Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Autor Sõnum
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Postitus: #1
Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Mõtlesin ka enda auto teema avada. Tegelen järgneva mudeli hobi korras taastamisega ja tõenäoliselt on sellele autole veel palju arengut ette näha. Hea oleks see kõik kirja panna.

Masinaks 1982 aasta Mercedes w123 2,3L bensiin. Auto tuli Tallinna Tõrvast, kus oli ta viimased 17 aastat garaazis seisnud. Takso pole ta olnud. Oli siiani ühe perekonna käsutuses, kes Saksamaalt selle Eesti sugulastele kingiks saatsid. Läbisõitu on eale kohasel 305000 ja selle üle usutlemiseks pole mõtet pikemalt peatuda.
Kuna 17 aastat seismist on autole päris ränk siis nüüd sai näha, kui ränk see tegelikult on. Sisu hallitanud, kuid väga hästi säilinud. Kulumisjälgi pole - pool nahk sisu. Pindmist roostet leidub, kuid läbivat roostet pole. Paar kohta vast leiab - esimese lanseka kinnitus ja ühe tagumise koopa alt. Väikese kõksu on teinud, mis selgus hiljem.
Eesmärk on ta selleks suveks mehaaniliselt korda ajada ja suvel hobisõitu teha. Talvel läheb aga kere keevitamisse ja ülevärvimisse. Mida aga juba tehtud on - seda veel kirjutan.
[Pilt: DSC0582.jpg]
[Pilt: DSC0580.jpg]
[Pilt: DSC0585.jpg]
[Pilt: DSC0587.jpg]
Kui ta treileriga koju tõin oli väljanägemine trööstitu (mai kuus 2017). Pidurid olid kinni, sidur oli kinni, kütusepump ära võetud, veljed kõvasti kahjustatud, rehvid igaüks 17 aastatagusest eri sordist (üks isegi Made in Estonia), sisu hallitanud, aku puud nagu ikka jne.. Õnneks polnud autol aga ühtegi "tehtud aretust". Kere on nii palju origniaal et pole eelnevalt keevitatud. Jupid olid kõik küljes (peal tagumise märgi).
Kindlasti hakkab esimene kripeldus hinges käima, et paneks ikka käima. Aga eks see oli ka esimene vajalik asi. Kas üldse mootorist asja saab. Sealt algas kogu töö..
16-06-2017 03:45 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Postitus: #2
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Siiani, alates mai 2017 olen vahetanud välja juba mitme raha väärtuses varuosi. Välimuses annab ilmena tunda vast ainult kohatised värviparandused, taastatud veljed ja uued rehvid. Kuid mehaanika on iga auto baas. Ilma piduriteta, ei maksa liigelda nagu ka kõik muud detailid, mis seda kerekest edasi viivad. Nimekirjas detail ja kogus/komplekt
PUKS ÕÕTSHOOVA ESI W123 985101 2
FILTER ÕHU MB M102 SB220 1
KÜTUSEFILTER 1
VASKSEIB 4
TOTAL QUARTZ 7 1
PIDURIVEDELIK 2
PIDURIKLOTSID 1
AKU FIXUS 62A 1
NUMBRIALUS 1
MB MÄRK KAPOTILE MA124880008667 1
NUMBRIMÄRGI TAASTAMINE 2
liide ST 8 NW 6 2
SIRGE TORULIITMIK G 8 LL KORPUS 2
LÕIKURRÕNGAS D 8 LL 4
MUTTER M 8 LL 4
CONTINENTAL ECOCONTACT 5 SÕIDUAUTO 185/70R14 88/T 4
REHVI MONTAAZ S/A K/M, TASAKAALUSTAMINE 1
OHUTULEDE LÜLITI 24199 1
VASKTORU 8MM (KÜTUSETORUKS) 7
PIDURISADUL V 1
PIDURISADUL P 1
VANA SADUL PANT V 1
VANA SADUL PANT P 1
SARNIIR 2
ÜLEMINE ÕÕTSHOOB V MB 116, 123 1
ÜLEMINE ÕÕTSHOOB PAREM MB 116 1
ROOLIVARRAS MB W123 LMI 2
PIDURISADUL MB W114-123 VASAK 1
PIDURISADUL MB W114-123 PAREM 1
PIDURIKETAS MB ESI 1
PIDURIKETAS MB TAGU 1
SILINDRI TIHENDITE KOMPLEKT 2
SILINDRI TIH KOMPLEKT 2
ÕLIFILTER HENG 1
KETASPIDURI KLOTS 1
ÕHUFILTER HENG 1
KIILRIHM CONTI 1
KIILRIHM CONTI 1
SÜÜTEJUHTMETE KOMPL 1
KÜTUSEPAAGI KORK 1
KÜÜNLAVÕTI 1/2 1
TOTAL TRANSMISSION OIL 75/80 3
AUTOMAATKASTI ÕLI 1
ROOLIVÕIMENDI HÜDRAULIKA ÕLI 1
KULUMISANDUR PIDURI 1
VÄRVIPURK 20ML PINTSLIGA KEREVÄRV 1
SEISUPIDURI KLOTSIDE MONTAAZKOMPLEKT 1
SEISUPIDURI KLOTSID 1
PIDURITORUDE KOMPLEKT 1
PIDURITORUDE KOMPLEKT 1
PIDURITORUDE KOMPLEKT 1
PIDURITORUDE KOMPLEKT 1
PIDURITORUDE KOMPLEKT 1
JAGAJA ROOTOR
JAGAJA KAAN
SÜÜTEKÜÜNLAD CET9 EON TITA 4
PIDURITROSS
PIDURITROSS
PIDURITROSS
PIDURIVEDELEIK
SUUNATULEDE RELEE UNIV 1
TIKKPOLT D939 8.8 ST 8X 8
SEIB D125A ZN M 8 (8.4) 8
MUTTER D934-8 ZN M8 8
PIDURIVOOLIK A-R, BMW, M-B 2
PIDURIVOOLIK M-B W123-W126,W 2
VENTILAATORI TIIVIK AL152955 1
TIHEND, VÄLJALASKEKOLLEKTOR AL536589 4
MB MÄRK PAKIRUUMILE 1
PIRN T5 12V 1,2W 10
VELGEDE PULBERVÄRVIMINE 1
VEEPUMP P170 1
ESISILLAREGULEERIMINE JA REMONT 1
ESIAMORT KYB-551018 2
KEEMILINE SISEPESU HALLITUSE EEMALDAMISEKS 1
Pildimaterjal remonttöödest leidub ka auto enda kodulehel https://valgemercedes.ee aga pikemad kommentaarid lisan vast siia..
Siis kui ta tuli, siis selline ta oli
[Pilt: IMG_20170509_211858.jpg]
Pikemat aega tasus teda treileri peal hoida. Nii sai piduritega tegeleda nagu laua taga. Muidugi olid kõik pidurid kinni. Esialgu proovisin heaga - ostsin remontkomplektid, kuid sealt paistis, et tervelt neid kolbe silindrist kätte ei saa. Proovisime isegi survega. Muidugi ei jäänud proovimata kõik keemiad ja ka leek. Kindlam oli panna piduritest KÕIK uus. Taastatud pidurisadulad, millest ühed (esimesed) sain Fixusest, tagumised aga Motonetist. Nüüd kui see kõik selja taga on hing kindel, et kinni need pidurid enam ei jää. Peale sadulate ja ketaste läks muidugi vahetamisse kogu piduritorude võrgustik, millest õnnestus Motonetist taas saada originaal terastorude komplekt. Viimase asjana läks vahetusse muidugi ka piduri peasilindri mansetis. Siin sain lahendatud olukorra remontkomplektiga.
[Pilt: IMG_20170516_123122.jpg]
[Pilt: IMG_20170515_180102.jpg]
[Pilt: IMG_20170515_180052.jpg]
Peale piduritorude olid ka kütusetorud väga halvas seisus. Lausa lekkisid ja lahti keerates lausa pudenesid pooleks. Nii et Feb oli siin abiks. 6ne vask toru on sealt saada (peenemat nad ei müü ka) 7m oli täpselt piisav peale ja tagasijooksu jaoks. Kütusetoru otsad tuli endal teha. Komplekti selleks müüs kohalik autopood A.V.S.K. Lisaks mõned liitmikud, üleminekud Hydroscandist
[Pilt: IMG_20170519_185350.jpg]
Peale õlide ja filtrite vahetust läks ka mootor käima. Hoov oli tumedat tossu esialgu täis ja summutist lendas roostepuru. Kui mootor oli ennast taas tühjaks köhinud kadus toss ja mootor töötas nagu kellavärk. Kuskilt tuli aga tossu. Selgus, et väljalaskekollektori viimane ploki tikkpolt oli pooleks keeratud ja kolmanda silindri juurest lekkis heitgaasi. Seega kollektor maha. Selleks tuli kõvasti leeki anda poltidele. Quicki peale ja üllatavalt õnnestuski see kollektor maha saada. Tikkpoldid tulid valdavalt lahti mootori poolt. Selgus, et keegi oli seal ka natuke parandanud juba. Pinnad puhtaks ja uued tihendid vahele. Kollektori pükste juures suutsime ikka ühe poldi ka puruks saada. Seal läks nokitsemist.. puurimist ja taas keermestamist.
[Pilt: IMG_20170519_222817.jpg]
[Pilt: IMG_20170520_141848.jpg]
[Pilt: IMG_20170520_160730.jpg]
Veepump oli järgmine asi, mis lekkis. Uue leidmisega oli parajalt tegemist. Selleks tuli läbi käia päris mitu kohta. Lõpuks ta saabus. Kahjuks aga pumba ostsin vana pumba järgi. Siit selgus aga, et vana pump polnud ka enam see õige sest sellel puudus võimalus ventika magnetklapi kinnitamiseks. Vana juures oli mingi suvaline ventikas puksiga võlli otsa keeratud. Kuna läks veepumba vahetamiseks panin ka suveautole kohase uue termostaadi. 87C. Originaal oli sama.
[Pilt: IMG_20170612_200043.jpg]
[Pilt: IMG_20170609_153629.jpg]
[Pilt: IMG_20170612_133733.jpg]
Kuna esisillas olid alumised sarniirid väga läbi ja pressi mul endal ei olnud läksid esisilla sarniirid, ülemised õõtsad ja rooliotsad töökotta. Seal tehti ka sillastend. Reguleeritud sillaga sai RALis taastatud veljed ja uued rehvid südamerahuga alla panna
[Pilt: IMG_20170529_121926.jpg]
[Pilt: IMG_20170605_123527.jpg]
Antud veljed kannavad aga kõrgeid polte. Poldid ei olnud just paremas väljanägemises. Nii läksid poldid happelahusesse. Tulemus oli minu jaoks muljetavaldav.
[Pilt: IMG_20170526_155310.jpg]
[Pilt: IMG_20170517_152413.jpg]
[Pilt: IMG_20170525_214950.jpg]
[Pilt: IMG_20170525_214628.jpg]
Esisilda jäi sisse aga endiselt kolin. Selgus, et amortide alumised puksid olid niivõrd kulunud, et kolin andis juba kaugele kuulda. Nii tulid uued amordid. Otsaga jõudsin Taketisse. Sealt tulid Mercedese amordid KYBilt. Amortide vahetus on siin auto juures lihtsuselt küll juba teisel kohal, peale termostaadi vahetust. Kaks polti õõtsa küljes ja kogu amort kupatus tuleb ära suht lennult.
[Pilt: IMG_20170614_194418.jpg]
[Pilt: IMG_20170616_174219.jpg]
[Pilt: IMG_20170616_174241.jpg]
[Pilt: IMG_20170616_215211.jpg]
Elektrisüsteemis tuli ka kelladeplokiga tiba tegeleda. Posu pirne tuli ära vahetada. Lisaks oli õlirõhu näiduk igas asendis koguaeg põhjas 3Bar. Tundus kahtlane, et ka seistes see nii kõrge on. Anomaalia oli selles, et seier oli mingi nipiga paindunud nii kõrgele, et kui õlirõhk tõusis oli juba piirav tabloo pulgake vastas. Nii liginesin kerge jõuga nii ta ka tööle hakkas. Keskmiselt hoiab praegu rõhku 2 bar.
[Pilt: IMG_20170529_130139_2.jpg]
[Pilt: IMG_20170530_184640.jpg]
Tagatipuks siis otseses mõttes tagumine Mercedese märk. See puudus. Uue saab ainult originaali, mis maksab Silberis kuskil 115€+km. Teemest leidsin midagi analoogset, ehk siis samade mõõtudega märgi, mis tuli lihtsalt natuke teiste vahenditega kinnitada :) Samas hind oli 12€ Nii et antud varianti tasus vägagi kaaluda.
[Pilt: IMG_20170614_120342.jpg]
Praeguseks niipalju. Teha on vaja veel seisupidur. Selle hoovastikku on kuidagi häbematult põhja all keevitatud. (Pingutuspolti).
(selle postituse viimane muutmine: 17-06-2017 01:58 PM siim_sipsaka.)
17-06-2017 01:01 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Werewolf Ära (5)
MB Klubi liige/Toetaja

Postitusi: 1,608
Asukoht: Läänemaa
Postitus: #3
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Toorik tundub täitsa enam-vähem, aga soovin sulle ikkagi kannatust ja piisavalt finantse, et auto tipptopp saax. Tagapidurite vahetuse pildil paistab, et mõne koha pealt on ikka kere veidi hapu ning tasub kriitilise pilguga üle vaadata ja korda teha, kuna aeg tixub vaid rooste kasux.

Aga tundub, et auto on sattunud headesse kätesse. Edu selle masina taastamisel!

You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
17-06-2017 05:52 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Paul Ära (1)
MB Klubi liige

Postitusi: 80
Asukoht: Saku
Postitus: #4
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Kuskilt foorumist kõrva jäänud, et õlirõhu seier näitabki lahtise pistikuga või katkise anduriga koguaeg 3bar-põhjas. Seieri kallale keegi nii naljalt minema ei hakka vast, et seda seal sättida. Samas müügimees teeb kõik mis vaja, et auto näiks hea. Et igaksjuhuks kontrolli seda varianti ka. Usun, et auto kallal tehtud töö on vaeva väärt küll!
18-06-2017 11:03 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Postitus: #5
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
(18-06-2017 11:03 AM)Paul Kirjutas:  Kuskilt foorumist kõrva jäänud, et õlirõhu seier näitabki lahtise pistikuga või katkise anduriga koguaeg 3bar-põhjas. Seieri kallale keegi nii naljalt minema ei hakka vast, et seda seal sättida. Samas müügimees teeb kõik mis vaja, et auto näiks hea. Et igaksjuhuks kontrolli seda varianti ka. Usun, et auto kallal tehtud töö on vaeva väärt küll!

Seda asja uurisin ja ega väga aru ei saanudki. Kui pilte foorimites vaadata siis mõnel on ka 0b peal. Nii ui sealt piiraja nõksust seier üle tõstsin ja kompressoriga rõhku andsin siis nii see seier ka 3bar pealt edasi tõusma hakkas. Nii et tunne nagu oleks 0 punkt keeratud 3bar võrra edasi :D Teoorias käivad need seierid ju lahti ja tõstaks vupsti õigesse tsooni. Praegu olid aga nad nii kõvasti kinni et pigem oleks ta kangutamisega ära lõhkunud.
19-06-2017 09:05 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
v6sa Ära (15)
Valge vares

Postitusi: 6,797
Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Postitus: #6
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Sel on mehhaaniline manomeeter. Seda saab väga kenasti loojakarja saata ülerõhuga. Näiteks komressoriga 12 bar sisse lastes.

Muidu ilus ja sile liikur ning õiget värvi ka.

Perevaguni elu
19-06-2017 09:52 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Karl Ära (19)
FORUM RANGER

Postitusi: 5,992
Asukoht: Cделано в СССР
Postitus: #7
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
(19-06-2017 09:52 AM)v6sa Kirjutas:  Sel on mehhaaniline manomeeter. Seda saab väga kenasti loojakarja saata ülerõhuga. Näiteks komressoriga 12 bar sisse lastes.

Muidu ilus ja sile liikur ning õiget värvi ka.

Mehhaaniline jah, sõber kunagi lumivalgete Reebok tossudega sai tunda toru lekkmist armatuuri alt Icon_razz

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
19-06-2017 10:00 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Postitus: #8
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Väikestest asjadest saavad suured teod. Suur rõõm. Nädalavahetusel õnnestus leida kaitsmakarbile uus kaas. Nüüd on luuk ilmastikukindel ja korralik. Hämmastavalt ebamugavalt käib see aga sinna peale. Palju aega nikerdamist, et õige nurga all ta sinna peale saada.
[Pilt: IMG_20170618_142256.jpg]
[Pilt: IMG_20170618_142902.jpg]
Teine rõõm oli uus rool. Vanast roolist oli keegi hammastega kinni hakanud ja tüki välja tirinud. Lisaks roolile läks vahetusse ka suunatulede kang. Vana puhul püsisid kaugtuled koguaeg peal. Sisu on hetkel kõvasti tolmune
[Pilt: IMG_20170618_144043.jpg]
[Pilt: IMG_20170619_080746.jpg]
[Pilt: IMG_20170617_002625.jpg]
Nüüd aga oli aeg kirjas Värvilised autopesulasse, kus salong saab täieliku keemilise puhastuse. Siit peaks rool ja istmed saama uue ilme. Homne näitab, milline on tulemus.

Seniks aga müsteerium, mille lahendamiseks oskab järsku keegi nõu anda. Gaasihoovastik on päris jäik ja pedaalil on pool maad vajutades tühikäiku. Vaadates õhufiltri alt siis sealses hoovastikus ongi nagu antud vaba liikumise paad, mille korral aktiveeritakse ainult tühikäigu lülitit. Kas selleks aga peab nii suur tühikäik olema pedaalil. Ühtlesi on pedaali käik päris "nurgeline". Järsku on puudu mõni vedru? Praegu on ainus vedru seal alla põhjas, kus pedaali hoob tulemüürist läbi tuleb.
[Pilt: IMG_20170618_203259.jpg]
19-06-2017 10:13 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
siim_sipsaka Ära (0)
Huviline

Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Postitus: #9
RE: Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S
Auto käis keemilises sisepesus. 17 aastane aroom :D ja hallitus on läinud. Tulemus / väljanägemine on eale väärikas. Teades, et siin juures oli tööd metsikult jagan kiitust Marja 4 Värvilised autopesulale. Eks jutt polegi nii ilmekas kui before-after pildid Eusa_angel
[Pilt: IMG_20170619_080742.png][Pilt: IMG_20170622_063648_1.png]
[Pilt: IMG_20170619_080801.png][Pilt: IMG_20170622_063640.png]
[Pilt: IMG_20170619_080746.png][Pilt: IMG_20170622_063659.png]
Täna 03:29 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz E280 4MATIC, 2007, W211 - JanisL JanisL 32 6,334 Eile 04:57 PM
Viimane postitus: JanisL
  Mercedes-Benz 190E, 1989, M102.963 - Aialipp aialipp 28 3,177 18-06-2017 07:23 PM
Viimane postitus: Werewolf
  Mercedes-Benz 300TE, 1992, W124-Veka Veka 13 2,222 10-06-2017 05:34 PM
Viimane postitus: Veka
  Mercedes-Benz W202 C180 1995 Bumer323 Bumer323 2 605 04-06-2017 05:05 PM
Viimane postitus: Karlapoiss
Naeratus Mercedes-Benz CL55 AMG, 2006, C215 - Ogadik Ogadik 28 6,444 04-06-2017 08:59 AM
Viimane postitus: nostromo
Pildid W123, 230e, 1984, sedaan - Ander anderander4 13 1,715 01-06-2017 10:20 PM
Viimane postitus: marts777
  Mercedes-Benz CLK200K, 2005, C209, Kevtal kevtal 29 11,516 29-05-2017 08:54 AM
Viimane postitus: kevtal
  Mercedes-Benz E430T (300Edition), 1998, W210 - indumen indumen 16 4,669 29-05-2017 08:18 AM
Viimane postitus: indumen
  Mercedes-Benz 270c 2002 s203 -Tyymiiz Tyymiiz 0 316 28-05-2017 01:31 PM
Viimane postitus: Tyymiiz
  Mercedes-Benz E320, 1993, W124 BlackLady 7 1,623 26-05-2017 10:02 PM
Viimane postitus: dexter

Vali alamfoorum:


Võta ühendust | MB Klubi foorum | Tagasi üles | Tagasi sisu juurde | Mobile Version | RSS voog