Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w124 eelsüüteküünalde märguandetuli
#1
Ootan ideid, mis võib põhjustada antud jama-1992 aasta 2.5 diislil siis selline anomaalia, et eelsüüteküünalde tuli põleb ''vastandasendis'' ja küünlad jäävad järgi. Seletan lähemalt-keeran süüte sisse(asendis kus tavaliselt hõõgküünlad põlema hakkavad) ning eelsüütaküünalde märgutuli ei põle-samas küünlad voolu peale saavad(12 volti). Kui annan starterit ja auto läheb käima, siis hakkab märgutuli armatuuris põlema, kuid küünaldel on siiski veel järgi 8 volti. Mingi aja möödudes(umbes minut) armatuuris märgutuli kustub, kuid siiski jääb küünaldele vool peale, pingega 8 volti.
Lasin garaašisoojal autol tuksuda umbes 5 minutit ning selle aja jooksul küünaldelt vool tagant ära ei kadunud. Ma lisan siia, et mõõtmiste ajal ei olnud küünlad autol reaalselt järgi, vaid sai mõõdetud pingeid relee otstelt. Auto käima panekuks sai korra jälle pistik ära ühendatud ja siis mõõtmiste jaoks lahti võetud.
Samas kui lihtsalt keeran süüte asendisse, kus on järgi eelsüüte küünlad, siis toimub täpselt sama protsess: küünlad sees 12V, tuli ei põle; küünlad sees 8 V, tuli põleb;küünlad sees 8 V, tuli ei põle.
Oskab keegi pakkuda, mis võib antud jama põhjustada?

Vasta
#2
Relee õhtal? Üldiselt viitab põlemajääv küünlatuli kõngenud pulgale.
Vasta
#3
(27-03-2013, 04:41 PM)v6sa Kirjutas: Relee õhtal? Üldiselt viitab põlemajääv küünlatuli kõngenud pulgale.

Ma pole eriti kursis, kas hõõgküünlad peaksidki w124 dislal jääma paariks minutiks tööle väiksema pingega kuni mootor saavutab mingi kindla temperatuuri?
Vasta
#4
(27-03-2013, 04:45 PM)indrekly Kirjutas:
(27-03-2013, 04:41 PM)v6sa Kirjutas: Relee õhtal? Üldiselt viitab põlemajääv küünlatuli kõngenud pulgale.

Ma pole eriti kursis, kas hõõgküünlad peaksidki w124 dislal jääma paariks minutiks tööle väiksema pingega kuni mootor saavutab mingi kindla temperatuuri?

Keegi väitis, et alates 1989 aastast peavad pulgad jääma taha veel 90 sekundiks. Aga ma ei tea, kas täis- või vähendatud pingel.

Mitmeks minutiks järgi jääda ei tohiks.
Vasta
#5
Küünlad jäävad taha kuni relee "aeg" tiksub läbi.
Sellist käitumist võib põhjustada

1. ülepingerelee
2. vigane hõõgküünal
3. hõõgküünla relee

Internetitargad räägivad ka, et vahel piisab kontaktide puhastamisest.

Kasulikku materjali: http://dieselgiant.com/glowplugrepair.htm

Jutt küll 3L R6 mootori kohta, aga kuskil siin mainiti ära, et 2,5 ja 3L mootori vahe pidi olema 1 pütt.
Hea vastus eeldab põhjalikult ja arusaadavalt püstitatud küsimust!
Vasta
#6
Lisan oma küsimuse ka samasse teemasse. Tegemist siis ka E250D 92a. ja eelsüüte küünlad on süüte keeramisel taga umbes minuti enne kui ära kustub. Käivitub ilusti aga see aeg tundub kuidagi liiga pikk. Kas sellel autol ongi see aeg nii pikk või peab kusagilt viga otsima? Teistel autodel on see aeg jäänud seal 5-10 sekundi vahele enne kui tuli ära kustub.
Vasta
#7
(28-03-2013, 10:31 AM)Ercotec Kirjutas: Lisan oma küsimuse ka samasse teemasse. Tegemist siis ka E250D 92a. ja eelsüüte küünlad on süüte keeramisel taga umbes minuti enne kui ära kustub. Käivitub ilusti aga see aeg tundub kuidagi liiga pikk. Kas sellel autol ongi see aeg nii pikk või peab kusagilt viga otsima? Teistel autodel on see aeg jäänud seal 5-10 sekundi vahele enne kui tuli ära kustub.

Mul on sama aasta masin ja külmadel ilmadel tuleb ~45 sec oodata. Muidugi see tuleneb ka sellest, et küünlad pole just eile vahetatud (2a tagasi) ja 1 pulk peaks läbi olema.
Hea vastus eeldab põhjalikult ja arusaadavalt püstitatud küsimust!
Vasta
#8
Kui tuli jääb põlema peale seda kui mootor on käivitunud on mõni küünal läbi.
Väidetavalt ei sütti üldse kui on rohkem kui 1 küünal läbi.
See kui kaua armatuuris tuli põleb oleneb sellest kui külm on mootor.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#9
Mul isegi sooja mootoriga põleb tuli umbes minuti enne kui ära kustub ja käivitada saab. Ehk siis olenemata kas mootor on soe või külm tule põlemise aeg on ikka sama. Küünlad peaks nagu kõik toimima ja käima läheb ilusti.
Vasta
#10
Küsin siis veel kas Küünalde vahetamisest oleks abi et see aeg lühemaks läheks või on see selle mootori eripära et nii pikalt vajab eelsüüdet ?
Vasta
#11
(28-03-2013, 11:58 AM)Laur Kirjutas: See kui kaua armatuuris tuli põleb oleneb sellest kui külm on mootor.

Temp andur siis ehk läbi ?

having trouble having fun...
Vasta
#12
Kuuldavasti müüaxe 2-te sorti küünlaid. 11.5V on kiiremad küünlad ja teised on aeglasemad (11V vist, pole ise kunagi teisi küünlaid kasutanud). Minu omal võtab hetkel u 10 sekundit aega, et tuli ära kustux ja u minut, et relee plõxu teex ja küünlad tagant ära võtax. Mul 91 aasta auto, nii et see peax normaalne olema, s.t. et peale mootori käivitumist hoiab veel küünlaid mõne aja järgi, et õhku põlemiskambris soojendada ja põlemisprotsessi külmas mootoris parandada. Seda relee plõxu on salongist hästi kuulda kui mootorit käima ei pane.

Seda tuld ei saa siiski alati 100% usaldada. Minu oma kipub praeguste külmadega vahel käivituma nii, et üx pütt tuleb hiljem järgi, seega üx küünal peax omadega otsakorral olema, kuid tuli seda veel ei näita, tavaliselt on ta ikka näidanud, kui üx küünal läbi põlenud, aga vb praegu on küünal lihtsalt poolpidune ja selle tõttu tuli ei näita, et läbi olex.

Ercotec, proovi käivitada minuti asemel u 10-15 sekundi pärast ja vaata, kas läheb ilusti käima. Kui jah, siis on küünlad korras ja miski muu (ülepingerelee või küünalde relee näitex) põhjustab seda, et tuli jääb nii pikalt põlema. Kui käivitub kehvasti, siis vb aeglasemad küünlad sees või mõni küünal poolpidune.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#13
Kui juba küünalde teemaks läks, siis mis eesmärgil süttib KD + 4000 rpm juures eelsüüte küünalde tuli? Mingit sorti põlemise efektiivsuse tõstmiseks ja möödasõidul lisavõimsuse andmiseks või lihtsalt mingi süsteemi viga?
Hea vastus eeldab põhjalikult ja arusaadavalt püstitatud küsimust!
Vasta
#14
(31-03-2013, 11:12 PM)Treiku Kirjutas: Kui juba küünalde teemaks läks, siis mis eesmärgil süttib KD + 4000 rpm juures eelsüüte küünalde tuli? Mingit sorti põlemise efektiivsuse tõstmiseks ja möödasõidul lisavõimsuse andmiseks või lihtsalt mingi süsteemi viga?

Elektrisüsteemis ujub mingi ahven...Eusa_whistle
Vasta
#15
(31-03-2013, 11:34 PM)v6sa Kirjutas:
(31-03-2013, 11:12 PM)Treiku Kirjutas: Kui juba küünalde teemaks läks, siis mis eesmärgil süttib KD + 4000 rpm juures eelsüüte küünalde tuli? Mingit sorti põlemise efektiivsuse tõstmiseks ja möödasõidul lisavõimsuse andmiseks või lihtsalt mingi süsteemi viga?

Elektrisüsteemis ujub mingi ahven...Eusa_whistle

Hmmm, pani mõtlema...

Samas OM603 peaks ju 100% mehaaniline olema mootori töö poolepealt (välja arvatud suretus vaakumiga). Kui mootor korra juba käib, siis pole elektril sinna mootorisse enam mingit asja ju? Smile
Hea vastus eeldab põhjalikult ja arusaadavalt püstitatud küsimust!
Vasta
#16
(31-03-2013, 11:12 PM)Treiku Kirjutas: Kui juba küünalde teemaks läks, siis mis eesmärgil süttib KD + 4000 rpm juures eelsüüte küünalde tuli? Mingit sorti põlemise efektiivsuse tõstmiseks ja möödasõidul lisavõimsuse andmiseks või lihtsalt mingi süsteemi viga?

pagan võtaks, saaks juba aru, eelsüütega pole siin midagi pistmist!!!

Vasta
#17
(31-03-2013, 11:55 PM)Treiku Kirjutas:
(31-03-2013, 11:34 PM)v6sa Kirjutas:
(31-03-2013, 11:12 PM)Treiku Kirjutas: Kui juba küünalde teemaks läks, siis mis eesmärgil süttib KD + 4000 rpm juures eelsüüte küünalde tuli? Mingit sorti põlemise efektiivsuse tõstmiseks ja möödasõidul lisavõimsuse andmiseks või lihtsalt mingi süsteemi viga?

Elektrisüsteemis ujub mingi ahven...Eusa_whistle

Hmmm, pani mõtlema...

Samas OM603 peaks ju 100% mehaaniline olema mootori töö poolepealt (välja arvatud suretus vaakumiga). Kui mootor korra juba käib, siis pole elektril sinna mootorisse enam mingit asja ju? Smile

See tuli ei tohi süttida. Mingi jama on Sul elektrisüsteemis, mootoriga pole siin mingit pistmist.

Uuri oma sabasid.
Vasta
#18
(01-04-2013, 11:37 AM)umbellatus Kirjutas: pagan võtaks, saaks juba aru, eelsüütega pole siin midagi pistmist!!!

Pole mõtet üle erutuda või mis? Eusa_wall
Tegemist siiski minu arusaama järgi rahuliku kohaga kus probleemidele lahendusi leitakse. Pole meist keegi sündinud rool pihus...
Hea vastus eeldab põhjalikult ja arusaadavalt püstitatud küsimust!
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  w124 süüteluku vahetus kraabus 2 178 18-04-2024, 06:21 PM
Viimane postitus: kraabus
  Kuidas eemaldada w124 esiukse aknatõstuki mootorit kui klaas ei liigu? kraabus 2 150 02-04-2024, 07:27 PM
Viimane postitus: kraabus
  W124 "duo valve" (puhub sooja) Manifesto 3 376 22-03-2024, 05:14 PM
Viimane postitus: Manifesto
Photo W124 1989_alu velg v. terasvelg? squirrel9 4 209 29-02-2024, 10:30 AM
Viimane postitus: squirrel9
  w124 om606 käigukast/sidur eenupeenu 3 284 26-02-2024, 02:03 PM
Viimane postitus: eenupeenu
  Mure W124 pööretega spy4 21 7,802 19-03-2023, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  w124 karbikatete tüüblid IndrekJ 3 383 22-12-2022, 05:22 PM
Viimane postitus: stihl
  W124 3.0d mootori mure. M1X 4 638 29-11-2022, 09:33 PM
Viimane postitus: M1X
  W124 -> W213 (ekraan jne) nostromo 4 719 08-01-2022, 04:44 PM
Viimane postitus: kaupo51
  w124 Robin03 0 533 10-11-2021, 02:02 AM
Viimane postitus: Robin03



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne