Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autoakud
#1
Pool talve küll juba läbi, kuid mul jõudis probleem vist nüüd pärale.

Ehk siis aparaadil aku tühi ja mitte esimest korda viimase kuu aja jooksul.
Igapäevaselt sõitu ei ole. Viimati tegin üle 200km otsa esmaspäeval. Täna panin võtme ette, ei midagi. Mootoriks siis 3.0 diisel. Kuus silindrit tahaks sooja enne käivitamist, kuid pole voolu mida anda selleks. Armatuurist juba aru saada kui aku tühi, eelsüüte tuluke vaevalt hõõgub.

Nüüd on küssa selles, kas aku on nii vana juba, või miski röövib voolu.
Tester näitas 0.02A tühjalt seistes. See vist normaalne ? Kell ja makk järel. Kas ja kui palju alarm võtab, ei tea, sest kui +klemm maas ja kapott lahti, siis pole kesklukku peal.

Viimati sai laaditud umbes 3 nädalat tagasi. Ja laadimine võttis kokku vist 4 ööpäeva (slow variandis siis). Kui aku toas soojas seisis, püsis vool sees.

Hetkel on akuks mingi Midac 80Ah 640A(EN)

Lõhnab vist uue aku järele. Mis oleks piisav sellise mootori jaoks ning kus kõige soodsamalt saaks ? Rahaprobleem on hetkel suurem kui see, et auto seisab Icon_sad
Vasta
#2
V: 12
Ah: 74
RC: 130

Ning reguleeritud laadimisega peaks voltmeeter näitama 13,0- 14,5 V
Vasta
#3
clm Kirjutas:Pool talve küll juba läbi, kuid mul jõudis probleem vist nüüd pärale.

Ehk siis aparaadil aku tühi ja mitte esimest korda viimase kuu aja jooksul.
Igapäevaselt sõitu ei ole. Viimati tegin üle 200km otsa esmaspäeval. Täna panin võtme ette, ei midagi. Mootoriks siis 3.0 diisel. Kuus silindrit tahaks sooja enne käivitamist, kuid pole voolu mida anda selleks. Armatuurist juba aru saada kui aku tühi, eelsüüte tuluke vaevalt hõõgub.

Nüüd on küssa selles, kas aku on nii vana juba, või miski röövib voolu.
Tester näitas 0.02A tühjalt seistes. See vist normaalne ? Kell ja makk järel. Kas ja kui palju alarm võtab, ei tea, sest kui +klemm maas ja kapott lahti, siis pole kesklukku peal.

Viimati sai laaditud umbes 3 nädalat tagasi. Ja laadimine võttis kokku vist 4 ööpäeva (slow variandis siis). Kui aku toas soojas seisis, püsis vool sees.

Hetkel on akuks mingi Midac 80Ah 640A(EN)

Lõhnab vist uue aku järele. Mis oleks piisav sellise mootori jaoks ning kus kõige soodsamalt saaks ? Rahaprobleem on hetkel suurem kui see, et auto seisab Icon_sad

alla 100ah pole mõtet küll panna
Vasta
#4
Kõikidele ei sobi 100Ah aku, lihtsalt kast on väiksem kui sajane aku.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#5
Laur Kirjutas:Kõikidele ei sobi 100Ah aku, lihtsalt kast on väiksem kui sajane aku.

124-le vist ei mahu aga isegi 211 on juba tehasest peal.
Vasta
#6
enda 124-l on 100ah peal, mahtus ilusasti ära Smirk
Vasta
#7
124 osadele mahub teistele mitte, kast ise on lihtne vahetada.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#8
Mis Renkju postituses RC:130 tähendab ?

See 80Ah aku mis praegu peal on. Tundub, et seal on ruumi küll suurema jaoks. Praegune on normaalmõõdus, ehk sellised nagu nad enamus on.

Mis tootja akude poole tasub vaadata, millede mitte ?
Vasta
#9
matu87 Kirjutas:enda 124-l on 100ah peal, mahtus ilusasti ära Smirk

ärge nüüd üle ka punnitage.kui 100ah panna siis peab genekas ka vastav olema,muidu ei lae akut täis
Vasta
#10
on pandud teine genekas...eks muusika tahab mul ka autos rohkem voolu saadaIcon_biggrin
Vasta
#11
Hakkab jälle peale: genekas ei lae täis...

Iga genekas laeb suure aku täis, kui talle selleks aega anda. Loomuliklult suuudab suurem genekas rohkem voolu tekitada ja kiiremini aku täis laadida. Iseasi, kas iga aku suudab seda pakutavat voolu hääd tervist säilitades vastu võtta.

Muidugi, kui võimalik, on võimsam genekas meie tingimustes, eriti lühikeste otste korral parem. Iseasi on see, et 120 A generaator ei maksa mitte vähe.

See aku on kolmese diisli jaoks natuke vähevõitu... Üldiselt, mida suurem aku, seda parem. Siis plii koguseltBadgrin.

Mis puudutab aku füüsilist suurust, siis kolmese akukast on suurim. Sinna mahub sajane ilusti ja mõõtude poolest võiks ka Varta sinine 105 Ah ära mahtuda. Teistest tootjatest ei tea.

250 -l on kast väiksem ja kahesajasel suisa pisike. Kasti all mõtlen siis seda akualust kinnitusriiulit. Aga see on vahetatav, nagu Laur ütles.

Ma arvan, et suvaline suurem autopood teeb rõemsasti akutesti, mille tulemus ütleb ära, kas tegemist on surnud akuga või mitte.

Ahjaa, mis on laadimispinge ventilaatori suurimal kiirusel ja täistuledega?
Kui suur on voolutarve seismise ajal? 20 mA pole palju... Kas see on mõõdetud samades tingimustes, nagu auto seistes on? Signad-immod jne...

Millegipärast on mulle tunduma hakanud, et tänapäeval ei kesta akud enam nii hästi, kui varem. Kas on tootjad mõistnud käibe kasvatamsie vajadust või oleme ise oma kasutusharjumuste muutumisega seda põhjustanud, kuid nelja-viieaastane aku on juba haruldane... Meite säästuka Varta sinine on nüüd neljandat talve ja üsna kehvake...
Vasta
#12
v6sa Kirjutas:Millegipärast on mulle tunduma hakanud, et tänapäeval ei kesta akud enam nii hästi, kui varem. Kas on tootjad mõistnud käibe kasvatamsie vajadust või ...
täpselt nii see on. ma olen garantii ajal juba 3 akut vahetand (seda mingi 5a jooksul)... 2-3a on max. kui väga tubli ja korrektne peremees oled siis kauem. sõbra 211'l centra sai otsa 1 aaastaga, nüüd järgmine peal...
Vasta
#13
Kastide suurus vist oleneb uue auto müügikohast, soe-külm asukoha maa. Minu 3 diislile 100Ah aku ei mahu kasti ära, on lihtsalt üle serva Icon_confused. Samas 200D mahtus 100Ah aku kasti ära, tõsi see 200d on tehase takso, nendel väidetavalt ongi suuremad akud ette nähtud.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#14
v6sa Kirjutas:Hakkab jälle peale: genekas ei lae täis...

Iga genekas laeb suure aku täis, kui talle selleks aega anda. Loomuliklult suuudab suurem genekas rohkem voolu tekitada ja kiiremini aku täis laadida. Iseasi, kas iga aku suudab seda pakutavat voolu hääd tervist säilitades vastu võtta.

Muidugi, kui võimalik, on võimsam genekas meie tingimustes, eriti lühikeste otste korral parem. Iseasi on see, et 120 A generaator ei maksa mitte vähe.

See aku on kolmese diisli jaoks natuke vähevõitu... Üldiselt, mida suurem aku, seda parem. Siis plii koguseltBadgrin.

Mis puudutab aku füüsilist suurust, siis kolmese akukast on suurim. Sinna mahub sajane ilusti ja mõõtude poolest võiks ka Varta sinine 105 Ah ära mahtuda. Teistest tootjatest ei tea.

250 -l on kast väiksem ja kahesajasel suisa pisike. Kasti all mõtlen siis seda akualust kinnitusriiulit. Aga see on vahetatav, nagu Laur ütles.

Ma arvan, et suvaline suurem autopood teeb rõemsasti akutesti, mille tulemus ütleb ära, kas tegemist on surnud akuga või mitte.

Ahjaa, mis on laadimispinge ventilaatori suurimal kiirusel ja täistuledega?
Kui suur on voolutarve seismise ajal? 20 mA pole palju... Kas see on mõõdetud samades tingimustes, nagu auto seistes on? Signad-immod jne...

Millegipärast on mulle tunduma hakanud, et tänapäeval ei kesta akud enam nii hästi, kui varem. Kas on tootjad mõistnud käibe kasvatamsie vajadust või oleme ise oma kasutusharjumuste muutumisega seda põhjustanud, kuid nelja-viieaastane aku on juba haruldane... Meite säästuka Varta sinine on nüüd neljandat talve ja üsna kehvake...
Geneka parameetreid hetkel ei oska öelda, pole uurinud.

See mis laadimispinget ta arendab. Saan öelda siis kui aku täis uuesti ja peale panen. Praegu laeb.

Kuidas mõõta voolutarvet koos signa-immoga ? Kas nad end välja ei lülita kui ma +kleemi maha võtan, et tester vahele panna ?

Aku korkide alla vaatasin ka. Vedelikku paistis olema. Tase oli üle nende plaatide servade. Samas uus ta seest just välja ei näinud. Korrodeerunud ja tume. Peale vaadates võiks pakkuda, et see aku on rohkem kui 5a vana vist. Kuskilt tootmiskuupäeva ei leidnud.

Lähipäevadel mõõdan siis laadimispinged ja värgid uuesti ära kui masina käima saan.
Vasta
#15
Voolutarvet saab mõõta ikkka. Paned lihtsalt ampermeetri enne ahelasse ja siis lülitad tarbijad taha.

Või kasutad VÄGA HÄID ampertange...
Vasta
#16
Icon_sad
Laadija näitas, et aku täis. Nii kiire, kui aeglase kiirusega laadides. Panen siis aku auto peale ja ei midagi. Tester peale.. 10.8 V akus Icon_eek
Põhimõtteliselt pole grammigi voolu sisse läinud vms jama on.

edit: Panin siis eile uuesti laadima. Laadimise ajal näitas 13-14V laadimisvoolu, ehk siis laadija tundub, et töötab. Väitis, et aku täis. Tester peale. Vaevalised 12volti, mis langema hakkasid, kui voltmeetrit vahel hoidsin. Nüüd hommikul mõõtsin uuesti. 10,7V
Tundub, et see aku on pekkis omadega. On see normaalne, et ükspäev saab veel auto käima ja mõni päev hiljem ei ole grammigi voolu akus ja mahutavus on praktiliselt nulli kukkunud ? Et siis aku päevapealt maha surnud ?

edit2: Soetatud uus aku. 100Ah 850A(EN). Autu jälle liikvel Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne