Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 600SEL tühikäik ujub
#1
Tervitus, 

üleskutse kõikidele w140 S klassi gurudele, äkki oskate lõputuna tunduvale probleemile omapoolset nõu anda.
Ostsin Hispaaniast 92 600SEL, mis muidu ideaalses seisukorras oma aja kohta, aga mootoriga algusest peale üks jama olnud. Kahtlustan et eelmine omanik jättis mingi mehaanilise vigastuse mainimata ja tulemuseks jooksis mootor kotti, kattides keraamika täielikult sulanud, juhipoolne plokk oli õlituse kaotanud ja kolvid ladusid kuivalt silindrites kuniks mootor alla andis. Praeguseks katid asendatud Magnaflow high flow kattidega, millel metallsõelad keraamika asemel. 
Eestis sai tellitud Jaapanist uus komplektne mootor, mis nüüd peal, aga millegipärast ei taha tühikäiku korralikult leida mootor. Ujub kuniks kasti D/R vms panna ning kui tagasi N/P panna siis sama jama.
Vahetatud on küünlad, jagaja kaaned, rootorid, süütepoolid, pihustid käisid tallinnas remondis (uued tihendid jms), pingis testitud ja puhastatud. Uued O2 andurid (pärast katte). Klapikambrikaane tihend sai vahetatud ning samas ka karterituulutuse toru taastatud. Sisslase maha sai võetud siis seest nägi mootor ise väga viisakas välja, läbisõit 156k km.
Vahetatud ka osad vaakumtorud, mis EGR-i jooksid ja ajaga olid katki läinud. 
Tehnik on mul nüüd terve viimane aasta selle probleemiga tegelenud ja üle on käidud kogu juhtmestik (kõrvalistuja poolne drossel sai vahetatud, pistik on nö pannkook tüüpi, näevad välja nagu uued). MAF-i sensorite juhtmestik on juba eelmise omaniku poolt uuendatud.
Proovitud sai ka ühe teise w140 s600-ga mooduleid ja drosseleid, maf-i sensoreid vahetada ning minu auto moodulid ja jupid töötasid teise auto peal nagu peavad, aga tagasi enda auto peale - ujub. Suitsuteste on tehtud korduvalt ja otsest vaakumleket kuskilt välja ei tule ning tehnik ütles, et suutis teise auto peal ka samasuguse ujumise tekitada just vaakumlekke tekitamisega, aga minu auto peal väidetavalt leket pole.
Nüüd olengi seisukorras, kus STAR näitab, et kõik parameetrid on korras, drosselid jms ka korras, aga tühikäik endiselt ujub.
On äkki kellelgi nõu anda kust veel võiks uurida? värsked ideed alati teretulnud, juhuks kui oleme midagi kahe silma vahele jätnud.
Panen ka paar videot, kuidas täpselt mootor käitub.

https://youtu.be/p3UvJsBxyGI

https://youtu.be/SDYN5d5pIDw
Vasta
#2
Õhulekked minu kogemuses sellist ujumist ei tekita.
Vaadates mootorit samal ajal, tundub töö olema täiesti ühtlane.
Minu esmane kahtlus oleks, et gaasihoovastik/ASR teeb seal mingeid trikke.
Tundub, nagu mingis elemendis oleks a la kulunud rada potekas/asendi anduris vms.
Oled gaasihoovastiku, nii lükatava kui tõmmatava poole, prooviks eliminineerinud?
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#3
Kütuserõhk ju püsib?

Eelkirjutaja mõte potekat hoovastiku poolt survestada on täitsa mõistlik, kui seda juba tehtud ei ole.
Vasta
#4
(28-10-2023, 12:31 PM)Rolz Kirjutas: Õhulekked minu kogemuses sellist ujumist ei tekita.
Vaadates mootorit samal ajal, tundub töö olema täiesti ühtlane.
Minu esmane kahtlus oleks, et gaasihoovastik/ASR teeb seal mingeid trikke.
Tundub, nagu mingis elemendis oleks a la kulunud rada potekas/asendi anduris vms.
Oled gaasihoovastiku, nii lükatava kui tõmmatava poole, prooviks eliminineerinud?

Ausaltöeldes pole gaasihoovastiku poolt selle pilguga vaadanud, hetkel mootori ruumist viga otsinud, aga tundub, et aeg pilk salongi poole pöörata. Mäletan, et mingi aeg viskas ka ASR tuld armatuuris põlema juhuslikel hetkedel ning auto läks nö limp mode’i, kuid samamoodi otsisin viga mootori juhtmestikust ning ASR moodulist, mis kõik üle käidud ja korras. Võibolla ongi nagu mainisite viga hoopis gaasihoovastiku poole peal. Uurin asja esimesel võimalusel.

Kütuserõhk ise korras. Kütuserõhu regulaator oli ainult läbi, see sai ka uus oem pandud.
Vasta
#5
Sellest küll 14a tagasi aga mälu järgi enda 1997 CL600 oli sama jama ja vahetati Lesvenis mölema poole ÖKM e öhukulumöötjad.
Vasta
#6
Tere.
Kontrolli väntvõlliandurid(2tk) üle. Asuvad mootori taga (halvas kohas) Sama võiks teha nukaanduritega. Kas trosselite juhtmed eelmine omanik taastas? Mul oli taastatud eeelmise omaniku poolt. Ja viga oli seal. Pistikutes juhtmed polnud juhtmed vahetatud. Oli kuni pistikuni. Iga külmjoode juhtmestikus rikub kõik ära. Trosselites peaks juhtmete jooted üle vaatama. Sul on vanemad ÕKM. Oled proovind teise autopealt võetuga asendada korraks?
Edu
Vasta
#7
(30-10-2023, 09:34 AM)Zlang Kirjutas: Tere.
Kontrolli väntvõlliandurid(2tk) üle. Asuvad mootori taga (halvas kohas) Sama võiks teha nukaanduritega. Kas trosselite juhtmed eelmine omanik taastas? Mul oli taastatud eeelmise omaniku poolt. Ja viga oli seal. Pistikutes juhtmed polnud juhtmed vahetatud. Oli kuni pistikuni. Iga külmjoode juhtmestikus rikub kõik ära. Trosselites peaks juhtmete jooted üle vaatama. Sul on vanemad ÕKM. Oled proovind teise autopealt võetuga asendada korraks?
Edu

Tänud tagasiside eest. Vända ja nuka andurid on kõik kontrollitud, kogu juhtmestik üle käidud - korraks oli mõte, et juhtmestik selle kasti alt ära mädanenud, kus kõik kontrollmoodulid on topitud. Kõik oli korras. Drosselite juhtmed endiselt originaalid - võtsin drosselid lahti ja seest potekad ja juhtmed kontrollitud. Müstika on see, et kõik minu auto juhtmoodulid, drosselid ja ÕKM-id said teise 600se peale pandud ja too töötas nagu peab. Teise auto sama komplekt sai pandud minu auto peale - ikka ujus samamoodi tühikäik.
Vasta
#8
Tere
Päris põhjalik lappamine. Lisan veel, et mõni väike kummivoolik või põlv praoga. Neid on hea kontrollida , kõik kenasti mootori peal näha...Aga sinu eelnev töö paistab korralik ja põhjalik. Vaakum käigukasti, sinna jookseb üks vaakum. Ma pole kõva mehaanik. Kas see mootoritööd regullib? Ei tea.
Vasta
#9
Kiire update. Gaasihoovastiku andurit pole jõudnud multimeetriga veel kontrollida. Wis andmetel peaks 20kOhm olema tühikäigul ja 900-1100 Ohm kui pedaali vajutada. STAR live data järgi lülitub ümber nii nagu peab, aga see ei pruugi tähendada, et ka õigesti toimetab. Ühe vea leidsin veel eile STAR-iga live datat sirvides - üks sisselaskeõhu temperatuuri sensor näitab konstantselt -89.7 kraadi C. Kas IAT sensori viga võiks tühikäiku selliselt mõjutada? Interneti info kohaselt peaks sisse progetud base map sellega toime tulema.

Küsiks lisaks ega kellelgi pole müüa 38 pin diagnostika kaablit? See hiina juust, mis koos Stariga tuli ei loe drosseleid, EZL mooduleid ja veel paari elutähtsat moodulit ja eile lõpuks võtsin kaabli lahti ja pooled Pin-id ühendamata sees. Enne kui uut otsima hakkan mõtlesin uurin siit ka.
Vasta
#10
Vahepeal proovitud Jaanise käest abi saada, kes Rakveres Mersudega tegeleb, aga nagu oht oli, on tal järjekord nii pikk, et pole siiani autot sinna viia saanud.
Müstikaosakond jätkub....
Gaasihoovastik läbi käidud, viga ei tundu midagi olevat.
Tegin veel paar uut STAR-i sessiooni, näidud olid esialgu natuke paigast ära, kuna kütuse adaptsioonid olid tegemata, aga pärast sõitmist jäi ON/OFF ratio 45-50 vahemikku ja muud näitajad ka STARTEK info andmete vahemikku.
Ainuke mis silma on hakanud, et 02 anduri vahemik pendeldab koguaeg 90mV kuni 800mv välja, kuigi tehase speci järgi peaks mingi hetk sinna 300mV juurde jääma.
USA foorumis soovitati veel proovida küünlajuhtmed välja vahetada. Mul on tutikas komplekt olemas, proovida ju võib aga STAR-i järgi on ignition voltage silindrites ilusti 32.8-34V vahemikus.

Kas EGR võib sellist pulli korraldada? kütusekulu tundub suur olevat ja väljalaskest on tunda ka kütuse haisu. See võib tuleneda ka äkki Magnaflow sport kattidest mis lisatud on.

Panen siia mõned videod viimasest STAR-i sessist, äkki hakkab teadjamatele mõni anomaalia silma. Paar korda on ASR tuli põlema läinud ja visanud veakoodid 010 Control Module EFP4/1, 015 Control Module EFP N4/1, 221 Actuator EFP M16/4, mis viitaks, et justkui kõrvalistujapoolne drossel on vigane aga see sai juba vahetatud. Diagnostiku arvamusel on see aku pinge kõikumisest tekitatud.

https://youtu.be/c5lwoWK3c3M

https://youtu.be/vVxVKKKatGY

https://youtu.be/_p7gh9UQEyc

https://youtu.be/2mH7dv1iD8k
Vasta
#11
Lambda(O2) anduri pinge peabki pendeldama aga pinget täpselt ei tea. WIS teab.
Pöörete kõikumist võivad ka drosselid põhjustada, peavad nad ju kahekesi koos töötama ja tagasiside oli sel ajal ju mehaaniline.
Vasta
#12
SEL on ju veel vaakumi pealt "kütusekulu". Miks see kell põhjas on? Palju tegelikult sisselaskes vaakum on?
Vasta
#13
Ma mõtleks selle diagnostiku arvamusele rohkem. Akupinge kõikumisest. Kas generaatori vahetasid ka, kui tõstsid asju ümber?
Esmalt just lülitatakse "ebaolulised" asjad välja, nagu ASR jne. Akut laed ka vahepeal turvalisuse huvides, tühjeneva aku viga jääb varjatuks.
Vasta
#14
(05-03-2024, 03:58 PM)v6sa Kirjutas: SEL on ju veel vaakumi pealt "kütusekulu". Miks see kell põhjas on? Palju tegelikult sisselaskes vaakum on?

Hakkasin korra ise ka kahtlema, aga w140 1992 Owners Manualist:

Fuel consumption indicator.

The pointer drops to 0 during the fuel shut-off on overrun and when the engine is switched off.

The maximum consumption is indicated when the engine is idling.

Foorumi rahva info kohaselt 95-96 kanti loogika muutus.
Vasta
#15
(05-03-2024, 09:04 PM)väikemees Kirjutas: Ma mõtleks selle diagnostiku arvamusele rohkem. Akupinge kõikumisest. Kas generaatori vahetasid ka, kui tõstsid asju ümber?
Esmalt just lülitatakse "ebaolulised" asjad välja, nagu ASR jne. Akut laed ka vahepeal turvalisuse huvides, tühjeneva aku viga jääb varjatuks.

Eile õhtul vaatasin veel geneka üle. Ilusti 14.1V. Aku süüde väljas oli 12V ja mootori töötades 14V. Võtsin korraks ka negatiivse klemmi maha, et näha kas toimub mingi muutus aga ei midagi.
Vasta
#16
Eile käivitades sain paar korda jälle ASR tule põlema (ilma ABS tuleta). Samad veakoodid olid sees jälle.

ASR - 030 No reception from EFP N4/1, mis peaks olema generic veakood kui auto limp mode’i läheb, aga seda veakoodi ei õnnestunud ära kustutada, tuli koguaeg tagasi.

Drosselite moodulist tulid jälle:

010 Control module N4/1, mis WIS andmetel tähendab “Engine speed signal (TNA) from base module (N16/1)”
015 Control module N4/1, mis WIS tõlkes on Data exchange with ABS/ASR control module (N30/1) implausible. Mis teoorias võib tähendada, et Base Module on otsad andnud.
221 Actuator EFP M16/4
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Sad w140 600SEL mootori tööga probleemid! kait 30 19,479 08-12-2012, 12:10 AM
Viimane postitus: kait



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne