esimest soont ja rihma äärt.
Näpuga rullikute libistamine oli avastamise meetodiks.
Nüüd juba nädalapäevad muretu.

Aitäh abi eest!
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w164 320 kellade paneelis "kala" sees. S212 6 142 26-02-2024, 10:55 PM
Viimane postitus: S212
  W166 ML 350 bluetec probleem kiirendades. Lahendus leitud Rai66 29 3,857 31-03-2023, 08:51 PM
Viimane postitus: Rai66
  W164 tagatulede probleem EvertS 4 872 29-11-2021, 09:01 AM
Viimane postitus: v6sa
  Varuosadek MB ML320 (W164) 3.0cdi 165kw IlmselgeltMerss 0 1,024 30-05-2021, 09:17 PM
Viimane postitus: IlmselgeltMerss
  W164 elektriskeemid suv 1 971 17-05-2021, 09:18 PM
Viimane postitus: madis71
  ML 320CDI 2008a W164 piduritule probleem kqzz 6 7,417 04-03-2021, 06:27 PM
Viimane postitus: Zlang
  MB ML270CDI 2002.a. aku probleem! taxihels 0 2,573 24-01-2020, 02:28 PM
Viimane postitus: taxihels
  w164 pagasi amordid kricher 0 2,486 26-12-2019, 12:43 AM
Viimane postitus: kricher
  W164 280 Vahekast. Propeller 2 3,378 03-12-2019, 12:01 AM
Viimane postitus: shed
  W164 küsimused tommm 7 6,142 03-11-2019, 09:03 PM
Viimane postitus: Zlang



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne