27-03-2007, 11:32 PM
Kunagi vabakutselise rallimehhaaniku karjääri alustades oli minu tööks kiiruskatsete vahel 4WD A-rühma Ford Escorti rataste vahetus ja pingutamine. Rattad kinnitusid tikkpoltidega ja alumiiniummutritega ning sinna rummu ja velje vahele sai laotud neid vaheseibe vastavalt piloodi soovidele erineva paksusega vastavalt kiiruskatsete iseloomule. Seibid ei olnud tsentreerivad küll aga läksid suht täpselt tikkpoltide otsa. Pingutati rattaid 10 kgm momendiga, mis esialgu tundus vanemate kamraadide tögamisena ja rattaristiga üle pingutades tundus, et rattad oleks nagu lahti all. Aga nii see asi käis ja alt ära ei tulnud küll ükski ratas. Samuti ei täheldanud, et peale kruusakatset need mutrid oluliselt kergemini lahti tuleks. Muidugi olid tikkpoldid ja alumiiniummutrid miski racing värk mitte isetreitud ja mutrite materjal ei olnud kindlasti sama veneaegse teelusikaga. Kogu eelnevat ei maksa nüüd võtta mingi soovitusena aga kaldun arvama, et kui kasutada korralikke tikkpolte ja mutreid (mitte tavalisi rattapolte) siis ei olegi see vaheseibide teema nii traagiline.