Postitused: 22
Teemad: 8
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
Nii, olen oma 123-e kokku panemisega jõudnud niikaugele, et tarvis ühendada elektriaknad kaitsmetega ja paueriga. Probleem aga selles, et ei tea enam millised juhtmed kuhu lähevad. Elektriskeem on olemas, aga targemaks ei saanud
Juhtmeid on 4- kaks punast, kaks pruuni. Kummad need kaitsmete juhtmed on? Ühendada tuleb vist need 12. kaitsme alla? Kuhu tuleb ühendada juhtmed voolu jaoks? Kas on vaja veel midagi teha, sest autol ennem el. aknaid polnud. Need mida tahan ühendada on orginaalid.
Tänud ette abi eest!
Postitused: 8,219
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
On Sul kogu juhtmepundar? Koos maanduse ja kaitsmekarbist tulevate toiteklemmidega?
Vool tulebki kaitsmekarbist, mingit lisavoolu tal pole. Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis on punased toide kaistmekarbist ja pruunid kere ehk miinus. Aga võin ka eksida, ehk keegi kommenteerib veel.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
v6sa Kirjutas:On Sul kogu juhtmepundar? Koos maanduse ja kaitsmekarbist tulevate toiteklemmidega?
Vool tulebki kaitsmekarbist, mingit lisavoolu tal pole. Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis on punased toide kaistmekarbist ja pruunid kere ehk miinus. Aga võin ka eksida, ehk keegi kommenteerib veel. kas sul on auto maandatud koguaeg? jämedad rohe-kollased kaablid jooksevad igal pool...
ma pakun, et punased ja pruunid on aknamootorijuhtmed, sest lülitis vist keerati otsad kord ühtpidi, kord teistpidi. kontroll-lamp kätte ja mõõtma! tegelt ei mäleta absull kuda seal tehasest asjad on.
Postitused: 8,219
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
29-08-2008, 01:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-08-2008, 01:23 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Marek, mul jooksevad jah kuueruudused planktraadid... OK, minu viga, KEREÜHENDUS.
Ma muidugi millegipärast eeldasin, et jutt käib mitte uksemootorite ühendamisest, vaid voolu andmisest elektriakende süsteemile. Seal on 2 punast ja 2 pruuni traati... Minu viga.
Tagaukses oli vist 4 traati (mootori juhtimine, pidev 12 V ukselüliti tarvis
ja valgustuse 12 V) ja esiukses 2. Iga ukse juurde läheb omaette toru traatidega. Tagauksel on siis lisalüliti.
Aga tegelikult, kui mõtlema hakata, siis ega väga täpselt ei mäleta küll... Proovi enne ühendamist igaks juhuks üle, kas niimoodi oleks loogiline.
Postitused: 22
Teemad: 8
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
29-08-2008, 06:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-08-2008, 06:59 PM ja muutjaks oli väikevend.)
v6sa Kirjutas:Ma muidugi millegipärast eeldasin, et jutt käib mitte uksemootorite ühendamisest, vaid voolu andmisest elektriakende süsteemile. Seal on 2 punast ja 2 pruuni traati... Minu viga.
Point oligi jah süsteemile voolu andmises, mitte mootorite ühendamises. Kogu süsteem on terviklik, juhiseid on vaja ainult konkreetselt voolu ja maanduse ühendamiseks, mis täpselt kuhu läheb. Katsetama ei taha nagu hakata, pärast rohkem kahju kui kasu.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
väikevend Kirjutas:Point oligi jah süsteemile voolu andmises, mitte mootorite ühendamises. Kogu süsteem on terviklik, juhiseid on vaja ainult konkreetselt voolu ja maanduse ühendamiseks, mis täpselt kuhu läheb. Katsetama ei taha nagu hakata, pärast rohkem kahju kui kasu. no sellest oleks võind alustada. punased plussi ja pruunid massi(kerre).
ja maandus pane vähemalt 1m sügavusele maasse.
Postitused: 22
Teemad: 8
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
29-08-2008, 10:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-08-2008, 10:49 PM ja muutjaks oli väikevend.)
marek Kirjutas:no sellest oleks võind alustada. punased plussi ja pruunid massi(kerre).
Ma ei ole elektriasjanduses eriti tugev, nii et räägi lahti rohkem, mis kuhu läheb. Nii punased lähevad kaitsmetesse, nr 12? Pruunid peaksid jõudma kapoti alla vist, vasaku koopa peal asuvasse karpi? Või mis?
Leidsin sellise elektriskeemi (pildil on ainult üks pool praegu), aga kõik mis on üleval pool lüliteid on mulle segane, et kuhu siis juhtmed ikka ühendada tuleb.
http://www.hot.ee/antti1983/w123/w123%20el%20skeem.jpg
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
vasakul üleval tundub olevalt comfordi relee kaitse
selle all comfordi (ACC) relee mis lülitab akendele voolu peale
paremal tundub olevat nüüd juba akende kaitse Fuse2 8A kust saavad esimesed ja tagumsied eraldi toite(ilmselt nii aga teine pool puudu), millegi pärast on seal vahel veel 2x16A kaitse ehk siis ette/taha eraldi 16A. (äkki kaitse H ja E, ei loe hästi välja)
toitejuhtmeid on 4:
juhiaken: punane
kõrvalistuja ilmselt pun/valge
juhi taga: enne pistikut pun/valge peale pun/roosa
paremal taga ilmselt: pun/must
pruun mass tuleb lülitiplokist otse kerre.
lihtsamalt: need punased juhtmed mis lülititest tulevad, pead panema kaitsme alla kus on toide olemas ACC asendis ja ka siis kui ukse avad. kui uks kinni ja võti väljas ei tohi voolu peal olla.
|