Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B-kategooriaga haagise vedamine
#1
Mul on pikemat aega meeles mõlkunud üks seadusemuutmise ettepanek. Nüüd on viimane aeg see käima lükata. Aga üksikisiku ettepanek ei jõua MKM valvelaua prügikastist kaugemale, mistap sel võiks MB klubi blanketil rohkem elujõudu olla.

Kas teate, et praeguse seadusesõnastuse alusel ei tohi autorongi registrimasside summa B-kategooria juhiloa korral olla üle 3500 kg? Just numbrite summa, tegelik mass ei huvita kedagi.Paranoid

Aga nii on:
2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]


lõike 3 sõnastuses muuta registrimass tegelikuks massiks. Ehk nii:

2. jagu Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad

(1) Mootorsõidukid ja autorongid jagunevad vastavalt juhtimisõigusele põhikategooriatesse ja alamkategooriatesse.

(2) Mootorsõidukite, autorongide ja masinrongide põhikategooriad on järgmised:
...
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi tegelik mass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi tegelik mass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]


See peaks kaotama olukorra, kus tühja või vähekoormatud haagise vedamine on seadusevastane. Praegu saab loota vaid korravalvurite heale tahtele...

Seletuskirja pakun sellise teksti:
Enamusel maasturitel ja paljudel mahtuniversaalidel on täismass vahemikus 2400-2600 kg ja neile suurema kandevõimega haagise (enamasti on selliste registrimass 1500-2000 kg) järgihaakimisel on praeguse sõnastuse järgi (arvestatakse täismasse) tegemist BE kategooria juhtimisõigust vajava autorongiga. Sarnane olukord võib tekkida mitmetel suurematel sõiduautodel. Samal ajal võib autorongi tegelik mass jääda tunduvalt alla 3500 kg piiri. Praegune sõnastus loob olukorra, kus 500 kilogrammist enama koorma korral (see on maksimaalne lubatud koorem kerghaagisele) transportimisel tuleb rikkuda seadust (kas koormata üle kerghaagis või vedada lubatust suurema täismasside summaga, kuid alla 3500 kg jääva tegeliku massiga autorongi).

Samuti võimaldan registrimassi asemel tegeliku massi arvestamine suuremat paindlikkust ettevõtete masinapargi kasutusel, kuna ei ole kergema kauba veoks vaja hoida bilansis väiksema registrimassiga kerghaagist.

Lisaks ülaltoodule parandab piduritega haagiste kasutamine autorongide koosseisus liiklusohutust pidurdusmaade lühenemise näol.

Täiendavaid kulutusi muudatus endaga kaasa ei too, kuna praeguses redaktsioonis on samuti lubatud kerghaagise mass kuni 750 kg, kuid autokohase piirangu puhul lähtutakse alati konkreetsest olukorrast. Pigem võimaldab tegelike masside nõue vähendada ülekaaluluiste kerghaagisekoormate arvu meie teedel.


Olen sama ettepaneku teinud ka 4x4 foorumis. Sealne vastukaja on arusaadavatel põhjustel madal (paljudel kasutajatel on BE/CE olemas). Land Roveri klubi on teatavat huvi üles näidanud.

Mõni arvutusnäide. MB E290 TT registrimassiga 2270 kg. Lubatud haagis 2100 kg. Praeguse normi alusel peab B-kati jaoks leidma haagise, mille registrimass on 3500-2270=1730 kg. Aga levinud on 1800 ja 2000... Kuigi teema tõstatus hobutreileri veost (2270+1900=4170 kg), on see oluliselt teravam autotreileri korral...

Mind täitsa huvitaks numbrid pika G või ML regtunnistuselt võrdlusena...
Vasta


Sõnumeid selles teemas
B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: v6sa - 07-08-2012, 03:37 PM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: indrek - 07-08-2012, 04:02 PM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: v6sa - 07-08-2012, 04:14 PM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: Cane - 07-08-2012, 08:04 PM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: Laur - 07-08-2012, 09:27 PM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: janek126 - 08-08-2012, 01:19 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: v6sa - 09-08-2012, 10:48 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: janek126 - 09-08-2012, 10:41 PM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: Laur - 09-08-2012, 10:51 PM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: v6sa - 10-08-2012, 09:01 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: Priit - 13-08-2012, 10:09 PM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: v6sa - 14-08-2012, 09:02 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: Priit - 14-08-2012, 09:16 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: indrek - 10-08-2012, 09:31 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: Ermo - 12-08-2012, 07:55 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: v6sa - 12-08-2012, 09:25 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: Henry - 13-08-2012, 08:15 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: v6sa - 13-08-2012, 08:52 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: Nustu826 - 13-08-2012, 08:18 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: Amadeuz - 14-08-2012, 09:57 AM
RE: B-kategooriaga haagise vedamine - Autor: v6sa - 14-08-2012, 10:00 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne