Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M156 plokikaanepoltide venimine ja selle tagajärjed
#16
Kõnealune moto on tänaseks tundub et korras ja mõnedsajad kilomeetrid ka prooviks sõidetud. Enamaks pole mahti olnud.
Püüan siis mõne reaga teema kokku võtta.
Alustuseks remondipakkumistest! Sain neid lõpuks kaks, ühe Silberist ja ühe sain küllaltki tuntud MB remondiettevõttest veel. Mõlemad olid polt-mutter-tihend stiilis ja rõhutatult esialgsed. Mõistan natuke töövõtjaid, kuid ei meeldi mulle selline stiil – juriidika poolepealt jääb sellise diiliga nõustudes töövõtjale liiga suur mänguruum (lisaks võimalus paigutada mis iganes tootja osasid mootorisse. Pakkumine polt-mutter-tihend stiilis millel juures random tootekoodid (või ei üldse mingit koodi teise pakkuja puhul), mille tähendust nad vaid ise teavad) jätab kliendi liiga lühikese keti otsa IMO. Kui selline ongi tänane reaalsus autoremondimaailmas, siis on olukord küllaltki karm. Mina olen viimasel aastakümnel kasutanud regulaarselt vaid ühe sõbraliku remondikoja teenuseid (kes selle moto tegemisest kohe keeldus) ja autoremodimaailmas kaasa rääkida ei oska.
Küsisin pakkujatelt ka kogemuse kohta antud mootoriga – ühelt tuli ümmargune vastus millest esitatud küsimuse kontekstis konkreetselt midagi välja polnud lugeda võimalik, teine tunnistas ausalt, et pole M156 motot varem teinud.
Võtsin esialgu aja maha, tegelesin oma asjadega, uurides samas erinevaid võimalusi. Mul oli vaba aega tulemas ja vaikselt hakkasin mängima mõttega see töö ise ära teha. Lugesin õhtuti maailmafoorumitest teemat ja lappasin WISi. Ühel hetkel tellisin Hiinast nukkvõllide eemaldamiseks/ja hiljem adjusterite paikaajamiseks vajaliku rakistekomplekti.
Parima hinnaga pakkuja, kellelt ma ka tarvikud tellisin https://www.aliexpress.com/wholesale?cat...s+amg+M156
Siis võis öelda, et oli otsustatud. Jäi vaid oodata vaba aja ja postipaki saabumist!
Siin eespool oli juttu 1. silindri misfire koodist. Lahti võttes avaldasid kaks tegelast, keda ma usaldan, arvamuse, et survet radikas ja kerget valget tosoolilõhnalist suitsu väljalaskest põhjustas pigem 5. silinder. Esialgu sellega pead ei vaevanud.
Vahetatud said järgmised detailid:
-plokikaanetihendid ja sealt edasi ülespoole kõik tihendid
-klapisääretihendid
-plokikaanepoldid
-kõik hüdrotõukurid
-nukkvõllide otsas olevate adjusterite kinnituspoldid ja seibid
-nukkvõllide kinnituspoldid
-süüteküünlad
-ketipinguti
-ketitaldade tihvitid
-õli
-jahutusvedelik
Kõik asendatu said originaalosad!
[Pilt: 57598-2017-07-16_14.25.02.jpg]

Plokikaaned käisid samuti tegemises. Ise mõõtes aru ei saanud, et kõverad oleksid olnud kuid sellegipoolest lihviti kergelt ja tehti klapipesad üle. Sama töö käigus vahetati ka klapisääretihendid. Klapipuksid meistri sõnul vahetust ei vajanud. Kaantega tegeles Tiit Grossmann, kelle töötuba soovitati mulle kui äärmiselt pädevat ning parima saadaoleva seadmepargiga kohta. Viisingi sinna ja tehtud nad said. Tänud meistrile!
[Pilt: 65924-2017-07-27_12.00.59.jpg]

Lahti lammutamisel ma ajakulu ei arvestanud, küll aga kokku ladusin seda 22h, millele võib juurde liita veel 3h, mis kulus silindrite ja kaanetihendi aluste plokipindade puhastamisele. Need said ka puhtaks nagu uued.
[Pilt: 62426-2017-07-17_17.45.02.jpg]
Korduvalt mõtlesin siis ühe pakkuja poolt esitatud 14h tööaja reale moto lahti-kokku võtmiseks. Ok, tõstukit/kanalit/suruõhumutrikeerajat mul kasutada polnud, tavaliste narredega läheb aega, polte on seal palju, aga krt selline ajavahe ikka!
Kui asi kokku sai, ei kadunud mootorituli ja 1.silindri msifire kood ikkagi kuhugi. Aga mootor käis nüüd peaaegu ilusti. Oli jäänud vaid kerge värin tühikäigul ja gaasi andes hääl nagu üks pütt ei töötaks. Ilmselgelt siis ei töötanudki. Sai vahetatud esimese silindri süütepool uue vastu, peale mida kõik hakkas kenasti tööle. Kuidas see süütepool ja poltide jama korraga juhtus ei oska ma arvata. Küll aga tuleb tunnistada, et mõni aeg enne selle motojama juhtumist foori taga tabasin end mõttelt, et peaks küünlad ära vahetama – mootor käis kuidagi ebaühtlaselt V8 kohta.
Kulureaks kujunes ca 2,7k euri, millest 200 euri läks nn special toolside ja muidu tööriistade peale. Sai soetatud Etorxi komplekt ja veel muudki.
Kui on huvi, võin kirjutada mõne rea tööprotsessist+pildid!
Vasta


Sõnumeid selles teemas
RE: M156 surve veesärgis või ..? - Autor: ak75 - 04-06-2017, 01:07 PM
RE: M156 plokikaanepoltide venimine ja selle tagajärjed - Autor: ak75 - 11-08-2017, 09:55 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  2008 CL63 AMG M156 (150.000 km) plokikaanepoltide ja piduriketaste + klotside vahetus nostromo 19 10,878 15-12-2019, 05:17 PM
Viimane postitus: nostromo
  2008 CL63 M156 plokikaane poltide vahetuse vajadus mootori nr alusel 156984 60 027692 nostromo 3 4,648 11-12-2019, 09:41 PM
Viimane postitus: nostromo
  M156 viskas kiirendamisel osa õli välja ak75 11 15,174 12-08-2017, 02:33 PM
Viimane postitus: ak75
  AMG M156 (6,2 V8) kütus - 95 vs 98 Joel. 13 18,045 20-09-2013, 08:00 PM
Viimane postitus: hents99



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne