Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Torsen LSD igapäevaelus, talvel?
#1
Sai siin ligi võetud tagaveoline universaalkerega w211. Muidu igati vahva pill aga kombinatsioon raske V8 ninas ja tühjus vedavate rataste kohal tähendab paksemas lumeplödis mitte kõige reipamat liikumist ka tippnaastudega.

Sellega seoses, kas kellelgi on kogemusi Torsen Tüüpi piiratud libisemisega diffritega (Quaife, Wavetrac jne) tavakasutuses ja kas neil ka mingisuguseid puudusi?
Vasta
#2
See auto peaks ise piduritega libisevat ratast pidurdama, et parema haakuvusega ratas saaks veo taha. Või siis vähemalt selle eelkäija 210 tegi seda.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#3
ESP off asendis ongi sul "piiratud libisemisega" differ. Mu 211-l toimis väga hästi. Hoia paak täis ja sõida.

Tahad veel paremat läbivust pead 4M ostma. Muide, alates 2007 edasi on MB 4M üks väheseid püsiva 4wd-ga sõiduautosid. Kõik on pooletoobised AWD-d.
Vasta
#4
(24-01-2016, 10:58 PM)marek Kirjutas: ESP off asendis ongi sul "piiratud libisemisega" differ. Mu 211-l toimis väga hästi.

Kas sul oli w211'l lisa 471 või mille põhjal väidad, et ESP off = piiratud libisemisega differ.

Vasta
#5
(24-01-2016, 11:17 PM)Blue Chip Kirjutas:
(24-01-2016, 10:58 PM)marek Kirjutas: ESP off asendis ongi sul "piiratud libisemisega" differ. Mu 211-l toimis väga hästi.

Kas sul oli w211'l lisa 471 või mille põhjal väidad, et ESP off = piiratud libisemisega differ.

ETS jääb ju tööle, lihtsalt mootorivõimsust ei piirata enam. Lääpsilma ETS peaks olema päris asjalik juba.

Torsen on hea maastikul, kuid väidetavalt mitte nii hea linnas keerutades. Pidada rehvile hakkama... Isiklik kogemus paraku puudubEusa_silenced
Vasta
#6
Ei old lisana, selleks paningi jutumärkidesse. Aga süsteem (läbilibisevale kergelt pidur peale) toimis laitmatult ja oli täiesti 2wd igas asendis. Lumel ja kruusal ilusti mõlemad vedasid, asfaldil mahlapakk ei jõund triipe teha. Smile

Pane paak täis ja/või liivakott pagassi asi läheb palju paremaks. Ainult ei tohi unustada: autosse istudes koos istmesoojendusega tuleb vajutada ESP OFF! ESP on kinnijäämise põhjus nr 1.
Vasta
#7
(26-01-2016, 12:33 AM)marek Kirjutas: Ei old lisana, selleks paningi jutumärkidesse. Aga süsteem (läbilibisevale kergelt pidur peale) toimis laitmatult ja oli täiesti 2wd igas asendis. Lumel ja kruusal ilusti mõlemad vedasid, asfaldil mahlapakk ei jõund triipe teha. Smile

Pane paak täis ja/või liivakott pagassi asi läheb palju paremaks. Ainult ei tohi unustada: autosse istudes koos istmesoojendusega tuleb vajutada ESP OFF! ESP on kinnijäämise põhjus nr 1.

Kas w211 peaks jätkama läbilibiseva ratta pidurdamist isegi kui ESP on OFF ? Ma nagu ei täheldanud, aga välja kaapis ennast küll isegi päris paksust lögast.
Vasta
#8
(26-01-2016, 11:31 AM)Blue Chip Kirjutas: Kas w211 peaks jätkama läbilibiseva ratta pidurdamist isegi kui ESP on OFF ? Ma nagu ei täheldanud, aga välja kaapis ennast küll isegi päris paksust lögast.

Seda on lihtne proovida: peata auto nii, et üks ratas on asfaldil ja teine jääl. Nüüd lülita ESP välja ja proovi liikuma hakata. ETS toimetamine on selgelt tunda.Eusa_angel
Vasta
#9
Selliste ilmadega jääb kilulinnas seda jääd tundidega vähemaks, aga samas kaob ka probleem hangest välja saamisega Smile




Vasta
#10
"ESP OFF" ei ole 100% off vaid osaliselt off. Veojõudu ei piirata, ainult libisevat ratast. Loogikat ma täpselt ei tea, aga ilmselt võrreldakse ainult tagumisi omavahel.

ETS oli aastal 1995, nüüd on üks ühine nimi ESP mis sisaldab kõiki eelnevaid "abilisi".
Vasta
#11
Just, jahute siin oma mõistest "ETS" nagu riisisööjad.
Pane oma auto dyno-mode'i, siis saad aru, mis on 100% elu ilma ESP-ta.
Julegmad 4Maticu omanikud pidid kogu talve nii ringi sõitma Tongue
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#12
(27-01-2016, 09:38 PM)marek Kirjutas: "ESP OFF" ei ole 100% off vaid osaliselt off. Veojõudu ei piirata, ainult libisevat ratast. Loogikat ma täpselt ei tea, aga ilmselt võrreldakse ainult tagumisi omavahel.

ETS oli aastal 1995, nüüd on üks ühine nimi ESP mis sisaldab kõiki eelnevaid "abilisi".

Ma eeldasin, et üldiselt on teada süsteemi ülesehitus: ESP sisaldab allsüsteemie erinevate funktsioonide täitmiseks. Aga kuna eeldamine on kõigi perssekeeramiste ema ja lühendid võivad segadust tekitada, ärme siis kasuta lühendeid, vaid räägime asjadest pikkade nimedega.Rolleyes

Mind huvitab väga, kas 211 puhul nupust elektroonilise stabiilsusprogrammi väljalülimine eemaldab vaid tegelikult tuvastatud liikumisvektori ja juhtseadiste asendi alusel rehkendatud oodatava vektori vahelise korrektsiooni jaoks vajalikud mootorivõimsuse piiramise ja korrigeerivad pidurdused, jättes tööle siiski kaapeväldiku tagapidurite abil. Või lülitatakse ka see välja. Ning kas ja milliselt kiiruselt ajutiselt keelatud süsteem taas sisse lülitub?

Ettesattunud kirjelduses http://bayhas.com/mercedes/w211/contents...is_esp.htm automaatsest sisselülitumisest ei räägita. Selle alusel pidurite blokeerumise vastane funktsioon jääb sisselülitatuks ja samuti läbi pidurite töötav kaapeväldik seniks, kuni ESP jälle sisse lülitatakse. Ma siiski kahtlustan, et ka auto taaskäivitus lülib jälle sisse.

Keegi tagaveduse 211 omanik võiks nüüd seda kinnitada või ümber lükata.

Dyno Mode kasutamine liikluses eeldab siiski päris häid juhioskusiEusa_naughty

II põlve 210 igatahes ESP off asendis mootorivõimsust ei piira, kuid kaapivaid rattaid tagapiduritega püüab küll. ABS jääb ka tööle.
Vasta
#13
Kui tegu peax olema AMG masinaga, siis difrilukk võib osutuda mingi aja peale odavamax lahendusex kui tihedamalt piduriklotse kettaid vahetada. Ülemuse GL 63 AMG puhul tuli piduriketaste ja klotside vahetuse hinnax 4500 EUR-i ja seda tuli teha juba 40 000 km läbisõidu juures (külgtuule kompenseerimine veojõu kontrolli poolt tõenäoliselt suurimax süüdlasex).

Wavetrack ei ole tavaline torsen vaid nn torsen-2, ehk lukk toimib ka siis kui ühel rattal üldse pidamist pole (näitex ratas õhus), Quaife ja ülejäänud tootjade lukud enamik tava torsenid, ehk niikaua, kuni mõlemal rattal on mingigi pidamine toimib lukk hästi, ühe ratta 0% pidamise korral lukk ei toimi.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#14
ESP off on lumega esimene liigutus alati. Kahjuks tähendab see MB puhul siiski ainult ca 50% off, st pidevat pidurijebla sellele vaatamata. Audi/BMW puhul saab selle ikka päris maha kruttida, aga MB oma juhte niipalju ei usalda. Dyno mode aga võtab vähemalt W164 puhul lisaks ESP'le ja ABS'le ära ka roolivõimu. See on ilge nöök, sest põhjus, miks teda üldse maha võtta on, et saaks ilma pidureid kärsatamata driftida, mis aga iseenesestmõistetavalt tähendab vähe reipamat rooli lappamist, kuid ilma roolivõimuta on see päris raske. Ei ole rumalad need fritzud...
MB G63 AMG; MB ML320; Porsche 911 Turbo; Audi Coupe Quattro V8; Volvo 940 SE; ZAZ 965 Cabrio
Vasta
#15
(28-01-2016, 11:30 PM)Joel. Kirjutas: ESP off on lumega esimene liigutus alati.
...

Ja selle põhjuseks on?Eusa_eh
Vasta
#16
(28-01-2016, 10:18 AM)v6sa Kirjutas: Mind huvitab väga, kas 211 puhul nupust elektroonilise stabiilsusprogrammi väljalülimine eemaldab vaid tegelikult tuvastatud liikumisvektori ja juhtseadiste asendi alusel rehkendatud oodatava vektori vahelise korrektsiooni jaoks vajalikud mootorivõimsuse piiramise ja korrigeerivad pidurdused, jättes tööle siiski kaapeväldiku tagapidurite abil. Või lülitatakse ka see välja. Ning kas ja milliselt kiiruselt ajutiselt keelatud süsteem taas sisse lülitub?

Ettesattunud kirjelduses http://bayhas.com/mercedes/w211/contents...is_esp.htm automaatsest sisselülitumisest ei räägita. Selle alusel pidurite blokeerumise vastane funktsioon jääb sisselülitatuks ja samuti läbi pidurite töötav kaapeväldik seniks, kuni ESP jälle sisse lülitatakse. Ma siiski kahtlustan, et ka auto taaskäivitus lülib jälle sisse.

W211 ESP OFF lükkab enamus kontrollid 100% välja - alles jääb ainult ABS ja piduritega tehtav "difrilukk" (see ei ole "kaapeväldik" haige sõna IMO Smile ) - millel ei ole mingeid piiranguid (okei tag. pid.klotse läheb kõvasti aga vähemalt pole mul kordagi olnud jama tagumiste piduritega, erinevalt vanematest mudelitest) just nagu päris lukuga autodel. ESP OFF asendis ei toimi ka kruis. Sisse lülitub ESP mootori restardiga või nupust.

Dyno Mode on kõik 100% OFF.


(28-01-2016, 11:30 PM)Joel. Kirjutas: ESP off on lumega esimene liigutus alati. Kahjuks tähendab see MB puhul siiski ainult ca 50% off, st pidevat pidurijebla sellele vaatamata. Audi/BMW puhul saab selle ikka päris maha kruttida, aga MB oma juhte niipalju ei usalda. Dyno mode aga võtab vähemalt W164 puhul lisaks ESP'le ja ABS'le ära ka roolivõimu. See on ilge nöök, sest põhjus, miks teda üldse maha võtta on, et saaks ilma pidureid kärsatamata driftida, mis aga iseenesestmõistetavalt tähendab vähe reipamat rooli lappamist, kuid ilma roolivõimuta on see päris raske. Ei ole rumalad need fritzud...

See on jah jube tüütu. Ma tean, et üks tüüp tegi eraldi nupu mis lülitab ainult ESP välja et rinkat sõita. Ma pole viitsind aretada, aga hädasti oleks vaja küll. Driftida on täiesti võimatu. Ma pole proovind mis juhtub kui võtta ESP pumbal pistik lahti või kaitse välja, teoorias võiks toimida. 1 variant on ka pidurikonnale panna ühele klemmipaarile lüliti vahele.


(29-01-2016, 09:12 AM)v6sa Kirjutas:
(28-01-2016, 11:30 PM)Joel. Kirjutas: ESP off on lumega esimene liigutus alati.
...

Ja selle põhjuseks on?Eusa_eh

Et saaks liikuma.
Vasta
#17
(29-01-2016, 09:12 AM)v6sa Kirjutas:
(28-01-2016, 11:30 PM)Joel. Kirjutas: ESP off on lumega esimene liigutus alati.
...

Ja selle põhjuseks on?Eusa_eh
Põhjus oli mul sealsamas postituses kirjas - "põhjus, miks teda üldse maha võtta on, et saaks ilma pidureid kärsatamata driftida". Marek ütles veelgi paremini - "et saaks liikuma". ML63 on raske auto, samas väga erksa mootori ja throttle response'iga. Selle tulemina ragistab ja poob see ESP täiesti normaalsel kohaltvõtul/kiirendusel juba nii usinasti, et suisa kahju hakkab autost. Auto dünaamilised võimed ja ESP seadistus ei klapi kohe kuidagi kokku. Seega on ESP off lihtsalt auto säästmiseks, kuna ta päris maha nagunii ei tule, siis vähemalt nii jõhralt ei kägista.

MB G63 AMG; MB ML320; Porsche 911 Turbo; Audi Coupe Quattro V8; Volvo 940 SE; ZAZ 965 Cabrio
Vasta
#18
Kui ESP hakkab ragistama, siis on tegemist liikluse tarbeks ilmselgelt kohatu liikumisviisiga. Aga kui mune jätkub ja rahakott kordasaadetu klaarimisele vastu lööb, siis ülejäänu on igaühe enda valik.

Julgen siiski täheldada, et lumi ja libe ei ole teps mitte need olud, mille jaoks AMG oma mudeleid loob. Ei aita siin ei Torsen ega Larsen, isegi mitte XO... Ainult oskus talitseda oma paremat jalgaEusa_angel
Vasta
#19
Offtopic veidi, aga huvitav tähelepanek, et kui tavaolukorras näidatakse spidomeetril kiirust esiratta andurist, siis dyno mode'is näidatakse seda tagarattast (Näed ratta kiirust dynol kohe autost, kui dyno on kiiruspiiranguga näiteks)
Vasta
#20
Ma rammin küll natuke vanasse teemasse sisse, aga paksus lumes mütates on 211 veojõukontroll hulga tugevamal tasemel, kui inimese jalg(kui ise juba kinni oled, siis suudab veojõukontroll sealt veel edasi murda), samuti olen täheldanud enda autol seda, et ESP on asendis saab libedaga otse kiirendades kohapealt siiski kiiremini minema, lõbutsemiseks olenevalt tujust, kas võtan ESP maha või lähen dyno mode.

Olen ka enamuse oma 10a'sest sõidukogemusest talvel ESP off sõitnud, kuid 211 on esimene, millel ma reaalselt naudin ESP tööd, sest ta teeb seda hästi.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  SECi LSD diffrisse, milline õli? Blue Chip 1 2,913 03-04-2012, 10:48 PM
Viimane postitus: hents99
  Talvel hommikuti seest aknad udused,või siis jääs....mida teha? Preda 27 37,966 09-01-2011, 06:04 PM
Viimane postitus: kaspar



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne