Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hõõgküünla väljapuurimine OM606
#1
Üks hõõgküünal vaja kätte saada, ära murdunud on just see osa millest võtmega keerata saab.
[Pilt: p1010016cx.jpg]

On keegi ka ise proovinud sellist küünalt kätte saada näiteks murdunud poldi väljakeerajaga. Kasutades näiteks sellist toodet
[Pilt: Wmyh2J_24000.jpg]

Ette on siiski vaja puurida ava ja selleks ikkagi mingisugust rakist vaja mis puuri ilusti küünla keskel hoiab.
Aga üldiselt need poldi väljakeerajad on piisavalt vastupidavad hõõgküünla jaoks? Ka hinnaklass on küllaltki kõikuv, valida kindlasti kallim? Kui poldi väljakeeraja sisse puruks keeran, siis freespink aitab ilmselt alati Eusa_drool

Tean et sellega tegelevad spets inimesed igapäevaselt, aga tahaks ise teha ja eks hind ka priske selle töö eest...

Netis on neid õpetusi küll http://www.instructables.com/id/How-to-r...low-Plugs/
aga millegipärast ei räägi keegi sellest kuidas puuri hõõgküünla tsentris hoida. Vastasel juhul saab ju keere kahjustatud?
Vasta
#2
http://www.diislikeskus.ee/kuunaldevahetuskatkised.html
Kurjajuur
Vasta
#3
(23-05-2012, 08:19 PM)hannes_s Kirjutas: ...
Kasutades näiteks sellist toodet
[Pilt: Wmyh2J_24000.jpg]
...

Need murdunud poldi väljakeeramise puuride taolised tooted on üks petlik kaup´. Minu arvates sobivad vaid selliste poltide jaoks, mis ei ole kinni keermest. Sest suruvad polti laiemaks oma koonilise profiili tõttu.

Soome foorumis on korduvalt proovitud ja asi lõppeb ikka kas pea mahavõtmisega või spetsi juurde minekuga.

Mõtle ise - küünal murdus, sest on kinni põlenud. Sa murdsid ära toru, mille seinapaksus on nii 3+ mm. Kui nüüd hakata seda Sinu viidatud vidinaga välja keerama, siis sisuliselt surud selle toru laiemaks, kiiludes keerme veel kõvemini plokikaande kinni.

Kas küünal murdus plokikaane tasapinnalt või kõrgemalt/madalamalt? Kui kõrgemalt, kasuta tsentreerimiseks mutrit ja torujuppi. Kui madalamalt kasuta torujuppi. Kui aga täpselt samalt tasapinnalt, siis pead lihtsalt kärnima ja lootma oma käe täpsusele.

Ning katsu siis säilitada puurimisel samatelgsus küünlagaParanoid
Vasta
#4
Seinapaksus on ~1,5mm ja ära on murdunud just kaanetasapinnalt. Kõige suurem probleemsem on just elektrood küünla keskel, mis mingil määral loksub ja puuri valele teele suunab. Pean proovima midagi elektroodi külge keevitada ja ehk saab välja sikutada, siis poleks puurimisega enam probleemi. Või siis mingit sorti rakise valmistama mis puuri õigel teel hoiab.
Üritan ka siia teemasse enda lahendusest pilte panna, eks iga kinni murdunud küünla eemaldamine mõnevõrra erinev...

(24-05-2012, 07:53 AM)v6sa Kirjutas: Sa murdsid ära toru, mille seinapaksus on nii 3+ mm. Kui nüüd hakata seda Sinu viidatud vidinaga välja keerama, siis sisuliselt surud selle toru laiemaks, kiiludes keerme veel kõvemini plokikaande kinni.

Kas küünal murdus plokikaane tasapinnalt või kõrgemalt/madalamalt? Kui kõrgemalt, kasuta tsentreerimiseks mutrit ja torujuppi. Kui madalamalt kasuta torujuppi. Kui aga täpselt samalt tasapinnalt, siis pead lihtsalt kärnima ja lootma oma käe täpsusele.

Ning katsu siis säilitada puurimisel samatelgsus küünlagaParanoid

Vasta
#5
(24-05-2012, 08:46 AM)hannes_s Kirjutas: ...
mis mingil määral loksub ja puuri valele teele suunab.
...

Muide, ühel õnnestus see südamik kätte saada nii, et pani mootori käima ja surve pulseerimine silindris surus pulga välja... Aga ole ettevaatlik, see pulk olevat päris hea pauguga väljunud.
Vasta
#6
Mina tõmbasin elektroodi välja, seal oli keere otsas ja loksutiga tirisin.
Edasi keerasin keerme sisse ja jälle loksuti, tuli tükk haaval aga kätte ma ta sain.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#7
Kuna elektroodi kätte ei saanud, siis oli puurimisega tükk tegu. Puurisin ennem elektroodi keskele 3mm puuriga ava, seejärel 6mm puuriga ning lõpuks 10mm puuriga lasin nii sügavale kui keere lõppeb. Võimalikult palju küünla keermejääke üritasin ära murda ennem loksutiga küünla väljatõmbamist et vältida keerme kahjustusi küünla väljatõmbamisel. Loksuti kinnitamiseks sai M8 keera tehtud, välja tuli ikka päris raskelt, vaat et nagu pihustipesa välja loksutamine.
Ühesõnaga kui vaja siis saab ka ise kätte. Eelduseks korralik trell, korralik puuride komplekt, keermelõikureid läheb vaja M8 ja kindlasti M12x1,25 et küünla pesa keere üle teha ja muidugi loksuti või tõmmits. Kõik mis vähegi ette jääb tuleb eest ära keerata, viltu puurimine rikub keerme plokikaanes ja siis juba suurem jama!!

Nüüd kus asja ise läbi teinud, nõustun täielikult V6saaga, et need murdunud poldi väljakeerajad ilmselt selle koha peal murduvad sisse pooleks.
Vasta
#8
Oli endal sama keiss. Võtsin lihtsalt 4mm paksuse roostevaba metalliriba, otsa käiasin ümaraks, servad veidi teravaks, koputasin parajalt tundega eelsüüteküünlasse, või õimeni mis tast järgi oli.
Näpitstangidega ettevaatlikult keerasin ja väljas ta oligi.

Vasta
#9
Ammu läbi põlenud küünal põleb ikka päris korralikult kinni, kui läbi põleb siis kiiremas korras vahetada, saab suurema tõenäosusega tervelt kätte.
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#10
Mitte küll mersul kuid ühel masinal sain kätte üsna kergete vahenditega, puurisin väikse augu sisse, august suuremal torx võtmel lasin otsa natuke koonusesse, toksisin selle vaikselt sinna auku sisse ja välja keeratud see saigi. On saadud katsetada ka neid eelpool näidatud väljakeerajaid aga seni pole nendega ühtegi polti ega asja nendega kätte saanud, sisse koputatud torx on aidanud. Ei sobi muidugi need säästumarketites müüdavad torxid ja no enamasti kuulub ka korralik torx peale sellist asja minema viskamisele.
Vasta
#11
Olen kasutanud nats teistsugusemaid väljakeerajaid kui see tagurpidi korgitser. Toimis põhimõtteliselt samamoodi nagu eelnimetatud torx lahendus. Olid sellised pulgad millel olid nats väljaulatuvad sooned. Puurida tuli pulga jämedune auk murdunud polti (mida sügavam, seda parem), pulk sisse koksida ja keerama hakata. Sooned olid sirged ja suhteliselt madalad, seega väga keeret ei pressinud.
Vasta
#12
Kunagi kasutanud hõõritsat ,mis otsast natuke koonuses,külgedel tugevndatud sooned.See siis puuritud auku.
Vasta
#13
No aga probleemi ennetades siis milliste töövõtete või nippidega tuleks üleüldse eelsüüteküünlaid vahetada. Ma pean silmas just lahtikeeramist.
Vasta
#14
(12-11-2012, 07:42 PM)Rat-roy Kirjutas: No aga probleemi ennetades siis milliste töövõtete või nippidega tuleks üleüldse eelsüüteküünlaid vahetada. Ma pean silmas just lahtikeeramist.


Hea küsimus.

Ja hea vastus sellele on:
Püssiga.
Osad nimetavad seda ka suruõhumutrikeerajaks.

Olen teinud katseid: kaks küünalt keeranud tavalise silmusega puruks ja ülejäänud tulid püssiga kenasti ja tervelt lahti.

Ehk siis järeldused:
1. kui õiges mõõdus padrunit pole (osadel 11mm või 12mm küünal ja 1/2 otsaga püss), siis mine poodi ja osta õige padrun. (tavaliselt pikk)
2. Kui midagi jääb ette ja püssiga ligi ei saa, siis võta eest ära. Iga sisselaske tihend on odavam kui pea mahavõtmine või spetspuuridega purunenud kännu väljapuurimine.

Nii lihtne see ongi.




Vasta
#15
Püssiga on kõige halvem variant üldse. Olen korduvalt vahetanud sellistel masinatel küünlaid, millel ei jää küünal mitte keermest kinni, vaid nn. tööd tegev osa paistetab jämedaks. St. et küünal tuleb kolmveerandi keerme jagu välja ja siis poob kinni. Oma lollusest keerasin ühe puruks ja tuli plokikaan maha võtta. Ülejäänutel olen leht või padrunvõtme ja roostesurmaga mängides küünlad ikka kätte saanud... ja tegu on veel töötavate küünaldega olnud.

Püssiga keerad selliseid, siis on 100% kindel kaane mahavõtmine.
Vasta
#16
(12-11-2012, 10:23 PM)Nustu826 Kirjutas: Püssiga on kõige halvem variant üldse. Olen korduvalt vahetanud sellistel masinatel küünlaid, millel ei jää küünal mitte keermest kinni, vaid nn. tööd tegev osa paistetab jämedaks. St. et küünal tuleb kolmveerandi keerme jagu välja ja siis poob kinni. Oma lollusest keerasin ühe puruks ja tuli plokikaan maha võtta. Ülejäänutel olen leht või padrunvõtme ja roostesurmaga mängides küünlad ikka kätte saanud... ja tegu on veel töötavate küünaldega olnud.

Püssiga keerad selliseid, siis on 100% kindel kaane mahavõtmine.

90% jama jutt. Õige on see osa, mis räägib kinnijäämisest enamasti keermest mootori poole.

Püssi suurim eelis on tihe ja järsk löök. Ning reguleeritav pöördemoment - paned ikka peale <30 Nm (seda kestab küünal kenasti) ja muudkui käristad.
Sellist ei suuda anda ükski koputamine võtmele.Eusa_dance

Kui riista ei tunne, siis loomulikult keerab loll jõud kõik pilbasteks. Püssil seda on.Eusa_doh

Roostesrumast on kasu vaid paari mm ulatuses. Kaugemale see ei roni. Aga kinni paistetab paari cm kauguselt...

Üldiselt kindlat viisi ei ole. Kui, siis profülaktiline vahetus iga ~50 kkm järel.

Kui on kinni, tuleb unustada jõuvõtted ja hakata meelitama. See aga võtab aega.

Ning nagu alati - kiire on alguses. Peale lõhkumist on alati aega küll...Eusa_doh
Vasta
#17
[/quote]

Ning nagu alati - kiire on alguses. Peale lõhkumist on alati aega küll...Eusa_doh
[/quote]

Eusa_clap
Vasta
#18
http://www.lasertools.co.uk/item.aspx?cat=371&item=8046

Selline riist siis millest jutt käib. Saan selle paari nädalaga eestisse toimetada ja hinna ka parema kui nähtaval.
Vasta
#19
Jagaks ka oma hõõgküünla kogemust teile.
Mootoriks OM606. Pool aastat tagasi hakkasin küünlaid vahetama, ja 6. küünal oli juba enne puruks keeratud kellegi poolt. Keermeosa tuli välja ja päris pikalt ka elektroodi vist. Ei olnud rohkem mõistust ja vahendeid,niisiis sai igaks juhuks vanale keermeosale pime ette keevitatud ja see sinna tagasi keeratud lootes et äkki lööb ise küünla survega lahti ja hakkab seal pimeda taga susisema. Paraku ta survega lahti ei löönud. Sain siis inspiratsiooni USAka bensiinimootori murdunud küünalde väljatõmbajast. Keermestasin küünla sisse m8 1.25 keerme, Keerasin umbes 6cm pika musta poldi sisse , väikse nare komplektist padrun vahele seiviks ja hakkasin siis mutrist keerama naks naka naks ta vaikselt tuli. Kusjuures nitrolahusti süstimine teeb asja tunduvalt libedamaks. 11 hommikul alustasin...ja kell 7 õhtul oli küünal käes.

http://www.youtube.com/watch?v=k1ZWW6PbWQs
siit saab maha matkida midagi.
Vasta
#20
(27-10-2013, 11:09 AM)KasVaru Kirjutas: Jagaks ka oma hõõgküünla kogemust teile.
Mootoriks OM606. Pool aastat tagasi hakkasin küünlaid vahetama, ja 6. küünal oli juba enne puruks keeratud kellegi poolt. Keermeosa tuli välja ja päris pikalt ka elektroodi vist. Ei olnud rohkem mõistust ja vahendeid,niisiis sai igaks juhuks vanale keermeosale pime ette keevitatud ja see sinna tagasi keeratud lootes et äkki lööb ise küünla survega lahti ja hakkab seal pimeda taga susisema. Paraku ta survega lahti ei löönud. Sain siis inspiratsiooni USAka bensiinimootori murdunud küünalde väljatõmbajast. Keermestasin küünla sisse m8 1.25 keerme, Keerasin umbes 6cm pika musta poldi sisse , väikse nare komplektist padrun vahele seiviks ja hakkasin siis mutrist keerama naks naka naks ta vaikselt tuli. Kusjuures nitrolahusti süstimine teeb asja tunduvalt libedamaks. 11 hommikul alustasin...ja kell 7 õhtul oli küünal käes.

http://www.youtube.com/watch?v=k1ZWW6PbWQs
siit saab maha matkida midagi.
Ilmselt sa siiski keerasid keermelati sisse. Mõnel jookseb juhe kokku kui loeb, et keerasid poldi sisse ja siis hakkasid mutrit ka veel keerama.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Vana hea om606 ja turbotamine. Miskimingi12 3 579 19-01-2023, 11:15 PM
Viimane postitus: Miskimingi12
  OM606 ja OM605 plokk P6ka 2 1,091 15-12-2020, 11:22 PM
Viimane postitus: P6ka
  om606 w140 EGR eemaldamine leonK 3 3,081 19-09-2019, 07:23 AM
Viimane postitus: v6sa
  Om606 mootorist eenupeenu 2 2,498 26-02-2019, 06:31 PM
Viimane postitus: fubuq
  Om606 961 jõud kaob Siim105 8 5,866 05-01-2019, 04:12 PM
Viimane postitus: Siim105
  OM606 turbo pikkvint 17 14,245 20-04-2016, 07:23 PM
Viimane postitus: ReinGSM
  OM606 Nissan patrolile. Allar 1 30 17,346 03-04-2016, 10:55 AM
Viimane postitus: Allar 1
  Om606.910 alla 2000 pöörde ei tööta fubuq 6 4,570 16-12-2015, 03:57 PM
Viimane postitus: fubuq
  W212-le OM606? td606 2 2,835 18-02-2015, 03:01 PM
Viimane postitus: erx000
  3.0 turbodiisel OM606 õlikulu probleem stern100 32 26,129 05-01-2015, 12:47 PM
Viimane postitus: v6sa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne