Teema hinnang:
  • 3Hääli - 3 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W124, 300D Turbo, 1991 - Priit
(01-05-2013, 05:00 PM)Priit Kirjutas: ...
Mootori töö osas on selline tähelepanek, et kui mootor pole päris töösoe või päris külm, siis vahepealsetel temperatuuridel kävitades võib-olla 1 silinder ei tööta korralikult (lonkab osadel käivitustel õrnalt esimese hooga). On kellelgi ideid?

Sama silinder iga kord? Kui pihusteid ringi tõsta, kas sama silinder jääb tõrkuma?

Ilmselt KSP, kuid ei saa välistada ka eelpõlemiskambri mustumist või pihusti iseärasustIcon_rolleyes
Vasta
(01-05-2013, 09:42 PM)v6sa Kirjutas:
(01-05-2013, 05:00 PM)Priit Kirjutas: ...
Mootori töö osas on selline tähelepanek, et kui mootor pole päris töösoe või päris külm, siis vahepealsetel temperatuuridel kävitades võib-olla 1 silinder ei tööta korralikult (lonkab osadel käivitustel õrnalt esimese hooga). On kellelgi ideid?

Sama silinder iga kord? Kui pihusteid ringi tõsta, kas sama silinder jääb tõrkuma?

Ilmselt KSP, kuid ei saa välistada ka eelpõlemiskambri mustumist või pihusti iseärasustIcon_rolleyes
Pole pihusteid ringi tõstnud ega põhjalikult uurima hakanud, kuna viga lühiajaline ja pole häirinud. Selle eest olen järjepidevalt hoolitsenud, et mootoris tahma ei oleks Icon_razz (kui meelde tuletada, siis eelmisel aastal ülevaatusel K oli 0,03). Kui lonkab, siis ka sumpast veidi halli tuleb.
Eelmisel aastal sama sümptom kadus, kui vahetasin kütuse peenfiltri uue vastu.

   
Tagumise pagasniku vaakumdetailil katki siis joonisel olev läbipaistev kummilutt (kollase osa juures). Kui kellegi vedeleb mittetöötavat silindrit, millel tolmukate terve, võib PS teada anda. Kogu detaili nr A1248001675 või A1248001975
Vasta
Täna lammutasin pakiruumi lukusüsteemi.

-Luku demonteerimine sai selgeks, aga edu polnud, sest erinevalt ukselukust pole kinnijäänud muukidega südamik ümbrisest välja võetav, eeldab võtmega keeramist (parandage, kui eksin). Loputamine bensiinis ja WD40-ga edu ei toonud.

-Lukustuse vaakumelemendi puhul üllatas kummaline konstruktsioon. Selgus, et tolmukaitse on hädavajalik hoova avatud (väljas) olekus hoidmiseks, ilma selleta sulgub element mõne hetkega. Elektri"kala" on välistatud, sest ka lahtise pistikuga on efekt sama. Vaakumvoolikud samuti ei leki.
Vasta
Vahepeal läks autole uus vaha peale.

   

Ps Ikkagi on nüüd teema, et kui auto käivitada ja siis mingil põhjusel uuesti välja suretada ja kohe või lähiajal "poolkülmalt" uuesti käivitada, siis mootor ei käi tühikäigul ühtlaselt (kuigi hetk enne käis). Pump? hõõgküünlad? ...?
Enda jaoks tundub selline ebaloogiline viga.
Vasta
(14-06-2013, 10:01 AM)Priit Kirjutas: ...
kui auto käivitada ja siis mingil põhjusel uuesti välja suretada ja kohe või lähiajal "poolkülmalt" uuesti käivitada, siis mootor ei käi tühikäigul ühtlaselt (kuigi hetk enne käis).
...

Hõõgküünlad ei rakendu ja üks silinder on teistest erineva põlemisega. KAs parem või halvem, vahet ei ole - ebaühtlus tekib ikka.

Kas sõites ka seda ebaühtlust tunda on?

Ning täpsustuseks - Sa vist ajad taga praegu uue auto käiguühtlustSmirk
Vasta
Vii see pump ikka stendi ja kui sa korda saad, siis ma viin enda oma ka Unibrow Unibrow
Vasta
(14-06-2013, 12:13 PM)v6sa Kirjutas:
(14-06-2013, 10:01 AM)Priit Kirjutas: ...
kui auto käivitada ja siis mingil põhjusel uuesti välja suretada ja kohe või lähiajal "poolkülmalt" uuesti käivitada, siis mootor ei käi tühikäigul ühtlaselt (kuigi hetk enne käis).
...

Hõõgküünlad ei rakendu ja üks silinder on teistest erineva põlemisega. KAs parem või halvem, vahet ei ole - ebaühtlus tekib ikka.

Kas sõites ka seda ebaühtlust tunda on?

Ning täpsustuseks - Sa vist ajad taga praegu uue auto käiguühtlustSmirk
Ei aja taga uue auto ühtlust. Nendel juhtudel 2. käivitusel selle ca 700rpm juures puterdab omajagu (võib-olla isegi 2 silndrit). Gaasi andes siis ca 1200+ (?)rpm käib kohe jälle nagu bensukas ja sõidu ajal ei tunne midagi (kui juba sõitma hakata, siis kui pöörded uuesti tühikäigule langevad kasvõi esimesel ristmikul seisma jäämise tõttu, on kõik juba OK)

Ma ise oletasin ka versiooni, et selle 2. käivitusega ei võta hõõgküünlaid enam järele. Kas küünlad peab võtma veidi soojenenult järele või mitte, kuidas tegelikult olema peab? Ja üks silinder 6-st ilmselt ongi teistest veidi erinev.

Hüdrotõukurid on kõik vahetatud (INA), aga äkki mõni nendest siiski "kalab" (töösooja mootoriga tühikäigul peale pikemat maanteesõitu õlirõhu seier võib ujuda üles-alla ca 2-3 millimeetri piires, muidugi andur võib ka ise vanadusest nõder olla). Alla töötemperatuuri samas näidik selliseid trikke ei tee.

Tuleb vist vähem mõelda ja mitte segada autol töötamist Rolleyes
Vasta
(14-06-2013, 03:06 PM)Priit Kirjutas: ...
Tuleb vist vähem mõelda ja mitte segada autol töötamist Rolleyes

See oleks parima hinna-kvaliteedi suhtega.

Hm, minu katel pakkus küll küünlaid iga ilmaga... Aga sellel hõredal oligi vaja ka.
Vasta
Temp anduriga küünalde relee peaks tuld näitama iga kord kui süüde sisse keerata, kül aga töösoojalt kustub küünalde tuli päris kähku. Eemaldades anduri juhe releelt, antakse küünaldele voolu iga kord maksimaalselt... et võid ju korra proovida see anduri juhe eemaldada, kas siis saab midagi paremaks olema.
Vasta
Üllatas, et mootori töötemperatuuri muutus ca 5 kraadi võrra võib mõjutada üsna palju õlirõhku. Peale seda, kui jahutusradikas (teise kasutatud vastu) vahetusse läks, on mootor mõne kraadi jahedam. Kui enne radiaatori vahetust oli õlirõhk peale pikka sõitu tühikäigul seieri järgi ca 1,5, siis nüüd ca 2.
Vasta
Suvel on rohkem ringi sõidetud ja huvi pärast ka kütusekulu veidi jälgitud (täispaagimeetodil, tankimine ca 800 km järel). Suurem osa on olnud pikemad otsad maanteel (sh 110-120 km/h), aga ka lühikesed otsad + Tallinn, Pärnu. Positiivsemad muljed mootorihääle ja heitgaasi osas on Neste ja Alexela diisliga (need kütused tulevad Eestisse Soome tehasest), neile 2T õli pole lisanud.

-Kui ca veerand sõidust tankimisest tankimiseni oli käruga, siis oli keskmine 8,4 (puhtalt käruga kulu ei ole mõõtnud)
-Viimane paagitäis ca 7,1 L /100, Arvestades sõitu parem, kui tehaseandmed lubaks
Vasta
Augusti lõpus sai autole uus radikas peale, kuna "uus" kasutatud ikkagi väikest viisi lekkis. Ootab veel uut ülemist lõdvikut. Vana on veidi väsinud aja jooksul, kuigi ei leki. Proovisin vahepeal uut Meyle toodangut, aga selle mõõdud olid ikka täiesti mööda ja kasutatud originaali, mis nägi väga ilus välja, aga lekkis kahe kihi vahelt. Lõdvik on tellitud (originaal Silberis ca 45 eur, Gatesi oma maksab umbes 4 korda vähem).

Viimastel päevadel on ülevaatus edukalt läbitud.

Lisaks, kuna hommikuti hakkas külmalt käivitades vahele jätma, siis mõõtsin eelsüüteküünalde takistuse ära ja ühel küünlal oli see ca 10 korda suurem kui teistel. Eile vahetasin selle küünla uue vastu ja nüüd külmkäivitus vahelejätu-vaba .

Kuna minu arvates jahutussüsteemis rõhk ikkagi suurevõitu (soojalt lõdvikud täiesti kõvad), kuigi jahutusvedelikku ei kao, on tekkinud sellega seoses mitu küsimust:
-Kas MB radikakork reguleerib (on mõeldud reguleerima) süsteemi töörõhku või mõeldud toimima vaid ekstreemoludes? (eelmisel aastal ostsin Silberist uue originaalkorgi, seega vähemalt teoorias peaks see olema korralik)
EDIT: Kork peab küll rõhku reguleerima.

-Paisupaagist tuleb ilma korgita töötava mootoriga kerget vinet, aga ei haise heitgaasi järele. Kas jahutusvedelikus heitgaasi sisaldust saab mõõta ainult mõnes töökojas (kus?) või on olemas lahendus selle iseseisvaks mõõtmiseks?
EDIT: Taavi pakutud õhupallitestiga saab gaasileket avastada.

-Külmalt läheb ikka tükk aega, kuni voolikud täiesti kõvaks lähevad (kui rõhk süsteemist eelnevalt välja lastud). Samas süsteem võib rõhku üleval hoida mitmeid päevi ka täiesti külma mootoriga, kui auto seisab. Foorumites mõned mehed väidavad, et külmalt rõhk süsteemis on võimalik märk praost plokikaanes (mul autol on juba uuem nn 18 seeria kaas). Samas vedelikku ei kao ja kuidas süsteem saab rõhku hoida, kui kuskil pragu on?
EDIT: Ilmselt kork probleemne, kontrollimine jätkub

EDIT: Viga oli tavapärane - plokikaanes olid praod. Kui külma mootoriga süsteemist surve maha ei lähe, siis pole mõtet teooriaid aretada. Vt mõni post edasi.
Vasta
(06-10-2013, 01:23 PM)Priit Kirjutas: ...
Kas jahutusvedelikus heitgaasi sisaldust saab mõõta ainult mõnes töökojas (kus?) või on olemas lahendus selle iseseisvaks mõõtmiseks?
...

Lihtne lahendus lekke tuvastamiseks: pane ülevooluvoolik umbe ja tõmba paisupaagile korgi asemel kondoom peale. Kui on leke jahutussüsteemi, siis puhub selle lõpuks lõhki.
Vasta
Tiiva sees asuvad ülevoolupaagid ei ole kinnised ju
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
(07-10-2013, 11:53 AM)Rolz Kirjutas: Tiiva sees asuvad ülevoolupaagid ei ole kinnised ju
Õige märkus. Thumbsup Tuli hiljem meelde.
Vasta
Vahepeal autoga toimunud arengutest:
-Kuna surve jahutussüsteemis jäi külma mootoriga üles, sai Autodoktoris keemilise testriga kontrollitud ja selgus kurb tõsiasi, et heitgaas pääseb jahutussüsteemi. Kaan võeti maha ja selgus, et läbi 6. silindri on aegade jooksul lahkunud ka väike kogus jahutusvedelikku (silinder ilus puhas). Peale kaane maha võtmist läks see Tallinnasse Jaani juurde tegemisele ja nagu Murphy seadustega ikka, osutusid praod fataalseks, st kaant polnud mõtet remontida. Korras turboka kaant Eestis sel hetkel ei leidunud, kuid Jaan tegi tavadiisli kaane ümber. Autodoktorist autot peale remonti kätte saades tundus esimese hooga, et tühikäigul võib kolbidega vastu pead saada, "möla" tühikäigul oli ikka päris jube. Tänaseks käib auto aga jälle suht vaikse häälega. Aitäh Ilmarile ja tema töömeestele ning Jaanile!

Kaanevahetuse peale läks järjekordselt üks "räime" 124 hind. Peale selle on endiselt alles mootori väike "saagimine" tühikäigu ajal. Mingi moment, kui rahakotti on vahepeal nuumatud, tuleb kõrgsurvepump stendida.

Peale selle sai auto eile uue tagumise summuti (Automaailma abiga MTS http://www.mtsspa.net/en/products/exhaust-system.aspx , mis jättis ülikorraliku mulje ja ka käes hoides oli tunda, et sisaldab suures koguses metalli). Kuna Võru "legomeistrid" olid mingil põhjusel originaalsumpsi torustikke varasemalt aretanud, tuli ka keevitus abiks võtta ja väike aretus teha, sest keskmisest sumpsist väljus jämedam toru kui oleks pidanud ... Ja lisaks said ka veel uued suverehvid alla.

Hoolimata rahast, mis sellesse autosse "investeeritud" on, on minu maitse jaoks selle autoga ikka paganama mõnus sõita Smile
Vasta
Mis mõõdus ja firma suverehvid ja kust ostsid ning mis hinnaga kui saladus pole? Endalgi sama asi ees-mõtlesin 205 / 65 / R15 Nokian i3 panna et oleks max pehme sõita-vahe 205 / 60 / R15 originaalmõõduga vist ainult 6mm.
Vasta
Mul rehvid all originaalmõõdus nii suvel kui talvel e 195/65 R15. Suverehviks kasutan Nankangi, ostan Automaailma kaudu . Nankangi talverehviks pigem ei soovita, aga suverehvile pole mul küll ühtegi paha sõna öelda, eri autode all mitu jooksu läbi sõidetud (Nokian või Continental ta loomulikult pole, aga tasakaalustavad korralikult, käituvad loogiliselt ja minul ka väga suurtel kiirustel pole ohutunnet nendega tekkinud). http://pood.automaailm.ee/est/autokaubad...suverehv15

Ps kel summuteid vaja, soovitan kindlalt Automaailmast küsida MTS, valmistatud Itaalias, väga korralik töö, hea hinnaga ja link tootja kodulehele minu eelmises postis. Arvestama peab ainult, et tellimine võib mõne nädala võtta, sest vähemlevinud asju nad laos ei hoia.
Vasta
(10-05-2014, 11:19 AM)Priit Kirjutas: Mul rehvid all originaalmõõdus nii suvel kui talvel e 195/65 R15.
...

Sul nüüd mitmes hooaega minemas: kuidas 195 lai rehv ja kolmese turbomootori hiline ärkamine niiskel asfaldil kokku sobivad? Pöördel kiirustades ringi tõmbama ei kipu?
Vasta
(12-05-2014, 08:22 AM)v6sa Kirjutas:
(10-05-2014, 11:19 AM)Priit Kirjutas: Mul rehvid all originaalmõõdus nii suvel kui talvel e 195/65 R15.
...

Sul nüüd mitmes hooaega minemas: kuidas 195 lai rehv ja kolmese turbomootori hiline ärkamine niiskel asfaldil kokku sobivad? Pöördel kiirustades ringi tõmbama ei kipu?
Ma vahel kasutan küll gaasipedaali ka on-off režiimis, aga isegi ei mäleta, et oleks ketsi asfaldil ringi saanud. Enamik asfaltteid on muidugi pinnatud ka ... Peaks vihmase ilmaga kuskil proovima ... Samas ei ütleks, et see turbo kuidagi väga viitega toimetab. Ja pumpa pole ka peale keeratud.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 200D 1991, W124 - Haasma Haasma 137 69,807 22-12-2023, 10:54 PM
Viimane postitus: Haasma
  w124 E300 TE 4matic andres23 30 26,712 12-01-2022, 10:25 PM
Viimane postitus: andres23
  W124 , E320, 1993 - Eero_S Eero_S 113 117,451 29-04-2020, 01:41 PM
Viimane postitus: Eero_S
  MB w124 V8 ( 4,2 ) - 1992.a andres23 7 6,124 18-07-2019, 10:43 PM
Viimane postitus: andres23
  MB W124 230CE 1990 - Kristo5380 Kristo5380 15 19,117 13-11-2018, 06:09 PM
Viimane postitus: Kristo5380
  MB 200E,1991.a. W124 Helkur 64 62,014 05-01-2018, 01:26 AM
Viimane postitus: kubilius
  MÜÜDUD! MB 260E 1990 W124 - Mike22 Mike22 22 23,220 26-10-2017, 10:54 PM
Viimane postitus: Mike22
  MB 250TD 1991 S124 - Werewolf Werewolf 33 33,306 18-06-2017, 08:52 PM
Viimane postitus: renkss
  MB 230E 1989 W124, sm. pelle sm. pelle 7 8,837 02-03-2016, 09:21 PM
Viimane postitus: Werewolf
  MB E320, 1993, w124 - Ermo Ermo 52 63,550 30-04-2015, 10:52 PM
Viimane postitus: väikemees



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne