Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Favora biodiisel
#1
Kas keegi on kursis, mida kujutab endast Favora biodiisel? On teine tervelt 1 krooni võrra odavam tavadiislist, mis igati abiks praeguste kõrgete kütusehindade puhul. Paar tuttavat on kasutanud (MB C250 TD) ja siiamaani ei ole probleeme olnud - lühiperspektiivis.  Pigem läks auto talvel külmaga isegi pisut paremini käima! Tahaks ka proovida, kui saaks 100% kindel olla, et mingit jama sellest mootorile ei tule. Endal on mul C220D 96.a.
Teatud biodiisli kohta on olemas muidu ka EL standard. Hetkel on standard olemas sellise biodiisli kohta, kus 95% on tavadiislit ja 5% nn biomassi. Osades EL riikides pidigi ainult selline diisel (biodiisel) kasutusel olema - Ungari oli vist selleks riigiks.
Pigem ongi huvi, kas Favora biodiisel on standardi kohane, või kusagil garaazi nurgas kokkusegatud. Leedulased pidid standardi kohast biodiislit Mazekiais tegema.

Vasta
#2
Just täna töökaaslasega rääkisin ja ta ütles, etsõidab ka sellega. Mingit vahet ei pidanud olem, käivitudes ainult praekartula lõhna oli tunda.
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#3
tegin täna näpud ristis triki ära ja tankisin pool paagitäit - esmamulje on igati hea, tundub, et mootor käib vaiksemalt ja pehmemalt, minekuvahet pole, käima läheb ka ilusti. ahjaa, masinaks on 2002 aasta c200cdi.

edit: mcdonaldsihais on müüt Smile
Vasta
#4
Biodiislikütuse ainuke "oht" on bioloogiliste komponentidega mittekokkusobivad tihendid - need lihtsalt sulavad ära Tongue. Standardile vastav RME-biodiislikütus on nii tsetaanarvult kui hapesuselt tavakütusega võrdne või isegi parem.

Samas on Favora kütuses seda bioloogilist ainult 5%, mis ei tohiks isegi vanemate masinate tihendeid lõhkuda...
Vasta
#5
5% pole ju praktiliselt midagi... vahet küll ei tohiks tunda olla.
...
Vasta
#6
Andres Kirjutas:5% pole ju praktiliselt midagi... vahet küll ei tohiks tunda olla.
5% on tegelikult piisavalt palju,pane nt. paagi bensiini kohta 5% vett on vahe tuntav ju!!Samas ka kütuselisandid mis pannakse kütustesse mõjutavad kuigi nende sisaldus jääb kütustes kuskil 0,1% -ini.
Lihtsalt mida kergemini ja puhtamalt põlev kütus seda parem on.
Vasta
#7
Enamus diislimootoreid peale 2000 aastat on biodiisli kasutamise võimelised. Pikalt eelnevalt fossiildiislit kasutanud mootorid vajavad muudatusi. Kas puhastust või osade vahetust. Peamiselt kütusepumbad, -torustik, -filtrid ja–pihustid. Põhjuseks, et biodiisel mõjub lahustina ja lahustab kütusesüsteemist tavadiisli ladestunud kõrvalosakesed, mis võivad ummistada filtri. Vanematel diisliautodel on kütusesüsteemis kasutusel tavaline kummi, mis pikema biodiisli kasutusel muutub hapraks.

allikas: http://www.gutsch.ee/biodiisel.doc

Samas pole andmeid, kuidas mõjub biodiisel katalüsaatori tervisele.
Andres 5169200
MB E300T DIESEL -94

www.andresreisid.ee
Vasta
#8
Kas info, et Favora biodiisel sisaldab seda nn bioloogilist osa ainult 5%, vastab siis tõele? Kust see info pärineb? Favora kodukalt seda ma igatahes ei leidnud.Proovisin eelmine nädala saada selle kohta infot Tallinna Tondi Favora tanklatibi käest seda infot aga ta ei osanud mulle selle kohta ei "A ega O" öelda.
Teiseks kuulsin see nädal, et mersudele pidavat olema võimalik osta spets. kütusesüsteemi jubinaid, et see biodiisli peale ümberkohandada. Pole jõudnud veel esindusest järele uurida.
Kolmandaks võis eelmises teates toodud lingilt lugeda, et biodiisel vastab EURO 3 nõuetele. Hetkel tulevad turule juba Euro 4 nõuetele vastavad sõidukid (aasta lõpuks peaksid kõik sellele nõudele vastama), st nende mootorites võib biodiisli kasutamine muutuda küsitavaks.
Vasta
#9
Oot-oot. EURO 3 on praegune standard. EURO 4 on pigem tulevikumuusika, mille jõustumist ei julge keegi ennstada. Probleemiks on kütuse kvaliteet, mis võimaldaks väga rangeks aetud saastenorrme täita.

5% kohta uurin, kusagilt on selline number eurodirektiivina meelde jäänud...
Vasta
#10
EURO 4 peaks täiesti tänapäevane asi juba olema. Silberauto kodukalt ei olnud võimalik saada infot uute mersude mootorite kohta, kuid ELKE auto kodukalt võis lugeda, et kõikide uute Avensiste mootorid (sh diislid) vastavad EURO 4 nõuetele. Rohkem ei jõudnud kollata erinevatel saitidel. Iseenesest on see loogiline, sest minu andmetel peaks käesoleva aasta lõpust kõikidel uutel registreeritavatel sõiduautode mudelitel EURO 4 peal olema. Kui uus mudel tuleb, siis ei ole mõtet sinna tootmisest mahaminevat mootorit enam paigutada.
Vasta
#11
nüüdseks siis sõidetud ca. 10 paagitäit ja mingeid kõrvalmõjusid näha ei ole seni. jutt McDonaldsihaisust on (minu auto puhul vähemalt) linnalegend. kütusekulu on võibolla natuke suurem, aga ei saa kindel olla - ehk on probleem ajapikku raskemaks muutunud jalas. see 5% sisalduse jutt on tõenäoliselt jama. kütus ise on toiduõli mis toiduõli. käte määrdumisel biodiisliga ei jää diislispetsiifilist haisu, pigem toiduõlilõhn.
Vasta
#12
Biodiisli kohta Silberis öeldi konkreetselt CDI mootoritele ei soovita kasutada
Vasta
#13
Markko Kirjutas:Biodiisli kohta Silberis öeldi konkreetselt CDI mootoritele ei soovita kasutada

Mulle on jäänud selline mulje, et Eesti autofirmad põhimõtteliselt ei soovita biodiislit seetõttu, et vigade korral vastutusest mööda hiilida - oma viga, kasutasid biodiislit (ehki vea võis tekitada kurat teab mis).

Miks muidu igal pool euroopas Mercedes-Benz CDI võib sõita biokütusega ja meil ei või?

Pigem on asi selles, et meil tegu veel nii nishitootega, et kodumaine automüüja ei viitsi sellel teemal pead vaevata, eriti veel Silber...
Vasta
#14
mina jään siiski selle juurde mida ütles mulle tutav Silberist ja miks tutav peaks valetama soovitas lisada 2t õli kütusele ja on okey.
Vasta
#15
nonii. tõmbaks vana teema üles. tänase päeva seisuga olen ca. 20 000km biodiisliga maha sõitnud ja mingisuguseid anomaaliaid ei ole täheldanud. auto käib ilusti, vaikselt, kiirendus on normaalne jne. eile tankisin olude sunnil veerand paaki statoili tavadiislit ja krt - auto käis lärmakamalt ja ebaühtlasemalt. paagitäis biodiislit ja oli jälle vaikus majas. näis, mis aasta pärast räägin Smile
Vasta
#16
Olen ise ka biodiisliga natuke km. maha sõitnud. Aga ei julge seda enam kasutada kuni saan kindel olla, et ta mu põkale kehvasti ei mõju. Ja nii palju kui on inimesi on ka ütlemisi selle kohta, nii et võta kinni kas tohib kasutada või mitte.
Vasta
#17
noh, ei tea jah kuidas sellega on. favora omad ise räägivad, et 98+ masinatel pidi OK olema. samas jälle räägivad, et vanemate masinate omanikud sõidavad 50-50 tavadiisliga pooleks
Vasta
#18
See segamine on kahe otsaga asi. Soojal ajal pole RME probleem ka puhtal kujul. Ja külmadeni peaks nagu aega olema veel...

Aga tihendite-voolikute seisukohast on suhteliselt ükskõik, mis suhtes neid segatakse - sulatab ühtmoodi...

See siis soomlaste kogemuse järgi.

Milline on ervg masina kütusefiltri vahetusvälp? Kas jämefilter on läbipaistev ja kas seal midagi näha kah on?
Vasta
#19
ma vahetusvälba kohta ei oska täpsemalt kommenteerida peale selle, et ma olen lasknud profülaktika mõttes iga hoolduse ajal ära vahetada kõik filtrid peale salongiõhu filtri. kommenteeritud küll ei ole, et midagi pahasti oleks olnud. samas see töökoda, kus ma enda autot remondin, kannab alati mulle pisematestki vigadest ette ja seda (tundes mind ja minu pedantsust auto korrashoiu suhtes) peale vajaliku jupi vahetamist.

piinlik tunnistada, aga ma ei teagi kus mu autol filter asub Smile
Vasta
#20
Kas autoks on W203 CDI-mootoriga? Kui on, sisi ma ei imestagi. Seda masinat on targem mitte torkida, kui täpselt ei tea, mida teed...

Kas Favora kütuse tankimisel tõepoolest on tankuri käepide ja käed pärast vaid veidi õlised? Tavapärast petroolihaisu pole?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne