Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w124 300E 1989a automaatkast ei tööta õigesti.
#21
Täna siis lammutasin veidi jälle.
Häid uudiseid ei ole.

K1 siduri lamellid on normaalses korras.

B1 pidur samuti korras.

Kuna mul puudub sobilik padrun kardaani flantsi lahti keeramiseks ja ma täna õhtul seda enam kuskilt ei saanud ka siis jäi tagumine kasti ots avamatta.Seega K2 siduri ja B2 piduri olukorda ma veel ei tea.

B3 siduri kettad koos metall ketastega ära põlenud. Kaks tükki omavahel lausa kokkupõlenud.

[Pilt: B3clutch_discs1.JPG]

[Pilt: B3clutch_discs.JPG]


Juba esialgne remondi kalkulatsioon paneb vägisi mõtlema kasutatud kasti peale.
Toon mõned näited silberauto hindade põhjal.
B3 siduri kettad 4x14€ + 3x30€ kokku siis 146€
B3 kolb 100€
Tihendi komplekt 300€ aga selle leiab mujalt ka soodsamalt ca 80-100€
Hüdroblokini pole veel jõudnudki.
Aga samas kes ütleb et kasutatud kastil varsti sama teed ei tule ette võtta.
Vasta
#22
Ma arvan, et kui juba nii kaugele oled jõudnud, siis tee lõpuni.
Osi ei pea ju silberist ostma; Taketi ketaste ja tihenditega on juba paarkümmend aastat aut. kaste remonditud, töötavad küll...
Vasta
#23
Pole ATM kaste seespoolt kunagi näppinud, aga kuidas saab tööle kasti, mis on kahest kasutatust kokku lapitud. Näiteks kui leida kusagilt üks odav kasutatud kast, siis võib sealt juba suurema osa vajalikke juppe leida...
Vasta
#24
Kettaid saab ka mujalt, kui vaja saan aidata sest ma ise ostan neid väljaspoolt Eestit. Kolb on selline A varuosa teema ilmselt. Kõige kallimad on lintpidurid muidugi. Kui võimalus kuskilt odav kast osta, siis saab erinevatest juppidest töötava isendi küll kokku klopsida.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#25
Nüüd kõik laiali.
Hüdroblokk on visuaalsel vaatlusel korras, kolvid liiguvad kergelt, vedrud on terved.
Mustust on muidugi palju. Osade õlikanalite nurkadesse on kogunenud väikesed sette-kogumid. Ja kasti ning bloki vaheline tihend on ühest kohast kudagi natuke katki, vähemalt tundub nii...
Lisan sellest hiljem pildi, unustasin ennist teha.
EDIT:
[Pilt: broken_gasket.jpg]

K-2 sidur on ka korralik.
Aga B-2 pidurilindi friktsioon kattel on praod/mõrad sees. Ja see just see kallim pidurilint Eusa_wall
K-2 trummel/kest, mida pidurilint peatab on ka muidugi kulumisjooned sees. Aga ei tundu midagi hullu. Kulumine ilmselt sellest, et B2 lindil keskmine ja äärmine osa eraldi.
[Pilt: brake_band_B-2_3.jpg]
[Pilt: brake_band_B-2_5.jpg]
[Pilt: clutch_K-2_case2.jpg]

Tagurpidi käigu B-3 siduril on käigukasti korpuse poolsed hamad ka natuke kannatada saanud. Samuti ülekande poole omad.
Aga midagi ära murdunud konkreetselt ei ole seega ei tohiks see kordategemisel töötamist segada.
[Pilt: reverse_clutch_transmission_case_location_1.jpg]

[Pilt: planetary%20_gear_set_1.jpg]

Siduriketastest niipalju, et TAKET-ist soovitatigi mulle Silberi kettaid kuna seal pidavat need soodsamad olema kui neil endil.

Viimane seis ongi nüüd nii, et vaja on:
B3 sidurikettaid+Metallkettad sinna vahele.
B3 kolbi
Tagumist lintpidurit
Tihendikomplekt + õlifilter+ õli.
See on kõik muidugi kokku ülemõistuse kallis.
Kui kellegil on muidugi pakkuda kasutatud kasti vaataks pakkumised üle.
Äkki kellegil mõni osandatud kast keldrinurgas. Saaks midagi kokku lappida.
Või sõita kasutatud kastiga kuni see töötab ja siis proovida kahepeale midagi kokku teha.
Samas ma pole veel romulaid läbikamminud.
Vasta
#26
Sain mõned aastad tagasi korraliku kasutatud lintpiduri Märjamaalt 300 krooniga.Võib-olla saad ka temalt vajaminevad osad.
Vasta
#27
Sellised vead mis sinu autol (lintpiduri kulumine) on tihti põhjustatud valest reguleeringust. Pulk mis kolvi abil linti kokku lõkkab tuleb õige pikkusega tellida. Liiga lühike jätab libisema, liiga pikk paneb kasti paukuma.
Kui oled Silberist päringu ära teinud siis võin ka midagi välja pakkuda (teatud B osad mis peaksid odavamad olema). Nt lintpidur B2 on originaalist vist 300 € kanti. Ma peaks peaaegu poole odavamalt saama.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#28
Mul on neid B3 kettaid nii kasutatuna, kui uusi + kõike muud pudru.....
Helista, või PS.
W124 E500 Limited
Vasta
#29
Niisiis on nüüdseks kõik vajalikud jupid olemas. Ja olen saanud vaikselt kokkupanemisega alustada.
Kõik ei taha alati aga minna nii nagu võiks.
Töö käigus selgus et ilmselt olen vale tihendikomplekti saanud. Kõik tihendid juskui ei sobiks ja midagi oleks puudu ja midagi üle.
K-1 siduri alumist tihendit juskui ei olnudki komplektis, samas see statsionaarne tihend äkki ei kulugi. Ja ei vahetata?

Kahjuks ei ole MEYLE tihendikomplektil midagi kottide peal kirjas mis koha tihend kuskil on. Tuleb ise otsida kuhu asjad käivad. Uued tihendid väljavenimata ja tihendite suurus kohati eksitav.
Ning kas need uued tihendid ongi nii pagana kanged et tuleb ikka tugevalt venitada peale?

[Pilt: 2012-08-03%2020.54.16.jpg]
Siduri nö varjatud tihend. (trumli all servas)

[Pilt: 2012-08-03%2022.18.15.jpg]
Teflon rõngad mis võlli peal käivad.
2tk on õige suurusega 2tk on väiksemad

[Pilt: 2012-08-03%2022.18.59.jpg]
Pidurilindi kolvi tihend on ka tiba väiksem kui see mis mul vaja on.

[Pilt: 2012-08-03%2022.22.47.jpg]
Ühe-suunalise sidurile ei suutnud ka sobivat tihendid leida komplektist.
Samas see ka ilma hõõrdumiseta tihend...

[Pilt: 2012-08-03%2022.24.03.jpg]
Kõige ülemine simmer peaks ilmselt käima turbiini poolsesse otsa aga on liiga väike.
Keskmine(vana) käib kasti turbiini poolsesse otsa ja alumine kasti väljund võlli poolsesse otsa.

Tihendi komplekti tootekoodi järgi suutsin tuvastada et see komplekt sobib enamusele 2 liitristele ja paarile 3L sele diislile.
Vasta
#30
Väike teema update.

Asi nüüd siis niikaugel, panin kasti kokku tagasi.
Osad tihendid pidin muidugi uued ostma. Aju ja kasti vaheline tihend ei sobi väiksema kasti oma, samuti otsakaane oma. Silindrite omad sobisid. Küljekolbide kaante tihendid ostsin ka uued. Ühe siduripaki kolvi tihendil tõmbasin serva väikese täkke paigaldades, niiet selle pidin ka lisaks ostma.
Kolbide paigaldamiseks peale tihendivahetust kasutasin vanast trummikilest lõigatud ribasi mis kolvi ilma tihendit vigastamatta oma pesasse juhtisid. Tagumise lindi osas jäi asi nii. Otsustasin järvamaalt osta kasutatud lindi, mis kohapeale jõudes ei näinudki palju parem minu omast välja. Kuid omas väga natuke paksemat friktsiooni kihti. Selliselt, et reguleerides sain lindi vabakäigu 5.5mm peale kasutates 51mm reguleerpulka (mille pikkuse ise originaalpulgast keevitasin) see juba muidugi suht lõpp ka juba ülespoole ongi paar pikemat pulka jäänud. Võrdluseks võib tuua, et algselt oli 48mm pulk. Vabakäiku mõõtes peab jälgima et kasti küljepeal olev kolvi kaan ikka korralikult oma pesas on muidu tulevad valed mõõdud.
Sarnane lugu on B3 kolvi käigu reguleerimisega. Enne selle mõõtmist peab veenduma et kõik ülekanded ja siduripakid istuvad ikka korralikult oma pesades.

Muidugi ei lähe kõik alati nii nagu võiks.
Kui kast alla sai ja käima. Siis selgus kohe ka et on leke. Algselt arvasin et modulaatori o-tihend kuidagi pahasti. Kuid oli hoopis selline ootamatu lugu, et modulaarrõhu mõõtmise augu küljepeale on tekkinud mõra kuskohast siis vedelik välja tuleb kui pump töötab. Tekkinud ilmselt polti kinni keerates. Kuigi keerasin ettenähtud tugevusega kõik poldid kinni. Siis oli see 20 aastat vanale korpusele ilmselt liig.
Järgmine hommik läks siis jälle otsast peale ja kast alt ära ning keevitusse. Ning päevad hiljem jälle kokku. Hunnik lisatööd mis oleks võinud olematta jääda.

Esimesed testringid ootas kast enne vahetust ikka tükk aega 4000 pöörde peal enne kui paukudes käigu ära vahetas. Aga mõned kiirendused ja kapoti aluse trossi reguleerimised hiljem oli juba täitsa normaalse kasti käiguvahetus. Võib isegi öelda et parem kui enne kasti katkimnekut. Vaakumregulaatorit ei pidanud üldse reguleerima.

Tänaseks olen sõitnud ca 150km linna ja kõik on norm olnud. Loodame, et see nii jääb ka.

[Pilt: selfmade_thrust_pin2.JPG]
Isetehtud reguleerimispulk

[Pilt: special_tool.jpg]
Abinõu sidurikolvide lahtivõtmiseks.

[Pilt: vacum_regulator.jpg]
Vana ära sulanud vaakum regulaator

[Pilt: old_intermediate_plate_seal.JPG]
Vana vaheplaadi tihend mis oli ikka väga kinni kleepunud plaadi külge.

[Pilt: 2012-08-03%2015.49.24.jpg]
pumba/turbiini simmerlingi vahetus

[Pilt: trans1.JPG]
Ja valmis kast kokkupandult
Vasta
#31
Thumbsup Väga uhke!
Et said kasti tööle nagu peab või mõni käiguvahetus annab veel tunda? Kui saladus pole siis mis lõplikuks eelarveks kujunes?
Vasta
#32
(09-09-2012, 01:24 PM)hannes_s Kirjutas: Thumbsup Väga uhke!
Et said kasti tööle nagu peab või mõni käiguvahetus annab veel tunda? Kui saladus pole siis mis lõplikuks eelarveks kujunes?

Päris täpselt ei pidanudki arvet aga lõplikuks eelarveks kujunes umbes 350€
Millest kõik kulutused ei õigustanud ennast. Nagu vale tihendikomplekt.
Jaotus oli midagi sellist...
Kasutatud jupid (B3 kolb,friks.kettad) ca 60€
Kasutatud B2 lint ja metall kettad 30€
Õli ca 60€ (Kulus natuke rohkem kuna kast tuli kaks korda alt ära võtta)
Vale tihendikomplekt + filter 85€
Õiged puuduolevad originaal tihendid ja uus vaakum regulaator ca 60€
Kasti keevitus 40€
No ja siis veel nipet-näpet vajalikud asjad töö tegemiseks. Tagumise võlli lahti saamiseks oli vaja suurt padrunit, sügavuskaliiber lõtkude mõõtmiseks jne..

Käigud vahetuvad kõik ilusti. Ma nüüd päris täpselt ei oska öelda milline see ideaalne vahetus on, kuna pole millegagi võrrelda. Poole-gaasipedaali vahetusi prakitliselt polegi tunda. Ja nii kõikidel käikudel. Täis-gaasi vahetused on muidugi natuke järsud. Muidugi ma ei enamasti ei sõida põhjagaasiga Smile
Vasta
#33
Korralik ülevaade sul teemast. Thumbsup
Huvipärast küsin, et mis hinnaga teeksid järgmisele abivajale kasti remondi? Kui kallilt kulund aega hindad.

Vasta
#34
(10-09-2012, 12:01 AM)wdb240 Kirjutas: Korralik ülevaade sul teemast. Thumbsup
Huvipärast küsin, et mis hinnaga teeksid järgmisele abivajale kasti remondi? Kui kallilt kulund aega hindad.
Huvitav küsimus.
Kuna mul puuduvad korralikud võimalused ja koht kasti demonteerimiseks auto alt. (enda puhul oli auto aias pukkide peal) Siis ei ole just plaanis teenust pakkuma hakata.
Vasta
#35
Millest see tingitud on ja kuidas see kasti töötamises väljendub?

(30-06-2012, 12:54 AM)MarekV Kirjutas: Peale otsakaane mahavõtmist selgus et kohe pumba taga oleva kolvi fiksaator on ära murdunud. Ja kuna ära murdunud tükk ei lase kolvil täielikult tagasi tõmbuda on kolb viltu. Millest võib selline asi põhjustatud olla?
[Pilt: B3_piston.JPG]

Vasta
#36
(17-09-2012, 12:29 AM)hannes_s Kirjutas: Millest see tingitud on ja kuidas see kasti töötamises väljendub?

(30-06-2012, 12:54 AM)MarekV Kirjutas: Peale otsakaane mahavõtmist selgus et kohe pumba taga oleva kolvi fiksaator on ära murdunud. Ja kuna ära murdunud tükk ei lase kolvil täielikult tagasi tõmbuda on kolb viltu. Millest võib selline asi põhjustatud olla?
Kui ma sain su küsimusest õigesti aru, et miks see fiksaator ära murdus ja mis kuidas see kasti tööd mõjutas?

Miks ta katki läks ma kindlalt ei tea. Aga üks võimalikest variantidest mis mulle on räägitud on äkki see, et kui talvel lumahages kinni istud ja üritad rapsides edasi-tagasi välja saada. Siis see kolb (see üsna suure diameetriga) ei jõua täielikult õli täis joosta enne kui juba edaspidi käiguga lappi annad. Tänu sellele ning halbade juhuste kokku langemisele võib kolb viltu minna ning seda fiksaatorit väänama hakata, kuni ta järgi annab.

Olen üsna kindel et kaste millel see fiksaator katki on liigub vanemate masinate seas palju. Aga kuni kolvi käik lühike siis see murdunud fiksaator ei pruugigi oma pesast välja tulla. Ja kolbi hoiab pöörlemast ka pidurilint.

Mul lihtsalt sattusid mitu halba asja ühele ajale.
Juhul kui see fiksaator sinna kolvi taha risti satub nagu mul, siis väljendub see kasti töös selliselt, et nii edaspidi käik kui tagurpidi käik on samaaegselt sees.

Loodan et ei saanud väga segane jutt.
Vasta
#37
Mille järgi hinnatakse ketaste kasutuskõlblikkust? Kui kirjad veel peal ja sooned ka alles siis veel OK?
[Pilt: 29354-18092012572.jpg]
Vasta
#38
Olen enda tarbeks mõned kastid parandanud ja vahetanud ainult kulunud kettad.
Need siin paistavad täiesti kulumata.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Kuidas eemaldada w124 esiukse aknatõstuki mootorit kui klaas ei liigu? kraabus 1 64 26-03-2024, 12:28 AM
Viimane postitus: v6sa
  W124 "duo valve" (puhub sooja) Manifesto 3 331 22-03-2024, 05:14 PM
Viimane postitus: Manifesto
  Dünaamilised istmed ei tööta Delsol 5 276 16-03-2024, 07:37 PM
Viimane postitus: v6sa
Photo W124 1989_alu velg v. terasvelg? squirrel9 4 135 29-02-2024, 10:30 AM
Viimane postitus: squirrel9
  w124 om606 käigukast/sidur eenupeenu 3 251 26-02-2024, 02:03 PM
Viimane postitus: eenupeenu
Wink W212 Signaal ei tööta Sander1990 3 128 26-02-2024, 01:06 PM
Viimane postitus: PaulE
  W211 Kesklukk ei tööta Peter 8 561 03-06-2023, 07:05 PM
Viimane postitus: meego
  Mure W124 pööretega spy4 21 7,632 19-03-2023, 11:28 PM
Viimane postitus: v6sa
  w124 karbikatete tüüblid IndrekJ 3 345 22-12-2022, 05:22 PM
Viimane postitus: stihl
  W124 3.0d mootori mure. M1X 4 585 29-11-2022, 09:33 PM
Viimane postitus: M1X



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne