Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes - Benz 190D 1991 Madys55
#1
Masinaks on siis 55kw diisel kutsikas mille sain vahetusega Bmw vastu. Kere poolest paistab kõva, plastikute alla poleküll piilunud aga põhja alt viisakas ja tagaistme alune karbinurk on keevitatud. Masinale on tehtud ka ülevärv. kuigi kehvasti ning värv on üsna matt. Sisu on puhas ja pestud. Lisadest on elektriline kõrvalistuja peegel ja Pisike puitrool.Kas sellega ülevaatusest saab läbi?
Kõige selle ilu kõrval on aga probleeme küllaga.
vahetamist tahtsid, tagasillas palju osi kuna tagasild ujus üsna meeletult.
Kardaani tugilaager.
Kesklukk meisterdada. Pandud on aftermarket immo signaga nii, et uksed lukku lähevad mootoritest aga lahti ei tule.
Pagasilukk tööle saada.
Vist tuleb ka vahetada käigukast, 2-3 käik undab ja käigud lähevad sisse kehvasti teine käik vahepeal lausa raginaga. Võibolla ka güliss?
Üks rooliots vahetada
Rooliloksust lahti saada
Talvel
[Pilt: 01003249975b4e7.jpg]
Suvel
[Pilt: 09972553102e0d.jpg]
Ostetud jupid
[Pilt: 0100324991afebc.jpg]
Siia juurde lähevad veel suured tagasilla puksid.


Vasta
#2
Jupid vahetatud, sellega ujumise probleem kadunud.
Vasta
#3
Nädalake tagasi sain lahti enda käigukastist. Kuna uus oli olemas sai järgmised 12h selle vahetusega tegeletud ja korralik asi külge pandud. Päev hiljem käisin ülevaatusel. seal oli kõik korras ja pääsesin läbi.


Täna käisin siis pärnus uue mootori järgi milleks on om 602 rida 5 turbomootor millel on bmw 2,5tds turbo peale pandud. Mootor siis soetatud Hannes_S - ikäest. Juttude järgi liigutavat 1600kg Eklassi kupeed päris edevalt. Kaasa sain kollektoriflantsid teise kollektori tegemise jaoks kui ise tuleb tuju. Mõned pihustid 525tds-i intercooleri ja 2,5" Summutitoru eest taha. Mootoril on puudu hooratas, veepump, starter, aga need istuvad kõik minu vana mootoriga kokku.
[Pilt: 01018186599414d.jpg]
[Pilt: 010181869168acc.jpg]

Kuna hetkel on liikumist ja vähe ja sedagi päevasel ajal panin alla suverehvid, taga korralik lamell
[Pilt: 01018186150b9c5.jpg]
[Pilt: 0101818587c05e8.jpg]


Käigukasti lammutasin ka laiali, päris huvitav laager tuli välja.
[Pilt: 0101818771ed87c.jpg]
Vasta
#4
19h tööd möödas ja otsapidi autoga Tartus see tähendab,et võb pajatama hakata. Päev algas kell 10 mootori eemaldamisega. Kolme tunni pärast oli vana mootor põrandal. Peale seda oli vaja teha abililsega sõit valka. Läksin ka kaasa, et endale õli ja õlifilter tuua. Kella kolmeks olime tagasi ja ümberlappamine võis jätkuda.
Nii sai vana mootori pealt maha võetud hooratas ja starter, et proovida kas nn uus mootor üldse käivitub. Akult otse eelsüüdet ja mootor tuksus garaaši põrandal üsna hästi, välja arvatud see, et kaks pihustit lasi läbi. Kakkusime pihustid laiali ja vahetasime nende vastu mis ei kusenud.

Järgmisena sai uus mootor endale Generaatori, veepumba ja rihmarattad koos rullikutega. Kui kõik korras, mootor kapotialla ja käigukast otsa. Kogu selle asja lõpuks oli kell juba umbes kümme. Siis hakkas pihta päeva püänt, Masin läks käima nagu miška ja seisma ei tahtnud jääda. Kuna Mersul on suretus vaakumiga, hakkasime otsima vaakumileket ja üleüldset probleemi miks masin välja ei sure. Lõpuks tuli välja see, et masinat ei suutnud välja suretada ka see vaakum mis pidavat tekkima otse vaakumpumbast... ehk vaakumpump omadega peetis. Egas midagi, vana moto peal vaakumpump vahetusse. Lõpuks saime pilli ka seisma jätta võtmest. Kogu selle asjaga läks aega oma 3h.

Edasi summutitegemine. Mootoriga sain kaasa Täies ulatuses W124 2,5" summuti. See sai siis alla visatud väikeste modimistega ja lõppudelõpuks oli otseläbi summuti autoküljes. Lärmi isegi üllatavalt väga ei tee. Väike proovisõit ja Meeletu naeratus näos.


Üleüldiselt sobis 2,5d turbomootor 2.0 asemele väikeste mööndustega. Esimese asjana ei ulatu Roolivõimu pumba tagasivoolu toru mootori otsani, selle asemele tuleb pikem toru muretseda. Mootori ja radika vaheline ülemine lõdvik tule b lühemaks lõigata või lausa uus muretseda, Mina panin kahest lõdvikust ühe kokku. Lühemaks tuleb ka lõigata. Pikem lõdvik tuleb muretseda salongiradika ja mootori vahele. Loobuda tuleb ventika kojast ja ventikast. Võibolla saaks ventika jätta kui radikakinnitusi muuta. Ise muretsen õhukese elektrivendi mootorit jahutama. Stabikavarras sobib väga täpselt, 3.0 mootori puhul. tuleks see ka vahetada. Kõik ülejäänud, sobib 1:1le. Üldjuhul väheste vahenditega garaašis seda üritust ette ei soovitaks võtta sest nt hooratas on kinni 12 nuut poldiga.


Uus õli sai sisse Mobil 2000 super poolsünt. spidokal on läbisõitu 439 340 km. Saja km kuluks tuli umbes 7l sajale.
Vasta
#5
pildid ja videod ka.

[Pilt: 01019278577f952.jpg]
[Pilt: 01019278713924e.jpg]

Vasta
#6
Olin ka mootorivahetuse juures, higistamist oli küllaga, kuigi asi laabus tegelikult päris lihtsalt meie jaoks. Lõviosa ajast võtsid mõttetud probleemid millele kohe lahendust ei leidnud ja mõningased pausid.
Mootor on esmapilgul väga hea, blowbyd ei ole eriti, ilmselt rõngaste vahetusest, käivitus on väga hea, põranda peal sai peale eelsüüdet sisuliselt kohe hääli kuuldud kui starter ainult paar erksamat tiiru tegi. Küll hirmsalt halli suitsu saatel, aga see oli puudulikest esimesest ja teisest pihustist. Enda mootorivahetuse järgselt mõtlesin kohe enne uue mootori paika panekut et enne tuleks seda kontrollida, kahtlus osutus tõeks ja tõesti saime asja paari korrastamise etapiga ilusti käima ja peale tõstmine oli peale geneka ja muu mudru ümber ladumisega käkitegu.
Asjadest mis ei sobi 2.0D ümber viskamiseks 2.5 peale on tõesti vaid mõningad juhtmed ja voolikud. Viienda silindri eelsüüteküünalt ei taha reelee tunnistada, geneka juhe tuli enamvähem välja, mõni lõdvik ümber teha, ventikas ei mahu enam ette jne..
Seoses mootori töötamisega tekkis paar küsimust ka millele ka ise vastust tahaks. Pumba tagaküljel on üks klapp mis reguleerib tühikäiku, eeldan et seda peaks tegema külma mootoriga ja vaakum sinna peaks jooksma mootori plokist olevast mingisugusest klapist mis soojenedes siis enam sinna vaakumit ei tooda. See klapp on ilmselt peetis, sest asi väga töödata ei taha, tühikäik on koguaeg kõrge. Tõmbasime hetkel vooliku tagant ära üldse.
Käib asi võrreldes 2.0-ga nagu öö ja päev, minu omast astub ka tunduvalt paremini ja väänet on mehemoodi. Madal küttekulu oli ka üllatavalt positiivne, niiet soovitan soojalt, vabalthingavad fööni alla ja pumbast peale kui jõudu peaks vähe olema.
Vasta
#7
Kaane küljes oleva andur klapi ja pumba küljes oleva suretus klapi vahel peaks olema üks kolmik, kolmandasse otsa plast volla, mis teha pimedaks ja siis nõelaga pisike auk, et kui plokikaanes olev klapp suletakse mootori soojenedes, siis saaks vaakum kõrgsurvepumba küljes oleva suretus klapist kaduda. Jah, originaalis toimib asi vähe teisiti, mina pole seni viitsinud õigesse lahendusse süveneda, võimalik et klapp plokikaane küljes on õhtal, ent seni olen kolme proovinud ja kõigiga sama lugu.

Kui mul ajutiselt cooler küljes rippus, siis toimis isegi veel paremini.
Kas pead juba plaani ka uue väljalaske kolle osas, antud lahendus pole just kõige parema voolavusega ja omab mõnda nö. pudelikaela? Flantsid on ju olemas ja torupoognaid on FEB-is küll Rolleyes

Vasta
#8
Cooleri ja kollega on sellised lood, et teen siis kui vaba aega on.Kui viitsin hakkan see nädalavahetus cooleritorustikku vedama.
Vasta
#9
Auto esimesi aknaid liigutab nüüdsest alla elektrijõud. Külge viskamine on üsnagi lihtne kui rahulikult teha.
Vasta
#10
Peale mootorivahetust olen läbinud u4000 km ja mootor on ennast hästi üleval pidanud. Lisaks olen Autole külge pannud cooleri, kuigi torustik veel vedamata. EL vent oli ka küljes juba pikemat aega aga nüüd sai muretsetud temp andur mis ta tööle lülitab ja kogu kupatus elektrisüsteemiga ära ühendatud.
IGapäevaselt olen liikluses 50:50 toiduõli seguga ja Ütleks, et väga ökonoomne liikur on ta sellisena. Ainukesena vahetaks veel ära tagadifri sest praeguse ülekanne on 3.91 ja maantee pöörded tunduvad olevat liialt kõrged. 90km/h kiiruse juures toodab turbo 0,5 bar-i rõhku
Vasta
#11
Aega ja kilomeetreid möödunud piisavalt. Autol viimasena ära vahetatu kardaani vahepukilaager. Vana n ägi välja selline.
[Pilt: 0103864817dfdae.jpg]
Vahepeal siin sai kütet kõvasti peale keeratud ja mõningane aeg ringi liigeldud kuni Tartu uus asfalt koos teise käiguga võttis minu pooltelje. Algselt arvasin et differ laiali, aga autoalla pääsedes oli asi selge, pooltelg puruks. Ega midagi, kuna kell oli juba hiline ja kellegikäest pooltelge saada polnud, tuli minna raskemat teed mööda ja murtud asi uuesti kokku keevitada. Toru peale ja ringiratast kinni. Keevitatud poolteljega liigun siiani ringi aga ainult pumba keerasin uuesti maha, et ei oleks isu järsemalt käike vahetada.
[Pilt: 01043110252ca0c.jpg]
Vasta
#12
Viimase uuendusena sai alla uus differ ülekandega 3.64. Nüüd maanteepöörded normaalsemad ja turbo puhub kusagil 0.3-0.4 bar. Differ tuli w124 alt ja seepärast pidin ka ära vahetama tagakaane ja difri otsaflantsi. Otseloomulikult läks ka diffrisse uus õli.
Vasta
#13
kas tagakaas ja otsaflants istusid ilusti?Külge läks siis suure korpusega differ?
Vasta
#14
Ei, korpus oli samasuur. Aga silla küljes oli neljapoldiga kinnitus, aga uuel diffril oli 2 poldiga kinnitus. Ja kõik jupid olid Bolt-on.


Selle postitusega saan ka öelda, Et autot enam minu valduses pole.
Vasta
#15
Nüüdseks on nii ,et mesu on minukäes ja juba 3.0d om603 vahel Smile Kui aega leian siis kunagi teen teema ka Eusa_shhh
Black Smoke Racing
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 19 1,475 09-03-2024, 11:30 PM
Viimane postitus: Manifesto
  300 CE-24, 1991, C124 Sm. Västrik 81 82,853 22-12-2023, 09:38 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  W201 190D 2.0 55kw maxim1655 7 964 12-12-2023, 03:40 PM
Viimane postitus: maxim1655
  Mercedes-Benz 230CE 1990a Ramiak8 37 2,726 13-11-2023, 07:09 PM
Viimane postitus: Ramiak8
Photo Mercedes-Benz E270CDi, 2000, w210 - W202 W202 2 284 05-11-2023, 11:04 PM
Viimane postitus: Laur
  Mercedes-Benz E270 CDI, 2001, s210 - kodutu kodutu 6 948 27-03-2023, 11:32 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz E280 4MATIC, 2007, W211 - JanisL JanisL 103 106,746 24-03-2023, 05:52 PM
Viimane postitus: JanisL
  Mercedes-Benz, Vito, 2017, W447 - BoxBox.com BoxBox.com 17 2,033 20-01-2023, 03:47 PM
Viimane postitus: Alr77
  Mercedes-Benz 300CE-24, 1991, kodutu kodutu 91 94,002 17-01-2023, 12:40 PM
Viimane postitus: Priit
  Mercedes-Benz 350 SL, 2003, R230 - Kalla Kalla 0 534 25-10-2022, 08:24 PM
Viimane postitus: Kalla



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne