Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Autor Sõnum
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 15
Asukoht: Tallinn
Postitus: #21
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Kaup käes ja jupid leidsid mootori juures oma koha. Võrreldes lõdvikuid siis vana oli igast otsast välja veninud.
[Pilt: IMG_20170707_195609.png]
Siit aga põhitegelase juurde, mis kõige rohkem ootusärevust tekitas. Kas uus gaasi hoovastiku liugur/rullik ja selle pesa annavad pika tühikäiguga gaasipedaalile jäikust juurde ja trossel hakkab 100% avanema?
Kõik jupid istusid korrektselt oma kohale. Võrdluseks pildil on näha, et ühest otsast on rulliku kanal originaalis kandiline, mis annab võimaluse tühikäigul trosselit suurema jõuga kinni lükata. Vanal oli ots juba kumeraks kulunud ja isegi tühikäigul võis trossel kohati liiga lõtv olla. Sealt tekkis lootus, et tühikäigupöörded saab madalamaks. Kahjuks jäi see ikkagi lootuseks, mitte reaalsuseks. Kuskilt on vaja neid pöördeid ikkagi maha keerata.
Rullikute läbimõõdu mõõtsin ära ja need on täpselt samad - 10mm. Kõik uuesti koos on tulemus endine. Gaasipedaalil on pool käiku tühja (väljaarvatud, et sellel ajal lülitatakse tühikäigu lülitit). Ilmselt peapki asi siis nii olema. Proovin trosseli avanemist timmida. Tühimikust gaasipedaalil aga minu nägemist mööda lahti ei saa.
Võrdluseks vaatasin seda sama mootorit ühe 124 mercedese peal, kus on küll trossiga gaas. Sealgi on sarnane tühimik, kuid tunduvalt väiksem.
Vähemalt on kindel tunne, et küljes on uued asjad, mis peaksid nüüd aastaid kestma.
[Pilt: IMG_20170707_201301.png]
[Pilt: IMG_20170707_201606.png]
[Pilt: IMG_20170707_202604.png]
10-07-2017 01:13 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 15
Asukoht: Tallinn
Postitus: #22
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Nüüd on all ka uus särav summuti jooks.
Vanal oli tehtud kunagi segastel aegadel kellegi poolt vahelt lõige ühe püti võrra. Üleüldse oli kogu süsteem mingl moel "tehtud".
Praegu kasutasin aga Seebi tn summuti meest, kellel on kuldsed käed ja aitas alla panna sarnase jooksu nagu see paiknema peaks. Ometi originaali alla ei leidnud. Originaalis pakuti ainuüksi tagumist pütti 180€. Praegusel juhul tuli kogu jooks kokku ainult 30 raha kallim. Hääl on kena ja tagumist originaalotsa sai ka kasutada, et väliselt on kõik nagu peab.
Teiseks mureks oli jahutusventilaatori magneti termostaat. Antud juhul kasutan asjaolude sunnil jahutamiseks elektriventikat, kuid peale termostaadi vahetust lülitub see el ventika releed kenasti 100C juures sisse ja 95C juures välja. Samuti ei näidanud jahutusvedeliku temperatuuri kellad. Selleks läks vahetusse ka see andur. Kahe kontaktiga sensor on minu jaoks aga arusaamatu. Õnneks oli töökorras. See kahe kontaktiga peaks vist olema siis külmkäivituspihusti oma? Käima võiks ta aga paremini ikka minna.
[Pilt: IMG_20170710_184313.jpg]
[Pilt: IMG_20170711_165302.jpg]
[Pilt: IMG_20170711_185815.jpg]
13-07-2017 05:09 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
aialipp Ära (0)
Huviline

Postitusi: 34
Asukoht: Molde, Norra
Postitus: #23
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Asjalik...
Hoian silma peal!
13-07-2017 05:46 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 15
Asukoht: Tallinn
Postitus: #24
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Otsin/ostan, kas oleks kellelgi pakuda tahhomeetriga kellade plokki?
Manuaalkasti puhul oleks tahhomeeter must be Eusa_think
15-07-2017 02:10 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 15
Asukoht: Tallinn
Postitus: #25
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Suvi on hobiautodele sõitmiseks ja talv tavaliselt ehitamiseks. Vahepeal on ka natuke sõidetud. Vihmaste ilmadega on ka nokitsetud..
Vahepeal olid meil teadagi ilusad üritused. Laitses ja Lustisõit Nõmme turu parklast..
[Pilt: IMG_20170729_122850.jpg]
[Pilt: IMG_20170718_185017.jpg]

Need sõidud sai kõik sõidetud, kuid siis andis siduri peasilinder alla. Temake oli siia maani vana. Ime et ta üldse elu sisse võttis, kuna süsteem oli alguses täiesti kuivale lastud.
Fixusest sai peasilindri tellida. Päevaga tuli pealaost kohale. Motonetist sai aga töösilindri kenasti kätte - kohe kohapeal olemas - kui juba siis juba tegeleda kogu süsteemiga. 6se vasktoru sain samuti Fixusest.
Peasilindri maha võtmine on suht easy fix. Ligipääs on kahe poldiga kinnitusele üpris lihtne. Töösilindrile ligipääs on aga üks ...see sammune. Antud protsess näeb välja midasgi sellist, et üks hoiab põhja alt võtit paigal ja ülevalt kollektri vahelt teine sikutab.
Rõõm on kui maha saad selle aga rõõm oli üürike. Tuleb välja et on kahte tüüpi töösilindreid. Üks on ebasümmeetriliste kinnitusavadega ja alumiiniumist, teine sümmeetriline ja malmist. Minule juhtus aga muidugi see sümmeetriline, mis ei ole see, mida antud mudelile vaja :D Nii läks praegu vana tagasi ja töötab meeldivalt edasi - mercedese kvaliteet peale 35 aastat on muljet avaldav Eusa_angel
Siduri tuulutamine läks arvestades, kuidas see toimub audil, päris kergelt. Alt nippel alt lahti ja süsteem voolas ise õhust tühjaks.
Vana silinder esialgu omas elemendis
[Pilt: IMG_20170814_212140.jpg]
Uus töösilinder, mille hiljem Motonetist ringi sain vahetada - kõik kohapeal olemas
[Pilt: IMG_20170814_211958.jpg]
Vana peasilinder omas kohas
[Pilt: IMG_20170814_211823.jpg]
Uus vana kõrval. Vana oli päris niru.
[Pilt: IMG_20170816_211207.jpg]
[Pilt: IMG_20170816_211219.jpg]
Nüüd on sidur töökorras. Sidurdamist kergendav vedru pedaali juures tuli tiba peale keerata. Tundus, et oli ajaga lõdvaks läinud. Alguses oli pedaal ikka väga jäik.
Samal ajal kui siduri vältimatu korrastamine päevakorda tuli oli mootori timmimine Speedsteris kirja pandud. Soov oli lasta meistril mehaanilisele pritsele teha hooldus ja kontrollida, kas kõik toimib. Mootori töö oli tiba ebaühtlane ja pöörded tiba kõrged. Neid saaks küll ise maha keerata aga segu ja heitgaase silma ja kõrvakuulmisega ei kontrolli. Samuti tekitas muret välja suretamisel hõõgsüüde. Podises paar pauku, enne kui seisma jäi..
Enne diagnostikasse minekut proovisin soovituse järgi panna sisse 98 bensiini. Hetkest kui paagi täis panin oli auto nagu uuesti sündinud. Palju erksam ja väljasuretamine toimis nagu peab. Keerad võtit ja mootor jääb seisma :D
Nii ongi selge, et alla 98 minu Mercedes-Benz väga ei söö. Süütenurkade erinevus bensiini 98 ja 95 juures peaks olema vastavalt mäletamist mööda 32 ja 27. Juu see on piisavalt lai vahemik ja mõjutab omajagu Eusa_think
Mootori diagnostikaga/hooldusega läks oma 4h.
1) Puhuti puhtaks pihusti pea
2) Leotati läbi pihustid
3) Puhastati filtrid ja tüüsid, mis kõik seal süsteemis sisalduvad
4) Survestati ja testiti kütusesüsteemi survepidavust ( püsib umbes 17 minutit ~3 bar juures. Üks tark raamat ütleb Soome keeles, et vähemalt 30 min peaks püsima). Survelangus pidi olema tingitud pumba juures olevast klapist. Hämmastav on see kuna pump ja klapp on uus. Praaki võib ka uute juures olla Eusa_think
5) Lõpuks keerati paikka segu ja pöörded. Lasermõõdikuga rihma pealt mõõtes pandi 900p/min juurde.
[Pilt: IMG_20170816_123838.jpg]
Näitajad enne:
[Pilt: IMG_20170816_143847.jpg]
Näitajad pärast:
[Pilt: IMG_20170816_152847.jpg]
Pean tunnistama, et mootor käib nüüd tõesti hästi. Tunnustus. Hea, et selliseid mehi veel leidub, kes vanakoolitehnikat nii hästi teavad.
Garaažinokitsemist pooleks tunniks leidus ühel õhtul veel, kui keerasin küljest esistange. See oli tiba vildakas. Uskusin, et stange on amortidega nagu sama ajakohastel BMW-del oli. Aga kõik oli palju lihtsam :D Kaks polti numbrimärgi juurest stange seest lahi ja ära ta tuli. Parempoolne kinnitusraud oli kuskilt väikse toksu saanud ja kõver. Korralikud pikad torutangid aitasid kinnituse sirgeks väänamisega hädast välja. Nüüd on stange otse ja midagi väliselt ka paremaks tehtud. Siiani on paljud tööd kõik tehnilised - välja ei paista midagi :)
Oktoober aga varsti terendab.. Kere värvimine sellega käsikäes Rolleyes
[Pilt: IMG_20170814_212536.jpg]
[Pilt: IMG_20170814_213630.jpg]
[Pilt: IMG_20170814_213603.jpg]
[Pilt: IMG_20170814_215324.jpg]
26-08-2017 02:05 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Stabilo Ära (0)
Huviline

Postitusi: 39
Asukoht: Tallinn
Postitus: #26
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
(26-08-2017 02:05 PM)siim_sipsaka Kirjutas:  Suvi on hobiautodele sõitmiseks ja talv tavaliselt ehitamiseks. Vahepeal on ka natuke sõidetud. Vihmaste ilmadega on ka nokitsetud..
Sorry OT pärast aga mul peaks olema antud isendile (230e 100kw) pärispalju kapotialust manti alles. Nimelt sai aasta alguses ühelt samasuguselt isendilt kottis mootor välja vahetatud. plokk läks metalli aga kõik mis mootori küljes läks riiulisse. Lisaks korralik atm kast.

Muidu väga mõnus lugemine !
(selle postituse viimane muutmine: 26-08-2017 11:53 PM Stabilo.)
26-08-2017 03:32 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Lepz Ära (0)
Huviline

Postitusi: 13
Asukoht: Harjumaa
Postitus: #27
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Piltide pealt tundub ikka väga sile pill ja roostet ei leiagi.

Sooviks küsida veel, et kui pikad rattapoldid taga nende velgedega on?

MB 200 T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
28-08-2017 06:30 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 15
Asukoht: Tallinn
Postitus: #28
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
(26-08-2017 03:32 PM)Stabilo Kirjutas:  
(26-08-2017 02:05 PM)siim_sipsaka Kirjutas:  Suvi on hobiautodele sõitmiseks ja talv tavaliselt ehitamiseks. Vahepeal on ka natuke sõidetud. Vihmaste ilmadega on ka nokitsetud..

Tänan info eest. Võtan ühendust. Järsku leiab kasulikku tõesti.
Sorry OT pärast aga mul peaks olema antud isendile (230e 100kw) pärispalju kapotialust manti alles. Nimelt sai aasta alguses ühelt samasuguselt isendilt kottis mootor välja vahetatud. plokk läks metalli aga kõik mis mootori küljes läks riiulisse. Lisaks korralik atm kast.

Muidu väga mõnus lugemine !


(28-08-2017 06:30 PM)Lepz Kirjutas:  Piltide pealt tundub ikka väga sile pill ja roostet ei leiagi.

Sooviks küsida veel, et kui pikad rattapoldid taga nende velgedega on?

Mõõtsin ära. Keeret on 30mm. Polti kogupikkuses 53mm
[Pilt: IMG_20170905_205858.jpg]
Piduri peasilinder va sindrinahk :)
Kui pidureid vahetasin sai pidurite peasilindrisse uus remontkomplekt sisse pandud. 3 kuud hiljem hakkas aga too lekkima. Rõõm oli näha et 35 aastat tagasi mõeldi sellise asja peale nagu piduri/siduri reservuaari taseme andurid. Nii siis ta tilkus ja lõpuks juba päris kõvasti.
Esimene küsimine oli Keilas asuv Fixus. Kahjuks andis see konkreetne pood väga resoluutse vastuse . W123-e ei ole meil andmebaasis üldse sees enam. Kõik algab 124-st :D Teen nüüd natuke liiga neile aga tegelt müüvad nad küll - lihtsalt Mustamäe poes on tiba spetsimad müüjad, kes ka selle auto oma programmist välja võluvad ;) Olen suurema osa varuosi siiski Fixusest saanud.
Nõnda oli "kuiv" ka Motoneti ladu, kes peasilindri tellimise ajaks isegi kuni 2kuud pakkus. Lahenduse andis Alvadi. 62Eur ja järgmise päeva lõunaks oli kohal.
Silindri vahetamine oli üpris kerge, kuna kõik jupid (niplid ja torud) olid juba lahti käinud. Reservuaar tuli lihtsalt küljest ära sikutada. Mäletan et esimesel korral tundus see suht võimatu (kui tihendid olid seismisest kõvad). Hea, et siis ikka terveks jäi.
[Pilt: IMG_20170905_200806.jpg]
[Pilt: IMG_20170905_201934.jpg]
Natuke õhutamist ja pedaal oli nagu uus.

Kui nüüd leiaks kuskilt ka roolikarbi, mis ei lekiks, võiks lugeda auto täitsa lekkevabaks Rolleyes Järsku keegi pakub :)
(selle postituse viimane muutmine: 06-09-2017 01:35 PM siim_sipsaka.)
06-09-2017 01:15 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 15
Asukoht: Tallinn
Postitus: #29
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Varuosade vahele, tegin paar retro-fotot. Paar tükki on veel plaanis, kui ilm lubab :)
[Pilt: DSC1114.jpg]

[Pilt: DSC1112.jpg]
07-09-2017 10:42 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 15
Asukoht: Tallinn
Postitus: #30
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Säde muutis olukorra.
Olin pikemat aega hädas, et mootor kohati vibraarib liialt ja lonkab. Oli juhuseid, kus terve auto vappus. Peale timmimist ja 98 kütuse peale minekut muutus küll kõik paremaks aga ei kadunud. Vaatasin juba kurvalt, kui palju maksavad uued pihustid. Enne tuli mõte, et järsku ei ole hoopis säde piisavalt hea ja aega näinud pihustid sinna juurde lisada, tekib ebaühtlane süttimine.
Motonetist sain Valeo süütepooli. Proovimist väärt see oli. Ja tõesti - toimis. Nüüd käib mootor ühtlaselt. Ometi on mootori padi juba suht pehme, ei rappu mootor enam nõnda nagu enne. Võit :)
Konstateerides fakti siis vana originaalsütepooli keskmine kontakt oli kuidagi niru. Tundus et sealne ühendus ei lubanud ka enam palju. Pilt võibolla seda nii hästi ei ilmesta.

[Pilt: IMG_20170913_204202.jpg]

[Pilt: IMG_20170913_212645.jpg]





Mugavusvarustus - kapoti avamise tross leidis ka aja vahetamiseks. Alvadist tuli see päevaga kohale, küll tiba naljaka nimetuse all :) Vahetus oli vast 20 minuti töö. Täis luks - enam ei pea trossi näpitsatega tõmbama :)
[Pilt: IMG_20170914_121645.jpg]

Mootor tegi peale õhufiltri korpuse värvimist järsult gaasi vajutades päris kõvat häält. Viga oli selles, et sissevõtutoru sees olev summutussvamm oli aja ära elanud ehk seda enam polnud. Mõne asja saab aga ka kodustest vahenditest teha. Ideaalselt sobis sinna toru sisse, sõrestiku ümber arvuti videokaardi pakendi antistaatiline svamm :) Järsku on isegi parem kui originaal. Peale selle lisamist toru sisse on mootor palju vaiksem. Võit Eusa_dance

[Pilt: IMG_20170914_210908.jpg]
(selle postituse viimane muutmine: 15-09-2017 02:11 PM siim_sipsaka.)
15-09-2017 02:07 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz E280 4MATIC, 2007, W211 - JanisL JanisL 49 10,641 18-09-2017 01:53 PM
Viimane postitus: Helari
  Mercedes-Benz C280 , 1996 , W202 - nahk nahk 2 368 10-09-2017 09:56 PM
Viimane postitus: nahk
  W123, 200d, 1982 - 190hans 190hans 8 2,689 08-09-2017 10:16 AM
Viimane postitus: 190hans
  Mercedes-Benz 190E, 1989, M102.963 - Aialipp aialipp 47 8,122 06-09-2017 09:50 PM
Viimane postitus: aialipp
  Mercedes-Benz CLK200K, 2005, C209, Kevtal kevtal 31 13,393 05-09-2017 11:13 AM
Viimane postitus: kevtal
  Mercedes-Benz E430T (300Edition), 1998, W210 - indumen indumen 28 6,863 04-09-2017 11:36 AM
Viimane postitus: indumen
  Mercedes-Benz 300TE, 1992, W124-Veka Veka 14 3,116 01-09-2017 08:03 AM
Viimane postitus: Veka
  Mercedes-Benz C200 w202 aastast 99 torvalds 17 8,112 23-08-2017 08:48 AM
Viimane postitus: torvalds
Pildid W123, 230e, 1984, sedaan - Ander anderander4 20 3,461 20-07-2017 09:29 PM
Viimane postitus: kaupo51
  MB W123 200,1982 Verner Verner2 59 33,973 17-07-2017 10:44 PM
Viimane postitus: Verner2

Vali alamfoorum:


Võta ühendust | MB Klubi foorum | Tagasi üles | Tagasi sisu juurde | Mobile Version | RSS voog