Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103)
Autor Sõnum
MarekV Ära (0)
Huviline

Postitusi: 197
Asukoht: Tallinn
Postitus: #1
w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103)
Tervitused!
Mootor hakkas aegajalt veidi suitsema(niipalju, et 10 minutilise statoili pesutsükli ajal suutsin terve pesula hallikas/sinist suitsuvinet täis ajada)
Seega otsustasin ära vahetada klapisääre tihendid.
Õnneks on seda võimalik teha ka ilma plokikaant maha võtmata. Tuleb lihtsalt õhusurve küünla-ava kaudu silindrisse lasta ja klapid püsivadki kinni verdru ja poolkuude äravõtmise ajal.

Kuna tegemist on rohkem "edasijõudnute" DIY tööga ja kui mootoritega päris sina peal ei ole siis ma ei soovita seda tööd ette võtta. Või vähemalt mitte esimeseks tööks.

Paar meelespead:
*Nookurite rakise pingutus jõud on 21Nm(vanad poldid seda ei 50% tõenäosusega ei kannata, seega tuleb uued polidid osta kokku panemisel. 24tk)

*Eriti hoolikas tuleb olla nookuri rakise eemaldamise ajal, et ei hüdrotõukur ega selle all olev väike seib mootorisse ei kukuks. Samamoodi tuleb olla hoolikas ka poolkuude eemaldamise ajal vedu küljest.

Valmistasin ka kiirelt paar abinõud:
[Pilt: 2015-12-14%2020.08.52.jpg]
Toru ühes otsas süüteküünla keere ja teises otsas kompressorivooliku kinnitus.
Teine rakis on klapivedrude allasurumiseks.

[Pilt: 2015-12-01%2015.27.04.jpg]

[Pilt: 2015-12-01 15.27.13.jpg]

[Pilt: 2015-12-01 15.42.04.jpg]
Nookurite äravõtmisel tuleb hoolega jälgida, et hüdrotõukur ei kukuks oma pesast välja kuskile mootorivahele ja hüdrotõukuri all olev pisike seib samuti kuhugi ajama ei paneks!!!

[Pilt: 2015-12-01 15.28.07.jpg]
Ülemine on sisselaske klapp ja alumine väljalaske oma. Ja ennem tuleb nookurid küljest ära võtta, et klapid kinni tõmbaks ja siis alles õhk silindrisse lasta. Igaks juhuks mainin ka, et rõhku ei tohi ennem ära võta kui vedrud ja poolkuud ilusti tagasi on.

[Pilt: 2015-12-01 15.29.17.jpg]
Poolkuud võivad tahta mõningast kopsimist rakise peale ja ei pruugi esimese korraga kohe heameelega lahti tulla. Turvaline valik on magnetiga juba poolkuude juures valmis olla kui hakkad vedru alla suruma.

Tagasi pannes veendu kindlasti enne kui klapivedru täiesti vabaks lased et poolkuud ikka korralikult klapi otsa ja vedruvahel kinni on. Kui see
lahti pääseb peab neid nö poolkuusid Kuu pealt otsima minema.

[Pilt: 2015-12-01 15.31.36.jpg]
Ja uus tihend juba paigas

[Pilt: 2015-12-01 16.40.08.jpg]
Vana vs uus tihend.

Marekv
03-01-2017 02:57 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
v6sa Ära (15)
Valge vares

Postitusi: 6,897
Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Postitus: #2
RE: w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103)
Väga hea postitusThumbsup

Nii palju veel mainin juurde, et tasub küsida koos uute klapisääretihenditega ka paigaldushülssi. Siis ei lõika juhuslik terav serv tihendi huult katki. Enamasti neid ei ole, aga mõistlik on olla ettevaatlik.

Kui hülssi ei ole, siis ajab asja ära õhuke palsttoru või teibist toruke. Oluline on, et see ulatuks klapi otsast üle poolkuusoone sileda klapisääreni.

Perevaguni elu
03-01-2017 12:07 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
jaan140 Ära (0)
Huviline

Postitusi: 102
Asukoht: kemba
Postitus: #3
RE: w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103)
Kas nookuri polt on M10? See 21nm sellisele poldile pole küll suur jõud, pigem see klaveri ühtlaseks kinnitamiseks. M12 plokikaanes 70-90 nm + 90* jne. Ja seal tal valu ka taga kogu aeg.
06-01-2017 11:23 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
MarekV Ära (0)
Huviline

Postitusi: 197
Asukoht: Tallinn
Postitus: #4
RE: w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103)
(06-01-2017 11:23 PM)jaan140 Kirjutas:  Kas nookuri polt on M10? See 21nm sellisele poldile pole küll suur jõud, pigem see klaveri ühtlaseks kinnitamiseks. M12 plokikaanes 70-90 nm + 90* jne. Ja seal tal valu ka taga kogu aeg.
Poldid olid M8.
Üldiselt on igale poldi suurusele ettenähtud maksimaalne pingutus jõud.
8.8 tugevusega M8 poldil on see umbes 23Nm ja M12 poldil midagi 80Nm kanti. Täpne pingutus oleneb konkreetsetest oludest muidugi (seib, keerme samm, määrdeaine, materjal)
Niiet ega Mercedes-Benz -i insenerid neid numbreid umbes pole valinud.

Marekv
(selle postituse viimane muutmine: 17-01-2017 03:41 AM MarekV.)
17-01-2017 03:38 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Atman67 Ära (0)
Huviline

Postitusi: 49
Asukoht: Tallinn, Kopli
Postitus: #5
RE: w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103)
Tere! Kas klapisääre juhtpukside vahetuseks on vaja plokikaas maha võtta või saab vahetada ilma seda tegemata? M102 ja M103? Neil peaks see vahetus ühtemoodi käima.
23-07-2017 01:38 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
onu_siim Ära (0)
Huviline

Postitusi: 802
Asukoht: Rootsi/Viljandi
Postitus: #6
RE: w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103)
Loomulikult vaja maha v6tta.
23-07-2017 02:03 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
kaupo51 Ära (0)
Huviline

Postitusi: 527
Asukoht: Tallinn
Postitus: #7
RE: w124 Klapisääre tihendite vahetamine (M103)
(23-07-2017 01:38 PM)Atman67 Kirjutas:  Tere! Kas klapisääre juhtpukside vahetuseks on vaja plokikaas maha võtta või saab vahetada ilma seda tegemata? M102 ja M103? Neil peaks see vahetus ühtemoodi käima.

Kui ma 2010.a. endale M103 mootoriga W124 soetasin ja Lesvenisse klapisääre tihendeid vahetama läksin, sest mootor pisut võttis õli, siis Imre Lesvenist tahtis hakata neid juhtpukse vahetama. See oleks olnud suurem töö (plokikaas maha jne) ja oleks maksnud ilmselt kena kopika. Pidasin mitme targa inimesega seepeale nõu. Tegu hobiautoga, mis palju ei sõida. Jätsin puksid vahetamata. Nüüd aastal 2017 võin öelda, et oli õige otsus. Auto sõidab kenasti, õli võtab minimaalselt, ülevaatusel on HC normis. Odomeetri näit on 160 000 kandis.
29-07-2017 01:27 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Tagumise rattalaagri vahetus (w124) MarekV 5 765 07-05-2017 01:58 AM
Viimane postitus: MarekV
  Kütusepaagi anduri puhastamine (W124) RivoA 17 11,097 13-11-2016 12:48 PM
Viimane postitus: arcar
  W124 e300d 100kw 1995a mootori juhtmed arturmalcik 0 354 26-07-2016 03:51 PM
Viimane postitus: arturmalcik
  ABC klappide tihendite tugirõngad onuraiu 1 479 23-06-2016 09:26 AM
Viimane postitus: onuraiu
  W124 püsikiiruse hoidja kerdok 2 633 27-04-2016 06:52 AM
Viimane postitus: dexter
  W124 spidoploki ja keskkonsooli valgustuse kaitsme ja potentsiomeetri remont. Laur 16 14,085 06-03-2016 06:37 PM
Viimane postitus: janek126
  w140 (92-98) / w210 (96-05/97) / w124 (94-95) ir pultide sünkroniseerimine marek 5 12,524 02-08-2015 08:47 PM
Viimane postitus: kaupo51
  W124 ümber ehitus-diiseldamine hannes_s 31 22,721 01-02-2014 04:37 PM
Viimane postitus: hellrix
  W124 salongipuhuri remont Alexitoo 15 6,687 15-01-2013 11:36 AM
Viimane postitus: Alexitoo
  W124 pikendame generaatori eluiga Alexitoo 3 2,802 15-01-2013 11:25 AM
Viimane postitus: Alexitoo

Vali alamfoorum:


Võta ühendust | MB Klubi foorum | Tagasi üles | Tagasi sisu juurde | Mobile Version | RSS voog