Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
722.9 7g käigukasti remont
Autor Sõnum
Teet01 Ära (0)
Huviline

Postitusi: 11
Asukoht: Tallinn
Postitus: #1
722.9 7g käigukasti remont
Tere,

mõtlesin, et jagan foorumirahvaga oma 7g 722.9 käigukasti remondikogemust. Päris diy teemat ei julgend teha, aga ehk tõsisele huvilisele annab hoogu juurde(või hoopis võtab maha Unibrow ) selline vabas vormis protsessi kirjeldus.

Sellel kevadel hakkasid minu autot kimbutama käigukastiprobleemid. Nimelt hakkas käigukast järjest tihedamini minema avariirežiimi, eriti just peale pikemaid sõitusid. Ühendasin mbII diagnostika külge ja see näitas vahel 2767 ja teinekord jälle 0718. Ehk siis turbiini ja mingi sisevõlli kiiruseanduritest ei loe enam signaali välja.
Niipalju, kui inglisekeelsetest foorumitest lugesin, siis sellise vea puhul tuleb väidetavalt osta uus virgin conductor plate ning lasta see ära vahetada, ja seegi peab olema tehtud esinduses, kus see STARi abil autoga kokku programmeeritakse. Erinevalt 5 käigulisest 722.6 kastist on 7 käigulise 722.9 conductorplate päris kallis.(online poodides siis ca 60 eur vs ca 350 eur+progremine+tööraha teeninduses) Ilmselt margiesinduses on oodata päris kopsakat arvet.
Netist uut juhtplaati otsides hakkas silma, et üks hiina firma müüb ka neid samu katkiläinud kiiruseandureid eraldi.
[Pilt: 01111010251cb85.jpg]
Tundus vastandlik informatsioon, sest mitmes foorumis väideti, et neid andureid ei ole võimalik eraldi vahetada. Kuna need andurid olid suht soodsa hinnaga(koos postikuluga honkongist ca 40 eur), siis mõtlesin, et lähen riskipeale välja ja tellin ära.
Nii, ja nüüd vahetusest:
Lasin kastist õli välja, eemaldasin vanni ja seejärel kruvisin kastiküljest lahti valvebody, mille külge ongi veel omakorda kruvitud seesamune conductorplate. Valvebody allalaskmiselt tuleb olla eriti hoolikas, et ära ei lõhuks plastmassist gearselector hoovakest. See on väga hapra ja nõrga ehitusega jublakas. Lisaks on see valvebody küllalt raske. Soovitan tungivalt kasutada kellegi abi, sest see mahtus välja ainult kindla nurga all. Eriti vaevarikas oli seda pärast tagasi panna.
ja siin ta on:
[Pilt: 0111101019b5009.jpg]
punaste ringide sees ongi kõnealused andurid.
Siis eemaldasin ploki küljest hüdroklapid. Kindlasti tuleb järjestus meelede jätta/ära märkida. Neid klappe ei tohi vales järjekorras tagasi panna. Kui klapid eemaldatud, siis saab ka juhtploki valvebody küljest eemaldada ja lauapeale panna.
[Pilt: 0111101017d9e82.jpg]
Andurite kontaktid on teisel pool plaati.
Silmajärgi tundus, et andurite ühendused on tehtud keevitusega.
[Pilt: 0111101015eb1c6.jpg]

Ainuke võimalus tundus kontaktikohad lahti lõigata. Soojendasin kolviga selle lintkaablilaadse osa soojemaks ja lõikasin anduri lindi küljest lahti. Soojendamine tegi selle materjali oluliselt pehmemaks. Järgi jäi kolm auku kummaski lintkaablis.
Nüüd hakkas raskeim osa- vanade andurite plaadi seest kätte saamine. Silma järgi tundus, et sensorid on mingi vaiguga plaadi sisse valatud. Andurite tootja väitis mulle, et need tulevad lihtsalt välja, kui plaat õige kohapealt toestada ja väikese haamriga sensori lugevalt poolelt paar teravat pauku panna Eusa_think
Tundus ikka väga halb idee haamriga asja kallale minna.
Aga lõpuks siiski läksin...
Lasin endle treida paar abivahendit, et survestada ainult sensori pesa. No ja paningi siis miniatuurse vasaraga paar plähvi. JA TULIGI LAHTI Eusa_clap Või noh, liimist põrus lahti, sensori enda pidin näpitsatega välja õngitsema. Nii, ja nüüd teine sensor- enesekindlamalt sättisin abivahendid alla ja panin paar julgemat plaksu. Ei midagi...Disgust Kolkisin veel ja veel ja veel... Ei tule ja kõik Angry
Enam asja katki jätta polnud võimalik. Otsustasin vastaspoolde väikese augu puurida ja peenikese naelaga välja lüüa. Ja tuligi ära, hurraa. Panin uued sensorid pesadesse ja paikasin puuritud augu õli ja kuumakindla locktite hermeetikuga. Sensorid ise läksid pesdesse päris tihedalt. Igaksjuhuks sulatasin kolviga paarist kohast korpusega kokku kaa. Kontaktid jootsin enne liitmist kõik tinaga üle ja kasutasin jootmist lihtsustavat vaha, mis puhastab ja annab hea nakkuvuse. Jootmisel kasutasin jälle abi, sest endal 4 kätt ei ole. pm üks peab soojendama ja tina juurde andma, teine pressib pinsettidega kuuma andmise ajal kontaktid kokku, alustades kaugemast. Jooted tuleb teha väga korralikud, et hiljem midagi lahti ei vibreeriks.
Kui sensorid joodetud, siis puhastasin valvebody vanast õlist ja mustusest ja panin conductorplate uuesti külge. Klapid ka õigesti tagasi ja siis jällegi 4 kätt on vaja, et see raske jurakas käigukasti külge tagasi panna nii, et gearselector õige konksu otsa läheks ja katki ei läheks. Samuti on mootoripoolses otsas vaja üks väike toruke õigesse auku sihtida ja kasti pistik läbi korpuse ajada. Mõistlik oleks loomulikult panna juba pistikule ka uued o ringid. Siis uus filter ja uue tihendiga puhastatud vann koos puhastatud magnetitega.
Õli sisselaskmiseks on vaja 722.9 puhul vaja spets otsikut ja õlipumpa.(täitmine toimub läbi tühjendamise augu.) Mul seda otsikut polnud, kasutasin 8mm suruõhuliitmikku, mille keermestasin m12 keermepeale. Teise 8mm otsa panin uue ja puhta 8l mürgipritsi külge ja pumpasin kasti ca 5 l õli. Siis tuleb kasti õli ajada 45c ja lasta ülevoolust üleliigne välja. Õlivahetuse kohta on youtubes meeletult palju õpetusi selle kasti kohta, sealt näeb täpsemalt...
Ja tulemus...
Tulemus on see, et neid vigu enam ei ole tulnud ja kast toimetab ilusti.
Aga mul puudub igasugune info nende sensorite kvaliteedi ja töökindluse kohta. Hetkel olen peale remonti sõitnud ca 2000km ilma probleemideta.
Ma ei julge väita, et selline remont on hea lahendus, sest ma ei leidnud absoluutset mitte mingisugust infot, kui kaua need sensorid kestavad ja kas keegi üldse neid vahetada on julgenud. Ise otsustasin siiski proovida, halvimal juhul kaotan oma 40 eurot ja mitu tundi tööaega. Ebaõnnestumise korral oleksin lihtsalt uue virgin conductorplate ostnud ja lasknud selle stariga ära progreda.
06-07-2017 09:15 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
onu_siim Ära (0)
Huviline

Postitusi: 1,007
Asukoht: Rootsi/Viljandi
Postitus: #2
RE: 722.9 7g käigukasti remont
Julge töö Eusa_clap
Kuid kas 5L pärast peale väheks ei jäänud? Korrektse taseme saavutamiseks peab algselt 6li korraliku joana tulema, kuniks nirisema hakkab.
06-07-2017 09:21 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Teet01 Ära (0)
Huviline

Postitusi: 11
Asukoht: Tallinn
Postitus: #3
RE: 722.9 7g käigukasti remont
(06-07-2017 09:21 PM)onu_siim Kirjutas:  Julge töö Eusa_clap
Kuid kas 5L pärast peale väheks ei jäänud? Korrektse taseme saavutamiseks peab algselt 6li korraliku joana tulema, kuniks nirisema hakkab.

Minul ei jäänud. Mingi 200 ml tuli päris tugeva joana ja siis hakkas kergelt nirisema ainult. Olin muidugi valmis ostnud ikka paar l rohkem, aga ei läinudki vaja...
Eks ma vahetan nagunii varsti õli uuesti. Tegelt jäi ju teine samapalju veel turbiini sisse.
06-07-2017 09:26 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
erx000 Ära (0)
MB Klubi liige

Postitusi: 765
Asukoht: Lääne-Virumaa
Postitus: #4
RE: 722.9 7g käigukasti remont
Väga hea et enda kogemust jagasid. Thumbsup
7g pole tänaseks enam nasa tehnoloogia ja 10a vana autot võiks juba saada ka ilma esinduseta remontida. 10-15a tagasi oli 5g ka veel üsna hi-tech, praeguseks ei maksa nad enam midagi ja iga kõvem remondimees lammutab ja ehitab neid ise.
06-07-2017 11:57 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
hellrix Ära (2)
MB Klubi liige

Postitusi: 448
Asukoht: Harjumaa
Postitus: #5
RE: 722.9 7g käigukasti remont
Väga julgustav teema. Just ostsin S500 sama kastiga ja kes teab millal õpetust vaja võib minna.
07-07-2017 09:46 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
nasir Ära (0)
Huviline

Postitusi: 2
Asukoht: Tartu
Postitus: #6
RE: 722.9 7g käigukasti remont
Tänud infot jagamast. Tundub et endal täpselt sama teema nüüd kohale jõudnud.
06-07-2018 12:36 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Comand NTG 2,5 remont Tomm210 1 743 04-01-2018 12:19 PM
Viimane postitus: madis71
  K: M104 + 722.6 audiophile 5 1,337 07-11-2017 12:18 AM
Viimane postitus: 92S500
  Roolilati remont Vianol Tomm210 1 716 06-10-2017 08:57 AM
Viimane postitus: stihl
  C320 722.9 7G probleem vadim 15 3,006 13-07-2017 07:22 AM
Viimane postitus: vadim
  MB Remont ja hooldus Laur 50 79,412 23-05-2017 11:34 PM
Viimane postitus: väikemees
  W221 ECU remont arcar 5 1,494 08-04-2017 07:56 PM
Viimane postitus: arcar
  Command 50 APS multimeediasüsteemi remont danonino93 6 1,761 28-03-2017 06:25 PM
Viimane postitus: danonino93
  Mootori ja käigukasti sobivus MBTiit 1 1,078 05-02-2016 06:17 PM
Viimane postitus: 124STD
  mb w202 c220cdi probleem aut kastiga 722,6 arturmalcik 5 1,812 17-12-2015 04:45 PM
Viimane postitus: arturmalcik
Tähelepanu W124 käigukasti sobivus. HrLow 8 3,558 16-02-2015 12:57 AM
Viimane postitus: Laur

Vali alamfoorum:


Võta ühendust | MB Klubi foorum | Tagasi üles | Tagasi sisu juurde | Mobile Version | RSS voog