Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 5Hääli - 4.8 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 500SEC W126 1986 - hents99
Autor Sõnum
hents99 Ära (16)
Elbe Engineering

Postitusi: 4,900
Asukoht: Tartu
Postitus: #1
MB 500SEC W126 1986 - hents99
Pikalt mõtlesin, kas teha üldse teema enne, kui auto valmis või mitte, läks sedamoodi siis.

Roman`i kutsika kõrval olev Icon_biggrin
[Pilt: 1.jpg]

Sai toorikuks võetud (tegelikult mängiti lihtsalt võimalus kätte, minu õnneks) 500SEC aastast 1986. Eelkõige on hea sellesmõttes, et pole ASR`i, passis KAT`i ega ka nivoovedrustust.
Põhi on sisuliselt roostevaba, ainuke koht on pagassi vasakpoolne "auk", mis pole ka eriline üllatus W126 eripäras arvestades.

Kuna eesmärk oli teha SEC`ist projekt, ehk mitte hoida originaali vms, siis mõistagi oli vaja auto saada võimalikult odavalt kätte. Korralikku (kohe päris maasikat) SEC`i ei jõua korraga hetkel veel osta, eks need hinnad jäävad sinna 100-500k krooni vahele.

Autol oli all õhtale aetud kast, mis sai siis vahetatud 1-gen`i töötava kasti vastu(prooviks ja eelkõige SEC`isõidu himust), kusjuures, kast töötas nii hästi, et ilmselt läheb mu SEL`i alla. Ei mingit jõnksu ei soojalt, ega külmalt. ÜV lõpuni oli plaan sõita, aga kütust tarbis enam kui 20l / 100km`le, jätasin seisma ja eile sai auto garaazi aetud.


Auto on plaanis täiesti pulkadeks võtta, kõik vidinad uuesti puhastada, värvida, tsinkida.
Salong on vaja sisuliselt uus teha/leida viimase malli sisu.
Kere korda saada (loodetavasti wide body paneelidega, sest originaalosad on ka päris kallid ja seda autot ma väga pooles-vinnas teha ei taha.

Kuigi tegemist on säästuprojektiga.

Plaanid tehnika osas:

Vana 5.0 tahaks saada ülelaadimist, sellega seoses uut sisselaske kollektorit (originaal läheb liialt kuumaks ja veel paar kehva eripära seoses ülelaadimisega).
Turboks sai Garrett GTA47, vedeles lihtsalt üks tutikas turbo, millele oli vaja leida rakendust.
Kuni 1000hp puhub päris kindlasti.
[Pilt: turbod1.jpg]

Kuna mul pole võtta hetkel 560 automaatkasti, siis läksin lihtsamat teed ja valisin KEPIKASTI (ärge nüüd kõvasti lööge). Tegemist siis BMW`lt pärineva GETRAG 265 kastiga.
[Pilt: 3.jpg]

Kuna manuaalkast tahab saada hooratast, siis selle meisterdan ise (joonise eelkõige, ülejäänu on CNC pingi rida).
Sidur, mis peaks kinni rohkem kui 1200Nm`i on juba olemas ja selle järgi on ka disanitid hooratas.
Hetkeseisuga kaaluks hooratas 3.4 kg, kui teha terasest, materjal on veel lahtine.

Sidur on siis Sachs Race Engineering 3-kettaline sinter-tüüpi.
[Pilt: sidur2.jpg]
[Pilt: sidur1.jpg]


Veermikust on olemas hetkel H&R tugevdatud madaldusvedrud, juurde tulevad Bilstein B6 või B8 amordid.
Elbe Engineering plast puksid, ei tea veel mis ulatuses, kuid kindlasti kere ja difripuksid.

Difri sisse vähe kõvem lukk.


Hetkel oli auto töökorras, kliima töövõime polnud teada, puhur töötas, pumpa järgi ei tahtnud võtta, peab uurima, milles asi.


Hetkel on lahtine, mis tarbe jaoks auto tuleb. Rinkat ei sõida, kiirendusele jääb tsipa lahjaks, tänaval sõitmiseks peab väga tähelepanelik ja ülirahulik olema, ON/OFF tüüpi siduri tõttu.


Eks näha ole, mis saama hakakb.

Loodame, et selle projektiga ei lähe, nagu kutsika omaga öeldi - ei saa, ei ole võimalik, mõttetu jne. Tegelikult on kõik väga lihtne.
(selle postituse viimane muutmine: 09-09-2015 08:15 PM hents99.)
24-10-2009 09:43 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Renkju Ära (9)
Norsk Ambassadee

Postitusi: 1,057
Asukoht: Tartumaakond
Postitus: #2
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Mis mulle igtahes Hentsi juures meeldib, on see, et ta võtabs eda kõike täie tõsidusega ning samas püsib kõigutamatu ning rahulik.

Inspiratsioon köidab ja samal ajal provotseerib teisi selliseid asju ettevõtma.

Kui kuidagi pole võimalik, siis mingit moodi kindlasti on- Ühe targa mehe sõnadNod

Igatahes, anna minna ja juba tänane päev. 1000 hp poleks paha tänaval "legaalselt" liikumas nähaIcon_cool
(selle postituse viimane muutmine: 24-10-2009 10:23 PM Renkju.)
24-10-2009 10:13 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
hents99 Ära (16)
Elbe Engineering

Postitusi: 4,900
Asukoht: Tartu
Postitus: #3
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Kui tegemist on SEC`iga, siis peab täie tõsidusega võtma.

Kui kellelgi on pakkuda W126 Anaalkasti jaoks lisapedaali, siis võib julgelt märku anda.

Ehk, kui keegi lammutab manuaalkuute, siis oleksin mõnedest juppidest huvitatud.

Lähiajal saab kasti V8 otsa poltida.
24-10-2009 10:22 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
R129 Ära (7)
MB Klubi liige/Sponsor

Postitusi: 2,438
Asukoht: Rakvere-Tallinn - muu ilm
Postitus: #4
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Norm - olen selle tee ise läbi käinud kus kaks eri tüüpi detaili (mootor ning kast) on vaja omavahel kokku saada. Ootan huviga mis lahenduse sa välja käid. Tulevikus kui füüri rohkem soovitan ikka automaati kasutada. Kui saan enda 722.6 kasti progetava ajuga ilusti tööle, siis on see ikka väga hea asi ka sinu projektikale.
Kuna ühtegi kaapimis vastast asjandust su autol pole ja ei tule soovitan rehve juba ostma hakata. Oi oi kui kiiresti nad kuluvad. Vana rehv, märg ilm ja 500 hj tähendab juba kolmandaga otse sõites ettevaatlikkust.
Igatahes edu turbole koha otsimisega, ning kogu selle sisselaske süsteemi valmis meisterdamisega.
25-10-2009 12:04 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
ralak Ära (4)
setu

Postitusi: 942
Asukoht: Võru-Tartu
Postitus: #5
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Tore, jõudu (arendus)tööle!
Kui soovid siis 2.gen seci komplektne must nahksalong on saadaval, sõbrahinnaga Nod
25-10-2009 01:53 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
hents99 Ära (16)
Elbe Engineering

Postitusi: 4,900
Asukoht: Tartu
Postitus: #6
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Kast ja mootor peaaegu kokku saadud, vaja üks freesimine veel teha.

Raskem osa on hooratas, nimelt hooratta kõrgus. Kuna sidur on natuke paksem, kui 1-kettaline junn, siis vajab rohkelt tähelepanu, vähemalt 25x mõõda ja 1 kord lõika.
Survelaager tuleb ilmselt ka Sachs race engineering, sest mingit kahvlijama ei viitsiks väga aretama hakata, automaatkasti koja sisse. Icon_biggrin


Aga jah, turbo mahutamisega on probleeme, selgelt on. Turbo pole teab, kui väike.
Turbo kõrgus külmast kojast kuumani on ca 30-35cm.

Külmakoja sissetulev ava 120mm, väljaminev 76mm

Turbiini väljaminev ca 100mm

Täpselt paras 5.0 V8 jaoks. Sellise turboga sõidab ju Eestis üks E30 3.8-12V bemm. No kapotti küll lõigati auk, aga mahtus. V8 ei jäta külgedele ka eriti palju ruumi.

Ja SEC`i puhul tegemist ikka "väikse kupeega" - 2 ust ju Badgrin


Ralak, ma mõtlen..... Hetkel olen paari asja suhtes ooteärevuses....ehk hakkab ka kunagi finantsilises mõttes hästi minema....Üks vana RennTech`i töötaja kontakteerus minuga ja rääkis päris hääd juttu, aga elame näeme.
25-10-2009 10:41 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
hents99 Ära (16)
Elbe Engineering

Postitusi: 4,900
Asukoht: Tartu
Postitus: #7
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
           
25-10-2009 05:01 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
arts24h Ära (3)
Huviline

Postitusi: 1,302
Asukoht: Tõrva
Postitus: #8
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Päris kuri auto on vist tulemas:DAga väga kena näeb välja muidu ja jaksu ehitamisel.
25-10-2009 10:06 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
92S500 Ära (0)
Huviline

Postitusi: 470
Asukoht: Tallinn
Postitus: #9
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Hents teeb ikka tubli tööd.
Mis kolledega plaanid? Miski crossover-pipe süsteem? Twin setupi peale ei viitsi minna, kuna siis jälle vilesid, wg-sid vaja või..mõni muu põhjus?

Edu! :)

- Mercedes CDI mootorite tarkvara programeerimine (chip-tuning), custom seadistused, EGR/DPF off.

25-10-2009 10:29 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Rolz Ära (9)
W126 guru/W463 fänn

Postitusi: 2,303
Asukoht: Tallinn
Postitus: #10
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Sportlik huvi, kuidas lahendad sisselaske kollektori? Ise olen oma väikse peaga mõelnud, et nn efektivsema ja viisaka väljanägemisega sisekolde saaks, kui teha nn Audi stiilis, õhufiltri kopsik minema tõsta ja kolle võimalikult kõrgele kapoti alla tõsta...
26-10-2009 12:09 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
hents99 Ära (16)
Elbe Engineering

Postitusi: 4,900
Asukoht: Tartu
Postitus: #11
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Sisselase on tegelt üsna lihtsasti teostatav. Isegi pihusti pesasid ei pea ju tegema.

Midagi sarnast. Kesmine osa istuks iseenesest kõrgemal, sest MB`l on mootor üsna madalal ja ruumi on palju. Segusiiber tuleb kas 90 või 100mm.
Sisselaske flantside joonised sai juba ammu arvutis CAD failina ära tehtud, nüüd vaja viimased tükid ka valmis joonestada, üldine kuju paika sättida ja tuld!

Ideaalis teeks üldse toru sisselaske kollektori, aga selleks on juba vähe ruumi ja pudelikaelad on üldse mujal.


Neid sisselaske kollesid on veelgi küsitud, ega ma esialgu vb ei teekski omale, aga mul on vaja neid rohkem toota, enda auto peal katsetan jällegi.


Tegelikult ongi mu projekt suures osas arendustöö mu pakutavatele toodetele.

ITB`dega sisselase on plaanis ka ära teha, kas siis ainult oma huviks, või ka teiste, elame näeme.
26-10-2009 10:56 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
R129 Ära (7)
MB Klubi liige/Sponsor

Postitusi: 2,438
Asukoht: Rakvere-Tallinn - muu ilm
Postitus: #12
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Kas sa V12TT mootori skeemi ei taha proovida. Et vesi õhk cooler? Võis siis SLC pealt kus trompetid ja õhk suunatakse vasakult ning paremalt mitte keskelt? See pilt mis sa panid oma karmide pööristega ning täisnurksete seintega ei ole just ideaalne, aga noh kui vahet pole kas on 700 hj või 750 hj siis pole oluline ilmselt.
http://www.topspeed.com/cars/car-news/me...90184.html
http://www.vrptuning.com/projects/sl65/
(selle postituse viimane muutmine: 26-10-2009 12:01 PM R129.)
26-10-2009 11:57 AM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
hents99 Ära (16)
Elbe Engineering

Postitusi: 4,900
Asukoht: Tartu
Postitus: #13
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Ei ole tõesti idealne, ega peagi olema. Ideaalne oleks torukollektor sisselaskesse. Seda katsetame ilmselt ühe R4 mootori peal.

Aga nagu mainisin, pudelikael pole enivei sisselaske kollektor.

Stock kollega on temperatuur ja ebaühtlased kanalid probleemiks.

Cooler tuleb ikka vanakooli õhk-õhk tüüpi.

Tegemist on siiski säästuprojektiga - ei mingeid trompeteid ega asju, see teeb asja väga kalliks, tegemist pole ju võistlusmootoriga.

Ja lõppvõimsus ei sõltu ka kollektorist Eusa_snooty


Edit: Allar, crossover pipe jah, muud võimalust pole. Turbo asendi sain eile paika, mis seal salata, ruumi on vähe, proovin asja lahendada mitte-klassikaliselt.
Ahjaa, generaator jäi ka jalgu, see sai ära koristatud. Allpool on õhupumba jagu ruumi, et uus koht leida, mis on ka tegelikult leitud.

Õnneks pukis teine samasugune mootor, mille peal saab kohe järgi proovida Icon_twisted


Just said turboflantsid lõikusesse saadetud. Kui turbo ilusasti mootori külge fikseeritud (mitte kollektori otsa - see on jama) saab, siis mõtleb kollektoritega edasi - õnneks mitu korda läbikäidud etapp see turbokolle tegemine, see töö on üks lahedamaid turboprojekti juures.
(selle postituse viimane muutmine: 26-10-2009 12:39 PM hents99.)
26-10-2009 12:34 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Rolz Ära (9)
W126 guru/W463 fänn

Postitusi: 2,303
Asukoht: Tallinn
Postitus: #14
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
See SL65 projekt - miks kaotatakse ära originaal õhuvõtt nn õuest, kus temp on tahes-tahmatta madalam kui mootorituumis + kirusel toimub mingigi õhuliikumine/jahutamine? Ja pannakse sinna nn kinnised koonusfiltrid? Seal ei liigu ju õhk niipalju ja seisev õhk + mootori temp ka lisaks? Ja see kummitihend just väldib ju õhuliikumist seal?
26-10-2009 01:28 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
hents99 Ära (16)
Elbe Engineering

Postitusi: 4,900
Asukoht: Tartu
Postitus: #15
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Tundub, et kapoti sisse on lõigatud augud, kui nüüd tihenduse järgi midagi arvata.
26-10-2009 01:53 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
hents99 Ära (16)
Elbe Engineering

Postitusi: 4,900
Asukoht: Tartu
Postitus: #16
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Täna sai siis terve salong tühjaks visatud - krt ikka väga käest lastud salong. Tervet salongi nüüd vaja või vana korda teha (üle katta ilmselt). Hele salong on kurjast, kui ei hooldata, või parem öelda, kui lagastatakse täiega.

Üldiselt võiks olla must perforeeritud nahaga sisu.

Sisse jäi veel kliima/puhurisüsteem.

Vaja klaasid ka veel eemaldada, siis põhjalikult ja kriitiliselt kõik kohad üle vaadata.

Paar kohta tahavad tegemist ka, aknalaud hakkab vaikselt roostet koguma, õnneks väga hull pole.

Tagastange sai eemaldatud, kere ääred olid tip-top, isegi pindmist roostet polnud.

Katuseluuk käib hetkel veel VÄGA hästi, midagi pole puru ja sai ka kiirelt ühtteist määritud. Luuk tuleb ka eemaldada.


Kas keegi viitsiks öelda, kuidas käib ära salongi tahavaatepeegel? Mingi nipp oli, aga enam ei mäleta, kutsika peegliga oli kogemusi, SEC`il ilmselt samamoodi.
Ei taha midagi ära lõhkuda, jupid on päris kallid, just vaatasin hindu Crybaby


Hetkel turbo kollektori keevitamine mootori asendi või pigem selle teadmata asendi taga. Kuna alla läheb manuaalkast, mida veel all pole, siis pean ootama ja alles pärast kasti fikseerimist saab turbokollektori paika panna.

Turbo ise saab paika panna mootori külge.
28-10-2009 11:37 PM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
v6sa Ära (15)
Valge vares

Postitusi: 7,687
Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Postitus: #17
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Rolz Kirjutas:See SL65 projekt - miks kaotatakse ära originaal õhuvõtt nn õuest, kus temp on tahes-tahmatta madalam kui mootorituumis + kirusel toimub mingigi õhuliikumine/jahutamine? Ja pannakse sinna nn kinnised koonusfiltrid? Seal ei liigu ju õhk niipalju ja seisev õhk + mootori temp ka lisaks? Ja see kummitihend just väldib ju õhuliikumist seal?

Oot, kas see originaalis hingab läbi esivõre, radiaatorite kõrvalt? Kummagi rea jaoks oma toru?

Siis on asjal mõte sees - tihendus näikse eestpoolt allapoole viidud olevat- kas ei võiks sealtkaudu siseneda jahedam õhk algset teed kaudu?
Mootorist tuleva kuumuse selline ekraan koos kummitihendiga ilmselt elimineerib nii hästi, kui see meie füüsikaseaduste kohaselt võimalik on.

Krt, lahe on lõunamaiste turbohullude tegemistest lugeda;)
(selle postituse viimane muutmine: 28-10-2009 11:50 PM v6sa.)
28-10-2009 11:49 PM
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
hents99 Ära (16)
Elbe Engineering

Postitusi: 4,900
Asukoht: Tartu
Postitus: #18
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
v6sa Kirjutas:Krt, lahe on lõunamaiste turbohullude tegemistest lugeda;)


Lahedaks hakkab alles minema....

Kahju, et finantsilised võimalused piire liiga lähedale paigutavad.
29-10-2009 12:04 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Rolz Ära (9)
W126 guru/W463 fänn

Postitusi: 2,303
Asukoht: Tallinn
Postitus: #19
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Peegel - käega kinni ja jõuka, peeglil on spets siinil keskel vedru, mis mõlemast poolt ümmargune munaka välja surub ja see istub kereküljes oleval raamil.
Harva saab soovida - tooret tõmbejõudu!
29-10-2009 02:00 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Laur Ära (7)
**********

Postitusi: 4,118
Asukoht: Muhv, nõudmiseni
Postitus: #20
RE: MB 500SEC W126 1986 (turbo projekt)
Võid proovida ka millegiga kangutada, olen ühel neljal tõmmanud kinnituse kruvidest lahti. Munakad olid kõvemini raami küljes kinni kui raam laes.

M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
29-10-2009 02:03 AM
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB w201,190,1986 - Sten sten130 530 305,712 18-05-2020 10:16 PM
Viimane postitus: sten130
  W126 500SEL, 1986 - Ester Ester 230 155,789 23-02-2020 11:03 AM
Viimane postitus: v6sa
  Mercedes-Benz 500SE W126 Mike22 50 15,564 31-08-2019 05:31 PM
Viimane postitus: hents99
  W126 SDL 3,0TD `86 Janek 126 janek126 15 9,222 06-06-2018 10:40 AM
Viimane postitus: janek126
  MB 560SEC W126  90.a. secman 120 101,839 21-07-2017 12:51 PM
Viimane postitus: secman
  W126 300 SEL 1989 (OM606 projekt) - MBW126 MBW126 156 128,607 18-10-2016 09:30 PM
Viimane postitus: MBW126
  MB 560SEL 1991 a. W126 HotPapa 115 96,402 23-02-2015 07:03 PM
Viimane postitus: HotPapa
  MB 260SE 1990a. W126 siimruz 134 81,156 17-08-2013 12:06 AM
Viimane postitus: siimruz
  mb w126 420se 87 - vqlur vqlur 9 7,203 05-11-2010 09:15 AM
Viimane postitus: meqa
  MB, 420 SEL ,W126, 1991a hents99 143 81,435 27-07-2010 03:20 PM
Viimane postitus: hents99

Vali alamfoorum:


Võta ühendust | MB Klubi foorum | Tagasi üles | Tagasi sisu juurde | Mobile Version | RSS voog