Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kõrgsurve pumba peale keeramine
#1
oskab keegi öelda kas 124 200d kõrgsurve pumpa on kuidagi võimalik peale keerata? et segu rikkamaks saada siis!!
Mul nimelt vedeles see mootor ja sõbral oli üx turbo üle ja tekkis mõte et lihtsalt experimenteerimise ja huvi pärast vaatax mis välja tuleb kui need 2 asja kokku panna.
Vasta
#2
Saab regulaatorist. Pead ise uurima kuidas.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#3
aga kuskohast seda uurida on sellex mingit kirjandust või lihtsalt katseexitus meetodil?
Vasta
#4
Regulaatori korpus maha, või tuli eemaldad regulaator küljest...
Vaata sinna sisse ja ürita tööpõhimõttest aru saada ja seejärel keera, mitte vastupidi.
Katseta, või räägi mingite diislimeestega.
Enamasti on seal kaks reguleerimis polti, üks on max pöörded, teine kütuse etteanne.


Minu jutt ei ole 100% Mercedes-Benz pumbaga seotud. Mercedes-Benz pumpa pole keeranud, küll aga vene põllumajandus tehnika oma. Tööpõhimõte on neil sama.
2 ringist piisas, et sumpsist pikk lont välja saada Smile
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#5
Endal keerasin ka peale ja kuskil teemas sai viitega link ka üles pandud. Ise enam täpselt ei mäleta, kolme asja tuli keerata.
Vasta
#6
(23-02-2011, 01:06 AM)hannes_s Kirjutas: Endal keerasin ka peale ja kuskil teemas sai viitega link ka üles pandud. Ise enam täpselt ei mäleta, kolme asja tuli keerata.

kui üles leiad, pane Remondi ise alla üles, seda loeks huviga
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#7
Ühes väljamaa foorumis oli täpne õpetus koos pildiga, mälu jägi sai ka siin foorumis sellest juttu tehtud, võimalik et vaba teema all. Proovin leida.
Vasta
#8
vene põllumajandus tehnikaga olen ise ka kokku puutunud, aga päris kruttima pole päris hakanud veel.
2 tiirust lont väljas:-P see on siis tuli või must lont ikka?
Jübe kift oleks küll kui leiaks mingi õpetliku lingi kuidas seda pumpa näppida
Vasta
#9
Põhimõtteliselt saad keerata kahte asja: maksimaalse etteande hulka ja etteande lõpu pöördeid. Etteannet siis suuremaks ja ettande lõppu ülespoole.

Keeramisega ole ettevaatlik - kui keerad palju, võid lõhkuma lasta. Ning väidetavalt ei pruugi seiskamishoob enam mootorit tappagi. Ei tea, pole proovinud.

Kui oled pumbast rammusamaks keeranud, pead tühikäiku kah alla laskma (ikka sealtsamast regulaatorist), muidu ei lange pöörded alla.

Üldiselt ilma asjast midagi jagamata ei tasu pumpa lammutama hakata - võib kalliks minna. Samas, kui niikuinii on plaan see mootor ära lõhkuda ühel või teisel viisil, võib ju pumpa kruttides protsessi kiirendada... Soe soovitus on katsetada veerand pöörde kaupa, vahepeal proovisõite tehes.

Hannes viitas ilmselt tollele Soome postitusele, mis viis Mese.fi Wikisse, mis kahjuks serveriminestuse tõttu bititaevasse kolis möödunud sügisel. Ehk selle lingi taga enam juttu ei oleCrybaby
Vasta
#10
Ma printisin joonise jutuga välja (kunagi), täna sõidan koju siis otsin garaaži alt ehk on veel alles kuskil. Igatahes seda keskmist suurt kuuskanti tuli keerata sisse poole 1 täispööre (ega rohkem ei kannatagi, muidu stoppermutikat ei saa kinni keerata).
Ja nüüd läheb asi hägusemaks, ülemine ja alumine kruvi, üks keerab tühikäiku ja teine küttesegu. Ühte tuli keerata kinni, teist lahti. Kodus ka üks kõrgsurvepump laiali, viskan pilgu peale siis asi selgem. Tegelikult kui keeramised meelde jätta, siis saab ka katse eksitus meetodil asja paika.
Tühikäigu kruvi tuleks keerata tunde järgi, kuigi üldiselt pea sama palju kui kütte kruvi, lihtsalt vastas suunas.
Tolles õpetuses keerati seda kütte kruvi üks täis pööre. Mina keerasin 1,75 pööret (nüüdseks juba 30 000km sedasi sõidetud, mul OM602) ülevaatusel tahmasisaldus 1.4 seega igati normis. Sõbra esimesel OM601 sai keeratud 2,75 pööret tema tungival soovil, aga sellega ta ülevaatusele ei jõudnud, tossas küll jubedalt, arvan et see ikka liig ja liigsel küttel ilma lisa õhuta pole mõtet. Sõbra praegusel OM601 sai keeratud 2 täispööret, ülevaatuse läbis ametlikult, täpset tahma sisaldust ei mäleta. Normaalselt sõites pumba peale keeramine küttekulu ei suurenda, küll aga suureneb küttekulu põhjagaasiga sõites. Enda OM602 sai sai pump peale keerata peale plokikaane remonti ja pihustiotste vahetust-no ikka tunduvalt ergemaks läks auto.
Et peale keeratud pumbaga läheb mootor rohkem pöörde, siis käigud muutuvad ka tera pikemaks.
OM601 on pumpa tülikas peale keerata, kuna pumba tagakaane (plekist) eemaldamiseks tuleb eemaldada ka õlifiltri kopsik (ja seda korduvalt kuna vahepeal on vaja ka katsetada). OM602 ja OM603 on asi lihtsam, keerad taga kaane maha ja saad töötamis ajal kruve näppida (kuna õlifiltri kopsik jääb külge), maha nõrgub ehk heal juhul 2-300g õli.

Proovin õhtuks ka mõned pildid siia üles panna...
Vasta
#11
Garaaži alt leidsin selle paberi üles, sai tookord väike konspekt kokku pandud.
Edu kõigile katsetajatele, olge silikoniga ikka mõistlukud, eriti õlifiltri kopsikut kokku pannes Icon_smile

[Pilt: 23022011140.jpg]
Vasta
#12
Siin on väga asjalik jutt selle kohta.
http://www.superturbodiesel.com/std/ip-f...t-189.html
Vasta
#13
Vot see on asine materjal! Tänud.

Juhin tähelepanu, et teema algab mitte pumba pealekeeramisega, vaid hoopis heitgaaside temperatuuri anduri paigaldamisega.Icon_cool
Vasta
#14
olen isegi kaalunud pumba peale keeramist. tean mõnda tegelast kes on oma vana Mercedes-Benz pumpa suht tunde järgi peale keeranud ja minek on päris palju paranenud. mootorile see vist eriti ei mõju, kuna üks vend juba 3 aastat nii sõitnud ja mootor käib ikka siga hästi ja kui "lappa" annab siis on sumpsist korralik must lont väljas aga pöörete tõustes see kaob ja ülevaatuselt on ka ilma pistiseta läbi saandIcon_rolleyes aga kui on veel turbokas siis segu ei tohiks väga valeks minnagi, sest niikui põlemisel rohkem gaasi eralduma hakkab nii tuleb turbost kohe ka ju õhku peale. ja kui nüüd turbot ka vähe peale keerata või mõne tõhusamaga asendada siis peaks jõudu tulema nagu putruIcon_rolleyes
olen otsinud teemat või foorumit kui räägitaks diisli tuunimisest aga pole siiani midagi asjalikku leidnudIcon_neutral otsisin muidugi ainult eestikeelseid lehti. soomes on diisli tuunimine päris heal tasemel. videosi leiab youtube-st küllagaIcon_cool ei tea kui palju eestis on huvilisi, kes sooviks diisel mootorit võimsamaks ehitadaIcon_rolleyes mina ise olen suur diisli fänn ja mõtlen pidevalt, et mis otsast seda diisli tuunimis asjaga algust tehaIcon_confused et kas teha siia mb foorumisse mingi selline teema või turboclub-i või ma ei teagi kuhuIcon_confused
Vasta
#15
Just, MB mootor kestab ju kõike...Eusa_whistle

Enamus Soome häid STsid on alustanud sulanud kolbide vahetusest. Retard Soojuskoormus pole naljaasi. Ärge unustage, et kuigi mootor on vaid õhupump, toodab sisepõlemismootor lisaks mehhaanilisele võimsusele veel kaks korda sama palju soojusvõimsust. Ehk tahtes rattast saada 150 kW, peate atmosfääri suunama 300... (OK, natuke ilustasin asju, kuid suurusjärk on õige...).

Eestis mõned korralikud mootorid ikka on. Kahjuks ei ole nende ehitajad just suuremad asjad (foorumi)jutumehed...
Vasta
#16
(04-03-2011, 10:34 PM)joristaja Kirjutas: ja kui nüüd turbot ka vähe peale keerata või mõne tõhusamaga asendada siis peaks jõudu tulema nagu putruIcon_rolleyes
http://www.superturbodiesel.com/std/ip-f...t-189.html

http://www.superturbodiesel.com/std/w210...-1742.html

Siin paar teemat kus on juttu stock turbo pealekeeramisest.
Ehk siis stock turbo ja väljalaske kolle flantsi auk on nii pisikesed et koheselt läheb vasturõhk lubamatult suureks. Hakkan ise varsti uut kollet keevitama. Eks siis panen pilte ka. Teen Holset HX35 jaoks.
Vasta
#17
rõõm näha, et keegi miskit ikka katsetabThumbsup turbo ise ainult üks osake süsteemist. kas sa küttega ka tegeled või piirdud rõhu tõstmisega?
Vasta
#18
Kindlasti ka kütus sest lisajõud tuleb ikka suuremast kütusekogusest mitte rõhust. Ilma lisakütuseta on tulemus hoopis negatiivne, sest suurem kogus õhku tuleb ju kokku ka pressida ja kui pihusti annab ikka sama vähe kütust siis võtab see ju jõudu hoopis vähemaks. Stock pumbaga on veel see mure et väikeste (5,5 või 6mm) elementidega pumpa peale keerates läheb 250HP juures pritse aeg väga pikaks mis toob kaasa kütuse mittetäieliku põlemise e. palju musta suitsu ja EGT (väljalaske temperatuuri) kasvu. Ja see temp on ju see mis kolbe jne. sulatab.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mootori temperatuur ei tõuse rohkem kui 50-60 peale Triin123 2 255 15-02-2024, 04:48 PM
Viimane postitus: Triin123
  Mercedes Benz 211 tagumised peatoed ei kuku alla peale lanaax 1 902 22-04-2022, 08:43 AM
Viimane postitus: Marksus
  Mb 97a 3,0DT etteande pumba asukoht. juks 4 577 09-12-2021, 08:27 AM
Viimane postitus: juks
  w210 peale pikemat seismist ei taha käivituda w123fagon 2 734 13-09-2021, 09:02 AM
Viimane postitus: v6sa
  w211 SBC pumba rike salumees 21 12,576 06-12-2018, 10:04 AM
Viimane postitus: Holari
  Peale abs viga rool raske?? kubilius 5 2,962 22-07-2018, 06:21 PM
Viimane postitus: kubilius
  w211 peale cruise kasutamist uimane killer666 12 10,357 18-09-2017, 10:16 PM
Viimane postitus: Randar
  1992 C124 4.2 M119 ABS põleb vahelduvalt ja ASR tuli jääb pärast ca 100m alati peale nostromo 6 4,748 17-06-2017, 12:27 PM
Viimane postitus: Werewolf
  W124 roolivõimu pumba remont Atman67 2 2,616 08-06-2017, 02:29 PM
Viimane postitus: Atman67
  kuidas keerata w210 2.9 td 95kw pumpa peale kalvi1991 3 2,998 15-03-2017, 12:59 PM
Viimane postitus: pukkko



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne