Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W124 300E 1987.a. salongisoojendus ei toimi nii nagu vaja
#1
Tere

Autoks siis W124 300E 132kw aastast 1987, ilma konditsioneerita.
Probleem selles, et paar aastat tagasi avastasin, et palaval suvepäeval puhub äärtest salongi sooja õhku, olgugi, et rullikud on näiteks 18 kraadi peal. Sai siis targematega konsulteeritud ja MB Abi (toona Formatik) vahetas ära duoventiili (asub kapoti all aku juures). Sai pandud uus detail. Pärast seda olukord justkui normaliseerus. Arvasin, et viga leitud ja asi lahendatud. Sel kevadel, kui väljas nii 10-15 kraadi sooja, asi toimis ja auto hoiab salongis normaalset temperatuuri (rullikud 18 kraadi peal). Nüüd paar päeva tagasi sõitsin maanteel ja hommikul, kui väljas veel väga kuum ei olnud, asi toimis. Kui päeva peale läks väljas palavaks (25 kraadi), siis hakkas jama jälle pihta. Teine asi mis ma täheldasin oli see, et kui katuseluugi lahti teed sõidu aeg, siis see autole ei meeldi, kohe tuleb äärtest sooja õhku (tundub nagu mingi lisaventilaator puhuks seda kohe suurema hooga, kuigi auto enda ventilaatori nuppu ma ei näpi), kui auto kinni pidasin ja ukse korraks lahti tegin ning siis sõitma hakkasin, jälle hakkas äärtest sooja puhuma. Salongis õhu liikumine "häirib autot". Otsisin foorumist ja leidsin postituse WDB240:

Soojakraanid asuvad paremal pool ,kapoti all ,amordi kanduri taga. Kui nendel pinget peal ei ole ,siis on nad normaal asendis avatud ja lasevad endast pidevalt vedelikul läbi voolata. Sellest siis ka soojasaamine salongis. Kui tellid keskmist tempi , siis lastakse sinna soojendus mooduli poolt imuls pinget, mis siis peaks piirama läbivoolavat jahutusvedelioku kogust. Kui sul nüüd salongi sisene tembi andur hyullu paneb ja väidab et toas on -10 siis vahet pole kuhu sa need nupud keerad,,, ikka pannakse täiega sooja ,sest toas on ju nii külm veel. Kui aga keerad soojanuppu külmapoole ja enne lõppu ületad ühe nõksu, siis on see nõks soojendus plokile infoks ,et nüüd klient ei taha enam mingisugust autonaatset reguleerimist , vaid soovib saada maksimaalselt jahedat. Siis enam ei arvestata salongi temperatuuri anduri juttu. Sellisel juhul peab soojendusklappidele tulema pidev vool ja need peavad kinni minema. Mõõda kas sul sinna tuleb üldse voolu ja kui tuleb kas siis klapid ikka suudavad sulguda.
NB: vasakul ja parema klapil on üks ühine (+) vool ja juhitakse vasakut /paremat eraldi (-)

Keerasin rullikud min peale, aga see ei aidanud, ikka puhus sooja õhku. Vahepeal nagu korraks läheb paremaks (õhk jahedamaks), aga päris see ei ole. Kuna duoventiil ( jahutusvedelik samuti) on vahetatud, siis seal ei tohiks probleem olla. Ise kahtlustan seda andurit, mis peaks paiknema lae all salongi valgustuslambi juures või siis rullikute juhtplokki, mis peaks juhtima duoventiili tööd.

Kas on ehk mõnel foorumikasutajal kogemusi jagada sel teemal, mida välja vahetama hakata? Palju maksab umbes kasutatud rullikute juhtplokk (ma ei tea kas ma nimetan seda nüüd õige nimega) või lae all olev andur? Või on veel mingi kolmas variant?
Vasta
#2
(14-06-2013, 12:16 PM)kaupo51 Kirjutas: ...
Või on veel mingi kolmas variant?


Kas duoklapile vool peale tuleb? Maad antakse ikka? PWM tähendab, et klappe klõpsitakse kinni vastavalt vajadusele.

Temperatuurirullikud kipuvad kontakti kaotama... Aga klõps külmima tellimiseks peaks ikka töötama.Icon_rolleyes
Vasta
#3
Ostsin ära uue rullikuteploki ja selle laealuse anduri. Mõlemad kasutatud. Enne nende vahetamist viisin auto veel Rakverre Jaanis Kooviti juurde Pintlexi. Ta kontrollis ja ütles, et duoventiil ja muu kõik toimib ja midagi vahetada ei ole vaja. See juhtus oktoobris 2013. Siiani toimibki. Katuseluuki igaks juhuks siiski ei näpi sõidu ajal.
Vasta
#4
Rullikuteploki puhul (nagu ka kogu muu elektroonika osas W124-jal) aitab tihtipeale trükiplaadi ülejootmine. W124 elektroonika on meeldivalt vanamoodne ja lihtsakoeline, nii et 99% juhtudest piisab komponentide puhastamisest (lülitid, klemmid, massiühendused) ja ülejootmisest (plokid, releed). Harvemal juhul võib vanadusest mõni kondensaator trükiplaadil otsad andnud olla, aga pädevale elektroonikule ei valmista ka nende vahetus muret. W124-ja juures ei ole peaaegu ühtki detaili, mida parandada või taastada ei saax, lihtsalt vahest on kiirem ja kuluefektiivsem järgmine kasutatud jupp külge keerata, aga vana jupp tasub tagavarax jätta, kui see just täiesti utiil pole.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w124 süüteluku vahetus kraabus 2 174 18-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: kraabus
  Kuidas eemaldada w124 esiukse aknatõstuki mootorit kui klaas ei liigu? kraabus 2 146 02-04-2024, 07:27 PM
Viimane postitus: kraabus
  W124 "duo valve" (puhub sooja) Manifesto 3 373 22-03-2024, 05:14 PM
Viimane postitus: Manifesto
Photo W124 1989_alu velg v. terasvelg? squirrel9 4 209 29-02-2024, 10:30 AM
Viimane postitus: squirrel9
  w124 om606 käigukast/sidur eenupeenu 3 283 26-02-2024, 02:03 PM
Viimane postitus: eenupeenu
  W212 menüü rullik ei toimi mersik95 5 363 27-09-2023, 10:57 PM
Viimane postitus: mersik95
  Mure W124 pööretega spy4 21 7,786 19-03-2023, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  w124 karbikatete tüüblid IndrekJ 3 380 22-12-2022, 05:22 PM
Viimane postitus: stihl
  W124 3.0d mootori mure. M1X 4 634 29-11-2022, 09:33 PM
Viimane postitus: M1X
  W124 -> W213 (ekraan jne) nostromo 4 719 08-01-2022, 04:44 PM
Viimane postitus: kaupo51



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne