Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tore olukord Järvevanal
#1
Täna kella viie ajal tegin parempööret Tartu mnt-lt Järvevanale. Kuna need rajad on kiirendusrajad, siis panin vasaku suuna sisse, et rada vahetada. Tagantpoolt tuli mingi valge kaubik. Selle asemel, et mulle reavahetust võimaldada, nagu see eeskirja järgi käib, sõitis see loll minul vaat et vasaku külje maha. Päästa sain ennast ainult pidurdamise ja paremale tõmbamisega, kuigi kiirendusrada oli kohe otsa saamas. Numbrit ja marki kahjuks vaadata ei jõudnud, ainult kaks korda vihaselt signaali anda
Vasta
#2
Mis ma oskan öelda, selliseid lolle (suht palju just kaubikujuhid) leidub meil liikluses veel palju.
Vasta
#3
§104. Kui teele sõitmiseks on kiirendusrada, peab juht sõitma sellel ja liiklusvooluga ühinemisel andma teed teel sõitvale juhile. Teel sõitev juht ei tohi põigata kiirendusrajale, kui see takistab seal sõitvat juhti.
Vasta
#4
canyondrift Kirjutas:§104.  Kui teele sõitmiseks on kiirendusrada, peab juht sõitma sellel ja liiklusvooluga ühinemisel andma teed teel sõitvale juhile. Teel sõitev juht ei tohi põigata kiirendusrajale, kui see takistab seal sõitvat juhti.

just...
Vasta
#5
Sorry, kuid kui mina näen, et keegi tahab suunatulega tulla kiirendusrajalt, siis lasen alati ümberreastuda, mitte ei sõida võimalikku vahet meelega kinni. Elementaarne liiklusviisakus.
Vasta
#6
eile oli minuga sama jama, kuid tulika teel. seal on ka selline teetsoon kus vaja läbi lasta aga paljud ei tee seda.
Vasta
#7
Inimesed ajavad segamini selle olukorra "parema käe" reastumise loogika alusel....
See kehtib siis kui mõlemal suund sees, üks vasakult paremale ja teine paremalt vasakule, siis tuleb paremalt tulijat eelistada...
Vasta
#8
Rolz Kirjutas:Inimesed ajavad segamini selle olukorra "parema käe" reastumise loogika alusel....
See kehtib siis kui mõlemal suund sees, üks vasakult paremale ja teine paremalt vasakule, siis tuleb paremalt tulijat eelistada...

Palun täpsusta seda loogikat ja millisel juhul see kehtib.
Näiteks: Tartu maanteelt Järvevana peale vasakule pöörates kas siis on paremalt rajalt pöörajalt see kus see rada peale kurvi ära lõppeb alati eesõigus, või kui siis millisel juhu?

Küsin kuna endal on seal hommikul juhus kus ise olin vasaku raja peal ja üks jeep julmalt keeras paremalt minu ette.. ja vajutasin vaikselt pidurit kuna teine auto oli mul otse perses ja kiiremini vajutades oleksin avarii põhjustanud, kuna aga jeep nii julmalt peale surus siis pidin isegi nii vasakule võtma, et vaikselt riivasin auto küljega vasakul asuvat teepiiret. Pärast tuli jeebi juht veel mõlisema ka, et parema käe reegel ja kõik.. huvitav kas ma pean siis piduri nii põhja suruma, et teine mulle tagant otsa sõidab? Reeglina lasen alati vahele kuid nii nahaalselt ja veel pärast mõlisema tulevat juhti pole veel näinud.. väike soov oli tüübile seal samas kerepeale anda.

Mis arvate?
Vasta
#9
See on kiirendusrada ja seal on ikka eesõigus sellel, kes sõidurajal juba on. Parema käe reegel reastumisel kehtib sellisel juhul, kui mõlemad juhid on juba sõidureal ja tahavad rida vahetada. Sellisel juhul on eesõigus sellel, kes on paremal pool.

Aga eks mingisugune uhkus tuleb ikka alla neelata ja üritada ikka kiirendurajal olevale juhile ka ruumi teha, ega endalegi ei meeldi kuskil passida. Pigem tuleks noomitada seda, kes sul liigselt taga istub, see on suurem probleem minu arvates.
Vasta
#10
Igasugusel reastumisel, ehk manöövril peab sooritaja veenduma selle ohutuses. Paremakäe reegel reastumisel on nii nagu Rolz juba mainis, kui on näiteks kom rida, kumaltki äärmisest, üks vasakult, teine paremalt reastuvad koos kesmisse ritta siis tuleb paremalt poolt reastujale teed anda.
Mulle on ümber reastuja küljelt sisse tulnud, tagus ka rusikaga vastu rinda ja sogas parema käe reeglist, et oleksin pidanud teed andma. Mina rida ei muutnud, sõitsin oma reas ja õigus jäi mulle.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#11
Jutt jumala õige, kuid kus need parema käe reeglid järgijad parklates ja mujal seda nõudvates kohtades on? Põhimõtteliselt on palju juhte, kellele see alles siis meelde tuleb, kui oma õigust taga nõudma hakkavad. Kiirendusradadega veel see jama ka, et kui sinna peaks "kiirendama" juhtuma mõni vanainimene või siis cruiser ja sulle lihtsalt ette keerab ja munema jääb, siis ajab natukene närvi mustemaks küll.
Vasta
#12
Igasugused radade lõppemised ja vaheletrügimised seetõttu - see on räige ümberreastumise reeglite rikkumine.

Juba eelmainit vasakpööre Tartu maanteelt Järvevanasse - paremas reas olija peabki niikaua oma lõppenud reas kössitama, kuni keegi otsesõitjaist (sest vasakus reas sõimine on otsesõitmine) talle halastab (või rivi otsa saab).
Sama parempöördel teisest suunast tulles - kel rida lõpeb, see ootab. Või sigatseb, trügides edasi teistest (ja liiklussujuvusest) hoolimata.

Viisakas on vahele lasta. Aga neid viisakaid on viimasel ajal nagu vähemaks jäänud. Eriti "lahedad" on need kujud, kes minu jäetud ruumi (mis oli mõeldud teelekiirendajale ohutuks reastumiseks) ära kasutavad vasakus reas "aeglasemalt liikuvast" sõidukist möödumiseks... Kiire haak paremale võimadab sel idioodil pääseda edasi ühe autopikkuse võrra, kuid sunnib mind olema valmis äkkpidurduseks ning teelereastujat omakorda huvitavaid manöövreid sooritama.
Kurb on tõdeda, et selliste sigadustega saab hakkama järjest enam MB marki liikureid, just neid kallimaid...Icon_evil Kevadel oli see rohkem riisihöövlite rida.


Ümberreastumisel kehtib parema käe reegel vaid üheaegsel ümberreastumisel, nagu juba varem mainiti. Igal teisel juhul peab ümberreastuja veenduma, et talle on selles reas koht olemas.

Omaette idiootide klassi moodustavad need, kes ümberreastumise takistamiseks vahe kinni sõidavad. Ei mõista, mis on sellise käitumise põhjuseks... See on vähemalt sama suur sigadus, kui teemaalgataja viidatud jõuga ettekiilumine.

Või suudab keegi tuua reaalse põhjuse, mis õigustaks ümberreastuja takistamist seni liiklusvoolus olemas olnud vahe kinnisõitmisega (just kinnisõitmisega, selleks eelnevalt kiirust tõstes ning seejärel pidurdades)...

Ma ei saa aru - mul ei võta ju tükki küljest korraks jalga gaasipedaalilt tõsta, et inimene saaks ümber reastuda. Liikumiskiirused on ju enamasti pea võrdsed ja mõistliku pikivahe (te ikka mäletate, et linnas on soovitav ohutu pikivahe vähemalt 25 m) korral üks auto ikka vahele mahub. Minule ei maksa see midagi ja temal kah kergem.
Vasta
#13
Ardo Kirjutas:
Rolz Kirjutas:Inimesed ajavad segamini selle olukorra "parema käe" reastumise loogika alusel....
See kehtib siis kui mõlemal suund sees, üks vasakult paremale ja teine paremalt vasakule, siis tuleb paremalt tulijat eelistada...

Palun täpsusta seda loogikat ja millisel juhul see kehtib.
Näiteks: Tartu maanteelt Järvevana peale vasakule pöörates kas siis on paremalt rajalt pöörajalt see kus see rada peale kurvi ära lõppeb alati eesõigus, või kui siis millisel juhu?

Küsin kuna endal on seal hommikul juhus kus ise olin vasaku raja peal ja üks jeep julmalt keeras paremalt minu ette.. ja vajutasin vaikselt pidurit kuna teine auto oli mul otse perses ja kiiremini vajutades oleksin avarii põhjustanud, kuna aga jeep nii julmalt peale surus siis pidin isegi nii vasakule võtma, et vaikselt riivasin auto küljega vasakul asuvat teepiiret. Pärast tuli jeebi juht veel mõlisema ka, et parema käe reegel ja kõik.. huvitav kas ma pean siis piduri nii põhja suruma, et teine mulle tagant otsa sõidab? Reeglina lasen alati vahele kuid nii nahaalselt ja veel pärast mõlisema tulevat juhti pole veel näinud.. väike soov oli tüübile seal samas kerepeale anda.

Mis arvate?

Täiesti suvalisel kohal, kus on 2 rida ühes suunas, sõidad kellegagi kõrvuti ja mõlemad tahavad oma rida vahetada... s.o siis nagu praktiliselt kohad ära vahetada. Kiirendusrada see asi ei puuduta...
Vasta
#14
v6sa Kirjutas:Igasugused radade lõppemised ja vaheletrügimised seetõttu  - see on räige ümberreastumise reeglite rikkumine.

Juba eelmainit vasakpööre Tartu maanteelt Järvevanasse - paremas reas olija peabki niikaua oma lõppenud reas kössitama, kuni keegi otsesõitjaist (sest vasakus reas sõimine on otsesõitmine) talle halastab (või rivi otsa saab).
Sama parempöördel teisest suunast tulles - kel rida lõpeb, see ootab. Või sigatseb, trügides edasi teistest (ja liiklussujuvusest) hoolimata.

Viisakas on vahele lasta. Aga neid viisakaid on viimasel ajal nagu vähemaks jäänud. Eriti "lahedad" on need kujud, kes minu jäetud ruumi  (mis oli mõeldud teelekiirendajale ohutuks reastumiseks) ära kasutavad vasakus reas "aeglasemalt liikuvast" sõidukist möödumiseks... Kiire haak paremale võimadab sel idioodil pääseda edasi ühe autopikkuse võrra, kuid sunnib mind olema valmis äkkpidurduseks ning teelereastujat omakorda huvitavaid manöövreid sooritama.
Kurb on tõdeda, et selliste sigadustega saab hakkama järjest enam MB marki liikureid, just neid kallimaid...Icon_evil Kevadel oli see rohkem riisihöövlite rida.


Ümberreastumisel kehtib parema käe reegel vaid üheaegsel ümberreastumisel, nagu juba varem mainiti. Igal teisel juhul peab ümberreastuja veenduma, et talle on selles reas koht olemas.

Omaette idiootide klassi moodustavad need, kes ümberreastumise takistamiseks vahe kinni sõidavad. Ei mõista, mis on sellise käitumise põhjuseks... See on vähemalt sama suur sigadus, kui teemaalgataja viidatud jõuga ettekiilumine.

Või suudab keegi tuua reaalse põhjuse, mis õigustaks ümberreastuja takistamist seni liiklusvoolus olemas olnud vahe kinnisõitmisega (just kinnisõitmisega, selleks eelnevalt kiirust tõstes ning seejärel pidurdades)...

Ma ei saa aru - mul ei võta ju tükki küljest korraks jalga gaasipedaalilt tõsta, et inimene saaks ümber reastuda. Liikumiskiirused on ju enamasti pea võrdsed ja mõistliku pikivahe (te ikka mäletate, et linnas on soovitav ohutu pikivahe vähemalt 25 m) korral üks auto ikka vahele mahub. Minule ei maksa see midagi ja temal kah kergem.

Julgen väita, et 25m vahet linnas ikka niisama naljalt ei hoia eriti hommikul, lõunal ja muudel halbadel aegadel, võid ju alati pidurdada kuni kiirus on 15km/h sest lihtsalt võetakse see vahe kohe käest ära!
Mina seal hoidsin vahet ja isegi 2 autot sai vahele kuid 3 jeep enam ei mahtunud.
Vasta
#15
Mis ma oskan öelda Kohanege liiklus oludega. Tallinnas sõidad väikese vahega, ei näe eriti kedagi, keegi sind ka ei näe ja oled valmis äkk pidurduseks. Helsinkis rahulikult, näed kõikki arvestad kõigiga ja teised käituvad samamoodi.
Läti, Leedu, Poola suht sama kui Tallinn või nats hullem, lisaks moodustatakse maanteedel möödasõitudeks 3 rida juurde, kõikk on harjunud ja asi sujub.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#16
Pean tunnistama oma viga, sest arvasin, et kiirendusraja puhul kehtib samuti järgmine reegel:

§93. Taga sõitev rööbasteta sõiduki juht peab andma teed ümberreastuvale naaberrea juhile.

Ise olen kiirendusradade puhul alati selle reegli järgi toiminud, nähes kiirendusrajal liikuvat autot olen ka võimaluse korral igaks juhuks vasakule reale vahetanud, et kiirendusrajalt tuleja ohutult liiklusvooluga liituda saaks
Vasta
#17
Vahepeal on muutunud nn "kiirendusrada" isegi seisurajaks.. Näiteks mõnes linnas on möödumas sinust pulmarong, kui parasjagu kiirendusrajal oled. Seisad seal, ootad kuna vahele jõuad tõmmata.
Vasta
#18
lumeleopard Kirjutas:Pean tunnistama oma viga, sest arvasin, et kiirendusraja puhul kehtib samuti järgmine reegel:

§93. Taga sõitev rööbasteta sõiduki juht peab andma teed ümberreastuvale naaberrea juhile.

Ise olen kiirendusradade puhul alati selle reegli järgi toiminud, nähes kiirendusrajal liikuvat autot olen ka võimaluse korral igaks juhuks vasakule reale vahetanud, et kiirendusrajalt tuleja ohutult liiklusvooluga liituda saaks

seda nimetatakse viisakuseks ja teen ka tavaliselt nii.. küll aga jäävad pinnuks silma sellised kodanikud, kes kiirendusrajalt teistele ette keeravad ja ennast õigeteks meesteks peavad, et a'la: "aga kuhu mul minna oli..?"
Vasta
#19
Njah, kogu seda teksti lugedes on mul päris hea meel, et saan jala tööl käia. Säästan hommikuti ja õhtuti ikka korraliku portsu närvirakke...
Vabandust muidugi OT pärast.
Vasta
#20
Üldiselt pean ütlema, et Tallinna liiklus on siiski rahulikum, kui näiteks Tartus, kus ikka väga palju pauke näha õnnestus... Seejuures olin Tartus rohkem pühapäevasõitja ja siin kärutan iga päev
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Milline oli Sinu kõige ohtlikum olukord liikluses? Kuidas selles lahendasid? Sulo 20 38,375 30-06-2015, 02:46 PM
Viimane postitus: opemc45



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne