Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pooltelje valmistajat?
#1
võll murdus ja pole saada teist E420 w124
Vasta
#2
(13-09-2011, 09:23 AM)MBw140 Kirjutas: Kas keegi kuskil pooltelge treib-freesib?
Endal võll murdus ja pole saada teist E420 w124

www.silberauto.ee ja pole probleemi.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#3
(13-09-2011, 09:56 AM)indrek Kirjutas:
(13-09-2011, 09:23 AM)MBw140 Kirjutas: Kas keegi kuskil pooltelge treib-freesib?
Endal võll murdus ja pole saada teist E420 w124

www.silberauto.ee ja pole probleemi.

Ei teadnudki et Silberauto ka freesimistöödega tegeleb?Icon_eek
Vasta
#4
(13-09-2011, 09:58 AM)kentq Kirjutas:
(13-09-2011, 09:56 AM)indrek Kirjutas:
(13-09-2011, 09:23 AM)MBw140 Kirjutas: Kas keegi kuskil pooltelge treib-freesib?
Endal võll murdus ja pole saada teist E420 w124

www.silberauto.ee ja pole probleemi.

Ei teadnudki et Silberauto ka freesimistöödega tegeleb?Icon_eek

Nujah, eks lollust on vaja ikka suure häälega välja hõisata. Silberauto ei tegele otse freesimistöödega, vaid pakub sobivat pooltelge ja jääb isetegemise rõõm (aja/raha raiskamine) ära.
Kui juba originaalosa katki läks, siis vaevalt ise mingist roostetand punnist tehtud võll kestab.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#5
Originaalosa roostetab kaitsekummialt õhemaks ja murdub ära, tõenäoliselt pindkarastus.
Treial freesija teeb valmis küll, aga kuskohast saab õige materjali ja kes õieti karastab? Või loodad sinisilmselt, et see pehme käkk mis treipingist tuleb peab seda väänet??
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#6
Selle asja nimi on pingekontsentraator. Alati ei pruugi tekkida mõõdetavat erinevust, kuid mingi defekt on ja sealt hakkab lumepall veerma.

Ma kaldun uskuma, et õigest materjalist nõutud täpsusega ja vajaliku termikaga detail maksab rohkem, kui Saksast vm. romulast tellitud tükk. Ka Soome ST-d sõidavad ikka originaaltükkide ja mitte custom made võllidega.
Vasta
#7
Ma ütlen sulle oma arvamuse! "See auto on liiga kulukas sinule"!!!
Vasta
#8
Poolteljel ongi tugevuseks pindmine kiht. Võll ise on ilmselt suht "pehmest" materjalist, muidu puruneks ta üpris kiiresti.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#9
Uue komplektse pooltelje hinna suurusjärk Silberautos ~450€
( 560SECi oma maksis eile letihinnas 486€ )
SEC-i ja SL-i sõltlane.
560SEC, SL55, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe = 1258KW
Vasta
#10
Unustage see ise tegemine kohe ära. Oleme kokku puutunud iga suguste võllidega kuna tegeleme treimis töödega. Nad ei ole lihtne pehme metall ja pind karastus. Ikka natuke teine mark. Pigem selline sitke materjal mis peab väändele vastu. mingi aeg tagasi sai ühele poolteljele aetud keeret otsast sisse. Ja ütleme nii et lukksepp vaevles seal ikka üsna tükk aega. Puurida veel sai siis keerme sisse ajamine oli juba ooper. Ragises ja krudises kui kurat. See tõestab juba seda et ta ei ole nii pehme midgi. Metallindus on väga peene maailm ja ma ei usu et stutgardis ka lihtsalt virnast võetakse 30 ne ümar freesitakse nuudid lastakse ahjust läbi ja ongi valmis. Ikka väga peen materjali valik ja väga täpne karastus et saavutada maksimaalne väändele vastu pidamine. Arvestades su mootori võimsust arvan et see oletatav 450 euri tk hinnaks pole üldse palju.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#11
Ilmselt on tegu kindlate lisanditega legeerterasega. Karastamisest tulev pinnakõvadus suurendab haprust. Need kõik peavad olema omavahel kindlas tasakaalus. Kui tahad edaspidi sõita nagu oleks auto 55kW, siis ilmselt kestab ka tavaline konstruktsiooni teras Big Grin

Kui on raha ja aega nöökida, siis mina ootan jällegi huviga kuidas isetehtud jupp kestma jääb, oleks see siis kõigile teistele jällegi õpetuseks.
Vasta
#12
Mina ka metallidega veidi eelnevalt kokku puutunud. Päris üheselt ma ei väida, et ise põlve otsas tehtud ei kõlba aga õige materjali leidmine on oi oi oi kui raske. Probleemiks ei ole mitte vajaliku kuju treimine/freesimine maid materjal ise. Just väändele vastupidavus on omaette teema. Pindkarastus annab tugevuse kulumisele, ei rohkem. Päris kindlasti sobi suvaline ümarteras. Kui siiski soov katsetada, siis võta üks muu masina veidi jämedam veotelg doonoriks ja edasi suudab juba vähegi metallitöödega tegelev firma õige kuju anda.

P.S. Garantiid ei anna sellisele asjale keegi ja ükskord kuskil ristmikul punase tagant stratides tõdeda, et ... mina ise küll ei katsetaks.
Odavalt aga mugavalt - selleks sobib diisel kurbik täiesti.
Vasta
#13
Täitsa üllatav, et 2011 aastal üritavad inimesed, selle asemel, et osta veovõll, lasta see kuskil treida. Mul tuli kohe silme ette ühe hulgimüügifirma reklaam Jan Uuspõllu ja Bellanovaga peaosas:Kas vanast jalgrattapumbast saaks ehk ise autole amorti valmistadaIcon_razz
Sorry off topicu pärast
Vasta
#14
Huvi pärast küsin, kuidas keevitus sellises kohas vastu peab? On ju tänapäeval keevitus väga levinud, pakkudes võimalusi kokku keevitada väga erinevaid metalle.
Tegelikul on enamik pooltelgi originaaliski kokku keevitatud, sel juhul on kasutatud hõõrdkeevitus meetodit, mida muidugi murdunud pooltelje parandamiseks kasutada ei saa.
Vasta
#15
(14-09-2011, 05:51 PM)hannes_s Kirjutas: Huvi pärast küsin, kuidas keevitus sellises kohas vastu peab? On ju tänapäeval keevitus väga levinud, pakkudes võimalusi kokku keevitada väga erinevaid metalle.
Tegelikul on enamik pooltelgi originaaliski kokku keevitatud, sel juhul on kasutatud hõõrdkeevitus meetodit, mida muidugi murdunud pooltelje parandamiseks kasutada ei saa.
Lätis "külasepp" keevitas Janeku SELi katkise pooltelje kokku, sai Eestisse tagasi sõidetud küll.
[Pilt: 34432-01052011212.jpg]
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#16
Omal oli kunagi auto, mille oli pooltelg kokku keevitatud(eelmise omaniku poolt juba). Küll oli asi tehtud nii, et torujupp oli peale löödud ja sis otsad kinni keevitatud. Kas ka all oli veel keevitus, seda ei tea. Aga oma 100 000 kestis ta ära ja siis sai auto müüdud. Tegemist oli siis 100kw mootoriga autoga ja tooaeg ei olnud ma just kõige kergema jalaga.

Aga tegelikult huvitaks ,mindki et kas üldse tehakse kusagil pooltelge. Kardaane ju mäletamist mööda Lätis tehakse ja sealgi väänet ju omajagu. Huvitav kas sama ettevõte suudaks ka pooltelgi valmistada.

Soov oleks just liita ühe auto differ ja teise veermik...
Vasta
#17
Kas turvavööluku beiniitset struktuuri ei taha veel keegi ise kodus tegema hakata isotermilisi protsesse pliidi peal katsetades?

Võtke kasvõi raamatukogust TTÜ eestikeelsed metalliõpikud (eri värvi näiteks 4 tk) ja lugege läbi. Saate ise ka aru, et hakkaksite just enesetaputerroristiks kui pooltelgi ise valmistate / lasete valmistada.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#18
(14-09-2011, 07:26 PM)Nustu826 Kirjutas: kas üldse tehakse kusagil pooltelge.
Kardaane ju mäletamist mööda Lätis tehakse...

Pooltelge ei tehta. Polegi mõtet teha, sest ühe tüki omahind on alates 450€/tk.

Ja lätis ka mitte ei tehta kardaane, vaid võetakse riiulilt kaks GKN-i risti- või nuudiga flantsi ja keevitatakse torujupp vahele. (+ balanss + värv)
Ehk siis rohkem nagu komplekteerimine.

Difri ja veermiku kokkusulatamisel kasutatakse koos difriga ikka kogu tagasilda, siis päseb vaid kardaaniotste paaritamisega.
Vasta
#19
(14-09-2011, 05:51 PM)hannes_s Kirjutas: Huvi pärast küsin, kuidas keevitus sellises kohas vastu peab?

Leidsin vahepeal superturbo vendade mingi päris vana teema, kust selgub, et peab vastu küll.
(need seal vist ei ole kah just kõige "kergejalgsemad"...Eusa_angel)

Et 201-le 124ja ASD pooltelgi külge panna, peab keskelt tüki välja saagima ja uuesti kokku keevitama:

[Pilt: attachment.php?aid=1073]

Hents99, pane pink käima ja 50 kuni 100ka eest kannatab vast hädalisi aidata....Eusa_angel (kui kahe tunni tööga pääseb, nagu väidavad...)

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne