Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rendin pukseerimishaagist e.konna
#1
Pakun võimalust rentida auto pukseerimishaagist.
Võimalik transportida nii sõidu- kui ka maastikuautot.
Sobib sõiduki pukseerimiseks mille üks sild on veerev.
Haagis, millega saab sõidukeid vedada ka vaid B-kategooria olemasolul.
Olemas ka vints ja kinnitusrihmad.

Hinnakiri:
  • 1-päev 15euri

Tel:56765050
Asume Pärnus

[Pilt: orig_26801263_Yvst.jpg]
[Pilt: orig_26801261_yPzv.jpg]
[Pilt: orig_26801259_7mez.jpg]
Vasta
#2
[Pilt: orig_26817861_qsum.jpg]
[Pilt: orig_26817863_Mvbb.jpg]
[Pilt: orig_27288279_MTl8.jpg]
[Pilt: orig_27288281_tkDG.jpg]
[Pilt: orig_27288283_eg98.jpg][Pilt: orig_27288285_WydT.jpg]
Rendin pukseerimishaagist Pärnus !!!
56765050 pukseerimishaagis@hot.ee
Vasta
#3
Uuendame ka seda teemat
Rendin pukseerimishaagist Pärnus !!!
56765050 pukseerimishaagis@hot.ee
Vasta
#4
B kategooria puhul ei tohi ületada autorongi registrimass 3500 kg minu teada, seega kui on kaks keskklassi autot, siis ei saa B kategooriaga vedada. Mul E klassi reg mass on yle 2000 kg ja kui samasugust vedada tahan siis on juba see võimatu.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#5
(27-01-2013, 11:37 AM)indrek Kirjutas: B kategooria puhul ei tohi ületada autorongi registrimass 3500 kg minu teada, seega kui on kaks keskklassi autot, siis ei saa B kategooriaga vedada. Mul E klassi reg mass on yle 2000 kg ja kui samasugust vedada tahan siis on juba see võimatu.

Kui konnal on auto peal, siis loetakse teda jäigaks ühenduslüliks ja siis ei pea tal isegi registreerimist olema. Kui auto maha tõstad pealt, siis peavad kohe olema ka kõik arvel olekuga seonduv. Seega võid täiesti vabalt konnaga tõmmata 4t'st autorongi.
Vasta
#6
Kas sellisega saab pukseerida ka traktorit Bellarus MTZ50, peaks kaaluma 2,7t?
Vasta
#7
Oh-jah.
Saab aga ei tohi B kat-iga.
Toon siia mõned § kehtivast liiklusseadusest:

§ 2 punkt 4
autorong on ühest või enamast vedavast autost (veduk) ja ühest või enamast haagisest või pukseeritavast seadmest koosnev sõidukite ühend;

57) pukseerimine on mootorsõidukiga teise mootorsõiduki, autorongi või masinrongi järelvedamine;

§ 34
11) Autorongi või masinrongi koosseisus oleva haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud.

§93
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi...

Selle peale, et keegi on kusagil midagi vedanud ütleks, et narkotsi veetakse ka.

Mass ja pidurid panevad pukseerimise seaduslikkuse paika.

Nn. konn ei pea registris olema, ainult siis max. kiirus 25 kmh kui tühi. Pukseerimisel 50 kmh, olenemata kas registris või ei.
Vasta
#8
Auto pukseerimine kas jäiga või painduva ühenduslüliga ei kuulu autorongi alla. Seega ei kehti siin see autorongi 3500kg.
Vasta
#9
(27-01-2013, 07:29 PM)Eero_S Kirjutas: Auto pukseerimine kas jäiga või painduva ühenduslüliga ei kuulu autorongi alla. Seega ei kehti siin see autorongi 3500kg.

Naljamees. Mille alla see siis kuulub?
Veeri siis tähthaaval § 2 punkt 4. Või too sinu arust õige seadusepunkt.

Vasta
#10
(27-01-2013, 02:29 PM)hannes_s Kirjutas: Kas sellisega saab pukseerida ka traktorit Bellarus MTZ50, peaks kaaluma 2,7t?

See on hea küsimus.

Pukseerimise abivahendi puhul ei ole keegi öelnud, mille järgi seda maksimaalset lubatavat koormust võetakse. Levinud on 750 miinus tühimass, kuid see on kerghaagise loogika, mille kohaldamine on väga küsitav... Ei ole ju kusagil öeldud, et konn peab olema kuni 750 kg.

Russi esisillale langeb veidi üle tonni...

Küll on öeldud, et pukseerida ei tohi raskemat sõidukit. Ehk kui panna 3+ tonnisele kuubikule tummine konn sappa, millel ei ole peal ühtegi silti kiludega ja varustada end seaduste väljatrükiga, siis mina tahaks näha, millise paragrahvi alusel kordnikud hambad säärde löövad, kui russ sellele komplektile otsapidi selga köita.

Ainus konks on selles, et traktori maksimaalne liikumiskiirus on kuni 40 km/h (kui russist rääkida.). Ehk 50 tõmmates (mis iseenesest oleks juba kõva julgustükk, arvestades keskmise russi tagarataste kolmemõõtmelist viskamist) ületad juba kiirust.
(27-01-2013, 03:58 PM)hellrix Kirjutas: Oh-jah.
Saab aga ei tohi B kat-iga.
Toon siia mõned § kehtivast liiklusseadusest:

§ 2 punkt 4
autorong on ühest või enamast vedavast autost (veduk) ja ühest või enamast haagisest või pukseeritavast seadmest koosnev sõidukite ühend;

57) pukseerimine on mootorsõidukiga teise mootorsõiduki, autorongi või masinrongi järelvedamine;
...

Sa tahad väita, et pukseerimine on sama, mis autorong?Confused

Õnneks politsei seda praegu sedapidi ei vaata. Muidu jääks kole vähe neid komplekte järgi, mida B-katiga tõmmata tohiks.
Vasta
#11
Pukseeritav seade EI OLE teine auto. Pukseeritav seade on tõstuk, tühi konn, ratastel genekas või mida iganes.

Või tahad väita, et kui mul on kaks 2 tonnise tühimassiga parsat, millest üks ei lähe käima, siis ma ei tohi esimesega teist parsat jäiga ühenduslüliga käima tõmmata, kuna mingi seadusepiirang paneb ette massi piirangu? Mõtle nüüd ise ka natuke loogiliselt.

EDIT: Või veel parem.. kui mul on kaks C-kati sõidukit, siis pukseerimine eeldaks minult CE-kategooriat, kuna mõlema massid on üle 3500kg.
Vasta
#12
Sa tahad väita, et pukseerimine on sama, mis autorong?

Ma väidan,et pukseerimine konnaga on autorong.

Paned treilerile auto, ikka jääb treiler ju sabasse. Paned konnale auto peale ühe sillaga,jääb see ikka konnaks. Ja ongi autorong valmis. Loogiline?

Et seadusevalvurid halvasti reageerivad...Ma arvan, et esimese tõsise laksuni. Siis hakatakse siblima ja tagajärgedega tegelema.



Vasta
#13
(28-01-2013, 01:17 PM)hellrix Kirjutas: ...
Ma väidan,et pukseerimine konnaga on autorong.
...

Mina jätaks pukseerimise siiski eraldi tegevuseks. Sest kui seda käsitleda autorongina, teevad mitmed nõuded selle võimatuks: maksimaalne haagisemass, pidurite nõue, veose tagaülend...

Mina pean pukseerimist konnaga kordades ohutumaks, kui paela otsas.

Loomulikult oleks veel ohutum kutsuda evakuaator.
Vasta
#14
(28-01-2013, 01:17 PM)hellrix Kirjutas: Sa tahad väita, et pukseerimine on sama, mis autorong?

Ma väidan,et pukseerimine konnaga on autorong.
Ma väidan seda, et konn on jäik ühenduslüli ja jäiga ühenduslüliga pukseerimine EI OLE autorong.

Ma olen kõikides oma postitustes just üritanudki väita seda, et pukseerimine ei ole autorong ja tänu sellele ei kehti konnaga vedamisel haagise vedamise nõuded.
Vasta
#15
Noh sellisel juhul sa ei saa üldse sellega sõita ju, mis nõuded sulle siis kehtiksid, kui komplekti reg mass on üle 3500 kg, siis C kati lube vaja juba ju

(28-01-2013, 01:52 PM)Eero_S Kirjutas:
(28-01-2013, 01:17 PM)hellrix Kirjutas: Sa tahad väita, et pukseerimine on sama, mis autorong?

Ma väidan,et pukseerimine konnaga on autorong.
Ma väidan seda, et konn on jäik ühenduslüli ja jäiga ühenduslüliga pukseerimine EI OLE autorong.

Ma olen kõikides oma postitustes just üritanudki väita seda, et pukseerimine ei ole autorong ja tänu sellele ei kehti konnaga vedamisel haagise vedamise nõuded.

" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#16
Ma ei saa päris täpselt aru, mida mõtlesid...

Aga teen ettepaneku puhastada teema ja teha asi puust ja punaseks.

Kui konn on registreeritud haagisena(mitte kerghaagisena), siis peab nii kui nii olema E-kategooria.
Kui konn on registreeritud kerghaagisena või ei ole üldse arvel(pukseeritav seadeldis), siis need aga ei nõua ühtegi lisakategooriat.

Konnaga vedamine loetakse jäiga ühenduslüliga pukseerimise alla.

Miks loetakse konnaga vedamine pukseerimiseks jäiga ühenduslüliga:
1. Ülendite nõuded: koorem ei tohi ulatuda rohkem, kui 1m ette või tahapoole.
2. Kui konna võtta koormatuse korral pukseeritava seadeldisena, siis ei tohi sõita kiiremini, kui 25km/h.
3. Tegelikult ei saa konn olla ka kerghaagis koormatuse korral... ülendite nõue.

Miks registreeritakse konn kerghaagise alla? Sellepärast, et mitte kerghaagise alla registreerimine eeldab koheselt E-kategooriat(nagu ülevalpool kirjas).
Pukseeritava seadeldise korral on maksimaalne lubatud sõidukiirus 25km/h. See punkt aga muudab konna väärtuse põhimõtteliselt olematuks.

Ja nüüd üks väga oluline osa:
1. Pukseerimisel EI OLE massipiirangut.
2. Pukseerimine EI OLE autorong olenemata sellest, millise ühenduslüli abil pukseeritakse.
Vasta
#17
Vaatame, mis seadus ütleb:
§2. Mõisted.
...
57) pukseerimine on mootorsõidukiga teise mootorsõiduki, autorongi või masinrongi järelvedamine;
58) pukseeritav seade on mootorsõiduki haakes järelveetav või ees tõugatav mehhanism, konstruktsioon, ehitis või muu seadis, millel on vähemalt üks ratas, mis püsivalt maapinnale toetub;
...

Seega autorongi ei teki, kui konnal on peal teine sõiduk. Kui on pelk konn, võib seda käsitleda autorongina.

§ 15. Sõidukiirus.
(1) Suurim lubatud sõidukiirus on:
...
4) pukseerimisel 50 kilomeetrit tunnis;
5) pukseeritava seadme veol 25 kilomeetrit tunnis;

§ 62. Mootorsõiduki pukseerimine
(1) Mootorsõidukit võib pukseerida haagiseta mootorsõidukiga. Pukseerida ei tohi kaherattalise sõidukiga ega kaherattalist sõidukit.
(2) Pukseeritava sõiduki roolis tohib olla vaid selle kategooria sõiduki juhtimisõigusega juht.
(3) Pukseerimisel ei tohi pukseeritavate sõidukite sõidukiirus ületada käesoleva seaduse § 15 lõike 1 punktis 4 lubatud sõidukiirust.
(4) Painduv ühenduslüli peab jätma sõidukite vahemaaks viis kuni kaheksa meetrit ja selle keskosa peab olema selgesti nähtavalt tähistatud. Jäik ühenduslüli ei tohi olla pikem kui viis meetrit. Keti kasutamine pukseerimiseks on keelatud.
(5) Tehniliselt mittekorras piduritega mootorsõidukit tohib pukseerida jäiga ühenduslüli abil või osaliselt toetatuna pukseerivale sõidukile.
(6) Pukseeritaval mootorsõidukil, autorongil või masinrongil peavad igal ajal põlema ohutuled. Ohutulede puudumisel, või kui need ei tööta, peab pukseeritavale mootorsõidukile, autorongile või masinrongile olema nähtavale kohale paigaldatud ohukolmnurk.
(7) Pukseeritavas mootorsõidukis, autorongis või masinrongis ei pea olema juhti ainult siis, kui pukseeritakse sellise jäiga ühenduslüliga, mis tagab pukseeritava mootorsõiduki, autorongi või masinrongi juhitavuse.
(8) Sõitjaid tohib olla pukseeritava mootorsõiduki juhikabiinis ja pukseeritavas sõiduautos ainult juhul, kui pukseeritava sõiduki roolis on juht.
(9) Ühtki inimest ei tohi olla pukseeriva mootorsõiduki veoplatvormil ega sellele osaliselt toetatud sõidukis.
(10) Pukseerida ei tohi:
1) kiirteel. Kui pukseerimisvajadus tekib kiirteel, siis tohib erandina pukseerida lähima ärasõidukohani;
2) painduva ühenduslüliga – kiilasjääl, või niisugust mootorsõidukit, autorongi või masinrongi, millel ei tööta sõidupidur või rool;
3) vardakujulise jäiga ühenduslüliga – mootorsõidukit, autorongi või masinrongi, millel ei tööta rool;
4) mis tahes jäiga ühenduslüliga – mootorsõidukit, autorongi või masinrongi, mille tegelik mass on suurem pukseeriva sõiduki tegelikust massist, juhul kui pukseeritaval mootorsõidukil ei tööta sõidupidur;
5) enam kui ühte mootorsõidukit, autorongi või masinrongi;
6) autorongi või masinrongi, mille haakeseadis on rikkis.

§ 63. Pukseeritava seadme vedu
(1) Pukseeritava seadme veol ei tohi suurim sõidukiirus ületada käesoleva seaduse § 15 lõike 1 punktis 5 lubatud sõidukiirust.
(2) Pukseeritava seadme veol peab pukseeritav seade või vahetatav pukseeritav seadeldis olema varustatud piduritulede, tagumiste suuna- ja ääretulede laternate, haagise tagumiste punaste võrdkülgsete kolmnurksete helkurite ning aeglase sõiduki ja kiiruspiirangu tunnusmärkidega.
(3) Haakeseadis peab vastama käesoleva seaduse § 73 lõike 11 alusel kehtestatud nõuetele.
(4) Pukseeritava seadme või vahetatava pukseeritava seadeldise koormaplatvormil või muul osal ei tohi olla ühtki inimest.
(5) Korraga ei tohi vedada rohkem kui ühte pukseeritavat seadet või vahetatavat pukseeritavat seadeldist.
(6) Pukseeritava seadme või vahetatava pukseeritava seadeldise mass ei tohi ületada käesoleva seaduse § 73 lõike 11 alusel kehtestatud nõudeid.
(7) Pukseeritav seade või vahetatav pukseeritav seadeldis peab vastama valmistaja tehnonõuetele.


Ei ole ju keeruline.Eusa_whistle
(29-01-2013, 12:33 AM)Eero_S Kirjutas: ...
Kui konn on registreeritud haagisena(mitte kerghaagisena), siis peab nii kui nii olema E-kategooria.
...

Palun viidet. Mina ei leidnud.
O2 kategooria haagis ei vaja tingimata E-kategooriat.

(29-01-2013, 12:33 AM)Eero_S Kirjutas: 1. Pukseerimisel EI OLE massipiirangut.

§62 p10 lg4 keelab eluskaalult raskemat tirida, kui sõidupidurit ei ole.

Huvitav, kas pealesõidupiduriga konn kvalifitseeruks...Icon_rolleyes
Vasta
#18
(29-01-2013, 10:07 AM)v6sa Kirjutas:
(29-01-2013, 12:33 AM)Eero_S Kirjutas: ...
Kui konn on registreeritud haagisena(mitte kerghaagisena), siis peab nii kui nii olema E-kategooria.
...

Palun viidet. Mina ei leidnud.
O2 kategooria haagis ei vaja tingimata E-kategooriat.

(29-01-2013, 12:33 AM)Eero_S Kirjutas: 1. Pukseerimisel EI OLE massipiirangut.

§62 p10 lg4 keelab eluskaalult raskemat tirida, kui sõidupidurit ei ole.

Huvitav, kas pealesõidupiduriga konn kvalifitseeruks...Icon_rolleyes

1. O2 haagis ei vaja tingimata E-kategooriat, kui vedava sõiduki tegelik mass on suurem, kui haagise registrimass, aga autorongi registrimass ei ületa 3500kg. Ehk siis, kui on sabas haagis, mille registrimass on üle 1750kg, siis on kindlasti juba vaja E-kategooriat.

2. Ma ei mõelnud siin pukseeritava masina kaalu vaid seda, et kui mul on kaks B-kategooria sõidukit mõlemad tegeliku kaaluga 3000kg, siis ei kehti siia autorongi 3500kg, mis eeldaks juba lisakategooriat.

Vabandan, et jätsin selle osa täpsustamata, teadsin et sõidupidurid peavad olema, kui pukseeritaval on suurem mass.
Vasta
#19
(29-01-2013, 10:44 AM)Eero_S Kirjutas: 1. O2 haagis ei vaja tingimata E-kategooriat, kui vedava sõiduki tegelik mass on suurem, kui haagise registrimass, aga autorongi registrimass ei ületa 3500kg. Ehk siis, kui on sabas haagis, mille registrimass on üle 1750kg, siis on kindlasti juba vaja E-kategooriat.

Õnneks politsei siin ei kohalda seda seadusesätet tähttähelt. Kui reaalne eluskaal jääb alla maagilise piiri, siis asjaliku suhtumise ja korralikult kinnitatud veose korral ei kotita.

Seda teemat lahkasime siin:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=28163

Praegune teema on konnaga pukseerimisest. Ma tahaks näha, kuidas panna konnale seotud sõiduki pidurid toimima sõidu ajal? Juhti seal olla ei tohi...

Jääb järele selgasõidupidurid konnale paigaldada.
Vasta
#20
(29-01-2013, 11:02 AM)v6sa Kirjutas: Jääb järele selgasõidupidurid konnale paigaldada.

Just nii, sama süsteemi alla veel ühendada "pooliga" tross, mis sikutaks põhja alt veetava auto seisupidurisüsteemi ja ongi kõigi 4 ratta pidur olemas. Smile Omast kogemusest saan ainult öelda seda, et MB puhul seda süsteemi kasutada ei kannata, muidu peab tõenäoliselt peale iga vedamist pidurisüsteemi taastama. Badgrin
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Rendin autoveo järelkäru indrek 1 2,542 01-02-2012, 01:16 PM
Viimane postitus: tots
  Rendin kaubiku/bussi andres23 0 1,922 15-07-2009, 10:12 PM
Viimane postitus: andres23



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne