Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kütusepritse
#2
Kolvid liiguvad küll kiiremini ja ahmivad rohkem õhku, aga gaasipedaali asend ju määrab üldjoontes vanematel autodel kütusekoguse. St et kui käiguga pidurdad ja pöörded kõrged ja gaasipedaal on nn. tühikäiguasendis, siis vähendatakse ikkagi kütusekogus miinimumini, ehk et kütet ei anta rohkem peale kui tühikäigu jagu.

Laias laastus ja kõige lihtsamalt selgeks tehes on mehhaanilise pritse puhul asi nii: Kütuse jagaja on siis selline rusikasuurune detail, kus pihustite väljundid asuvad ringiratast ja pealevool pumbast asub keskel. Keskelt lähevad siis kütusekanalid igasse pihusti väljundisse. Pealevoolutoru vastus jagaja sees asub siis nn. dosaatorklapp(või dosaatorvõll), mida siis vastavalt gaasipedaaliga liigutatakse. tühikäigul on klapp algasendis ja kütuse pealevool on minimaalne. Nüüd kui gaasipedaali vajutad, siis muudab see dosaator oma algasendit ja kütusekogus suureneb, kuna dosaatorklapp liigub pihustikanalite avade eest rohkem ära. Seega kui gaasipedaali lahti lased läheb mootor tühikäigureziimi ja kütust antakse minimaalselt peale. Kütuse pealevoolu ei katkestata...

Arvestatakse kompenseerimiseks ka õhukogust mehhaaniliselt, aga seda teemat praegu ei puuduta...

Rõhutan et see on väga üldine jutt, kuna dosaatori liikumised on erinevatel pritsetel erinevad ja ise ei ole seda teemat umbes 8 aastat käsitlenud.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Kütusepritse - Autor: HarryPokker - 19-07-2012, 10:24 AM
RE: Kütusepritse - Autor: Nustu826 - 20-07-2012, 08:19 PM
RE: Kütusepritse - Autor: v6sa - 20-07-2012, 10:04 PM
RE: Kütusepritse - Autor: Iphica - 20-07-2012, 08:26 PM
RE: Kütusepritse - Autor: HarryPokker - 21-07-2012, 07:47 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne