Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kütusepritse
#1
Võib tunduda loll küsimus ja vbl on kuskilt teemast läbi juba käinud aga ma tahan selle endajaoks selgeks saada ning küsin seda siin ka teilt.

Teada on, et kui mootoriga pidurdada, siis uuematel autodel lõpetatakse kütusepritsimine mootorisse ära selleks ajaks ning kütusetarbimine läheb selleks hetkeks 0 peale. Kuidas on lood aga vanemate autodega?

Toon näiteks selle sama enda Mercedese 280E 1984 aasta oma, millel on mehaanilised pritsungid, ehk siis mitte ühtegi elektroonikat ei ole, reguleerimaks kütuse pritset silindritesse. Loogika ütleb seda, et kui selle autoga käiguga pidurdada, siis kui pöörded tõusevad, hakkab mehaaniline süsteem ka automaatselt kütet juurde andma, kuna kolvid liiguvad kiiremini?

Elektroonilise kontrolli puhul oleks loogiline, et kui pöörded tõusevad, siis üle tühikäigu hulga kütet juurde ei anta(kui üldse), kui gaasipedaali ei puutu?(Nissan silvia s12 1984 näiteks)

Tehke see mulle pikalt ja laialt selgeks, et ma ei peaks enam pead selle üle murdma ning loogikast lähtuma. Rääkigu need kes teavad, mitte need, kes arvavad.

Aitäh!
Vasta
#2
Kolvid liiguvad küll kiiremini ja ahmivad rohkem õhku, aga gaasipedaali asend ju määrab üldjoontes vanematel autodel kütusekoguse. St et kui käiguga pidurdad ja pöörded kõrged ja gaasipedaal on nn. tühikäiguasendis, siis vähendatakse ikkagi kütusekogus miinimumini, ehk et kütet ei anta rohkem peale kui tühikäigu jagu.

Laias laastus ja kõige lihtsamalt selgeks tehes on mehhaanilise pritse puhul asi nii: Kütuse jagaja on siis selline rusikasuurune detail, kus pihustite väljundid asuvad ringiratast ja pealevool pumbast asub keskel. Keskelt lähevad siis kütusekanalid igasse pihusti väljundisse. Pealevoolutoru vastus jagaja sees asub siis nn. dosaatorklapp(või dosaatorvõll), mida siis vastavalt gaasipedaaliga liigutatakse. tühikäigul on klapp algasendis ja kütuse pealevool on minimaalne. Nüüd kui gaasipedaali vajutad, siis muudab see dosaator oma algasendit ja kütusekogus suureneb, kuna dosaatorklapp liigub pihustikanalite avade eest rohkem ära. Seega kui gaasipedaali lahti lased läheb mootor tühikäigureziimi ja kütust antakse minimaalselt peale. Kütuse pealevoolu ei katkestata...

Arvestatakse kompenseerimiseks ka õhukogust mehhaaniliselt, aga seda teemat praegu ei puuduta...

Rõhutan et see on väga üldine jutt, kuna dosaatori liikumised on erinevatel pritsetel erinevad ja ise ei ole seda teemat umbes 8 aastat käsitlenud.
Vasta
#3
Eelnevat juttu lugedes saan aru, et pole vahet (mehhaanilise puhul) kas pidurdad jalaga või käiguga - pritse oleneb gaasipedaali asendist ja mõlemal viisil pidurdades on gaasipedaal nn tühikäigu asendis?
Vasta
#4
(20-07-2012, 08:19 PM)Nustu826 Kirjutas: ...
Pealevoolutoru vastus jagaja sees asub siis nn. dosaatorklapp(või dosaatorvõll), mida siis vastavalt gaasipedaaliga liigutatakse.
...

Ei liigutata gaasipedaaliga. Seda kolbi liigutab õhukulumõõturi tadrik läbi hoova. Drosselklapiga (asub allpool õhukulumõõturi taldrikut) lihtsalt avardatakse või ahendatakse sisselaskekanalit, mille tulemusena vastavalt suureneb või väheneb läbiv õhuvool ja seega liigub vastavalt kolb.

KE-Jeti korral on asi lihtne - on lülitid tühikäigu jaoks (drosselklapil). Kas kulunud mootoril selle alusel kütust päris kinni keeratakse, on kahtlane. Aga väheneb see kulu mootorpidurdusel küll.
Teemaalgataja 84. aasta kakskomakaheksa peaks olema KE-Jet. Aga võib olla ka K-Jet, kuna keegi on "tarbetut" elektrit minema loopinud...
Vasta
#5
Asi sai kohe palju selgemaks, ehk mootoriga pidurdamine on igal hetkel ning iga autoga üldjoontes kasulik ning küttekulu sellega ei suurene, olgu sul mehaaniline või elektrooniline pritse reguleerimine.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne