Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w124 seisupiduri reguleerimine
#1
Vahetasin seisupiduri klotsid ära ja reguleerisin trumlist ilusasti paika, et käiksid napilt vastu trumlit. Ülevaatusel aga näitas test seda, et vasempoolne võtab tugevalt ja parempoolne jäi hädavaevu lubatava piiri sisse.
Trossi konstruktsiooni vaadates jääb mulje, et see toimibki üht poolt rohkem pingutavalt ja reguleerimise võimalust ei paista.
Kuidas seda paremat poolt tugevamini pidurdama saada?
Vasta
#2
Palju on trumli diameeter? Trummelpiduri puhul on ülioluline klotside ja trumli diameetrite klappimine. Rääkimata sellest, et nii klotsid kui trumlid peavad olema puhtad. Ikka päris puhtad...

Trossist pingutamist ei ole ette nähtud - selleks on klotside reguleerimine. Kui tasandushoob liigub vabalt, siis peavad mõlemad trossid ka tõmmatud saama.

Küll peavad vabalt liikuma trossi otsa kinnituvad klotsilevitid. Kui need takerduvad, ei tööta süsteem õigesti. Õigesti töötab süsteem siis, kui leviti läheb näppude jõul kokku sedapalju, et klotside alumised otsad toetuvad pidurikilbil olevale toele.

Teoorias on võimalik, et tross venimise tõttu ei tõmmata ühte poolt piisavalt, aga enamasti on viga siiski takerduvad klotsilevitis.

Vasta
#3
Samuti tuleks kontrollida, kas tross ikka liigub korralikult.
Ise olen klotsid kergelt vastu keeranud ja siis nad hõõruvad ise ennast paika....nii diameetri kui pinnad. Aga reguleerides vajuta ikka ja jälle seisupiduripedaali kõvasti, siis klotsid lähevad paika ja annab vahel veelgi peale keerata.
Vasta
#4
Seisupiduri reguleerimise loogika on reeglina paljudel eraldi trummelpidureid seisupidurina kasutatavatel autodel selline, et esiteks tross lõdvaks lasta, teiseks klotsid paika reguleerida (st kõigepealt klots trumli vastu keerata ning siis niipalju tagasi, et ratas vabalt käiks) ning kolmandaks tross uuesti pingule reguleerida. Kui trossi reguleerimine vahele jätta, siis võib vanade autodega juhtuda küll, et pidurihoova käik jääb lühikeseks ning pidurdusjõud on erinevad, st pidurdab see pool, kus mehhanism kergemini liigub. St klotsid on küll vastu ketast reguleeritud, kuid klotse laiali lükkav mehhanism on oma töövahemikust väljas ja selle käik ei ole enam piisav, et pidurid rakenduksid.

Ma ei taha sugugi uskuda, et 124-l üldse trossi reguleerimine puudub. Kuskilt peab saama trossi pingule reguleerida.

W210-l näiteks on automaatne trossi reguleerimine tagumise istme all, mis tuleb siis enne klotside reguleerimist lõdvaks lasta. Pärast paika läheb ise, kui seisupidur paar korda peale lükata.


Vasta
#5
Seisupidurit ei osata isegi Rakvere Silberis korralikult toimetama panna, mis siis tavakasutajast tahta. Naise vennal w211. Silberis vahetati kettad-klotsid, regulliti seisupidur. Sama päev ülevaatuselt läbi ei saanud kuna seisupidurite erinevus suur. Silber ajas trossi süüks ja palus järgmine päev tagasi tulla kuna trossi polnud (ka vähe imelik aga olgu, kes ikka 8 aastat vana auto juppe riiulis hoiab), Järgmine päev pusiti üle kolme tunni ja pidama ikka ühte poolt ei saanud, mahtus kuidagimoodi piiridesse ülevaatusel. Eelnevalt samas kohas vahetati klapikambri tihend, auto järgmine päev käivitus halvasti. Põhjuseks lahti jäetud eelsoojendus küünalde relee pistik. Sorry, et OT.
Vasta
#6
Trossi pingust muuta ei saa. Küll saab muuta tagumiste trosside tasandusõlaku ja esimese trossi kinnitusõlaku kaugust. Seal on 13 mm peaga polt, mida kruttides saab pikkuste erinevust kompenseerida.
Vasta
#7
Mina olen seisupidurit reguleerinud nii, et tõmban või vajutan (W201 ja S124 vastavalt) seisupiduri 2 nõxu võrra peale, siis keeran rataste juurest klotsid täiesti trumli vastu, nii et käsitsi rattaid keerata ei jaxa, seejärel vabastan seisupiduri ja kontrollin, kas käsitsi jaxan ratast ringi keerata. Ülevaatuspunktid on siiamaani alati rahule jäänud. See muidugi eeldab, et kettad ja klotsid on heas korras ja ei ole kasutamatusest või eelnevast valest reguleeringust roostes, kulunud, klaasistunud.

Viimane kord kui mul ülevaatusel seisupiduriga probleem oli, selgus süsteemi lahti võttes, et keegi meistrimees oli ühelt poolt käsipiduri süsteemi eemaldanud ja trossi rummu külge kinni keevitanud, et teine pool toimix. Õnnex polnud keevitus eriti hea ja murdus kruvika abil lahti, trossi vahetasin välja ja komplekteerisin vanadest varudest süsteemi uuesti kokku, reguleerisin paika ja läbisin ülevaatuse.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#8
Uuesti paremat poolt lahti võttes selgus, et üks vedru on ära murdunud. See, mis klotsi fikseerib. Klots surus küll vastu trumlit aga viltuses asendis.
Sain uue vedru ja tegin nii nagu siin soovitati, et esialgu suisa vastu timmida ja siis lasta kuluda. Nüüd sai küll nii tugev, et märja sileda asfaldi peal tõmbab kohati blokkigi.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w124 süüteluku vahetus kraabus 2 135 18-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: kraabus
  Kuidas eemaldada w124 esiukse aknatõstuki mootorit kui klaas ei liigu? kraabus 2 128 02-04-2024, 07:27 PM
Viimane postitus: kraabus
  W124 "duo valve" (puhub sooja) Manifesto 3 352 22-03-2024, 05:14 PM
Viimane postitus: Manifesto
Photo W124 1989_alu velg v. terasvelg? squirrel9 4 185 29-02-2024, 10:30 AM
Viimane postitus: squirrel9
  w124 om606 käigukast/sidur eenupeenu 3 277 26-02-2024, 02:03 PM
Viimane postitus: eenupeenu
  Mure W124 pööretega spy4 21 7,711 19-03-2023, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  w124 karbikatete tüüblid IndrekJ 3 368 22-12-2022, 05:22 PM
Viimane postitus: stihl
  W124 3.0d mootori mure. M1X 4 618 29-11-2022, 09:33 PM
Viimane postitus: M1X
  W124 -> W213 (ekraan jne) nostromo 4 710 08-01-2022, 04:44 PM
Viimane postitus: kaupo51
  w124 Robin03 0 527 10-11-2021, 02:02 AM
Viimane postitus: Robin03



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne