Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OM314 õlikulu ja must toss
#21
Nonii, õlikulu on nüüd suht kontrolli all aga on ilmnenud uus probleem. Nimelt, kui seista kohapeal tühikäigul, näiteks fooritule taga ja siis veits reipamalt kiirendada, tuleb sumpsist hirmus must tomu. Sama siis, kui kohapeal peale mõningast seismist järsku gaasi anda. Kui vajutada vaikselt või siis kiirendada hästi "peenega" siis tomu ei ole. Samuti on mootor vahel kuidagi jõuetu võrreldes varasemaga. Näiteks mäkke minnes kaob nagu jõud ära. Seda juttu, et vana diisel peabki tossama ei võta eriti tõsiselt, kuna enne nii ei olnud.
Kas sellist asja võib põhjustada mõni pihusti näiteks?
Aa, veel seda, et käivitub "poolest pöördest" nii soojalt, kui külmalt.
Vasta
#22
(11-03-2013, 05:39 PM)MB508 Kirjutas: ...
Kas sellist asja võib põhjustada mõni pihusti näiteks?
...

Vabalt võib. Nagu ka kompressioonipuudus ühes silindris. Kui KSP on ridapump (ma eeldan, et sel on), siis võib ka seadest väljas täppispaar palju huvitavat korda saata.
Vasta
#23
Surved said hiljuti üle mõõdetud ja kõik silindrid OK. KSP on jah ridapump (Bosch PES-4), kuid kas see võib niimoodi lihtsalt seadest välja minna? Pihusteid sai kontrollitud vana veneaegse seadmega ja silma järgi tundus nii enam-vähem. Samas see manomeetri seier hüppas ka seal omajagu ning mine tea ... Kõige lihtsam ja odavam variant oleks ilmselt hakatuseks lasta pihustid korraliku seadmega üle vaadata?
Kui pumbal oleks hammaslatt kinni, siis mismoodi see tunda annab?
Vasta
#24
Must toss viitab põlemata kütusele. Kas sellel massinal on ka ülelaadimine?
Õhufilter?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#25
Ülelaadimine ja igasugune elektroonika sellel mootoril puudub. Isegi mootori seiskamine ja tühikäik toimub traktori käsigaasi põhimõttel. Õhufilter on OK. Igaks juhuks võtsin katsetamiseks ka lõdviku sisselaskekolle küljest korra lahti ... ei muutunud midagi.
Millised sümptomid on "kuseval" pihustil?
Vasta
#26
Liiga varane pritsemoment annab sellise musta tomu , samas käivitub isegi paremini. Pumba asendit pole muudetud?

Vasta
#27
(11-03-2013, 10:24 PM)V@hh Kirjutas: Liiga varane pritsemoment annab sellise musta tomu , samas käivitub isegi paremini. Pumba asendit pole muudetud?

Tegelikult terakese varasemaks sai pritsemomenti keeratud küll muu remondi käigus. Enne tahtis külmast peast natuke ketramist, enne kui käima läks ja puudus ka selline diislile omane kergelt "kärisev" hääl. Nüüd hääl "õige" ja ka käivitub hästi, aga äkki sai tõesti natuke liiga palju varasemaks keeratud? Keeramise ajal veel mõtlesin, et ei see "poole kraadi jagu tee hullu miskit" Eusa_angel
Aga kas varane pritse võib põhjustada ka jõuetust?
Samas kui juba hoog üleval, siis käib väga hästi. Hääl ilusam, kui enne ja mingit tomu ka pole.


Vasta
#28
(11-03-2013, 10:38 PM)MB508 Kirjutas:
(11-03-2013, 10:24 PM)V@hh Kirjutas: Liiga varane pritsemoment annab sellise musta tomu , samas käivitub isegi paremini. Pumba asendit pole muudetud?

Tegelikult terakese varasemaks sai pritsemomenti keeratud küll muu remondi käigus.

Sai nüüd pump vanasse asendisse tagasi keeratud. Ei muutunud midagi, võibolla kui ainult siis toss muutus terakese heledamaks. Keerasin ka käimise ajal pihustid pumba juurest ükshaaval lõdvaks, et äkki üks pihusti vigane vms. Ei muutunud ka kolme pihustiga midagi, ikka järsku gaasi andes must tomu taga. Õhufiltri võib ka välistada, kuna proovisin ka lahtise lõdvikuga.

Seega tulemus ikka endine, kui järsku gaasi vajutada, lööb hirmsa musta tomu välja. Kui vaikselt vajutada, siis kõik ok.
KSP otsad andnud?



Vasta
#29
(18-03-2013, 10:19 AM)MB508 Kirjutas: ...
Seega tulemus ikka endine, kui järsku gaasi vajutada, lööb hirmsa musta tomu välja. Kui vaikselt vajutada, siis kõik ok.
KSP otsad andnud?

Kas see must on vaid hetkeks või jääbki musta ajama, kuniks pedaal lahti lastud?

KSP regulaatori paigastmineku järgi lõhnab küll...

Sisselaskes mõne varasema filtri tükke ei paista?
Vasta
#30
(18-03-2013, 11:30 AM)v6sa Kirjutas: Kas see must on vaid hetkeks või jääbki musta ajama, kuniks pedaal lahti lastud?

KSP regulaatori paigastmineku järgi lõhnab küll...

Sisselaskes mõne varasema filtri tükke ei paista?

Filtritükke sisselaskes ei ole kindlasti.

Kui vedu taga, (näiteks minna "täiega" kohalt ära) siis tossab ikka seni, kuni pedaal põhjas.
Kohapeal seistes laseb oma londi välja ja jätab justkui järgi.

KSP regulaator? Vihid siis paigast ära?


Vasta
#31
(18-03-2013, 01:09 PM)MB508 Kirjutas: ...
KSP regulaator? Vihid siis paigast ära?

Või mõni vedru katki/väsinud/paigast.

Kui kõik silindrid käituvad võrdselt, on viga KSP poole peal.

Must suits - kütuseliig ehk õhupuudus).

Aga Sa paigalda turbo - saad suitsust lahti ja vähe võimsust ka juurde.
Vasta
#32
(18-03-2013, 01:53 PM)v6sa Kirjutas: Aga Sa paigalda turbo - saad suitsust lahti ja vähe võimsust ka juurde.

Vot see oleks hea mõte, niiöelda saaks kaks kärbest ühe hoobiga. Eusa_angelEusa_angel

Vasta
#33
Turbo jäi sedapuhku küll paigaldamata, kuid asi lahenes ka ilma selleta. Eusa_angel
Viga oli ikkagi pumbas. Nüüd jõud tagasi ja hirmus toss ka kadunud.


Vasta
#34
Kas kuskilt on tänapäeval veel võimalik hankida nn. "kummiluti" tüüpi klapisääre tihendeid?
Tuleb välja, et need nn. õiged tihendid ei kesta sugugi. Polegi täpselt aru saanud, kas viga on juhtpukside kujus või liigses kõrguses.

On isegi näidiseks olemas vana ja kõvaksküpsenud tihend, kuid seni on kõik varuosamüüjad selle näitamise ja samasuguse (analoogse) tihendi küsimise peale vaid nõutult õlgu kehitanud.
Tundub, et mingi koodi järgi seda otsida pole erilist mõtet.
Seega küsingi nüüd siit, et kas keegi teab kedagi, kes teaks eestis olema veel mõnda varuosamüüjat, kes suudaks mõõdu järgi leida "kummiluti" tüüpi klapisääre tihendeid? Klapisääre läbimõõt on 9mm ja juhtpuksi läbimõõt 15mm. Tihendeid oleks vaja vähemalt 8tk.
Vajadusel saan lisada ka pildi vanast tihendist.

Vasta
#35
(25-07-2013, 04:09 PM)MB508 Kirjutas: ...
Tuleb välja, et need nn. õiged tihendid ei kesta sugugi. Polegi täpselt aru saanud, kas viga on juhtpukside kujus või liigses kõrguses.
...

Kui suur on lõtk klapisääre ja puksi vahel? Liigne lõtk rikub klapisääretihendid...
Vasta
#36
(25-07-2013, 04:14 PM)v6sa Kirjutas: Kui suur on lõtk klapisääre ja puksi vahel? Liigne lõtk rikub klapisääretihendid...


No päris mõõtekellaga seda lõtku mõõtnud ei ole Smile Käega katsudes nii poole juuksekarva jagu lõtku nagu on.
Samas tekib vägisi tunne, et juhtpuksid on nii kõrged, et tavaline tihend ei mahu sinna vahele normaalselt ära ja hakkabki tihendit lõhkuma. Vahetasin nüüd hiljuti tihendid jälle ära, kuna hakkas uuesti õli sööma ja kõik vanad tihendid olid katki. Seekord sai pandud mingid saksamaal toodetud Volga tihendid. Sobisid mõõdu poolest ja ka plekiserva kuju oli veidi teistsugune, kui oiriginaalil (tundus parem) Eks näis, kui kaua need nüüd kestavad.
Samas otsin ikkagi edasi neid "kummilutte". Algselt sellised ju seal olid ja täiesti toimisid Smile
Paar pilti ka:
[Pilt: 45395-Kl.tihend1.jpg]
Ainuke kiri, tihendil on V5-7499
[Pilt: 76643-Kl.tihend3.jpg]



Vasta
#37
(25-07-2013, 04:38 PM)MB508 Kirjutas: Samas otsin ikkagi edasi neid "kummilutte". Algselt sellised ju seal olid ja täiesti toimisid Smile

Tuleb välja, et need kummiluti moodi klapisääretihendid on maailmas endiselt täiesti olemas ja saadaval. Lihtsalt ei leidu enam eriti müügimehi, kes viitsiks/tahaks/oskaks neid üles leida. Õnneks mõned sellised ikkagi veel on olemas ja voilaa... Eusa_angel
[Pilt: 96635-Klapisaare_tihend_kummilutt2.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne