Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Soomes on turbodiislitega hulluks mindud
#1
Netiavarustes ringi kolades leidsin sellise foorumi: www.holysmoke.fi. Põhimõtteliselt seltskond entusiaste, kes turbodiisleid järgi aitavad.

Üks ameerikamaa foorum kah (teemarubriik Super Turbo USA)
http://www.schumanautomotive.com

Jutu järgi võetakse om606 mootorist välja 300-400 hobust. Kusjuures kõige paremini modifitseeritav pidi olema om606.962 (enamasti levinud 98-99 e300td peal)

Tekkis huvi, kas eestis on keegi seda teemat tõsisemalt uurinud.
Vasta
#2
Teema pole küll Eestis kuigi vana, siiski ollakse teadlikud sellisest forsseerimisest.

500hp pole mingi eriline küsimus mootori vastupidavuse koha pealt.
(see eeldab muidugi, et mootor pole täitsa kohviveskiks aetud)

Kütusepump vajab veidi modimist, suurem turbo ning vahejahuti.

Kasutaja 92S500 mingi aeg tahtis omale teha, tal olid vist kõik vajalikud vidinad juba olemas.

Rootsis sõidetakse isegi ringrada/drifti selliste aparaatustega.

W201`le on populaarne tõsta peale OM603 turbodiisel ja sellega lustida.

Rootsis on silma jäänd üks dragi W201 kompressori + holset HX50 turboga masuudipress.

Edit: Aga Eestis pole kombeks üldse MB`d modida, pigem võetakse mingid juustud bemmid või audid või üldse japsid, forseerimine eeldaks aga ennekõike korralikku alust, mille peale tegema hakatakse - nt MB mootor.

Ajasin ka mootorid sassi, ikka OM603 on see ehe pommikindel turbodiisel.
Vasta
#3
Mersut ostavate inimeste prioriteedid on tavaliselt natuke teised.

heints, mulle tundub, et oled teemaga keskmisest kasutajast oluliselt rohkem kursis. Äkki saad põgusalt lahti kirjutada, mis tulemus milliseid modifikatisoone vajab (ja mis see kõik maksaks)?

1) Stock E300TD (OM606.962) peaks välja andma 130 KW.

2) Aju ümberprogremisega peaks tõstma selle numbri kusagil 155KW peale? Sain aru, et edasiseks piiriks osutub kütusepump. Korralikes kohtades on selle töö hind ~10K (sõbrad saavad odavamalt)

3) Kui kütusepumpa modida, mis järgmiseks takistuseks osutub? Korralik kütusepump peaks olema ~5K + töö + jälle natuke progremist (äkki 5k) pump ise äkki midagi sellist http://www.titanmotorsports.com/fuelpumps3.html aga saab vist ka odavamalt

4) 300-400 hp (220-294 kw) jaoks on vist vaja: 1) Kütusepump 2) kangem turbo (Hx40 näiteks) 3) paremjahutus 4) vabam väljalase 5) aju ümberprogremine. mis see maksta võiks? Kas automaatkast sellele valule üldse vastu peab?

Edasi on juba kunst ja maagia millesse lihtsurelikel vist nina toppida ei tasu (ja mida rahakott ei kannata).
Vasta
#4
Blue Chip Kirjutas:Mersut ostavate inimeste prioriteedid on tavaliselt natuke teised.

heints, mulle tundub, et oled teemaga keskmisest kasutajast oluliselt rohkem kursis. Äkki saad põgusalt lahti kirjutada, mis tulemus milliseid modifikatisoone vajab (ja mis see kõik maksaks)?

1) Stock E300TD (OM606.962) peaks välja andma 130 KW.

2) Aju ümberprogremisega peaks tõstma selle numbri kusagil 155KW peale? Sain aru, et edasiseks piiriks osutub kütusepump. Korralikes kohtades on selle töö hind ~10K (sõbrad saavad odavamalt)

3) Kui kütusepumpa modida, mis järgmiseks takistuseks osutub? Korralik kütusepump peaks olema ~5K + töö + jälle natuke progremist (äkki 5k) pump ise äkki midagi sellist http://www.titanmotorsports.com/fuelpumps3.html aga saab vist ka odavamalt

4) 300-400 hp (220-294 kw) jaoks on vist vaja: 1) Kütusepump 2) kangem turbo (Hx40 näiteks) 3) paremjahutus 4) vabam väljalase 5) aju ümberprogremine. mis see maksta võiks? Kas automaatkast sellele valule üldse vastu peab?

Edasi on juba kunst ja maagia millesse lihtsurelikel vist nina toppida ei tasu (ja mida rahakott ei kannata).

mind huvitab kas selle (3.0 130kw) aju ümber progemisega 155 kw kütusekulu ka tõuseb? autopassi ju ei pea seda kirjutama?!
Vasta
#5
Alustame otsingust sõnaga Superturbo ja leiame selle:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=4130

Sealkirjasolevat ei hakka kordama.

Üldiselt on nii, et diisli kurjaksajamine on kallim, kui bensuka puhul. Arvestada tuleb, et kolbide sissesulamine või laagrite väljasulamine on reaalselt võimalikud.

Üldiselt läheb nii, et kõigepealt suurem turbo, sisi vahejahuti, siis kokkulastud mootori kapremont, siis sama ring uuesti. Siis hakkavad ~400 hj ja ~700 Nm juures libisema käiguakstid ja kui need on korda saadud, siis järgmisena osutub nõrgimaks lüliks pooltelg.

Oisu mehed ei pidavat seda pumpade suurematele elementidele ümberehitamist tegema. Ei tea, pole ise küsinud. Originaalelementidega on võimsuse piiriks nii 180-220 kW, sõltuvalt reguleerimise oskuslikkusest ja mootori seisundist.

Kudias asjad käivad elektroonilise juhtimisega diislite puhul, pole aimu. Kaldun arvama, et üsna sarnaselt bensukatega: mängitakse kaartidega ja petetakse anduritega aju. Nojah, suurem turbo ja jämedam väljalase, soovitavalt pordituna, on ikka abiksBadgrin

Eusa_whistle
Vasta
#6
Võsa, tänud, lugesin läbi.

niisiisi level 2 jaoks oleks vaja saata pump soome ja sealne töö ~500€?
Vasta
#7
Pole tänu väärt, alati tasub otsida. Nagu teada, on otsingumootor mehe parim sõber, kohe peale koera ja naist...

See pumbategemise hind sõltub algse pumba seisundist. Kui sealt läheb käiku ainult kest, siis võib ka 1000 € kuluda. Ja seda ei tea enne, kui pump laual laiali. Enamasti on küll jäänud töö maksumus vahemikku 400-600 €. Tavaluiselt vahetatakse pumba elemendid, regulaatori vedrud ja tehakse täielik häälestus (regulaator ja pumbapaaride etteande tasandamine)
Vasta
#8
Ok, ütleme, et Soome Sepad teevad pumbaga oma võlutrikid ära. Minu arusaamist mööda annab see üksinda ainult korras pumba, millega peale meelerahu midagi suurt peale pole hakata Icon_lol.

Saan ma õigesti aru, et sellele järgneb ikkagi ka aju ümberseadistamine uuele pumba potentsiaalile (rohkem kütust tahab ju korralikuks põlemiseks ka rohkem õhku)?
Vasta
#9
Pole endal reaalseid kogemusi, ega saagi olema.

Puhtalt mootori võimsuse tõstmiseks vanema mootori puhul, mis on suht mehaaniline. Mingit ajumodimist pole vaja, mida vähem elektroonikat diisli puhul, seda parem ja töökindlam ta on - moditud kujul.

Võsa poolt pakutud hinnad tunduvad head ja odavad.

Ise olen kursis, et ca 500-600hp suutlikuse jaoks tehtav pump maksab 500-1000 EUR`i.

Turbo: Holset HX40-50 - kasutatult 2-4k, tutikas 9-10k

Turbosid on ka teisi, kes tahab bling bling Garrett`it vms, lööb 2x suurema summa letti ja kõnnib uhke näoga ära.

Kollektori võib ümber teha, intercooler tutikas 1500.- , torustik 500.-
Hetkel muud kohe pähe ei tule.

Sidur ja jõuülekanne on muidugi teine teema. 700-900Nm`i pidav sidurikomplekt ca 7-8k
Sidureid on niipalju erinevad, hindu on erinevaid, tootjaid, kelle vahel valida oma tõekspidamiste järgi jne.

Võrreldes bensuka tuunimisega on see köki möki, ehk peaaegu nagu tasuta lõuna. Aga selle jaoks peab omal aega ja viitsimist olema.
Vasta
#10
heints, võsa,

Saan ma õigesti aru, et lihtsalt pumba upgrade annaks ilma midagi muud muutmata juurde võimsuse lisa? Kui jah, siis kui palju umbes?
Vasta
#11
Puhtal pumba upgrade ei anna suurt midagi.
Teisisõnu ilma rohkema hapnikuta pole kütust rohkem vaja.

Sul on vaja turborõhku/õhukogust suurendada. Seal küljes olev väike originaalturbo ei ole efektiivne, vaja oleks suuremat. Suurema koormusega jääb väike turbiin lihtsalt nö pudelikaelaks.
Vasta
#12
Lihtsalt pumba upgradega saad mootorist kiiremini lahti...

Seda on korduvalt nähtud...


Hents ütles ilusti: mootor korda, seejärel torud puhtaks-sirgeks ja alles siis saab hakata juurde keerama.

Kusjuures see pumba tegemine on selle teekonna kõige kiirem ja odavam etapp. Süües kasvab isu ja kõik põtrade ST-d on ikka 10+k€ maksma läinud...

Ma ei tea, kas meil on vastavaid teadmisi-oskusi kodumaal? Soomes on kaks firmat pumpade peal, üks teeb automaatkaste ja paar oskavad torutöid, sealhulgas vahejahuteid teha. Ja ikkagi läheb esimene lähendus üsna varsti laiali.Eusa_whistle
Vasta
#13
tervist,

Mina jah tegelen selle teemaga Eestis vist hetkel ainsana?..igaljuhul ütlen siia vahele ära et mootoriks kasutan kap-rem-itud vana-head om603-e, millel porditud katus. Pumpa veel teha pole lasknud, kuigi see on must-have ja vaja lasta ära teha mynä diesel-is soomes..on kellelgi tutvusi? Turboks üks suur holsed (mitte HX seeria) ja plaan on ka eaton m60 kompressor lisaks panna, et madalal pöördel mingi elu toimuks ja et seeläbi ka suur turbo kiiremini rakenduks...tegelikult on seal veel paar eelist ja nõksu mis seotud kütuse/õhu ja süütega, kuid need jäävad esialgu minuenda teada.
Kereks on hoovipeal seismas üks kena w202.

Mis puutub disla tuunimisse, siis üldjuhul pead kaasa aitama kõike (st pump, turbo, IC, torustik, kaan jne) et mingit märkimisväärset lisa saaks. Üksikutest modifikatsioonidest on vähe tolku. Ja isegi kui jõud on pingis välja tõmmatud,(või noh okei, korralik mootori ehitaja juba ennetab) siis on vaja mõelda sellele kuidas muuta seda sõidetavaks (kestvus ja et turbo ei rakenduks vahetult enne piirajat alles jne).

Vasta
#14
Igal juhul väärt teadmine kõikidele huvilistele. Minu pärast võib teemat edasi arendada.

S300'le,

loe lähemalt natuke siit: http://www.audiodesign.ee/et/Car/LISAD/Wetterauer

Kütusekulu tõuseb siis kui hakkad rohkem talda andma. Kui mootor põrgukisa ei tee ja lisajõud talla all, siis 80% meestest seda ka ära kasutab Smile
Mitte millestiki ei ole võimalik midagi teha: rohkem jõudu= rohkem kütust + rohkem õhku.
Vasta
#15
Blue Chip Kirjutas:loe lähemalt natuke siit: http://www.audiodesign.ee/et/Car/LISAD/Wetterauer
http://www.wetterauer.ee/
Vasta
#16
Kas kellegil (või tuttaval) on selline chiptunig ka autole paigaldatud. Jutt on tõesti tore ja paljulubav - lihtsalt huvi, et miks MB kelle tootearenduse kulud on 200 miljonit KROONI ühes päevas sellist asja ei tee? Kas ikka suht suur vastupidavuse küsimus, mis sunnib sellisest ideest loobuma.
Teiseks - tean päris mitut juhtumit kus Silberis on Brabuse või Carlssoni chipid maha kistud sest mingi hetk läheb aju lolliks ja läheb avariisse. Võibolla on chip vigane, ma ei tea. Kuid jamasid on olnud!
Vasta
#17
olen ka seda ajude avarii juttu kuulnud, kuid vahepeal oli foorumis ka keegi kes neid pakkus ja ka ise kasutas. kasutajanime ei mäleta... C200 90kW w203 oli tal vist veel...
Vasta
#18
Seda Chippijuttu on Audi foorumis kõvasti aetud.

Mulle on seda asja selliselt põhjendatud kahte moodi, mõlemal juhul on põhjuseks raha.

1) Auto ei ole peenmehaanika toode vaid masstoode. Talle tehakse juppe mille kvaliteet on lubatud piirides siiski kõikuv ja selleks, et töökindlust mitte teatud normist alla lasta, jäetakse meelega teatud varu ECU programmides. Chippimine vähendab seda varu ja annab omanikule rohkem potentsiaali kätte. Erinevatel juppidel on oma eluiga ja kui jupid peavad rohkem tööd tegema väsivad nad kiiremini. Seetõttu ka kuuldused et chippamine keerab masina p**sse ja seeõttu korralikud chiptuningu kohad ütlevad et enne ümberprogremist peab masin tipp-topp korras olema. (PS! seda juttu räägiti ka eelkõnelejate poolt SuperTurbode osas). Nurgatagused kohad tahavad ennekõike papi sisse kasseerida ja maine pärast liiga palju ei muretse.

2) Tihti tahetakse sama mootorit mitmel mudelil kasutada ja osades masinates soovitakse välja võtta rohkem jõudu (et neid siis kallimalt müüa). Masstootmiseks aga tuleb mootor teha kõige võimsama järgi ja siis odavama poole minnes hakata seda deforsseerima.

Minu mõtted.

PS. Mõtlemiseks hea näide: Volkari 2.5TDi'd ma pakun, et täpselt sama mootoriplokk aga variatsioonid on 66KW kuni 111KW. Isiklikult tean kuidas 66KW mootor chipamise abil oluliselt nobedamaks tehti ja on praeguseks probleemivabalt 20K kilomeetrit maha vuranud.
Vasta
#19
http://www.blacksmokeracing.com/

Need vennad on Soomes selle ala inimesed kes sõidavad diisliga.

Kasutavad siis OM606.962 mootorit millel Eaton M90 ja mingine jurakas Holseti kaalikas ka kapotiall, ennem oli Garrett GT42.

Nüüdseks vast on muutunud juba.




Vasta
#20
Mersust jääb seal igapäevaga aina vähem järgi. Kast ma ei saanud aru mis või mille oma.
Turbo oli viimati Scania pealt, sillad Toyota aristo, vedrustus mazda RX8
jne.
Aga väga lahe aparaat on, tahaks kunagi oma silmaga näha.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne