Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arutame teemal - külmkäivituspihusti
#1
Niisiis, tõstataks ühe väikse küsimuse ja äkki siis ka keegi proovib peale pikka teoreetilist juttu ka asja praktikas läbi.


Nimelt külmkäivituspihusti eesmärk on anda külmale mootorlie rohkem kütet peale - too pihusti on kordi suurema läbivusega, kui tavaline pihusti, kuid samamoodi saab kütuse pritsungipeast.

Külmkäivituspihihustile tuleb kogu aeg küte peale, isegi sooja mootoriga, kuid tal on küljes klapp, mis sulgeb ja avab seda kütuse laskmist mootorisse. Sealt edasi liigub kütus mööda kummist/plastikust torusid mööda iga pihusti juurde ja pihusti kõrvalt otse sisselaske klapi peale.

Rolz oskas öelda, et pihustile tuleb kogu aeg 12 volti peale ja vajab vaid avanemiseks massi - st, et kuskilt temp. andurilt siis saab massi ja kui mootor soojaks läheb, kaob mass ära ja pihusti ei lase enam kütet sisse.

Nii, teoreetiliselt võttes peaks kütuse mass olema mingilmääral seotud ka võimsusega - mida rohkem kütet, seda rohkem võimsust - noh vähemalt mingi koguseni - liiga palju hakkab uputama ja tulemus null.

Kui nüüd näiteks vedada külmkäivituspihustilt massijuhe otse salongi ja sellele üks kena nupp külge aretada ja näiteks sooja mootoriga sõites(kiirendades) seda vajutada, peaks mootor saama rohkem kütet peale ja minek peaks olema parem.

Jah, kellel on lamdad ja muud el. vidinad peal ei ole vist mõtet eriti vaeva nähagi. Aga näiteks mul pole seal midagi ja tean omast käest, et kui olen ise sisselastava kütuse kogust suurendanud, on ka minek kõvast parem, see ära testitud - näiteks co taseme 10 juures on see auto loom, ehkki need väljuvad gaasid lõhnavad rohkem puhta bensiini järele.

Teema lihtsalt huvitav minu jaoks ja eesmärk pole sellest 150 KW veel viimast välja pigistada, vaid lihtsalt teiste mõtteid kuulkata.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#2
pmst on nii, et kõige effektiivsem põlemine toimub mootoris siis, kui bensu ja õhu suhe on ilusti paigas, oli vist 14:1 või 16:1 ei mäleta, täpsustage. Enivei, see kui sa segu teed rikkamaks, kui see ideaalne vahekord ei tee minekut paremaks, vaid halvemaks (tõmbab täis).

Kui sul bensu hulga suurendades hakkab auto paremini astuma, siis see tähendab, et norm olukorras on segu liiga vaene. Mõistik lahendus oleks IMHO segu permanentselt normaalseks keerata, siis oleks koguaeg minek hea Smile
Vasta
#3
h2x0r Kirjutas:pmst on nii, et kõige effektiivsem põlemine toimub mootoris siis, kui bensu ja õhu suhe on ilusti paigas, oli vist 14:1 või 16:1 ei mäleta, täpsustage. Enivei, see kui sa segu teed rikkamaks, kui see ideaalne vahekord ei tee minekut paremaks, vaid halvemaks (tõmbab täis).

Kui sul bensu hulga suurendades hakkab auto paremini astuma, siis see tähendab, et norm olukorras on segu liiga vaene. Mõistik lahendus oleks IMHO segu permanentselt normaalseks keerata, siis oleks koguaeg minek hea Smile

Üks asi on teoreetika - kui käisin diagnostis, siis keerasin küttesegu täpselt nõuete kohaselt paika - co, co2, põlemata küte jne olid kõik normis. Liikus ka auto normaalselt.

Aga kui keerasin segu nii, et co oli 8 või rohkem, siis oli ka minek kohe teine.

Ja 1/14,7 ele vist oli see suhe - ju siis minu oma võtab õhku ka rohkem juurde, kui kütet rohkem peale saab
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#4
Kui siis koos kick-down ´iga kasutada.Et gaasipedaali alla lüliti aga esialgu proovi lihtsalt käsitsi lülides ,millal palju juurde annab.
Vasta
#5
Kui see on nii lihtne, et ainult üks juhe salongi vedada siis katseta järgi, ja kirjuta mis sai:lol:
Kastseks pole isegi nuppu vaja, aga kaks kickdowni oleks juba nagu pool nitrotUZI
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#6
Heinar jõudis 2 min. ette
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#7
Peab vist proovima jah, äkki on hea tulemsu, eks siis ole näha - tihtipeale praktika ja teoreetika ei käi käsikäes ju
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#8
ma võin sulle proovida anda oma käsitoorega volvot :)
seal ei saa küll bensu juurde, vaid õhku vähemaks keerata, aga efekt on minuarust sama :) ehk siis sooja konega toorest rebides hakkab massin köhima ja muid suremise ilminguid näitama.

samas mäletan, et vene ajal mossemehed tänaval üksteisest mõõtu võtma sattudes justnimelt nii talitasid, mängisid toorega. aga mossede karpad polnud never mingis ideaalkonfis ka muidugi :)
Vasta
#9
Meenub jutt miskist gaasiseadmega masinast millele mingi kala tõtta sai gaasi sisse lülitada aga bensiini välja ei lülitanud, minek oli mega olnud gaas+bensiin:eureka:
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#10
Viska see k-jetronic sealt vahelt minema ja pane EFI koos mõne progetava ECU-ga. Võidad võimsuselt ja kütuse kulus.
Vasta
#11
python Kirjutas:Viska see k-jetronic sealt vahelt minema ja pane EFI koos mõne progetava ECU-ga. Võidad võimsuselt ja kütuse kulus.


Ja söön aasta otsa kiirnuudleid
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#12
Selle küsimusega peaksid pöörduma www.streetrace.org tuuningu osakonda., seal enamus valmis kõigeks, et hobeseid lihtsalt ja odavalt juurde saada. K-jetronik levinud asi, kindlasti keegi proovinud sealt....
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#13
python Kirjutas:Viska see k-jetronic sealt vahelt minema ja pane EFI koos mõne progetava ECU-ga. Võidad võimsuselt ja kütuse kulus.

ei, ei, sa said veidi valesti aru, meil käib iin jutt S-klassi mersust, mitte Toyota Suprast :bash:
Vasta
#14
No selle köhimise/lämbumise vastu on ka rohi välja mõeldud - NOS.
Vasta
#15
h2x0r Kirjutas:
python Kirjutas:Viska see k-jetronic sealt vahelt minema ja pane EFI koos mõne progetava ECU-ga. Võidad võimsuselt ja kütuse kulus.

ei, ei, sa said veidi valesti aru, meil käib iin jutt S-klassi mersust, mitte Toyota Suprast :bash:


Tehnika areneb, on mõeldud ratsionaalseimaid asju välja kui 20a. tagasi. Jutt ei ole ju supraks muutmiseks ja S-klass jääb S-klassiks. :lol:
Vasta
#16
ei ole küll kuulnud, et keegi viitsiks w126 3.8 mootorit tuunida. mõttetu Smile
...
Vasta
#17
W124 3,2 R6 tuunida? Miks see mõtekam oleks?
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#18
Miks on mõtekam W124 3.2 tuunida kui kiviaegset 3.8? Põhjuseid on mõitmeid,
1) 3.8 on v8, ehk siis võiks juba võtta 5.6 m117, 5.0 m119 aluseks.
2) 3.2 M104 on 24klapiline ehk kaante voolavust neil kahel mootoril võrrelda ei saa, see ON väga oluline jõu taga ajamisel.
3) M104 3.2 omab uuemat pritset (mis tuleb tegelikult nii või naa välja vahetada kui ülelaadimine plaanis) kuid üleüldiselt pole nii "kirvetöö" kui vana 3.8
4) M104 3.2 omab wasted-spark süüdet, pmst võib otsesüüte peale ka progetava ajuga minna, kuid stock poolid on juba suht head.
Kindasti leiaks veel argumente...aga see on vaid vaade minu mätta otsast.

Kui tuunida R6-te siis võtaks 3.2 m104 kuhu sisse 350D vänt ja  plokk veidi ülepuurida siis sepis keps, kolb -> 3.6 töömaht ja tugev alumine ots, sinna lajataks korraliku ülelaade rõhu otsa ja sellest mootorist saab loom....

Kui tuunida V8, siis võtaks mina M119 aluseks (32v kaaned on pea põhjus) Sinna 5.6m117 vänt + jällegi veidi ülepuurida ja tulemus 6.0....siis veel kompressor või TT ja progetav aju + veel sada muud asja ja saab jõhker loom...

Aga kui ma nüüd teema pealkirja vaatan siis VÄGA VABANDAN et nii palju OT. Lihtsalt tõin välja oma mõttelennu mb mootorite tuuningu osa Rolleyes

EDIT: Lisan veel, see külalegend eriti kallitest progetavatest EFI süsteemidest on tänaseks suht maha lükatud. Näitkes väga hea toode on VEMS. (omadustelt kohati paremgi kui hestec) www.vems.ee
Ja selle hinnad algasid vist mingi 10k kui ma ei eksi....
Kes igapäev bensu v8-le ostab selle jaoks ei tohiks see 10k küll aasta otsa nuudleid sööma panna:biggrin: njah ise kah suuremahulise v8 omanik ja kütus talle meeldib...:bash:

Vasta
#19
jah, nagu ma arvasingi, sai rahvas asjast valesti aru. Eesmärk polnudki mingit julma tuuningut aretada, siis võtaks juba mingi sx200 või säärast - lihtsalt tekkis proffessionaalne huvi
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne