Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tehnoülevaatus
#1
Tere
Tekkis küsimus seoses ülevaatusega. Et kas see on normaalne kui ülevaatusel hoitakse autol gaasipedaal põhjas ja 1.7 cdi 70 kw mootor ulub 4800 pöörde juures koormuseta kohapeal. Vaatasin, et tahhomeetril alates 4500 on punane ala. Kas selles punases alas saab mootor kahjustada ka? Olen vaadanud, et osad ülevaatajad autode mootorid ajavad maksimumpööretele ja osad ei aja maksimumi peale vaid umbes 2/3.
Vasta
#2
Pöörded tahmatesti jaoks on etteantud, sinu auto puhul 4850 +-150 rpm.
Maksimum aeg pöörete hoidmiseks peaks olema 1 sec. Autodata andmed.
Kuid enamus ülevaatuspunkti seadmeid ei suuda sekundi jooksul pöördeid tuvastada... ja no ülevaatajas ka asi kinni.
Uued seadmed saavad kogu info auto OBD pistikust ehk nendega lihtsam.

Autotootjad on hakkanud tegema autosi mis kohapeal ei lähegi pöördesse, mul üks auto aastast 2006 ja teine 2009, mõlemad diislid ja kumbki ei lähe suurt rohkem kui 2500 rpm. kohapeal.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#3
Nujah autodata annab loa mootorit ülevaatajail maksimumis hoida. Aga kui mootor on juba vanem 10-20 aastat kas ka siis on ohutu diiselmootorit hoida kohapeal 4850 pöördel? Huvitav mispärast 1 sekund? Inimene on ikka ekslik ja kui ülevaataja hoiab näiteks 3 ja rohkem sekundit 4850 peal mis siis saab? Kui üle 1 sekundi hoida kas siis jookseb midagi puru ka või mootoris saab midagi kahjustada.
Vasta
#4
See oleneb täiesti mootori seisukorrast. Enda endisel autol, polnud küll MB aga peal oli 28 aastat vana diiselmootor, ülevaatusel piinati 5000 või rohkem pöörde peal päris mitukümmend sekundit ja vahepeal tekkis tunne, et kohe lendab laiali - piinati korralikult, kuid CO pärast ikka ülevaatuselt läbi ei läinud.. Ja nii anti sellele mootorile pähe mitu korda ning punane ala tuli 5000 pöörde peal vastu.
Vasta
#5
(31-01-2015, 09:09 PM)Jaan30 Kirjutas: Nujah autodata annab loa mootorit ülevaatajail maksimumis hoida. Aga kui mootor on juba vanem 10-20 aastat kas ka siis on ohutu diiselmootorit hoida kohapeal 4850 pöördel? Huvitav mispärast 1 sekund? Inimene on ikka ekslik ja kui ülevaataja hoiab näiteks 3 ja rohkem sekundit 4850 peal mis siis saab? Kui üle 1 sekundi hoida kas siis jookseb midagi puru ka või mootoris saab midagi kahjustada.

Nutt ja hala. Punase ala algus ei lõhu veel mootorit, ohtlikuks läheb veidi hiljem.Icon_rolleyes See "veidi" sõltub siis isendist. Ja eelmistest omanikest. Üldiselt on alla poole miljoni sõitnud Mercedes-Benz mootor (ja mitte 900 kkm pealt sinna keritud) üks väga tugev tükk. Isegi mainitud alamõõduline pajake.

Korras mootorile ei tee paar sekundit lubatud maksimumil mitte midagi - lööbki lõõrid puhtaks.Ninja

Väike täpsustus ka: ülevaatajaile ei anna luba põhjagaasi pruukida mitte AutoData, vaid MKM määrus, milles vastav protseduur kohustuslikuna sätestatud on.

Suremas olev mootor oleks alla andnud kusagil viimast venitades. Ja tehakse seda ikka enemasti siis, kui asjad hapuks kisuvad. Isiklikult eelistan, et auto annab saba kodus/ülevaatusel, selmet kusagil liikluses komistada ja hoopis suuremasse jamasse sattuda.

Iseküsimus, mida see tahmatest üleüldse annab, eriti mehh. pumpade korral, mida saab edukalt ülevaatuseks maha keerata...
(31-01-2015, 09:21 PM)kodutu Kirjutas: ...
ülevaatusel piinati 5000 või rohkem pöörde peal päris mitukümmend sekundit ja vahepeal tekkis tunne, et kohe lendab laiali - piinati korralikult, kuid CO pärast ikka ülevaatuselt läbi ei läinud...

Ei tehta diislile gaasitesti, vaid tahmaosakeste mõõtmist elik määratakse k-arvu. 28-aastasel masinal peab see olema vähem, kui 3. Ehk musta nähtavat lonti olla ei tohi. Kui tuli mitu korda teha, siis seda lonti pidi ikka olema...

Või oli mootoril õhu saamisega raskusi.Icon_rolleyes
Vasta
#6
Viimastel aastatel pole vaja olnud, aga muidu pidin ülevaatuspunktis mingile eraldi paberile alati allkirja andma et kui mootor testimise ajal kotti jookseb siis ise vastutan. Üsna paha on jah kuulata aga kui rihmad ja vedelikud regulaarselt vahetatud, siis pole probleemi.
Vasta
#7
No ilmselt siis oli suht korras mootor kui kokku ei jooksnud. Sellele vaatamata kuidagi võigas on seda diisli undamist 5000rpm peal kuulata. 4000 on veel enamvähem Aga 5000 tundub kuidagi liiast diiselmootorile.
Rihma polegi sel 1.7 cdi. Ketti vist ei vahetata sel mootoril. Miski 206000 on läbisõit ja 10w40 õli aasta tagasi vahetatud teenindusraamatu järgi ja jahutusvedelik oli vist sinaka tooniga, jättis kvaliteetse mulje kui paisupaaki piilusin. Tosooli värvi justnagu ka ei olnud. Auto on saksamaalt ja ma ei teagi päris täpselt mis vedelikud sees on. Ilmselt hakkan ise neid vedelikke tulevikus vahetama. Aga ega hetkel täpselt ei tea mis sinna hästi sobiks. Raamatut lugema või esindusest küsima mis mahlad sobivad.
Vasta
#8
Kas seda testi kuidagi kultuursemalt ei saaks teha? Enda endist W124 4-MATIC diislit piinati ka ikka täistuuridel päris mitu head sekundit-no oma 5 sekundit vähemalt. Auto ulub täiest kõrist-minu meelest see pole normaalne. Õnneks tookord midagi ei juhtunud kuid tunne oli küll et sellise piinamise peale kohe midagi lendab. Küsiti veel enne kas rihm on ikka vahetatud-pärast tuli välja et tegemist hoopis ketiga mootoriga mis peaks ju nö eluaegne olema (1994 3.0 Turbo R6 108kW)?
Vasta
#9
(01-02-2015, 12:37 AM)Jaan30 Kirjutas: ...
Ketti vist ei vahetata sel mootoril. Miski 206000 on läbisõit ja 10w40 õli aasta tagasi vahetatud teenindusraamatu järgi ja jahutusvedelik oli vist sinaka tooniga, jättis kvaliteetse mulje kui paisupaaki piilusin.
...

Õige - kett on eluaegne.Nod Kui kett väsib, läheb mootor utiiliks.Retard

Ketivahetuse välp sõltub auto kasutustingimustest, kuid reeglina see sinna veerand miljoni kanti jääb. Kõnealusel mootoril pigem varem, mingi alaforsseeritud malmpada veab ka pool milli ketikolinal välja.

Mida rohkem on mootorit ökotamisega piinatud (madalad pöörded ja kõrged käigud), seda hullemini on väljalasketorustik tahmunud ja seda kauem kulub aega, kuni kogu sadestunud saast on torudest välja puhutud.

Teine võimalus on torud enne ülevaatust seest puhtaks teha. Ühtegi head ja kindlat meetodit peale piirajalähedastel pööretel sõitmise maanteel selleks teada pole.

Inimesed võiks aru saada, et see korduv tuuritamine on pigem selleks, et auto ülevaatuse ikka saaks. Ülevaatajal oleks ju lihtne: kord piirajasse, K-arv johhaidiiEusa_doh ja veidi peale, mistõttu nägemiseni järgmisel üritusel.

Eestis kehtib mõõtmine vabakiirendusel. On ka muid meetodeid, kuid neid kasutusele võtta pole vajalikuks peetud.

Mait Millert on ülevaatuse teemat A24 foorumis üsna põhjalikult valgustanud:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=144230
ja
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=158592
(01-02-2015, 10:03 AM)nostromo Kirjutas: ...
Enda endist W124 4-MATIC diislit piinati ka ikka täistuuridel päris mitu head sekundit-no oma 5 sekundit vähemalt.
...

Sekundi pikkus sõltub sellest, kummal pool vetsuust seistaEusa_angel Kuigi pole välistatud, et regulaator ei suuda pöördeid stabiilsena hoida ja programm ei lubanud gaasipedaali vabastada varem.

Ülevaatajatel on omad nipid ilmselt olemas, kuid needki toimivad vaid teatud piirides...
Vasta
#10
Üks postitus Auto24-st



huvitav ,kui ülevaataja kräunitab mootorit 5-10 sekki on piinamine...
samas tahmafiltri regenereerimine tehase arvutiga( kõik teeb arvuti, diagnostik ei pea isegi lähedal viibima, kuigi ohutustehnika mõttes, peab kustutiga viibima auto lähedal), toimub protsess järgmiselt- arvuti soojendab mootori töötemperatuurile, u 2000 pöördega. seejarel lajatab 5000 pööret peale ja ei hoia seda mitte 10 sekki vaid 4-5 minutit!!!! tahmafilter ja katalüsaator muutub auto alla helepunaseks- sellepärast ka see kustuti.
seejärel laseb pöörded alla, kontrollib parameetrid, vajadusel kordab.
protsessi esimesel minutil viskab summutist paar ämbritäit tahma ka välja.
10a jooksul, mis mina neid protsesse olen pealt näinud, ei meenu küll et mõni mootor oleks laiali jooksnud, meenub et korra läks lõhki üks sisselaske torustiku lõdvik.
Vasta
#11
Midagi sellist siis

https://www.youtube.com/watch?v=ZolByxrZbUw
Vasta
#12
Sel opelil ju vaid 3500 juures pöörded olid. Huvitav kas sel Opel Astral tahmatesti tehakse ülevaatusel 7000 pöörde juures?Ja ei tulnudki 2 ämbritäit tahma! Tahhomeeter näitas, et alles 6500 juures tulid punased kriipsud. Oleks ta seal 7000 tuhande juures põletanud vot sis oleks huvitav olnud vaadata ja kuulata.
Vasta
#13
Tean ühte meest kes peale naisega tülliminekut on püüdnud 1997.a. Opel Omega mootorit kotti lasta piinanud on seda mootorit kaaspõhjas oma 10minutit jutti ja seda keskmiselt 2 korda aastas kuid se siiamaani veel õnestunud pole ainult maa on peale piinamist veidi must. Eks tootjad pea silmas lolli kasutajat ja on seda arvestanud ja piiraja pannud.
Vasta
#14
No usun ka, et mootoritel kindlasti piirajad peal. Eks testimise käigus ole tehases ehk mõned puruks ka lastud, et teada saada kus maal hakkavad jupid lendama. Ja kui piirajaid poleks siis laseks ju paljud kasutajad oma motorid vb meelega kokku ja ütleksid, et tehas on kehvad mootorid teinud ja ndke tasuta uued mootorid! Tootja läheks lihtsalt pankrotti..
Vasta
#15
(01-02-2015, 10:27 PM)Jaan30 Kirjutas: ...
Huvitav kas sel Opel Astral tahmatesti tehakse ülevaatusel 7000 pöörde juures?
...

Kõnealust isendit ei tea, kuid paljudel uuematel autodel piiratakse mootori pöördeid koormuseta oluliselt. Mõõtmine tehakse aga vabakiirendusel. Mingil peugeotil oli selleks numbriks 2900, mingil Fordil 4 krpm. Punane aga algab neil kõigil hoopis kõrgemaltWink

Mootoritootja määratud makspöörded on säärased, mis töötemperatuuril mootorile otsest ohtu ei kujuta. Aga eks pikalt punasepiiril andmine kulutab mootori kiiremini, kui maksimaalse pöördemomendi (ja minimaalse erikulu) vahemikus tiksutamine.Eusa_angel
Vasta
#16
Huvitav kas 10w40 õliga 20tuh välpa sõita pisut palju ei ole? Vahetasin õli nüüd 9 tuhande pealt ja õli oli must nagu tõrv. Aga saksamaal oleks selle õliga veel 11 tuhat otsa sõidetud. Minu arust õli peaks ikka puhas olema. Olen näinud diiselmootoreid mil karteris õli täitsa puhas!
Ma ei teagi mis selle mootoriketiga peale hakata. Kas ikka võib veel 40 tuhat sõita või peaks juba ära vahetama. Huvi pärast küsin mõnest teenindusest ja esindusest ka üle. Mis nad selle mootori keti kohta arvavad. Kui katkeb siis ju uut mootorit vaja. Ei tahaks seda riski võtta
Vasta
#17
Milleks seda ketti vahetada, kui selle venimisele viitavaid sümptomeid pole?
Ma vastupidi pole näinud diiselmootorit, millel 6li kuldpruun toon oleks säilinud (v.a. olematu läbis6iduga uued autod).
Vasta
#18
Jaan sa põed natuke liiga palju Icon_razz diisel mootorites ongi õli tavaliselt must, kuna sinna sattuvad tahma osakesed. Ja kui enne uue oli sisse valamist just mootori pesu ei tee siis läheb nigunii uus õli kohe mustaks. Mootori ketid tavaliselt ei lähe katki, nad pigem venivad, siis läheb süüde paigast ära, auto läheb halvasti käima ja minek pole see õige. Kui neid sümptomeid pole võib vabalt edasi sõita. Mul on päris mitu 124-ja olnud ja mul pole isegi aimu mis nende mootori kettide vahetus välp võiks olla Eusa_angel poole kuulnud ka et keegi oleks neid vahetanud. Et kui asi tomib ilusti siis võib julgelt edasi sõita. Lähtun muidugi 124-ja kogemusest.
Vasta
#19
Ilmselt jah muretsesin üle. Vahetasin õli ära ja õli ongi jälle mustapoolne. Aga mitte küll nii must kui see mis välja lasin. Ega nüüd enne sügist ei vaheta ka ja hakkan edaspidi aastas korra vahetama sest aastane läbisõit sinna 5-15 tuhande vahele arvatavasti jääb sest see pere teiseks autoks sai ostetud. Esindusest öeldi ka et kui lärmi ja kõrinat kett ei tee siis niisama igaksjuhuks ei ole mõtet vahetada ja see pidi selle auto puhul päris suur ja kulukas töö olema. Tehas ei olevat ka vahetusvälpa ketile andnud. Et siis nii ja naapidi selle asjaga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne