Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ABC vedrustuse spetsialist
#3
(21-02-2024, 07:22 PM)Rolz Kirjutas: Tegu on tänase päevani piisavalt keerulise süsteemiga nn keskpärase remondibutiigi jaoks.
Konkreetselt spetsialiseerunud spetsi Sa ei leia, selle teenuse jaoks on see turg ka liiga väike.
ABC ei ole ka piisavalt arvutiga loetav, arvuti ja veakoodid annavad pigem juhised/suunitlused kätte.
Mina julgen väita, et kogemustega omanikest õlinäpud on pädevamad, kui keskmise väärtusega remondikoht.
Minu soovitus, teadmata, mis on teemapüstitaja enda tehniline taip, ise asjasse süüvida, Googeldada või pidada avalikult nõu/dialoogi.
Hea DIY ülevaate loomine enesele võiks alata siit: https://mercedes-abc-drive-carefully.blogspot.com/?m=0

Ja mõned mõttekohad.
1) Esmalt vaadata, mis surve teeb. Kui vedelik/filter vahetamata, võib surve olla vabalt 50-60 ATM'i.
See on pumba kiire surm. Tühikäigul peaks surve olema ligimale 200 ATM'i, et "elundkond üldse korras oleks".
2) Lekked on suhteliselt OK, kahjuks. Väge vähe on isendeid, millelkõik amordid kuivad on. Ka 50-60 km LS pillid.
Kerge leke ei mõjuta süsteemi toimimist. Amordi väsimus väljendub vedeliku kaos pigem, mitte süsteemi toimivuses.
3) Pump. Eluiga 80-130 k km. Saab lihtsalt otsa. Tuleb võtta OEM pump, Poola jms on küll 4x odavam aga müra ei lase elada.
4) Sõidu ajal on toimivuse A ja O süsteemid rõhupaagid. Neid on 3 tk, üks on pumbaringis (Kui see kutu, teeb tühikäigul pöörast häält), üks esisillale, üks tagasillale.
Kui mõnel viimasel kahel membraan läbi ja gaasid väljas, on töö rikutud. Vastu/rõhku õigel ajal pole ja süsteem läheks hetkeks häiresse. Saab esile kutsuda siis, kui auto null asendist hetkel kõrgemale saada. (Suurema hooga lamavast mendist või rauteerööbast üle lasta), eluterve pump taastab mõne sekundi jooksul selle kompensatsiooni.
Samuti mittetoimiva rõhupaagi puhul ei saa vedeliku taset õigeks. Saab õigeks kas töötava või mittetöötava mootori vedeliku näidu, mõlemat ei saa.
5) Seismise ajal on A ja O solenoidid/klapid. Pump rõhku ei tooda ja kui klappide membraanid läbi, siis need ei hoia seisva auto koormusest tulevat vedelikurõhku kinni ning lekivad paisupaaki tagasi.
Tulem on see, et auto vajub lääbakile. Kui OEM veljed all ja rool otse, kerekahjustusi ei teki. Kui "neegrivelg" all, võib uued kerejooned saada kergelt.
Siin aitab ainult klapiblokkide membraanide vahetus. Nii esisilla kui tagasilla kohta on üks klapiplokk (ABC body valve).
6) Elektroonika on seal pigem lihtne. On rõhuandur (mis ajab süsteemi kohe lolliks) ja nivooandurid amortidel. Amortidel on ka sisesed asendiandurid lisaks õõtsadel olevatele auto kõrgusanduritele.
Kui süsteem enesele elementaarselt selgeks teha, on tegu tegelt üsna lihtsa ja loogilise süsteemiga. Ei tasuta unustada, et see töötati siiski F1 jaoks välja omal ajal, ehk eelarve ei olnud argumendiks, see kehtib ka täna. Surnud raibet elustada on kulukas lõbu!
Ja PS Satriga on kõik väärtused kenasti vaadeldavad ja kui väheke kogemust on, saab numbritest üsna lihtsalt pildi kokku endale panna.

Ehk oli Sulle ja ehk ka mõnele tulevasele põlvele abiks mu mõttekäik.
PS Mul on olnud au omada mõnda erineva generatsiooni MB-d ABC-ga ja eelnev on puhas elukogemus, teenuseid ei paku.

Tere,

Tänud põhjaliku info eest! 
Õli ja filter on värskelt vahetatud, samuti on kõik amordid 100% kuivad. On kaks probleemi, seistes vajub ca 24 tunniga üks esinurk maha. Ilmselt siis klapiploki viga? Teine probleem oli leke ABC õli paagist (läbi õlivarda ava). Selle lekke tagajärjel vajus kogu auto täiesti maha. Peale käivitamist kerkis üles tagasi ja enam leket ei esinenud, samas on paagis tase kõvasti üle normi (vaatamata sellele, et osa õli paagist garaaži põrandale lekkis). Mis võiks sellise lekke põhjus olla? Kas mõni akumulaator? Kui on akumulaator, siis miks see leke ei kordu?

Taivo
Vasta


Sõnumeid selles teemas
ABC vedrustuse spetsialist - Autor: TaivoH - 21-02-2024, 01:51 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: Rolz - 21-02-2024, 07:22 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: TaivoH - 28-02-2024, 01:09 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: Marksus - 28-02-2024, 03:59 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: Rolz - 28-02-2024, 05:12 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: v6sa - 29-02-2024, 08:13 AM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: TaivoH - 29-02-2024, 11:03 AM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: Rolz - 29-02-2024, 03:36 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: TaivoH - 06-03-2024, 01:23 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: Rolz - 06-03-2024, 01:44 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: popzi - 20-03-2024, 01:28 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: Rolz - 20-03-2024, 06:18 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: v6sa - 20-03-2024, 10:12 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: popzi - 20-03-2024, 10:18 PM
RE: ABC vedrustuse spetsialist - Autor: TaivoH - 21-03-2024, 10:39 AM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  CL500 w215 talveuni (ABC) mark3y 2 3,715 27-10-2018, 03:50 PM
Viimane postitus: Rolz
  2007 C216 CL500 tagumine parem ABC-amort õline varuosakood:2213206413 nostromo 2 3,768 03-07-2018, 11:39 AM
Viimane postitus: nostromo
  Mercedes CL500 (2001) ABC pumba peavoolik. Ussmees 5 5,300 24-05-2018, 09:24 PM
Viimane postitus: Ussmees
  CL500 2000a ABC mure Taivo86 2 3,567 29-08-2017, 11:19 AM
Viimane postitus: Taivo86
  R230 2004a ABC klapi tihendi tugirõngas onuraiu 39 27,115 22-09-2016, 09:35 AM
Viimane postitus: onuraiu
  C215 CL500 kupee ABC (Active Body Control)-vedrustuse test. Kus parim teha Tallinnas? nostromo 1 3,270 12-09-2016, 01:25 PM
Viimane postitus: Indrekno
  W216 CL500 probleem ABC süsteemiga aivar1 4 4,875 01-11-2015, 10:49 PM
Viimane postitus: aivar1
  cl500 ABC pump! mb500 8 5,714 01-08-2012, 11:32 PM
Viimane postitus: R129
  CL600 w215, 2002, ABC-pump? ville 8 6,108 27-05-2009, 11:22 PM
Viimane postitus: ville
  sl600 vedrustuse ringi tegemine inc13 2 2,530 17-05-2009, 07:58 PM
Viimane postitus: inc13



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne