Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geländewagen 300GE (OM603) '90 W463 -Liitlane-
#1
Tere,

aastaid mõned on minu hobiautoks olnud üks MB G.

Mark ja mudel: Mercedes-Benz 300GE
Aasta: 1990
Mootor: OM603 (108kw), originaalis oli m103
Kast: 5-käiguline manuaal (G originaal 5 käiguline)
Kere: Lühikene (W463)
Lisad: 2x el aknad, dif. lukustus ees, keskel, taga. DV9000 vints, originaal G militaar katuseraam varuratta jaoks.

Üldiselt kasutasin masinat 10% metsas (hobikorras) 90% igapäeva masinana.
M103 oli juba eelnevalt omajagu läbiaetud ja segamini mahladega ilmselt oli kaua sõidetud ning üleüldiselt mootor oli küll äkiline aga leemetas igast otsast ja õli ja jahutus olid korralikult segi. Samuti olin ammu tahtnud näha, mida Om603 endast kujutab.
Om603 paigaldus läks üsna valutult va. käppasid, mis sobiksid otsisin omajagu. Mootori vahetus sai ametlikult tehtud ja passis kah Om603 kirjas kenasti.
Esimene suurem tagasilöök oli see, kui õli survevoolik hõõrus vastu ühte detaili ja sinna tuli auk sisse. Märkasin sõidu ajal, kui juba ebaloomulik heli sees oli. Peale seda sai voolik ära parandatud aga heli jäi alles.
Kontrollisin alumise otsa ära - kõik okei (saaled, vänt). Kontrollisin ära nuka ja sealse elu - kõik korras. Otsustasin, et lähen pumba kallale, vaatasin, et märk pumbal nagu natukene oleks paigast (seda tõesti vb 1-2mm) ja otsustasin pumpa keerata. Viga - OM603 pump oli juba eelnevalt silikoniga ploki juurest lapitud ja õli voolas lahinal välja. Ja nii palju jõudsin ära kuulata, et see samune klobin oli ikka olemas - olgugi, et pumpa sai natukene keeratud. Peale seda auto seisis umbes 6 kuud ja nüüd sai uuesti aega, et asi käsile võtta.
Hetkel on pump maas käinud ja panin uue tihendi ja pump uuesti küljes ja märgid paika aetud.
Edasi - tuleb muu osa kokku lapata ja siis edasi vaadata.

Igaljuhul tere foorumi rahvas ja loodan, et saan siit omajagu abi ka masina remontide jm. osas.

[Pilt: gmers.jpg]
Vasta
#2
Sai mootor kokku lapatud, märgid kõik ilusti paigas.
Kolin ikka sees. Sooja mootoriga korralikult gaasi andes lööb korraliku valge suitsukatte väljalaskest.
Turbol lõtke ei ole, otseselt turbo süüks ei tahaks asja ajada.
Kõik kuidagi valusalt ja häälekalt ning suitsu peksab korralikult välja.
Hakkan juba arvama, et kaan/kaanetihend ära.
Miski head nõu kellelgi ?
Vasta
#3
Kui sul sõiduajal ebaloomulik heli tuli siis ma olen enam kui kindel ,et õli oli otsas ja tegi kuhugi kerge loksu sisse mis praegu kolksuna väljendub.
Jahutusvedelik kaob ära ka ? Võib tihend ka olla või kusagil mingi mõra. Maru palju asju juhtus sul korraga raske midagi arvata üldse Eusa_think
Black Smoke Racing
Vasta
#4
Minul om 606ga juhtus samaasi ja probleemiks oli 6 silindri kolvi ja rõngad oli peeti keeranud.Samuti olid saaled ja vänt korras.Suitses kui vanakurat????
Vasta
#5
(17-07-2017, 06:53 PM)-Liitlane- Kirjutas: Sai mootor kokku lapatud, märgid kõik ilusti paigas.
Kolin ikka sees.
...
Kõik kuidagi valusalt ja häälekalt ning suitsu peksab korralikult välja.
...

Lase ükshaaval pihustitorusid lahti. See, mille peale kolin muutub, on vigane.

Kui ei muutugi, on põhjuseks liigavarane pritse.

Lõtkuta turbo oskab ka lekkida.

Heitgaaside olemasolu jahutusvedelikus näitavad testrid on olemas. Küsi mõnest pädevamast töökojast.

Kodune kontroll: tõmba kondoom paisupaagi avale nii peale, et kõik ülevoolud jms on kinni. Lekkiv kaanetihend puhub selle minutitega lõhki.
Vasta
#6
Pihustitorud ühekaupa lahti keerates kolin ei muutu.
Kondoom katki ei ole läinud, paisupaagile paigaldades.

Hetkel on G taaskord äratatud, rõõm oli tõdeda, et ÜV poiste juurde käies ei esinenud peale kahte aastat seismist mitte ühtegi viga. Tore. Natukene tahmaosakesi oli palju aga siis sai puhtaks ära köhitud lõõrid ja sai ka see paika ilusti.

Sõidan ringi, mõtlen, et mida ma selle kolinaga edasi teen. Madalal pöördel seda teravat kolinat ei ole. Tuleb umbes 2000rpm peal eriti teravalt sisse.

Praegu vedelikud peale u 50-100km läbides normis.
Peale seda, kui leidsin kinnise karteri tuulutuse toru, siis kadus ka üleliigne surve ja tossamine ära (täitsa eeskujulikult töötab praegu see masin va. see kolin).

Kui kellelgi on esimese otsa W463 salongi ventilaatori kiiruse reguleerimise nuppu üle, siis võib seda kah pakkuda (mul praegu ainult seal juhtmeposu). Originaalkood 6675450204 aga ehk keegi oskab öelda, kas sobib ka mõne sõiduka oma?
Vasta
#7
Oled sa suutnud tuvastada kust täpsemalt kolin tuleb? Oled 100% kindel, et mootorist?
Küsin seetõttu, et mul on üks idee, mis tundub küllaltki hullumeelne aga piisavalt reaalne kui kõik klapid, saaled, vänt, pump, pihustid, rõngad on korras, märgid õiged ja kütte pealevool on normaalne.
Aga ennem kui millegi nii jaburaga lagedale tulen, tahaks teada ikka, et kas kolin kostub või ei kostu mootorist... Eusa_drool
Vasta
#8
Klapid kontrollitud, saaled kontrollitud, vänt kontrollitud, pump (pole osanud kuidagi selle kulumist kontrollida), pihustid lahti keerates ei muutu midagi, ei suitse ehk rõngad võiks korras olla, märgid korras, kütet tuleb peale.

Kolin tuleb justkui mootori eesota poolt. Minu hinnangul.
Vasta
#9
No egas midagi...

Käin siis oma jabura idee välja. Muidugi selgitan miks selline teooria üldse vett võiks pidada enne kui keegi mu idiootsuse peale kisama paneb Eusa_drool.
Käis peast läbi siis järgmine mõte:
Kuna su teemas on kirjas, et kolin kostub teatavatel pööretel ning mehaanika on töökorras, surveid ei teki ning vedelikud püsivad normis, võiks pakkuda mingit sorti vibratsiooni. Eelnevalt lugesin, et sul oli antud masinal peal vana mootor, millel mahlad küllaltki segamini. Kui nüüd edasi spekuleerida, siis on võimalik, et vana mootoriga väljus heitgaasidega ka piisavalt palju õli väljalaskesüsteemi. Selle tulemusena võiks arvata, et katalüsaatoris keraamilise kärje ümber olev asbestkangas on saanud õli. Üldiselt on tegemist ülikõrget temperatuuri taluva materjaliga aga kui seda piisavalt õliga leotada, hakkab see kõrgel temperatuuril lagunema. Sama moodi on keraamilise kärjega. Selle küljest võib põleda tükke lahti. Kui nüüd teatavatel pööretel õige vibratsioon tekitada võiks see keraamika metallist püti sees hakata kolisema. Taha poole kosta ei oleks nii palju ilmselt, sest summuti mataks heli ära. Raami läbi ka ei kostuks, sest väljalasketorustik on kummist kandurite peal. Sellisel juhul oleks helil ainuke võimalus liikuda mootori suunas tagasi.
See kõik võiks olla võimalik kui sul on katalüsaator all ja summutijooks koos sellega vana mootori ajast.
Praktikast lähtuvalt võin öelda, et analoogseid anomaaliaid olen varemgi kohanud. Sitt kütus, õli väljalaskes jms võib teha igasugust pahandust. Lisaks sellele, et kärjed lahti põlevad, on ka juhus olnud kus kärg on olnud nii umbes ja mitte üks vana kurat ka ei saanud aru mis autol viga oli, et ei jaksa edasi minna ja nii ja naa... Eusa_drool.
Kontrollida saad lihtsalt. Kui on võmalus lase summutijooks lahti enne katti. Kui see pole võimalik, siis kummihaamer kätte ja kolistama auto alla Eusa_drool.

Kontrollida võid ka ventika viskosidurit (kuna sa arvad heli kostuvat moori eest otsast). Nende puhul on ka juhuseid kus need hakkavad kolisema enne koostöö lõpetamist Eusa_drool.
Välja pakutud võimalused on mõlemad parasjagu "long shot" aga miks mitte proovida...
Vasta
#10
3" otseläbi toru. Icon_razz
Siiski kolin tuli peale seda, kui OM603 sõitis rõõmsalt umbes 15km ilma õlita - ehk siis välistaks ka selle ventika siduri.

Kuid siiski tänud kaasa mõtlemast - kunagi ei tea, kus lahendus võib peituda.

Kuna nüüd masin liigub, kas on mõni "teada-tuntud" vanakooli MB diisliguru siin Lõuna-Eestis, kes kohvipaksu ja mootori hääle järgi suudab pisut keerulisematele helidele ehk oma hinnangu anda. Tuleksin läbi, ajaksin sõna juttu.
Vasta
#11
Vaakumpumpa oled vaadanud? Et seal pinnad, vedrud ja laagrid terved.
Vasta
#12
Vakkumpump võib koliseda ja samuti võib koliseda pumba hammakas.
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta
#13
Vaakumpump käis maas, visuaalselt midagi jama ei tuvastanud. Samas ei ole ekspert et hinnata.
Täna tegin pikema maantee testisõidu: peale korralikult soojaks sõites on tühikäigu õlirõhk 1,5bar. Sõidu ajal 2,5-3 bar. Sooja mootoriga korralikult hagu andes on halli suitsu omajagu kui turbo korralikult järgi tuleb.
Jahutsuvedeliku kadu ei ole, temperatuur normis. Õli kadu on olemas/märgatav - varasemalt seda ei märganud väga.
Poolkõvalt sooja mootoriga tühikäigul hallikas suits. Täiesti sooja mootoriga suitsu tühikäigul ei aja.

Kurja tundub et lihtsam on uus om603 v om606 muretseda. Sad
Vasta
#14
Olen selliseid vaakumpumpasid näppude vahel hoidnud, mis visuaalselt on ok ja vaakumit tegi ka hästi, aga ikkagi kolises
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta
#15


14 sekundil on kõige paremini seda kloppimist taustal kuulda.
Telefoni mikrofon ei suuda muidugi väga hästi seda lindistada.
Kui sõidan ja gaasipedaali vabastan, jääb kolin väga tugevalt alles, nii kui siduri alla vajutan, lööb kolina tagant ära aga tühikäigule jõudes lööb aeglasema kolina tagasi. Ehk siis seotud on pööretega.

Jahutusvedelikukadu ei ole täheldanud u 1000km peale, õliga suht sama seis. Eks ta miskit võtab aga ei midagi märkimisväärset.

No ei leia seda kolinat üles, mis õlikaotusega sisse lõi.
Vaakumpump on variant aga ehku peale ei tahaks asju vahetada - kas miskit viitaks defektsele vaakumpumbale veel, peale selle, et see koliseks?

Ehk siis kes kogu teemat ei viitsi jälgida, siis mootor jäi kuivaks, peale seda kolin sees, saale kolks ei ole, mootor käib ühtlaselt. Pump vähekene lekib diislit.

Õlisurve 3 bar külmalt, 2 bar soojalt.
Vasta
#16
Ju see mootor ikka täiesti kuivaks ei jäänud, kui ta siiani edasi sõidab. Ma olen oma autodest kaks diislit kokku lasknud (bemmi 525Tds, see lasi pärast karteripragu täpselt 1,5km sõita ja Navara, millel saalede kulumise viga, hakkas lihtsalt lampi tühikäigul ikka räigelt ragisema. Tulemuseks mõlemil 2 remondi saaled sisse, ühel veel keps ka ovaalne jne).
Ehk siis diisel ei anna õlipuuet andeks ja esimesena lahkub ikka saale. (Bensukaga saab saalekolinaga rohkem sõita, kui tasakesi kulged ja talda ei anna - kah proovitud)

Pigem arvan, et see õlivooliku jama ja kolina teke on kokkusattumus.
Aga mis täpselt, on raske videost öelda.
Kas lähiümbruses kedagi pole, kel stetoskoop riiulist võtta? Traktoril need helid küll kipuvad "ringi jooksma", aga mingi aimduse ikka saab.
Kasvõi sellest vaakumpumbast.
Või rihmapingutist. (mis minu 603-el müstiliselt ja analoogiliselt kolisema hakkas ja pärast laagri + amordi (seda nimetatakse ka võnkeleevendiks!) vahetust ka sama müstiliselt vait jäi)

Siduri allavajutamisel juhtub kaks asja: kast jääb seisma ja variant 2, et vänt nihkub mingi osa mm-st ettepoole. Viimane tähendab seda, et keitivärk pisut muutub. Ja ketimajandus suudab samuti mingit tuvastamatut häält eestotsast teha.
Ja see OM603 on vist tänaseni maailma üks kõvemaid mootoreid, mis naljalt laiali ei lähe. Pärast esimest milli km teeb küll igasugu imelikke hääli, jah...Eusa_doh

.
Vasta
#17
Tänud kaasa mõtlemast - jah, julgen öelda, et heli tekkis kohvipaksu järgi arvates umbes poole õli väljavoolamisel ja kuna peale seda jäi auto minu jonni tõttu veel umbes pooleks aastaks seisma (midagi tuli veel seistes kah välja) ja kui uuesti asja käsile võtsin, siis umbes 2-3 liitrit oli seal veel sees seda õlikest. See selleks. Täitsa kuiv ta tõesti ei olnud. Õlisurve suutis ennast umbes 1-1,5 bar peal hoida, kui avastasin.

Mõni väga pädev foorumlane Lõuna-Eestist nõus korraks pilku peale viskama, kuulama on? Võibolla MB teadjale on see heli kohe teada, mina lihtsalt esimese MB masinana ei oska ehk viga diagnoosida?

1) Kui saale oleks ära - siis ilmselt see oleks juba selle paari-kolme tuhande peale ennast rohkem märku andnud, eks ? Samuti selliseljuhul ei räägiks me ilmselt 3 bar ja 2 bar õlisurvest?
2) Turbo vea korral ei ilmneks heli tühikäigul?

EDIT:
otsides internetiavarustes õlle kõrvale võimalike lahendusi, siis kohtasin sarnast teemat lääne foorumis. Seal küll teema jäi lühikeseks - lahendust ei leitud aga seal oli üks helifail, mis 100% meenutab minu G tühikäigu laginat - ehk siis tühikäigus see ebaregulaarne klagin, mis sisse tuleb.
LINK helile

Ainus, mis ma seal teemas alalise lahendusena nägin, et kui valati sisse Liqui Moly Diesel Purge, siis heli kadus paariks minutiks ja siis tuli hiljem tagasi. Korrati protseduuri - sama asi. Ebanormaalne heli taastus peale teatud aega.
Vasta
#18
See diesel purge mõte on hea, AGA mitte Liqui Moly-ga vaid kohe mingi toiduõliga.
Kui siis jääb vait, on selge, et tegu pihusti või pumbateemaga.

Selle Liqui Moly purge olen ise kah kunagi teinud, see oli aastal kilp ja mõõk.

.

Vasta
#19
Wälismaises lingis on puhas pihustitiks. Kusjuures tiksujaks ei pruugi olla mitte pihusti ise, vaid otsaku ja pööriskambri koosmõjus tekkiv plahvatuslik põlemine algfaasis. Asi, mida saab ravida näiteks pihusteid ringi tõstes. Arvestades antud paja meeletut ressurssi, on see puhtalt kosmeetiline probleem. Selle saab lihtsalt kätte, kui pihusteid ükshaaval tiksumise ajal välja lülitada. Ole siis ettevaatlik: surve all olev diislikütus oskab läbi naha minna halbade asjade kokkusattumisel.

Igasugused vändaliini hääled on kuulda paremini auto alt. Kuidas Sinu häälega on? Kostab paremini alt või pealt?

Lisaks veel: minul oli sama seeria mootori anomaalse hääle põhjuseks lahtivibreerinud kliimakompressori kandur. Ja lahti vibreeris selle loomulikult kokkuhoid rihmapinguti amordilt.Eusa_doh Sul ilmselt kliimakompressorit ei ole, aga on generaator, mille kronsa samamoodi mootori külge polditud on.

Ketipingutid ja tallad on alati kahtlusalused sellel mootoril.

Vaakumpump on selles mõttes loll loom, et see võib ka kolisedes veel kaua töötada. Või siis mitte: laseb nõelad keti vahele ja ongi kaput Keegi ei tea ja kümmekond aastat tagasi peeti vaakumpumba preventiivset vahetust üheks odavaimaks kindlustuseks nende mootorite kestvusele.
Vasta
#20
Sa vastad väga põhjalikult ja asjalikult. Ma ei hakka siin oma nano teadmistega enam enne midagi lobisema kui olen vähemalt a) pisut muud kraami küttesüateemis kasutanud b) pihustid ühe kaupa täielikult välja lülitanud. Eelnevalt keerasin ainult natukene lahti, et kütust hakkaks kergelt lekkima. Ma tänan et on inimesi kes leiavad aega teise probleemile kaasa rääkimast.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-benz: w463 1994 dexter 123 128,952 10-05-2018, 09:09 PM
Viimane postitus: dexter
  w124 3.0 OM603 108kw > OM606 130kw STD karl7 37 37,750 24-03-2017, 04:06 PM
Viimane postitus: karl7



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne